彼の初期の色は主に地球大地の色調でした、オーカ(黄土色)、シェンナ(赤褐色)、
インディアン・レッド(インド赤土色)、オリーブ・グリーン(黄緑色)、ブラック(黒色)
そしてコールド・グレイ(寒灰色)。 肌の色合いは、ピンク(桃色)やローズ(バラ色)は
なく、黄色っぽいか大地的金色でした。 ブルー(青色)は、パープル(紫色)、
ヴァイオレット(スミレ色)やクール・レッド(寒赤色)と同様に避けられていました。
黒は、驚くべき効果で広範囲にわたって使われていました;灰色は黒に白を混ぜていました。
最初からクニヨシは、まだ輝いてはいませんが、色に対する天性の才能を持っている事は明ら
かでした。

"Circus Girl Resting", 1925. Oil on Canvas, (29 x 28 in) Collection of Auburn University.
His early color was chiefly earth tones - ochre, sienna, Indian red, olive
green, black and cold gray. Flesh tones were yellowish or earthy golden, with
no pink or rose. Blue was avoided, as well as purple, violet, or cool red. Black
was used extensively and with stunning effect; the grays were black mixed with
white. From the first Kuniyoshi revealed an instinctive gift for color, not yet
brilliant, but full-blooded and resonant, and highly effective in its simplicity.
