ただいま発売中のJazz Life 10月号に新譜「叙情 - Lyric Suite」のレビューが掲載されています。
ヒロオガワのことを、とことん知り尽くした深い目線に驚愕と恥ずかしさを禁じ得ない内容です。
確かに現代音楽風ではあるけれど、プログレ的なアプローチであることを見透かされてしまった。悪い気はしないけれどね。ただ、無調であったり、変拍子であったりする曲も割と入っているので、そこは見解が分かれるところだ。「異質な作品ではなく~代表作として列するべき」と言う力強いお言葉に感謝します。最後に「小難しそうなのに聴きやすい」と言う言葉が、印象的でした。
レビュワーの富澤さんとは5作目「bue eye」からの付き合いなのですが(毎回ではないけれど)いつものことながら流麗な言い回しに感心しきりです。
レビューページの左隣に、かつしかトリオのウチュウノアバレンボーが載っていて、ついでに見てくれないかなぁ?なんて。
The October issue of Jazz Life, now on sale, features a review of the new album "Lyric Suite."
The deep perspective of the reviewer, who knows Hiro Ogawa inside and out, is shocking and embarrassing.
It certainly has a contemporary musical style, but the progressive rock approach was clearly seen through. I don't mind, though.
However, there are quite a few atonal and irregular time signature songs, so opinions are divided on that point.
I appreciate your powerful words that "this should be ranked as one of his masterpieces, not as a unique piece."
The final words "It sounds difficult, but it's easy to listen to" left a strong impression on me.
I've been acquainted with reviewer Tomizawa since my fifth album "blue eye" (though not every time), and as always, I'm impressed by his elegant way of speaking.
新譜「叙情 - Lyric Suite」主要オンラインショップで、予約受付中です。この機会にぜひご利用ください。
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