公認不正検査士協会(ACFE)という団体が、世界中の1400人以上の不正検査士(CFEs)を対象に行った不正に関する調査の報告書を公表したという記事。報告書の概要が紹介されています。
不正検査士からの回答によれば、不正により組織が失った収入の見積り額は、収入の5%(中間値)に上ります。世界の総生産額に当てはめると3兆7000億ドルになるそうですが、ちょっとこれは大きすぎる数字のように思われます。
The Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) on Tuesday released its biennial Report to the Nations on Occupational Fraud and Abuse. The more than 1,400 antifraud experts surveyed for the report were asked to estimate what percentage of annual revenues organizations lose to all types of fraud. They produced a median estimate of 5%, which, when applied to the 2013 estimated gross world product of $73.87 trillion, produces a projection of nearly $3.7 trillion lost to fraud worldwide.
この報告書は、100カ国以上の国における1483件の不正に基づいており、それらを調べた不正検査士によって情報提供がなされています。
The ACFE report is based on 1,483 cases of occupational fraud in more than 100 countries. Information on the cases was provided by the Certified Fraud Examiners (CFEs) who investigated them.
不正発見方法によって、不正継続期間や被害額が異なるそうです。監督やモニタリングによって発見された不正は、不正継続期間が最も短く(9カ月)、損害額が最も小さかった(49千ドル)そうです(いずれも中間値)。その次に、不正継続期間が短く損害額が小さかったのは、プロアクティブな不正発見方法(勘定照合、ITコントロール、内部監査、経営者によるレビュー)によって発見された不正です。
The study found that having antifraud controls resulted in earlier detection and lower losses. For example, frauds discovered through surveillance and monitoring produced the shortest median duration (nine months) and smallest median loss ($49,000) of the detection methods studied. The next four shortest fraud durations and lowest losses were also generated by proactive fraud discovery methods―account reconciliation, IT controls, internal audit, and management review.
これと対照的に、組織における努力によって発見されたのではない不正(当局からの通報や外部監査によるもの、偶発的に発見されたもの)は、不正継続期間と損害額が大きくなっています。偶発的に発見された不正は、32か月という最長の不正継続期間となっており、また、当局からの通報によりわかった不正は、損害額が125万ドルと最大の額になっています(いずれも中間値)。
In contrast, fraud discoveries that did not result from organizational efforts―confession by the perpetrator, notification by law enforcement, external audit, and by accident―lasted longer and cost more money. For example, frauds uncovered by accident had a median duration of 32 months, the longest in the study, while frauds that ended with law enforcement notification to the organization produced the highest median loss―$1.25 million.
今回の調査により、不正通報ホットラインが有効であることも再確認されました。従業員からの通報は、もっとも一般的な不正発見の手段となっています(調査された不正のうちの42%)。経営者によるレビュー(16%)や内部監査(14%)の倍以上です。ホットラインを有する組織においては、半分以上(51%)となっています。
The study reaffirmed the benefits of fraud-reporting hotlines for organizations. Employee tips remain easily the most common method of exposing fraud―occurring in 42% of the cases studied, more than twice the rate of management reviews (16%) and internal audit (14%), which were second and third, respectively. For organizations with hotlines, tips were responsible for more than half the frauds (51%) detected.
報告書はこちら
Report to the Nations on Occupational Fraud and Abuse
結果が1ページにまとめられています。
Summary of Findings
日本にも、日本公認不正検査士協会というのがあるようですが、そのウェブサイトを見ても、残念ながら、この調査についてはふれていないようです。
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