ダイハツとISO9001
ダイハツの品質管理が機能不全に陥っていた事が明るみになった。品質管理の国際規格であるISO9001をダイハツも認証されていると思うが、ただの飾り物にしか過ぎなかったという事である。
ISO9001は一度認証されても、定期的に審査を受ける必要があり、この定期審査を受けていたと思うが、この審査で不正をチェックできなかった事も問題であろう。
形だけを整えても、真摯に問題に取り組む姿勢が無ければ、絵空事で終わるという事であろう。
Daihatsu and ISO9001
It has come to light that Daihatsu quality control was malfunctioning. I think Daihatsu is also certified with ISO 9001, the international standard for quality control, but it was just a decoration.
Even if ISO9001 is certified once, it is necessary to undergo periodic audits, and I believe that the company underwent regular audits, but the problem may be that fraud could not be checked during this audit.
Even if the formality is correct, if there is no attitude to seriously address the problem, it will end up being just a pipe dream.