Hi, everyone!
It's been chilly, hasn't it?
Please take care of yourselves!!
Today, I'd like to write about "Giving Advice at work."
*The related episode of "what to say to busy co-workers" is here:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/302fbfe8d0e743cb81c2f33b47ae3c0c
Whatever your job is, I guess you may have some opportunities to give advice at work.
Sometimes people at work might ask you for some advice about his/her work or something related to business.
What kind of advice do you give to your subordinates or to co-workers?
Here are some expressions when giving advice!
・I'd suggest that you (take a little break.)
・I'd advise you to (check the document first.)
・You might want to (finish the paper.)
・Why don't you (call your client to let them know?)
・What/How about (taking a few days off from work?)
You'll never know when you give advice in English, so just be prepared!!
おはようございます。英語講師のarataです。
本日は“部下や同僚への仕事上での英語でのひとことアドバイス”です。
関連記事の“仕事でストレス一杯の同僚へ気遣いの一言”はこちら:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/302fbfe8d0e743cb81c2f33b47ae3c0c
どんな職業でも仕事上、アドバイスをする機会があると思います。
時として、仕事に関してのアドバイスの時や、何かしらビジネスに関わったアドバイスを求められることもあるかと思います。
もし、部下や同僚にアドバイスを求められた場合、英語でどのようにアドバイスをしますか?
例えば・・・
・I'd suggest that you (take a little break.)(少し休憩を取ることをお勧めします)
・I'd advise you to (check the document first.)(まず書類をチェックすることをお勧めします)
・You might want to (talk to him.)(彼に相談するといいかもしれません)
・Why don't you (call your client to let them know?)(クライアントにお知らせしたらどうでしょうか?)
・What/How about (taking a few days off from work?)(何日か仕事を休まれたらどうですか?)
上記の表現がアドバイスとして使えますので check them out!!
それでは今日の英語での一言:"You'll never know when you give advice in English, so just be prepared!!"
P.S. 中小企業診断士の竹内幸次先生のブログでご紹介いただきました。
ありがとうございました。
http://blog.goo.ne.jp/2300062/e/df21b765a385d9990fb3cc4393ca694e
クリックしていただけますとランキング応援票になります よろしくお願い致します
(にほんブログ村・英語ブログ・英語講師部門)
It's been chilly, hasn't it?
Please take care of yourselves!!
Today, I'd like to write about "Giving Advice at work."
*The related episode of "what to say to busy co-workers" is here:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/302fbfe8d0e743cb81c2f33b47ae3c0c
Whatever your job is, I guess you may have some opportunities to give advice at work.
Sometimes people at work might ask you for some advice about his/her work or something related to business.
What kind of advice do you give to your subordinates or to co-workers?
Here are some expressions when giving advice!
・I'd suggest that you (take a little break.)
・I'd advise you to (check the document first.)
・You might want to (finish the paper.)
・Why don't you (call your client to let them know?)
・What/How about (taking a few days off from work?)
You'll never know when you give advice in English, so just be prepared!!
おはようございます。英語講師のarataです。
本日は“部下や同僚への仕事上での英語でのひとことアドバイス”です。
関連記事の“仕事でストレス一杯の同僚へ気遣いの一言”はこちら:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/302fbfe8d0e743cb81c2f33b47ae3c0c
どんな職業でも仕事上、アドバイスをする機会があると思います。
時として、仕事に関してのアドバイスの時や、何かしらビジネスに関わったアドバイスを求められることもあるかと思います。
もし、部下や同僚にアドバイスを求められた場合、英語でどのようにアドバイスをしますか?
例えば・・・
・I'd suggest that you (take a little break.)(少し休憩を取ることをお勧めします)
・I'd advise you to (check the document first.)(まず書類をチェックすることをお勧めします)
・You might want to (talk to him.)(彼に相談するといいかもしれません)
・Why don't you (call your client to let them know?)(クライアントにお知らせしたらどうでしょうか?)
・What/How about (taking a few days off from work?)(何日か仕事を休まれたらどうですか?)
上記の表現がアドバイスとして使えますので check them out!!
それでは今日の英語での一言:"You'll never know when you give advice in English, so just be prepared!!"
P.S. 中小企業診断士の竹内幸次先生のブログでご紹介いただきました。
ありがとうございました。
http://blog.goo.ne.jp/2300062/e/df21b765a385d9990fb3cc4393ca694e
クリックしていただけますとランキング応援票になります よろしくお願い致します
(にほんブログ村・英語ブログ・英語講師部門)