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【maimai】Splash(スプラッシュ) basic information / Splash(スプラッシュ)基本信息 / Splash(スプラッシュ) 기초 정보

2021年01月27日 | 海外

中文(繁体):以下文章是中文(繁體),韓文・英文的“[maimai]“でらっくす Splash”基礎情報+デフォルト曲雑記”的機器翻譯,是與“International Ver.”相關的部分的翻譯。
請原諒機器翻譯等錯誤。

한국 : 다음의 기사는 “[maimai]“でらっくす Splash”基礎情報+デフォルト曲雑記”를 중국어 (번체 ), 한국어, 영어 기계 번역에 "International Ver."관련 부분을 번역 한 것 입니다.
기계 번역에 의한 표기 오류 등은 양해 바랍니다.

English:The following article is a translation of “[maimai]“でらっくす Splash”基礎情報+デフォルト曲雑記” by Chinese (Traditional), Korean, and English machine translation related to "International Ver.".
Please forgive mistakes such as machine translation.


■概要

http://twitter.com/maimai_official/status/1302804625188290560

 
新版本的“maimai DX International Ver”。 “スプラッシュ(Splash)”是指飛濺泥或水,然後“飛濺”。
"maimai DX International Ver" 의 새로운 버전. "스플래시 (Splash)"는 진흙과 물을 물리 치기 그로부터 돌아 섰다"튀는"것을 의미한다.
New version of "maimai DX International Ver". "スプラッシュ(Splash)" means splashing mud or water, and then "splashing".

 

■關於從“DX PLUS”接管
・將接管什麼

  1. 用戶數據:球員名稱,總打球次數,各種技術等級,FULL COMBO,DX SCORE相關得分,蓋章數
  2. 歌曲:歌曲播放的次數,歌曲的達成率 / DX得分,歌曲的解鎖狀態(DX得分為MASTER&Re:MASTER得分處於打開狀態,與“DX PLUS”相關的歌曲可以在永久區域中解鎖)
  3. 項目:財產標題,財產圖標,財產銘牌,財產成員,合夥人獲得狀態

・一些事情會被接管

  1. DX RATING(由於新歌曲的RATING目標歌曲的更改,可能會發生重大變化)

・不可接管的事情

  1. “DX”的常設區域的進度(通過Splash過渡終結)
  2. 合作夥伴設置(首次玩Splash時固定為“Raimukkuma&Lemonkkuma”)

 

■ "DX PLUS" 에서 탈취에 대해
· 인계되는 것

  1. 사용자 데이터 : 플레이어 이름, 총 재생 횟수, 각종 기술 랭크 FULL COMBO · DX SCORE 관련 획득 악보 수, 스탬프 카드 날인 수
  2. 곡 : 곡의 재생 횟수 곡 달성률 · DX SCORE 곡 잠금 상태 (DX 악보 MASTER & Re : MASTER 악보 개방 상황 "DX PLUS '상설 지방에서 잠금있는 곡 관련)
  3. 항목 : 소지 칭호 소지 아이콘 소지 명찰 소지 투어 멤버 파트너 획득 상황

· 일부 이월되는 것

  1. DX RATING (신곡 RATING 대상 곡 변경에 따라 크게 변동 가능성 있음

· 인계되지 않는다

  1. "DX"상설 지방의 진행 상황 (Splash 마이그레이션 완료)
  2. 파트너 설정 (Splash 첫 플레이시는 "らいむっくま & れもんっくま"에 고정)

 

■ About taking over from "DX PLUS"
・ What will be taken over

  1. User data: Player name, total number of plays, various technical ranks, FULL COMBO, DX SCORE related score, number of stamped cards
  2. Music: Number of times the song has been played, song achievement rate / DX SCORE, song unlock status (DX score MASTER & Re: MASTER score open status, songs related to "DX PLUS" that can be unlocked in the permanent region)
  3. Items: Possession title, possession icon, possession nameplate, possession member, partner acquisition status

・ Some things will be taken over

  1. DX RATING (May change significantly due to change of RATING target song of new song)

・ Things that cannot be taken over

  1. Progress of permanent regions of "DX" (finished with Splash transition)
  2. Partner setting (fixed to "Limekkuma & Lemonkkuma" when playing Splash for the first time)

■系統新元素/更改 / / System new elements / changes
紅色顯示可能對遊戲產生重大影響的項目。 / Items that are likely to have a significant effect on play are shown in red.

Core system
實施本地進度元素“任務曲(Task Track)”和“完美挑戰(PERFECT CHALLENGE)” / 지방 진행 요소 "과제곡 (Task Track)" "퍼펙트 챌린지 (PERFECT CHALLENGE)" 구현 / Implementation of local progress elements "Task track" and "PERFECT CHALLENGE"

http://twitter.com/maimai_official/status/1302807872028336128

 
中文:直到“DX PLUS”為止,即使已獲得歌曲,它也照原樣前進到下一個目標,但是在Splash中,“任務曲”已經出現在某些區域(原則上是原創歌曲的區域) 。 “任務曲”的出現在解鎖歌曲的區域中,播放並清除了被解鎖為“任務曲”的歌曲本身,以解鎖該歌曲(與“CHUNITHM”的地圖相同)。如果有人說它已更改為一種機制?)。當分配樂曲出現時,本地進度將停止直到被清除。
此外,出現“任務曲”的區域中最後未鎖定的歌曲將是LIFE系統的一種特殊模式,稱為“完美挑戰”。 LIFE降低到GREAT判斷以下(但是,與“挑戰賽道”不同,GOOD和MISS的降低量都固定為1),並且一種特殊模式被強制終止為0(“挑戰賽道”的複活舊機箱)可以說)。
完美的挑戰歌曲將是“通過完成解鎖”。 LIFE在一定時間內逐漸放鬆(LIFE增加)。
可以自由選擇“任務曲”和“完美挑戰”的難度等級,但是“完美挑戰”的規格是“除非玩家以指定的難度等級或更高的難度完成,否則它不能解鎖”。
由於LIFE的增加和比賽的完成而使解鎖難度級別放鬆的時間在日期更改的同時放鬆,直到“ 7天后的07:00(JST)”為止(直到以前“挑戰賽”時代的底盤“MiLK PLUS”)。解鎖條件按放鬆順序排列(出勤週:LIFE1,難度等級為MASTER或更高→1週後:LIFE10,難度等級為MASTER或更高→2週後:LIFE50,難度等級為EXPERT或更高→3週後:LIFE100,難度為BASIC或更高級別→4週後:LIFE300,BASIC或更高的難度級別(不再放鬆)
한국 : "DX PLUS '까지 노래를 받더라도 그대로 다음 목표로 진행했지만 Splash에서는 일부 지방 (원칙 오리지널 곡 지방)에서'과제곡 '가 등장하게되었다. "과제곡"등장 지방에서는 악곡의 잠금이 해제되는 곳에서는 '과제곡'으로 잠금 해제되는 악곡 자체를 플레이하고 클리어하는 것으로 악곡이 해제되는 방식 ( "CHUNITHM"의 맵과 같은 구조가 변경됐다고 말하면 알기 쉬운 하나)이다.
과제곡 출현시는 지울 때까지 지방 진행이 정지한다. 또한 "과제곡"등장 지방에서는 마지막 잠금 악곡은 "퍼펙트 챌린지" 라는 LIFE 제의 특수 모드가된다. GREAT 판정 아래 LIFE 감소 (그러나 "도전 트랙" 과는 달리 GOOD에도 MISS도 감소량은 1로 고정) 0으로 종료되는 특수 모드 (구 케이스였다"도전 트랙'의 부활 라고 할 수있다). 완벽한 도전 곡은 "칸 소우하여 잠금 해제"가된다. LIFE는 일정한 시간 경과에 점차 완화 (LIFE 증가)되어 간다.
"과제곡" "완벽한 도전" 의 난이도는 자유롭게 선택할 수 있지만'퍼펙트 도전 '에 대해서는"지정된 난이도 이상으로 완주하지 않으면 해제 할 수 없다 "사양으로되어있다 LIFE 증가 및 완주에서 해제되는 난이도의 완화 타이밍은 "7 일 후 07:00 (JST)"( "챌린지 트랙" 시대 이전 케이스"MiLK PLUS" 까지 날짜 변경과 동시에 완화되었다 ).
잠금 해제 조건은 완화 순으로 (등장 주 : LIFE1 난이도 MASTER 이상 → 1 주 후 : LIFE10 난이도 MASTER 이상 → 2 주 후 : LIFE50 난이도 EXPERT 이상 → 3 주 후 : LIFE100 난이도 BASIC 이상 → 4 주 후 : LIFE300 난이도 BASIC 이상 (더 이상은 완화 없음))
English: Up to "DX PLUS", even if the song was acquired, it proceeded to the next goal as it was, but in Splash, "problem songs" have come to appear in some regions (in principle, the regions of the original songs). Appearance of "Task Track" In the region where the song is unlocked, the song itself that is unlocked as "Task Track" is played and cleared to unlock the song (same as the map of "CHUNITHM"). Is it easy to understand if it is said that it has been changed to a mechanism?). When the assignment song appears, the local progress will stop until it is cleared. In addition, the last unlocked song in the region where "Theme Song" appears will be a special mode of LIFE system called "Perfect Challenge". LIFE decreases below GREAT judgment (however, unlike "Challenge Track", the amount of decrease is fixed at 1 for both GOOD and MISS), and a special mode that forces termination at 0 (Resurrection of "Challenge Track" which was the old chassis Can be said). The perfect challenge song will be "Unlock by completing". LIFE is gradually relaxed (LIFE increases) over a certain period of time. The difficulty level of "Task Track" and "perfect challenge" can be freely selected, but the specification of "perfect challenge" is that "it cannot be unlocked unless the player finishes at the specified difficulty level or higher". The timing of relaxation of the difficulty level that will be unlocked due to the increase in LIFE and the completion of the race was relaxed at the same time as the date change until "07:00 (JST) 7 days later" (until the old chassis "MiLK PLUS" in the "Challenge Track" era. ). Unlock conditions are in order of relaxation (Appearance week: LIFE1, difficulty level MASTER or higher → 1 week later: LIFE10, difficulty level MASTER or higher → 2 weeks later: LIFE50, difficulty level EXPERT or higher → 3 weeks later: LIFE100, difficulty level BASIC or higher → 4 weeks later: LIFE300, difficulty level BASIC or higher (no further relaxation))

 

・旅遊團員“領導框架”實施,級別限制大大擴大,覺醒次數增加 / 투어 멤버 "리더 범위" 구현 레벨 제한 대폭 확장 각성 횟수 증가 / Tour member "leader frame" implementation, level limit greatly expanded, number of awakenings increased

  • 現在,在遊覽成員編輯屏幕上,左下框架中的字符充當“領導框架”。
    領導者框架中游覽成員的所有區域都將為“良好”(向上兼容“良好”,如下所示),並且使用“隨機”按鈕所做的更改將無效。 / 투어 멤버 편집 화면에서 왼쪽 테두리의 캐릭터가 "리더 프레임"역할을하게되었다. 리더 프레임의 투어 멤버는 모든 지역이 '자신 (아래와 같이 "자랑" 의 상위 호환) "가되고,"임의 "버튼으로 변경도 무효가된다. / The character in the lower left frame now functions as a "leader frame" on the tour member edit screen.
    All regions of the tour members in the leader frame will be "good" (upward compatible with "good" as shown below), and the change with the "Random" button will be invalid.
  • 此外,巡迴演出的成員的最大數量已大大擴展到9999(DX PLUS最多為999),最大喚醒次數也增加到了6次(5次)。 / 또한 투어 멤버의 최대 레벨이 9999 (DX PLUS까지는 999)까지 대폭 확장되어 최대 각성 횟수도 6 회 (동 5 회)로 증가한다. / In addition, the maximum level of tour members has been greatly expanded to 9999 (999 up to DX PLUS), and the maximum number of awakenings has also increased to 6 times (5 times).

・更新“Boss Friends”以進行朋友戰鬥 / 친구 대전의 '보스 친구 "일신 / Renewal of "Boss Friends" for friend battles

  • 同樣,在這項工作中,將繼續播出“Friends Battle”,並且還將連續播出“ Boss Friends(Dan Cap)”,但是老闆朋友的內容和主題歌將得到更新。 / 이번 작품에서도 "친구 대전"은 연임하고 "보스 친구 (단수 캡)"도 연임하지만, 보스 친구의 내용 · 과제곡은 일신된다. / Even in this work, "Friends Battle" will continue to be thrown, and "Boss Friends (Dan Cap)" will also be thrown continuously, but the content and theme songs of the boss friends will be renewed.
  • 該作品也是“DX PLUS”,如果有弐段,則在接管時將返回到初段。 / 이번 작품도 "DX PLUS" 로 두 단계 이상의 경우는 인수시 초단까지 되돌아 간다. / This work is also "DX PLUS", and if there are Second Dan or more stages, it will be returned to the first dan when taking over.

 

與當地進度有關 / 지방 진행 관련 / Local progress related

  • 在這項作中,本地進度的距離單位為“km”。
    除此之外,旅行團成員的DX能量(移動距離關係)也得到了簡化,並且Lv /喚醒次數不再影響DX能量(僅與採集物品有關)。 / 이번 작품은 지방 진행 거리 단위가 "km"단위가되었다. 또한 이에 따라 투어 멤버의 DX 파워 (이동 거리 관계)도 단순화하고 Lv 각성 횟수는 DX 파워에 영향을 멈추는 (컬렉션 아이템 획득에만 해당한다). / In this work, the unit of distance for local progress is "km".
    Along with that, the DX power (movement distance relation) of the tour members has also been simplified, and the number of Lv / awakenings no longer affects the DX power (only related to the acquisition of collection items).
  • 這項工作的基本區域行進距離是“好區域:2km,不好區域:1km,領導者:4km(力量的好區域兼容性)”。除此之外,還添加了結果獎金("FULL COMBO" + 2km,“PERFECT” + 3km,“FULL SYNC” + 4km)和本地音樂獎金(+ 2km)(非領導者“好“的基本移動距離為12km,對非領導者來說“不好”為8km固定)。 / 이번 작품의 기본 지방 이동 거리는 "잘 지역 : 2km, 약한 지역 : 1km 리더 : 4km (자신의 상위 호환)." 이에 리절 트 보너스 (FULL COMBO에서 + 2km, ALL PERFECT에서 + 3km, FULL SYNC에서 + 4km)과 지방 악곡 보너스 (+ 2km)가 참가 (기본 이동 거리가 리더가 아닌 '자신'으로 12km, 리더가 아닌 "약한" 에서 8km 고정되었다). / The basic regional travel distance of this work is "Good region: 2km, weak region: 1km, leader: 4km (upward compatibility of strength)". In addition to this, a result bonus (+ 2km for full combo, + 3km for ALL PERFECT, + 4km for FULL SYNC) and a local music bonus (+ 2km) are added (basic movement distance is 12km for non-leaders, "good", and "not good" for non-leaders. It was fixed at 8km).
  • 此外,巡迴演出的成員級別將在“一場比賽結束時的區域進度屏幕”上升級。加入職業中期的角色也將在此時升級,但規範要求原始旅行團成員的級別不會升級。 / 또한 투어 회원 레벨 업도 "1 플레이 종료시 지방 진행 화면"에서 이루어지게되었다. 중도 가입의 캐릭터도 이때 함께 레벨 업하지만 바뀌어 원래의 투어 멤버의 레벨 업이되지 않는 사양으로되어있다. / In addition, the level of tour members will be upgraded on the "Regional progress screen at the end of one play". Characters who join mid-career will also level up at this time, but the specifications are such that the level of the original tour members will not be upgraded.
  • 粗略地說,可以說地圖進度非常接近“CHUNITHM”(公里為質量,本地音樂獎金和旅行團員的“好”被視為地圖獎金)。 / 대략적으로 말하면 "CHUNITHM"의 맵 진행에 매우 가까운 곳 (km를 매스 지방 악곡 보너스와 투어 멤버의 '특기' 를지도 보너스로 파악하면 더욱 더) 형태가되었다고 할 수있다. / Roughly speaking, it can be said that the map progress is very close to that of "CHUNITHM" (km is the mass, and the local music bonus and the tour member's "specialty" are regarded as the map bonus).


□收藏 / 컬렉션 / Collection
・實施新要素“框架” / 신 요소 「프레임」구현 / Implementation of new element "frame"

http://twitter.com/maimai_official/status/1302807869843103745

 
實現了一個使您可以自定義整個上部屏幕的集合。
위 화면 전체를 사용자 정의 할 수있는 컬렉션이 구현된다.
A collection that allows you to customize the entire upper screen is implemented.

 

・增加新的合作夥伴/ 새로운 파트너 추가 / Addition of new partners

http://twitter.com/maimai_official/status/1302807867511119873

 
酸橙熊:小小的迪拉熊。 在雙胞胎之前出生的人具有自然的節奏感。 拉丁歌手。 習慣是“Rairara-Imu!”。 當有有趣的事情時,這首歌自然就出來了。 “我是酸橙熊!我將向您介紹我們生活的“Shuwa-Land”!  檸檬熊:小小的迪拉熊。 那些在雙胞胎之後出生的人習慣於稍微延遲節律,但他並不知道。 我討厭輸。 習慣是“檸檬節奏還不錯!” “我是檸檬熊!我要和我們咕噜咕噜的一起流行!”
라임 곰 : 조금 자그마한하고 랏쿠마. 쌍둥이 먼저 태어난 사람으로 타고난 리듬감이있다. 라틴어 김의 경박. 말버릇은 "알 있었다 라라라 ~ 의무!" 즐거운 일이 있으면 자연과 노래가 입에 나옵니다. "나는 라임 곰! 우리들이 살고있는 "슈와 랜드"를 소개하는거야!" 레몬 곰 : 조금 자그마한하고 랏쿠마. 쌍둥이 이후에 태어난 분으로 조금 리듬이 지연 버릇이 있지만 본인은 모르고있다. 오기. 말버릇은 "레몬 리듬감 나쁘지 않은 걸!" "나는 레몬 곰! 우리들과 함께 슈와 슈와 ~ 욱 튀는 걸!"
Limekkuma: A little small derakkuma Those born before the twins have a natural sense of rhythm. He is a Latino nori. He has a habit of saying, "Rairara-Imu!" When there is something fun, the song naturally comes out. "I'm a Limekkuma! I'll introduce you to the" Shuwa-Land "where we live!" Lemonkkuma: A little small derakkuma. He was born after twins and has a habit of delaying the rhythm a little, but he is not aware of it. He hates to lose. His habit is "Lemon rhythm is not bad!" "I'm a lemonkkuma! He's the one who pops with us!"
  • 作為此版本的新合作夥伴,已添加了“酸橙熊和檸檬熊(らいむっくま&れもんっくま)”,它是“迪拉熊”的變體。 / 지금 버전의 새로운 파트너로 "로 랏쿠마"변종이라는 설정의 '라임 곰 & 레몬 곰(らいむっくま&れもんっくま)'이 추가되었다. / As a new partner of this version, "Limekkuma(らいむっくま) & Lemonkkuma(れもんっくま)", which is a variant of "Derakkuma", has been added.
  • "라임 곰" "레몬 곰" 은 쌍둥이 설정 (실제 라임과 레몬 같은 감귤류이며"무환자 나무목의 운향과 귤속 "이라는 공통점이 있지만, 라임 쪽이 약간 작은 흔들림) / "Limekkuma" and "Lemonkkuma" are set as twins (actual lime and lemon are the same citrus fruits and have a common point of "Citrus genus of Rutaceae of Sapindales", but lime is slightly smaller)

□ 期權相關 / 옵션 관련 / Option related
添加了以下內容。 / 다음 내용이 추가된다. / The following contents are added.

  1. 聲音設置:添加斷斷續續判斷聲音/滑動聲音,在設置項目中添加了“損傷音量(“完美挑戰”中出現GREAT判斷以下時的SE音量調整) / 사운드 설정 : 브레이크 판정 사운드 / 슬라이드 사운드가 추가 설정 항목에 "데미지 사운드 볼륨 ( 「퍼펙트 도전 '에서 GREAT 판정 이하가 나왔을 때의 SE의 음량 조정)'이 추가 / Sound setting: Break judgment sound / slide sound added, "Damage sound volume (SE volume adjustment when GREAT judgment or less appears in" Perfect Challenge ")" added to the setting item
  2. 設計設置:“Splash”添加到判斷線設計中 / 디자인 설정 : 판정 라인 디자인에 "Splash"이 추가 / Design setting: "Splash" is added to the judgment line design

□Other
・DX等級 / DX 평점 / DX rating

  • 這項本作也將繼承DX PLUS的評級值,但是已經宣布,由於新歌曲的評級目標框架的變化,該值可能會大幅波動。 / 이번 작품도 DX PLUS까지 평점 값은 이어지고 있지만, 신곡 평점 대상 범위 변경에 따라 값이 크게 변동 할 가능성의 취지가 안내되어있다. / The rating value up to DX PLUS will be inherited in this work as well, but it has been announced that the value may fluctuate significantly due to the change in the rating target frame of the new song.

・歌曲難度調整 / 악곡 수준 조정 / Music level adjustment

  • 總體而言,標準分數已向上修訂,而DX分數已向下修訂。 / 전체적으로 "표준 악보는 상향, DX 악보는 하향"고되어있다. / Overall, the standard score has been revised upward, and the DX score has been revised downward.

・區域刪除 / 지방 제거 / Regional deletion

  • 通過Splash遷移將刪除六個“DX”常設區域(包括最終內容區域“DX區域”)。 5區域進程可能會解鎖的歌曲將在過渡到Splash時無條件解鎖。 / "DX"상설 지방 6 개 (엔드 컨텐츠 지방 '디럭스 지방'포함)가 Splash 전환으로 삭제된다. 5 의 진행으로 잠금 해제 할 수 악곡은 Splash 마이그레이션 무조건 잠금 해제된다. / Six permanent regions of "DX" (including the end content region "Deluxe region") will be deleted by Splash migration. 5 The songs that could be unlocked by the progress of Chiho will be unlocked unconditionally by the transition to Splash.

□刪除歌曲 / 삭제 곡 / Deleted songs
以下3首歌曲將被刪除。 / 다음의 3 곡이 삭제된다. / The following 3 songs will be deleted.
▼POPS & ANIME
夏祭り
にめんせい☆ウラオモテライフ!
うまるん体操




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