イマージョンについての教育論も重要だけれど、とにかく教材をみないとイマージョンの実感がわいてこないと思うので、過去に私がつくった教材サンプルを見ていただきたい。
While it is important to discuss the educational theory of immersion, I believe that you will not get a real sense of immersion until you see the teaching materials, so please take a look at some samples of teaching materials I have created in the past.
↓さまざまな水溶液の電気分解〜塩化銅水溶液の電気分解 electrolysis of some solutions(9th grade chemistry1)
http://science-english.punyu.jp/files/uploads/Che1-1 答え入り.pdf
↓塩化銅水溶液と塩酸の電気分解 electrolysis of CuCl2 and HCl(9th grade chemistry2)
http://science-english.punyu.jp/files/uploads/Che1-2答え入り.pdf
↓イオンの構造と電解質 ion structure and electrolytes (9th grade chemistry3)
http://science-english.punyu.jp/files/uploads/Che1-3答え入り.pdf
↓電池の構造とボルタ電池・ダニエル電池 Voltaic pile and Daniell cell (9th grade chemistry4)
http://science-english.punyu.jp/files/uploads/Che2-1答え入り.pdf
答えなしですが、プリントのwordファイルお分けします。(できましたら学校関係者以外のご請求はご遠慮ください)
↓のgoogleフォームから必要事項を入力してください。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます