ひろひろの生活日記(LIFE Of HIROHIRO)

パソコン講習とソフト開発をしています。自作小説も掲載しています。ネット情報発信基地(上野博隆)Hirotaka Ueno

Knjin_3gai_syo.No.0012(観心三界抄)

2020年01月29日 23時59分35秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0012(観心三界抄)

Next, the principal.

次にご本尊について。

The principal is the addition of the three bodies of "Ho_Hou_Ou"(body, rewarding, responding).
My principal is light and shadow."Hoshin", please celebrate the religion of each religion.Now, since I have honored the so-called "Souen_Butai_Soyo_Honzon"(The principal that gave to everything in the whole universe), it is the light and shadow of all the world religions.This is the principal of "Seson_iltushin"(The world religion(The most precious in the world) is one).


ご本尊は、法報応(体。報いる。応ずる)の三身を具足するなり。
我がご本尊は、光と影なり。”法身”は、各世尊を奉るなり。今、私は”総閻浮提総与ご本尊”(総宇宙の全部のものに与えたご本尊)をしたため、全ての世尊の光と影と成す。これは”世尊一身”(世尊(世の中で最も尊い)が一つの身)のご本尊である。

The principal must have the reality of the whole universe.Therefore, I describe the king of the three stages of the heart and the heart that respects nature (emotional and Emotionless)."Mu" is nothing but "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo of the First Origin", that is, the mind (spirit) acting on the good justice of the three-stage king."Namu" indicates the name of the heart.This is what I acknowledge and acknowledge that all the world revered.

There is more.No0013.


 ご本尊には、全宇宙の実相を有るべきなり。よって、私は心の三ステージの王と自然(有情、非情)を尊ぶ心を記載する。無とは、”元初の南無妙法蓮華経”、つまり、三ステージの王の善い正義に作用する心(精神)以外に無いのである。「南無」は心の名前であることを示す。これは、私も認め、全ての世尊も受持することを認めていることである。

つづく。No0013.

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Knjin_3gai_syo.No.0011(観心三界抄)

2020年01月29日 22時56分55秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0011(観心三界抄)

before and after the spread of teaching methods

     教法流布の先後。

The First Origins era is the time to ripen "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo".
"Syujyo_Ki_Shinpuku"(Sentimental Confidence)."Yujyutu_Butupo"(Spring Buddha).If the sensation resonates, the next is good practice. It is time for social change.

There is more.No.0012.


元初は「南無妙法蓮華経」の利益を熟する時である。
「衆生既信伏」「湧出仏法」である。理が響き渡れば、次は善の実践。社会変革の時である。

つづく。No0012.

 

 

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Knjin_3gai_syo.No.0010(観心三界抄)

2020年01月29日 22時41分51秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0010(観心三界抄)

Preach the country.

     国を説く。


Buddhism must be emphasized depending on the country.
Countries include "cold nations", "heat nations", "poor nations", "rich countries", "middle nations", "peace nations", "large nations", and "small nations".
Also,"Itukou_Cyutou_Koku"(Countries that prefer looting)・"Itukou_Setusyo_Koku"(A country that prefers slaughter)・"Itukou_Fukou_Koku"(A country that doesn't feel righteousness or fortune)・Etc.


仏法は、必ず国に依って弘むべきです。国には"寒国"・"熱国"・"貧国"・"富国"・"中の国"・"辺国"・"大国"・"小国"がある。また、一向偸盗国(ちゅうとうこく)(略奪を好む国)・一向殺生国(殺戮を好む国)・一向不孝国(義理や福徳を感じない国)等之れ有り。

Apply the Bodhisattva and the country written on the principal.The larger country is Shakyamuni Buddha.A small country is "Tenou_Nyorai"(A country that will take the future).f the people of that country pray to this principal, natural disasters will disappear.The country escapes the path of killing. Escape the country that repeats the six hardship stages.


ご本尊に書かれている菩薩と国を当てはめる。大きい国は、釈迦牟尼仏。小さい国は、"天王如来"(将来天下をとる国)。その国の民がこの御本尊に祈れば、自然災害は無くなる。その国は殺戮の道を脱する。六苦難のステージを繰り返す国を脱する。

"or,"Ituko_Syojyo_no_Koku"(Small Buddhist country)・"Ituko_Daijyo_no_Koku"(Big Buddhist country)・"Dai_Syo_Kengaku_no_Koku"(Countries with people who study both large and small Buddhist law).There are these countries.Properly you should consider whether Japan is a country of small vehicles, a country of big vehicles, or both.".
There is a Christian country. There is a Islamic country. This heart is the land of God's road, the culmination to spread to all nations.

There is more.No0011.

「又一向小乗の国(小さな仏法の国)・一向大乗の国(大きな仏法の国)・大小兼学の国(大きな仏法と小さな仏法を両方学ぶ人がいる国)。これらの国がある。而るに日本国は一向に小さな乗り物か大きな乗り物の国か両方の国か、あなたは考えるべきである。」
キリスト教の国あり。イスラム教の国あり。この心は、神の道の国、全ての国に広まるべき瑞相なり。


つづく。No0011.

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0233_神々の戦い(002)裕也の冒険

2020年01月29日 20時53分52秒 | 裕也・冒険日記(自作小説)

0233_神々の戦い(002)裕也の冒険
--出会い②--


裕也は、部屋に帰ってきた。
(裕也。裕也。)女性の声。
(裕也。ありがとう)女性の声。
(私は、アイテナ。
 さっきは呪縛(じゅばく)から解き放ってくれてありがとう)
アイテナは言った。
(さっきの人だね。礼はいらないよ)
裕也は、返事した。
(まだ、助けてほしい人がいるの)
(誰?俺に助けれる?)
(白髪の貴公子と呼ばれている。
 光の神の王。イリウスに戦いを挑んだの。
 闇の王。アクストラ。
 それは、深い深い。時の魔法。
 別の星の話)

つづく。次回(神々の戦い003)別の宇宙①。

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Knjin_3gai_syo.No.0009(観心三界抄)

2020年01月29日 19時44分04秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0009(観心三界抄)

Preach the times.

     時を説く。
the times of "Kikan_soou"(Root and time resonate together).
I felt at the end of a sinful age and explained "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo" of the first origin.
It is time for all the law and the power of God and Buddha to be resurrected.

There is more.No0010.


機感相応(機根と時節がともに共鳴する)の時。私は末法の終わりを感じ、元初の南無妙法蓮華経を説いた。
一切の法、神・仏の力が復活する時である。

つづく。No0010.

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Knjin_3gai_syo.No.0008(観心三界抄)

2020年01月29日 19時41分23秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0008(観心三界抄)

Preach the roots.

機根を説く。

"Namu_Myo_Hou_Renge_kyo" is the name of the heart at the beginning of the universe.In other words, all sentient beings are already related to this and already believe it.However, it is the only opportunity to go out.A relative of Amida Buddha. Christian kin. A relative of Islam. Anyone who is related to God.


「南無妙法蓮華経」は、宇宙の始まりにあった心の名前である。つまり一切の衆生は既に縁をして、既に信じている。ただ、涌出するのみの機根である。阿弥陀仏の血縁の者。キリスト教の血縁の者。イスラム教の血縁の者。神に血縁がある者。

There is more.No0009.

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Knjin_3gai_syo.No.0007(観心三界抄)

2020年01月29日 19時23分27秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0007(観心三界抄)

It is as follows."If a bird outside the cage sings, I want the birds in the cage to get out of the cage.".

「籠の外の鳥鳴けば、籠の中の鳥、籠から出ようと欲す。」如くである。

Next, I explain the correctness of my editorial according to "Teaching, root, time, country, before and after the spread of teaching methods".

次に、私は私の論説の正しさを「教え、機根、時、国、教法流布の先後」に則り説明する。

Preach the teaching.
The doctrine is compared in five ways.
Compare doctrines with five doctrines.
"Nai_ge_soutai"(Compare inside or outside this mind.).
"Dai_Syou_soutai"(Compare large or small vehicles.).
"Gon_Jitu_soutai"(Tentative teaching. The only true teaching that reaches enlightenment. This will be compared.).
"Hon_Syaku_soutai"(The foundation of the first half of the Lotus Sutra. The main gate of the latter half of the Hokkei. Compare this.).
"Syu_Datu_soutai"(Compare the law of planting the seeds of good justice with the law of losing desire.).
Ripe the benefits of "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo".

     教えを説く。
教義を五に重ねて優劣を比較する。
内外相対(この心の内か外かを比較する。)、大小相対(大きな乗り物と小さな乗り物を比較する。)、権実相対(仮に説かれた教え。悟りに達する唯一真実の教え。これを相比較する。)、本迹相対(法華経の前半の迹門。法華経の後半の本門。これを比較する。)、種脱相対(善い正義の種を植える法と欲望を脱する法を比較する。)。”南無妙法蓮華経”の利益を熟す(熟益)。を説明する。

Naturally, the original "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo" is also a Lotus Sutra. However, there is a point to read. It will be described.

当然、元初の”南無妙法蓮華経”も法華経である。しかし、読み替える点がある。それについて説明する。

"Reading sutra." In the first origin era, sutras are read as follows.

 「読経」。元初では、経を次の様に読み替える。

"Myo_Ho_Renge_Kyo"."Hoben_bon"."second".

  妙法蓮華経。方便品。第二。

"Shi_Syarihotu"("ShariHotu". Stop it)."Fu_Syu_Bu_Setu"(Do not use. Also. preach)."Ga_Shin_Hon_Myo"(I. heart. True intention. Mysterious)."Syo_I_Sya_Ga"(place. Used. Person. what).
(Explanation)
Reveals the true wonder of my heart.

 止舎利弗。(舎利弗止めよ)不須復説。(用いない。また。説く)。我心本妙。(我。心。本心。不可思議)。所以者何。(場所。用いる。者。何)。
(解説)
  我の心の本当の不思議を顕わす。

Third "Nyo_Ze_Hon_Matu_Kukyo_Tou"(as. this. Text. Last sentence. The ultimate border. equal)."Yuen"(Reason)."Namu_Myo_Hou_Renge_kyo".
(Explanation)
The reality of various laws. I declare that what is consistently unchanged from the beginning to the end, like the actual situation, is the "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo" of the first origin.

 三回目の”如是本末究竟等”(如く。これ。本文。末文。究極の境め。等しい)。”所謂”(ゆえん)。”南無妙法蓮華経”。
(解説)
  諸々の法の実相。実相の如く最初から終わりまで一貫して変わらなくあるものは、元初の”南無妙法蓮華経”であると言うことを私は宣言する。

"Myo_Ho_Renge_Kyo"."Nyorai_Jyuryo_bon"."Sixteenth".

  妙法蓮華経。如来寿量品。第十六。

"Ga_Hongyo_Bosatu_dou"(I. For real. Done. Bodhisattva Road)→"Ga_Hongyo_Daizen_dou"(I. For real. Done. The Road of Great Good Justice).
(Explanation)
I reveal that my true deed is to do great good justice.You have to think twice about which is “Bodhisattva” or “Great Good Justice”.

 ”我本行菩薩道”(我。本当。行い。菩薩の道)。→”我本行大善道”(我。本当。行い。大いなる善い正義の道)。

(解説)
  私は我の本当の行いは、大いなる善い正義を行うことであることを明かす。あなた方は、”菩薩行”と”大いなる善い正義”とどちらが上かをよくよく考えるべきなり。

"Jigage".

  自我偈。

"E_Ko_Syo_Muryo"(Wisdom. light. Illuminate. free)."Jyumyo_Muryo_Kou"(lifespan. Weightless. Light year).
(Explanation)
The inexhaustible life is to show the power of the "Muryoujyu_Butu"(Muless Life Buddha).This is a proof that Amida Buddha has relied on the Lotus Sutra.

 ”慧光照無量”(智慧。光。照らす。無量)。”寿命無量劫”(寿命。無量。光年)。

(解説)
  寿命が無量なのは、”無量寿仏”の力を示すためなり。これは、阿弥陀仏が法華経に帰依した証です。

"Iga_Ryo_Syujyo"(With what. Sentient beings. Order)."Zai_Shin_Ma_Butu_Nin"(is there. God. Demon. Buddha. Man)."Zen_Ichi"(Good justice. Matches)."Toku_Nyu_Mujyodou"(obtain. enter. Path over nothing)."Soku_Jyo_Jyu_Zen_Shin"(Promptly. Make. Ripen. good. Body).
(Explanation)
I reveal that I have the heart of God, the Buddha, and the demon, and show that I agree with good justice.
And I reveal that you quickly become ripe for good.

 以何令衆生(何をもって。衆生。命ずる)。在神魔佛人(ある。神。魔物。仏。人)。善一致(善い正義。一致する)。得入無上道(得る。入る。無上の道)。速成就善身(速やかに。成す。熟す。善い。身)。

(解説)
  私は身に神、仏、魔者の心が有ることを明かし、善い正義の行いと一致させることを明らかにする。
 そして、私は、あなたが速やかに善を熟した身を成すことを明かす。


Therefore, I clarify that the benefits of the Sinful age, "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo", ripen.
I state the true place of Christian and Islamic teachings.
The Bible, the Koran, prescribes the spirit and specific conduct of the religion's conduct in the Bodhisattva world.
Naturally, the god stage in the Bodhisattva stage is preached.
"Naido"(In this heart),"Daijyou_kyo"(Big vehicles),Ripe the benefits of "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo".(However, if you recognize the name of the heart as "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo")

よって、私は末法の”南無妙法蓮華経”の利益を熟すことを明らかにする。
キリスト教、イスラム教の教えの本位を述べる。聖書、コーランには、信仰する人の菩薩界の行を行う心と具体的な行いが説かれている。当然、菩薩ステージにおいての神ステージが説かれている。つまり、内道(この心の内)、大乗経(大きな乗り物)、南無妙法蓮華経の熟益である。(但し、あんたが心の名を南無妙法蓮華経と認めればです。)


There is more.No0008
つづく。No0008.

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Knjin_3gai_syo.No.0006(観心三界抄)

2020年01月29日 10時56分07秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0006(観心三界抄)

The three stages of the first origin era are in the world of Bodhisattva.
In the letter left by Nichiren.
"What is the world of Bodhisattva?An ordinary person walking on six paths.He downplays himself. He respects others. He turns to himself with evil. He tries to give to others with good. He is such a person.The Buddha preached the Bodhisattva's commandments for this man in various "major sutras"."Jupokai_myouinka Abstract "(p. 433)
That is, his actions to others. The conduct of his good justice. I feel that it is the performance of the Bodhisattva stage.
I will explain about the three stages of the first origin era.
What is the Buddha stage in the Bodhisattva stage?
"He spreads love to others, not to a bias of affection that heavily loves only his family."He has good love.
What is the stage of God on the stage of Bodhisattva?
"He guides and supports others, not dominating others, not seeking his own happiness.".
What is the stage of the demon king on the Bodhisattva stage?
"He extinguishes his own desires. He keeps his desires and turns his desires for good."
These are the three stages of the Bodhisattva stage.
In other words, in the first origin era, this heart is called "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo".And this heart is the one that was already at the beginning of the whole universe.Therefore, all things, people, gods, and Buddha have this heart.
So, if you listen to the original "Namu_Myo_Hou_Renge_kyo" or sing it yourself."You realize that the first three stages are on your own, and then the act of departure coincides with good justice.And there is always that mind and action.It is a way of making all gods and Buddhas aware and making use of themselves.".That is my clear insight.


There is more.No.0007

元初の三ステージ(三界)は、菩薩の世界にある(所具)。
御書(日蓮が残したお手紙に)に「菩薩の世界とは。六道を歩む一般の人。彼は、彼自身を軽んじる。彼は他人を重んじる。彼は悪を以て彼自身に向ける。彼は善を以て他に与えんようとする。彼はそういう人です。仏は此の人の為に諸々の”大乗経”で菩薩の戒めを説きました」”十法界明因果抄”(四三三頁)
つまり、彼の他の人への行い。彼の公の正義の行い。それが菩薩ステージの行いと私は感じる。元初の三ステージに約して説く。菩薩のステージにおいての仏ステージとは。「彼は家族のみを重く愛する愛情の偏りではなく、他の人へ愛を広げていく」彼は慈愛を持つ。菩薩のステージにおいての神のステージとは。「彼は彼自身のみの幸福を求め他の人を支配するのではなく、他の人を導き支える」ことです。菩薩のステージにおいての魔族の王のステージとは。「彼は彼自身の欲望を消す。彼は要求に負けずに、善へ欲望を向けていく。」ことです。これが、菩薩のステージにおいての三ステージです。つまり、この心を元初では「南無妙法蓮華経」と名付ける。そして、この心は、全宇宙の始まるときに既にあった心です。故に全てのもの・人・神・仏はこの心を持っている。よって、あなたは元初の南無妙法蓮華経を聞く、またはあなた自身で唱えれば。「あなたは、元初の三ステージがあなた自身の身にあることを悟り、それから発露とする行動は善い正義と一致する。そしてその心と行動は、常にある。それは、全ての神・仏をも悟らせ彼ら自身を生かす法です。」。それが私の明らかな見識です。


つづく。No.0007

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Knjin_3gai_syo.No.0005(観心三界抄)

2020年01月29日 08時52分43秒 | 法華経の一説〔解)

Knjin_3gai_syo.No.0005(観心三界抄)


With that in mind, I preach the three stages of my heart of First origin.
First, about the three types of Lords,
"Sangai_no_Syu"(Lord of the three worlds).He is of Buddha.
"Sangai_no_syushin"(Gods of the three worlds).He is the "Big Brahma King" (the king of heaven governing the world) who lives in the "color world" (the material world).
"Sangai_no_naka.Yokukai_no_dairokuten_no_syu"(At the three worlds.Sixth Heavenly Lord of Greedy World).He is the Sixth Heavenly Demon King.
The three stages of the first origin era are named “Butukai”, “Shinkai”, and “Makai”, taking the names of three kinds of Lords.The ten stages of the world are the three stages of the first origin era and the stage of the human world.The reason why these three stages are used is that in this world, when these three stages act on evil, they cause all problems in society.I realize that these three stages are important, as in ①.These three stages are essentially the same, but different in phase due to changes in the world.This is my view of ⑨⑩. The details are described below.

There is more.No.0006

それを踏まえて、私は元初(最初の起源)の心の三ステージを説く。
 まず、三種の主について、

「三界の主」(三世界の主)。彼は仏のです。「三界の主神」(三世界の神)。彼は”色界”(物質世界)に住む”大梵天王”(世界を治める天国の大王)です。「三界の中、欲界の第六天の主」。彼は、第六天の魔王である。元初の時代の三ステージを、三種の主の名をとり、”仏界”、”神界”、”魔界”とする。世界の十ステージを身においてこの元初時代の三ステージと人世界のステージとする。なぜ、この三ステージを用いるかと言うと、この現世では、この三ステージが悪に作用するとき社会のあらゆる問題を起こす原因になっている。私は、この三ステージが重要であると①のごとく実智見するのである。この三ステージは、世の中の変化によって本来は同じでも相は異なるものである。これが⑨⑩の私の明見です。次に詳しく述べる。

つづく。No.0006

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