会計ニュース・コレクター(小石川経理研究所)

ビッグ4でブランド価値1位はPwC、デロイト、EYが続く(economiaより)

PwC has most valuable brand of Big Four

ビッグ4会計事務所のブランド価値が1年間で100億ドル以上増加したという記事。Brand Financeという会社の調査による数字です。

The Big Four firms have added more than $10bn to their combined value over the past 12 months.

PwCのブランド価値は222億8千万ドルで、最も価値の高いグローバルブランド・ランキングの50位とのことです。

PwC is the 50th most valuable global brand, jumping 16 places since last year. Its total value has increased significantly to $22.28bn, from $18.5bn in 2017.

デロイトが59位、EYが84位、KPMGは100位より下で、119位となっています。

Of the big accountancy firms, Deloitte was closest in 59th place, from 77th in 2017. Its total value also rocketed to $20.83bn, from $16.7bn last year. EY was valued at $17.13bn ($13.35bn in 2017), jumping from 98th to 84th, according to the Brand Finance global 500 annual report.

KPMG was 119th with a brand value of $12.47bn, compared to $10.97bn last year.

上位3社は、アマゾン、アップル、グーグルとのことです。アマゾンのブランド価値は1508億ドルです。

Unsurprisingly this year the top of the list was dominated by big tech companies. Amazon replaced Google in top spot. The internet search giant fell to third, with Apple securing second.

Amazon has now a brand value of $150.8bn, up from $106.396bn in 2016. Apple saw its brand value rise from $107.14bn to $146.3bn.

日本の大手監査法人も、法人名にビッグ4の名前を加える、ウェブサイトや広告でビッグ4のブランド名を強調するなどして、ビッグ4のブランド力にすがろうとしていますが、効果があるのかどうか...。

Brand Finance Global 500 2018.
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