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English Plusレッスン受講生にお聞きした【English Plusのいいところ】

ビジネスでの英語の電話対応 (メッセージを取る・かけ直してもらう・かけ直させる場合 - 応用編)

2011-02-22 08:27:50 | ビジネスでも使える英語&英語表現
Good morning and thank you for reading my blog!
Today, let’s continue learning some other telephone expressions that you can use in your business.
*About "the basic business telephone skills", please click here:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/86a036cf95f00dfffc1f27828587f061
In the previous episode, we learned some basic telephone expressions "to call up, answer the phone and put through" and today, let’s continue to learn some other expressions!!
We learned that answering the phone and putting a caller through to one of your co-workers in the previous episode,; however, if your co-worker is not available to answer the telephone, what will you say?
The first thing you have to say is...
・I’m afraid that (Mr. Depp) is not available right now.
= I’m afraid that he/she is out of the office right now.
*About "telling other reasons for not being able to answer" is here:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/6d8697389b84bcda7f253956c111f3e3
After that...
"If you ask a caller to call again, you can say..."
・Would you mind calling him/her later?
= Could you please call him/her back again later?
"If you get your co-worker to call back, you can say..."
・I’ll ask him/her to call you back if you would like.
= May I have him /her call you back?
"If you take a message, you can say..."
・Could I take a message?
= May I take a message?
= Can I take a message?
= Would you like to leave a message?
Also, these expressions must help you when answering the phone...
・Could I tell him who is calling?
・Could I have your phone number please?
Master these telephone expressions and you'll have confidence to answer the phone!!

おはようございます。英語講師のarataです。

本日は“ビジネスでの英語の電話対応 (メッセージを取る・かけ直してもらう・かけ直させる場合 - 応用編)”です。

*関連記事の“ビジネスでの英語の電話対応で困っている方必見(電話をかける・受ける・つなぐ - 基本編)”はこちら:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/86a036cf95f00dfffc1f27828587f061

前回の基本編では、“電話をかける・受ける・つなぐ”という電話での基本のやりとりを学習しましたが、今日はその続きのやりとりとなる、その他の電話での表現についてです。

前回“電話をつなぐ”ところまで学びましたが、もし、電話をかけてきた方が話しをしたい相手(あなたの同僚)が不在の場合は、まずこのような表現を使います:
・I’m afraid that (Mr. Depp) is not available right now.
= I’m afraid that he/she is out of the office right now.

*関連記事の“ビジネス英語 - 電話で不在を伝えるひとこと”はこちら:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/6d8697389b84bcda7f253956c111f3e3

その後の対応として、“かけ直してもらう場合”は:
・Would you mind calling him/her later?
= Could you please call him/her back again later?

“担当者(同僚)にかけ直させる場合”は:
・I’ll ask (Mr. Depp) to call you back if you would like.
= May I have him /her call you back?

“メッセージを取る場合”は:
・Could I take a message?
= May I take a message?
= Can I take a message?
= Would you like to leave a message?

また次の表現は電話応対で役に立つと思います!:
・Could I tell him who is calling?(お名前お伺いしてもよろしいですか?)
・Could I have your phone number please?(電話番号よろしいでしょうか?)

上手く英語での電話応対をしていきましょう!

それでは今日の英語での一言:"Practice before you answer the phone!"

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