学生時代、
「高中さんと同じピッキングの順番じゃないと完コピしたことにならない」という変なこだわりがあり
TV映像に食い付いて謎解き?していた記憶、、
school days...
There is a strange obsession that ``If the picking order is not the same as Mr. Takanaka's, it will not be considered a complete copy.''
I was desperately researching while watching TV...
こだわりを捨ててピッキングを変えれば(つまり”自分の弾きやすい順番”)ラクに弾けるも、それだと
If you throw away your preferences and change your picking (in other words, in the order that is most comfortable for you), you can play easily, but...
「空ピックしないで16のコードカッティングをしているような妙な感覚」
になってしまっていた
But if I did that, I ended up with a strange feeling, like I was cutting a 16-beat chord without empty picking.
(ちなみにこの”こだわり”は高中さんの曲を弾く時のみ発動する)
(By the way, this "commitment" is only activated when playing Takanaka-san's songs)
そう、高中さんは単音弾きでも”16のコードカッティング”のように弾くまるで”パーカッシブな打楽器奏者”のようだ!
Yes, Mr. Takanaka plays a single note like a 16-beat chord, just like a percussive percussionist!
・・と感じていた(笑)
arbitrarily...I thought so...When I was a beginner...(lol)
3rd Albumの「An Insatiable High」という曲では
両足でリズムを取りながら3連の変拍子をリズミカルにプレイできるように
”リズムトレーニング”ばかりしていた記憶もある🎸
In the song “An Insatiable High” from the 3rd album,
So that you can rhythmically play triplet irregular time signatures while keeping the rhythm with both feet.
...I was practicing only that kind of "rhythm training".
つまり曲の演奏中に「リズム、拍」を見失っているようではダメなんだ!と自分に課し
In other words, you don't want to lose track of the rhythm or beat while playing a song!
...I imposed it on myself
両手で複雑な演奏をしている最中も、体と心では”メトロノーム”が正確に鳴っていて
Even when performing complex performances with both hands.
While feeling the “beat” accurately in my body and mind...
それを正しく感じていながら指はまた別の動きをしている・・
But my fingers are playing complicated phrases...
という「ドラマー?」のようでなくてはならない!
It's like playing the guitar while hitting the drums...?
という勝手なこだわりを作って、それを目指して練習していた(遠い昔の学生時代🎸)。。w
Should professionals aim to be such people?
It's hard!
When I was a student, I was thinking about such things......(lol)
《追記》
【高中正義ギター考察記事】
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