Brand Financeというコンサルタント会社の報告書によると、PwCが、グローバルブランドの中で2番目に強力なブランドに選ばれたという記事。ちなみに1位は、Legoです。
In a report published by consultancy firm Brand Finance, PwC came second to Lego in its rankings of the world’s most powerful brands, and is one of only 12 companies to receive the top score of AAA+ on the 'Brand Strength Index' (BSI).
以下こういうブランドが続いています。
It was followed by Red Bull, Unilever, McKinsey, Burberry, Rolex, L’Oreal, Coca Cola, Ferrari, Nike and Disney. Deloitte was given a AAA rating, while EY and KPMG were given an AAA- rating.
ビッグ4はみな、強力なブランドをもっており、そのなかでPwCがやや上回っているとのことです。
David Haigh, CEO of Brand Finance said, "All the Big Four accountancy firms have very strong brands. PwC is just slightly ahead."
How Lego's bricks have built a stronger brand than Ferrari's cars
一方、最も価値の高いブランドは、Appleだそうです。1283億ドルの値段がついています。
Meanwhile, the success of the iPhone 6 and hype over the soon-to-be-released iWatch led Apple to retain its title as the world’s most valuable brand.
Brand Finance estimated that the California tech company’s name is now worth $128.3bn (£83.bn), putting it well ahead of runner-up Samsung at $81.7bn and third-placed Google at $76.7bn.
Monetary values are put on brands using a formula that accounts for factors including a company’s financial performance, investment in its brand and royalties from licensing it.
economiaの記事もよく見たら、ブランド評価額のランキングにふれていました。PwCは59位で、評価額は173億ドルとなっています。
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