1922年(大正11年、国吉33歳)に、クニヨシは新しい種類の主題・子供・に乗り出して
いました。 牛の画に続いて彼は語ります、「私は赤ん坊に没頭しました、人々は赤ちゃんを
美しいと考えています、しかし私はそうは考えませんでした、そこで私は赤ん坊をそしてまた
赤ん坊を描いたのでした。」 彼の描く子供は、大きな頭とアーモンド形の目で、明確な東洋的
個性を持ちそして同時に強い近代アメリカのおもむきを持っていました。
これらはアメリカン・フォーク・アートの発見の日々で、この発見は主に近代美術運動をした
芸術家達と彼らに近い人たちのおかげでした。 彼の友達は、初期の絵画や家具を探して地方を駆け巡っていました。 クニヨシは、家具が絵画よりも彼をより印象づけたのを覚えています。
1920年代初期の彼の絵は、間違いなく初期アメリカの影響を見せています。 それはどの様にして東洋的で、初期アメリカンで、そして近代主義の要素が絵の中で一緒になって調和したかは
好奇心をそそります。

"Child" 1932 Oil on Canvas 30 x 24 in, Whitney Museum of American Art.
In 1922 Kuniyoshi embarked on a new kind of subject - children. As he says,
following his cow pictures, "I turned to babies, People think that babies are beau-
tiful, but I thought otherwise and so I painted babies and babies." His children
with their big heads and almond eyes have a decided Oriental character and at
the same time a strong early American flavor. These were the days of the dis-
covery of American folk art, a discovery due largely to the artists of the modern
movement and those close to them. His friends were scouring the countryside
for early paintings and furniture. Kuniyoshi remembers that the furniture im-
pressed him even more than the paintings. His pictures of the early 1920's
show an unmistakable early American influence. It is curious how the Oriental,
the early American and the modernist elements came together in them and
harmonized.

"Boy Stealing Fruit", 1923. Oil on Canvas, (20 x 30 in) Columbus Museum of Art, Ohio.
Gift of Ferdinand Howard.
いました。 牛の画に続いて彼は語ります、「私は赤ん坊に没頭しました、人々は赤ちゃんを
美しいと考えています、しかし私はそうは考えませんでした、そこで私は赤ん坊をそしてまた
赤ん坊を描いたのでした。」 彼の描く子供は、大きな頭とアーモンド形の目で、明確な東洋的
個性を持ちそして同時に強い近代アメリカのおもむきを持っていました。
これらはアメリカン・フォーク・アートの発見の日々で、この発見は主に近代美術運動をした
芸術家達と彼らに近い人たちのおかげでした。 彼の友達は、初期の絵画や家具を探して地方を駆け巡っていました。 クニヨシは、家具が絵画よりも彼をより印象づけたのを覚えています。
1920年代初期の彼の絵は、間違いなく初期アメリカの影響を見せています。 それはどの様にして東洋的で、初期アメリカンで、そして近代主義の要素が絵の中で一緒になって調和したかは
好奇心をそそります。

"Child" 1932 Oil on Canvas 30 x 24 in, Whitney Museum of American Art.
In 1922 Kuniyoshi embarked on a new kind of subject - children. As he says,
following his cow pictures, "I turned to babies, People think that babies are beau-
tiful, but I thought otherwise and so I painted babies and babies." His children
with their big heads and almond eyes have a decided Oriental character and at
the same time a strong early American flavor. These were the days of the dis-
covery of American folk art, a discovery due largely to the artists of the modern
movement and those close to them. His friends were scouring the countryside
for early paintings and furniture. Kuniyoshi remembers that the furniture im-
pressed him even more than the paintings. His pictures of the early 1920's
show an unmistakable early American influence. It is curious how the Oriental,
the early American and the modernist elements came together in them and
harmonized.

"Boy Stealing Fruit", 1923. Oil on Canvas, (20 x 30 in) Columbus Museum of Art, Ohio.
Gift of Ferdinand Howard.