Brand Financeというコンサル会社によるブランド力調査で、PwCが8位になったという記事。Brand Strength Indexという指標があるそうですが、それでAAA+をとった10社のうちのひとつとなったとのことです。
PwC still has one of the top ten most powerful global brands, but its strength is in decline
The firm came 8th in the 2017 ranking of the world’s most powerful brands by consultancy firm Brand Finance. It is one of only 10 companies to receive the top score of AAA+ on the "Brand Strength Index" (BSI).
デロイトはトップ20に少し届かない順位、EYは30位、KPMGは60位だったそうです。
Deloitte just fell out of the top 20 while EY was ranked 30th and KPMG was placed in 60th place.
トップ10には、Lego(1位)、Google、Nike、Ferrari、Visa、Walt Disney、NBC、Johnson & Johnson、McKinseyといったそうそうたるブランドが並んでいます。PwCは前の年より順位を落としましたが、ビッグ4の中ではトップです。
Danish toy giant Lego reclaimed number one spot this year while the rest of the top ten included (in order): Google, Nike, Ferrari, Visa, Walt Disney, NBC, PwC, Johnson & Johnson and McKinsey.
このコンサル会社は、ブランド価値も調べていますが、それによると、PwCは66位(185億ドル)、デロイトは77位(167億ドル)、EYは98位(133.5億ドル)、KPMGは124位(109億ドル)となっています。
PwC was again the top performing of the Big Four in 66th place with a value of $18.5bn. Deloitte was next in 77th with a value of $16.7bn, then EY in 98th ($13.35). Meanwhile KPMG was outside the top 100, coming in at 124th with a value of $10.9bn.
最近の「公認会計士・監査法人」カテゴリーもっと見る
最近の記事
カテゴリー
バックナンバー
2000年
人気記事