Canyengue
Canyengue is a historical form of tango that was danced
in the 1920s and early 30s that may or may not be accurately captured by its current practitioners.
Canyengueは、その現在の従業者達によって正確に捕らえられないかもしれない
1920年代と30年代前半に踊られた歴史上のタンゴの形式だ。
The embrace is close and in an offset V, the dancers typically have bent knees as they move,
and the woman does not execute a cross.
抱擁(ホールド、組み方)は、そして、オフセットのVに近い、
ダンサー達は、彼らが動くことに従いひざを普通 折ったし、女性は、交差を執行しない。
At the time canyengue was popular, dresses were long and tight.
その時、canyengueは、人気が高かった、ドレスは、長く、きつくあった。
Consequently, the steps were short and frequently executed in the ric-tic-tic rhythm
that is characteristic of the tango music played
by the old guard which included Francisco Lomuto,
Francisco Canaro (early in his career), Roberto Firpo, and Juan de Dios Filiberto.
その結果、ステップは短く、
そして頻繁にFrancisco Lomuto-Francisco Canaro(彼の初め、生え抜きの)、
Roberto Firpo、またはホアン・デDios Filibertoを含んだ保守派によってプレーされたタンゴの音楽の特色である
ric-tic-tic リズムで踊られたされた。
(The modern-era orchestra Los Tubatango played in the same style.)
(現代の時代、オーケストラのロスTubatangoは、同様のスタイルでプレーした)
Some dancers of canyengue use exaggerated body movements to accent their steps.
彼らのステップにアクセントをつける何人かのcanyengue使用のダンサー達の誇張された体の活動。
仮面舞踏会:録音ソフト
http://www.vector.co.jp/soft/dl/win95/art/se268485.html
tangoが聞けます
http://www.riotango.com.br/num_ant.htm
http://www.ustream.tv/channel/fm-tango-en-vivo
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます