1952年8月8日
吉村雄輝の長男として大阪府大阪市中央区宗右衛門町で生まれた。
六本木のクラブで知り合った作家の水上勉のパーティーに呼ばれ、松本俊夫監督のATG映画『薔薇の葬列』にかかわっていた舞台美術家の朝倉摂に「主役の美少年にぴったり」とスカウトされた。
FUNERAL PARADE OF ROSES - Official Theatrical Trailer
1969年、俳優・ピーターが誕生、同年10月には歌手デビューも果たし、当時のキャッチフレーズは「アポロが月から連れてきた少年」と称された。
さらに、自身デビュー曲の『夜と朝のあいだに』では、同年大晦日放映のTBSテレビ『第11回日本レコード大賞』で最優秀新人賞を受賞し、特に女性からの広い支持を受けて一躍アイドルスターとなった。
仁科亜季子は幼なじみであり初恋の人で、独身を貫いてきた理由は仁科が芸能界にデビューしたため(芸能界に入って素人でなくなったため)。
1985年黒澤明監督の『乱』で重要な狂言師役に抜擢された頃から役者としての層に厚みが増すようになり、これが今日の「二人の」池畑につながっている。
ブライスのコレクターとしても有名で、一時期は自宅に80体以上のブライスドールが飾られていたが、自宅の売却などを機にコレクションを手放し、現在は自身を模したカスタムブライス1体のみを所有している
Long unavailable in the U.S., director Toshio Matsumoto’s shattering, kaleidoscopic masterpiece is one of the most subversive and intoxicating films of the late 1960s: a headlong dive into a dazzling, unseen Tokyo night-world of drag queen bars and fabulous divas, fueled by booze, drugs, fuzz guitars, performance art and black mascara. No less than Stanley Kubrick cited the film as a direct influence on his own dystopian classic A CLOCKWORK ORANGE. An unknown club dancer at the time, transgender actor Peter (from Kurosawa’s RAN) gives an astonishing Edie Sedgwick/Warhol superstar-like performance as hot young thing Eddie, hostess at Bar Genet — where she’s ignited a violent love-triangle with reigning drag queen Leda (Osamu Ogasawara) for the attentions of club owner Gonda (played by Kurosawa regular Yoshio Tsuchiya, from SEVEN SAMURAI and YOJIMBO). One of Japan’s leading experimental filmmakers, Matsumoto bends and distorts time here like Resnais in LAST YEAR AT MARIENBAD, freely mixing documentary interviews, Brechtian film-within-a-film asides, Oedipal premonitions of disaster, his own avant-garde shorts, and even on-screen cartoon balloons, into a dizzying whirl of image + sound. Featuring breathtaking black-and-white cinematography by Tatsuo Suzuki that rivals the photographs of Robert Mapplethorpe, FUNERAL PARADE offers a frank, openly erotic and unapologetic portrait of an underground community of drag queens. Whether laughing with drunken businessmen, eating ice cream with her girlfriends, or fighting in the streets with a local girl gang, Peter’s ravishing Eddie is something to behold. “She has bad manners, all she knows is coquetry,” complains her rival Leda – but in fact, Eddie’s bad manners are simply being too gorgeous for this world. Her stunning presence, in bell-bottom pants, black leather jacket and Brian Jones hair-do, is a direct threat to the social order, both in the Bar Genet and in the streets of Tokyo. A key work of the Japanese New Wave and of queer cinema, FUNERAL PARADE is being beautifully restored in 4k from the original 35mm camera negative and sound elements for re-release in June 2017.
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます