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天橋立に無謀水上バイク、苦情相次ぐ 「閑静な観光地なのに」騒音や波しぶき、漁師も安全性懸念

2020-08-26 19:17:12 | ニュースコメント

一週間ほど前にも、由比ヶ浜の浜辺近くをクルーザーが航行し、海水浴客と接触し掛けて、危険な目に合わせたというニュースがあったばかり。
こういったことも含め、水陸の交通法の罰則と規制が甘すぎる。
 
事故が多発しないと罰則付き条例化できないとのことだが、そもそもが事故を未然に防ぐための条例である。明らかに理念と実情が矛盾している。
さらに、なぜ行政は迷惑を掛ける者の方を考慮し、迷惑を掛けられる者を考慮しないのか? 逆ではないのか?
一体、何のための条例であり、誰のための条例か?
 
管理ができないというのなら、違反者から何百万単位の罰金を徴収し、それを管理費に充てればいい。
 
陸上の交通違反についても、駐禁100万・飲酒運転1000万・スマホ脇見300万・あおり運転2000万・信号無視50万(歩行者含む)ぐらいの罰金刑が相応。


About a week ago, there was just news that a cruiser sailed near the beach at Yuigahama, came into contact with beach swimmers, and saw dangerous sightings.
Including these things, the penalties and regulations of the land and sea transportation law are too weak.
 
It is said that if there are not many accidents, it will not be possible to make an ordinance with penalties, but in the first place it is an ordinance to prevent accidents. Clearly, the idea and the actual situation are inconsistent.
Furthermore, why does the administration consider those who cause inconvenience and not those who can cause inconvenience? Isn't it the other way around?
What is it for and what is it for?
 
If you can't manage it, you can collect millions of fines from the offenders and use them for your administrative costs.
 
Even for land traffic violations, fines of about 1 million for parking, 10 million for drunk driving, 3 million for smartphone witness, 20 million for tilt driving, and 500,000 for ignoring traffic lights (including pedestrians) are appropriate.



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