分家ヤースケ伝

『本家ヤースケ伝』との相互補完になります。⇒http://blog.goo.ne.jp/goodmiwatya

WP紙の映画評論♪

2011-08-20 04:30:41 | 日記
Critic Rating:

Same time, next year for love and loss

By Ann Hornaday

Friday, Aug 19, 2011

Need a good cry? Go see "Senna!"

Have a few tears left? You might want to check out "One Day," Lone Scherfig's attractive, if tepid tear-jerker about fate, friendship, love and loss.

Oy, the loss. Anyone who has read the book will be prepared for the radical turn "One Day" takes; those who haven't may want to brace themselves. But even before "One Day" whops viewers over the head with its third-act stunner, it's suffused with the theme of loss, mostly as it relates to those opportunities we let slip through our otherwise occupied fingers, realizing what might have been only when it's too late.

The star-crossed British couple at the center of this familiar object lesson are Emma and Dexter, whose college graduation-night hookup on July 15, 1988, ends in a platonic cuddle amid vows always to stay friends. "One Day," which screenwriter David Nicholls adapted from his own novel, then traces the erstwhile couple's friendship in episodic snapshots captured on succeeding July 15ths, tracing their lives and careers as the brainy, slightly cynical Emma seeks the writer's life and Dexter - rich, spoiled, lazy - becomes a cheesy MTV talk show host.

As personified by Anne Hathaway and Jim Sturgess, Emma and Dexter make for a pretty convincing friends-who-should-be-lovers couple, a la Harry and Sally et alia - although purists may wonder why Scherfig, whose winsome adaptation of "An Education" became an art house hit a few years ago - would cast an American actress in a role that demands impeccable British bona fides. (Hathaway's accent is not quite locate-able, although Liverpool occasionally peeks out.) Sturgess, on the other hand, proves quite capable of channeling the kind of charming lout that Hugh Grant played in the similarly structured "Four Weddings and a Funeral." As Dexter's sense of entitled aplomb begins to suffer a few dents, Sturgess bears the physical and psychic signs with weary, bleary authenticity. (Three cheers, too, for Rafe Spall as Ian, one of Emma's suitors and a would-be stand-up comedian. Only someone as skilled as Spall could capture Ian's disastrous timing with such impeccable timing.)

The conceit of "One Day" - that we see the protagonists only one day a year, leaving it to them to reveal what has happened the past 12 months - works better on the page than the screen at times, especially when a pivotal encounter occurs entirely off stage. But, and not surprisingly, Nicholls has proven a faithful shepherd to his fictional creations, who banter and rant at each other with the practiced elan of the aging couple they're clearly meant to be.

"One Day" often seems too tame for its own good, as if its spirited protagonists were censoring themselves in deference to a PG-13 rating. But it has fun with the signs and signifiers of its respective eras, introducing young viewers to such concepts as the "electric typewriter," the "Sony Walkman" and a brand-new doohickey called a "mobile telephone." After that kidney-punch of an ending - and the ensuing endings that follow - "One Day" drives home what these now-ancient artifacts symbolize: Things change so fast, we'd best grab what we love and hold tight as long as we can.

Contains sexual content, partial nudity, profanity and substance abuse.

Find Dinner/Drinks Nearby

 
 
<input checked="checked" name="categories" type="radio" value="All Restaurants" />  Restaurants <input name="categories" type="radio" value="All Bars & Clubs" />  Bars/Clubs

City, State or ZIP

============

  グーグル翻訳  ↓

 

同時に、愛と喪失のため来年

アンホーナデーによって

2011年8月19日(金曜日)

存分に泣くことが必要ですか?見に行く"セナを!"

涙が残っている?あなたは、"一日、"ローンScherfigの魅力的なチェックアウトする可能性がある場合は運命、友情、愛と損失についてのぬるいお涙頂戴の話。

オイ、喪失。本を読んでいる誰もが過激なターン"一日"を取るために準備されます。ではない持っている人は、自分自身をブリッジで補強することができます。しかし"一日"はその第3幕から衝撃を与えると頭の上に視聴者をwhops前であっても、それがときだけだったかもしれない何を実現する、我々はそうでなければ、占有の指をすり抜けるを聞かせ、それらの機会に関連するほとんどのように、損失のテーマに満ちたいるそれは手遅れだ。

このおなじみのオブジェクトのレッスンの中心に薄幸なイギリス人夫婦は、その大学卒業の夜の中継1988年7月15日でエマとデクスターが、、友人滞在に常に誓いの中プラトニック寄り添うことで終わっています。 " ある日、"彼自身の小説から適応される脚本家デビッドはニコルズ、そして聡明として彼らの生活やキャリアをトレース、7月15ths成功にキャプチャされ たエピソードのスナップショットでのかつての夫婦の友情をトレースする、ややシニカルなエマは、作家の人生とデクスターを求めて - 豊かな、甘やかされて育った、怠惰な - 安っぽいMTVのトークショーのホストになります。

純 粋主義者はなぜScherfig、教育"の持つ魅力的な適応を不思議に思うかもしれませんが - のような説得力のある非常に友人-すべき- BE -愛好家のカップル、アラカルトハリーとサリーらとりわけのために作るアンハサウェイとジムスタージェス、エマとデクスターが擬人化"芸術家は数年前にヒットとなった - 非の打ちどころのない英国の善意のフィデスを要求する役割で、アメリカの女優をキャストします。 (ハサウェイのアクセントが非常に見つけ、できなくされていない、リバプールが時折出ピークしますが。)スタージェス、その一方で、チャネリングヒューグラントが、同様に構造化に果たした魅力的な腰をかがめるの種類の非常に高機能を証明する"フォーウェディング。"と題する冷静のデクスターの感覚が少しへこみが苦しむことに始まると、スタージェスは疲れた、疲れた信憑性と物理的および精神的な徴候を負いません。 (レイフイアン、エマの求婚者の一人としてスポールと自称スタンドアップコメディアン。スポール、熟練としてのみ、誰かがそのような完璧なタイミングとイアンの悲惨なタイミングを捉えることができる。すぎて万歳三唱、、)

"ある日"のうぬぼれ - 我々は過去12ヶ月間何が起こったかを明らかにするために彼らにそれを残して、今年一日だけの主人公を見ていること - 常に画面よりページのよりよい作品を、極めて重要な出会いが発生、特に完全にステージオフ。しかし、と当然のことながら、ニコルズは彼の架空の創作物、それらは明確にすることを意図している高齢夫婦の練習ELANとお互いに冗談や暴言に忠実な羊飼いを証明しています。

その活発な主人公は、PG - 13評価免じて検閲そのものであるかのように"一日"はしばしば、それ自身の利益のために余りに飼いならされたようだ。しかし、そのような概念に若い視聴者を導入し、それぞれの時代の兆候とsignifiersとの楽しみを持っている"電動タイプライター、""ソニーのウォークマン"と真新しい道具は"携帯電話"と呼ば物事がとても速く変更する、我々は最高の我々が好きなグラブとタイトな我々と同じくらい長く保持したい: - と続くその後のエンディング - "ある日"これらの今 - 古代のアーティファクトを象徴するもの家庭を駆動エンディングのその腎臓、パンチ後のすることができます。

性的な内容、部分的なヌード、不適切と薬物乱用が含まれています。



最新の画像もっと見る

コメントを投稿