人は見た目とも言われるが。。 . . . 本文を読む
アジャイルでは、ユーザー要求をストーリー形式で記述することが多いです。ユーザーストーリーでは、顧客の目線で実現したいことをシンプルに記述します。
・ <ユーザータイプ>として、
・ <何>がしたい、
・ <なぜなら>だからだ。
顧客は誰でもストーリーを書けますが、プロダクト・ビジョンとの整合性や優先順位の判断を行うのはプロダクトオーナーです。ストーリーを軸に、開発チームはプロダクトオーナーと対 . . . 本文を読む
曖昧な要件は直接対話で詰めていくのが早いです。クライアント側で検討を重ねブレない要件は、資料化された方が安心ですし、書面にしても明快です。
一方、議論し尽くされていない要件は、折角ドキュメント化しても、たいてい変更が生じますし、時間の無駄になる可能性が高いです。
アジャイルでは、ユーザーの要件定義はユーザーストーリーのレベルに留めます。
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Technical and administrative activities to create, maintain and control changes of configuration in a product lifecycle. . . . 本文を読む
An asset which is subject to configuration management.
An asset may be a component of a product, a product or a set of products.
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A generic term describing a group of items/products that work together to deliver a product or service. . . . 本文を読む
A complete set of specialist products of related projects required to deliver an outcome. It can be a service, function or operation which enables the organization to realize benefits defined in the p . . . 本文を読む
A measurable decline resulting from an outcome perceived as negative by stakeholders, which reduces organizational objectives. . . . 本文を読む