思考実験

取引の成立及び支払いのタイミングについて

取引の成立及び支払いのタイミングについて

 取引の成立時点は取引の内容によって異なるが、同様の取引であっても、当事者の考え方や場合によっては国民性の違いによって異なる事がある。
 取引がM&Aのような契約であれば、M&Aが実施される前に、取引成立となるが、自動販売機の場合には例えば缶ジュースを指定するボタンを押し、代金を入れて缶ジュースが出てきた時点で取引成立となる。
 今、顧客をAとし、商品・サービスの提供者をBとすると、Bが優位にある場合はAは商品・サービスを受け取る前にお金を支払う事が通常であろう。

 また、Aが大企業であったり、大口顧客の場合は、商品・サービスを受け取った後の支払いとなるだろう。
 こうした考え方が一般的だが、もう一つの考え方がある。それは、顧客が商品・サービスを受け取り、満足を覚えて初めてお金を支払うというものである。これは、成功報酬の考え方に近いが、一般事業者には採用が難しいだろう。
 この顧客満足の上での支払いは、システム開発業者が採用すれば、顧客から大きな信頼を勝ち取る事が出来るだろう。

Timing of transaction and payment
 The point at which a transaction is concluded varies depending on the content of the transaction, but even for similar transactions, it may differ depending on the way the parties think and, in some cases, their national character.
 If the transaction is a contract such as an M&A, the transaction is concluded before the M&A is carried out, but in the case of a vending machine, the transaction is concluded when, for example, you press the button specifying a can of juice, pay the payment, and the can of juice comes out.
 Now, let's call the customer A and the provider of the product or service B. If B has the advantage, it would be normal for A to pay before receiving the product or service.

 Also, if A is a large company or a large customer, payment will likely be made after receiving the goods or services.
 This way of thinking is common, but there is another way of thinking. That is, customers only pay money after they receive the product or service and feel satisfied. This is close to the idea of ​​success fee, but it would be difficult for general businesses to adopt it.
 If system developers adopt this payment based on customer satisfaction, they will be able to win great trust from their customers.

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