オーバーツーリズムに対するお粗末な対応
富士山がコンビニの上に見えるという事が珍しいという事で、旅行客が殺到し、対策として粗末な黒の衝立を立てるという対応がメディアで取り上げられている。
旅行客の道路の危険な横断や、観光バスの乗り入れなど地元や当のコンビニ店等は、商売にも影響している事であろう。
そんな困難を解消しようとして、景観を悪くする事を承知の上で、決して美しいとは言えない黒い衝立を設置したのであろうが、「クールジャパン」を売り物にする日本としては、好ましい対応とは言えないだろう。
日本が観光立国を政策として掲げるなら、楽しい旅の日本の記憶を持って帰国してもらいたいものである。黒い衝立を立てて、旅行客と対立するような対応ではなく、正しい方向に誘導するような対応であるべきである。
A poor response to overtourism
Because it is unusual to be able to see Mount Fuji on a convenience store, the area has become inundated with tourists, and the media has reported on the issue of how the area has been dealt with by erecting crude black partitions.
The dangerous crossing of roads by tourists and the entry of tourist buses into the area are affecting business for local businesses and convenience stores in particular.
In an attempt to resolve this problem, they probably installed black screens, which are by no means beautiful, knowing that they would ruin the view. However, this is not a desirable response for a country that sells itself as "Cool Japan."
If Japan is to make itself a tourism-based nation, we want tourists to return home with fond memories of their trips to Japan. Rather than putting up black partitions and taking a confrontational approach, we should guide tourists in the right direction.