ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

バーバラ・ハンナ: 全体性を目指して努力する。

2024-05-08 13:19:01 | スピリチュアル・精神世界



NYのCG Jung財団

バーバラ・ハンナ: 全体性を目指して努力する。
6月15日土曜日午前10時~午後3時(東部標準時)
LCSWのボニー・ダムロン博士が率いるZoomセミナー
詳しい説明と登録はこちら: https://www.cgjungny.org/barbara-hannah-1891-1986.../

      このワークショップでは、ユング派の分析家、教師、学者、作家であるバーバラ・ハンナの人生における 2 つの流れを追っていきます。 まず、私たちは彼女の「魂の暗い夜」を含む彼女の人生の物語から始めましょう。その後、彼女はチューリッヒのC.G. の玄関口にたどり着きました。 ユング。 そこから、彼女の分析がどのようにして彼女を分析者、分析心理学の分野の先駆者、学者、作家、そして友人としての天職に導いたのかを見ていきます。

次に、私たちはアニムスを使った彼女の作品に特に注意を向けます。アニムスは、女性の内なる精神や無意識を擬人化する元型として彼女が語り、元型的には女性の夢や夢の中に男性的な姿として現れます。 予測。 この生涯にわたる取り組みは、1931 年に C.G. によって行われた講義から始まりました。 ユングはアニマとアニムスについて論じ、その中でアニムスの内部発達に関する概念モデルを提案しました。 その後数十年にわたり、彼女は一連の作品を生み出し、アニムスの問題に直面する女性たちに指針を提供する実践的で洞察力に富んだ方法のツールボックスを作成しました。

連絡時間: このプログラムの認定ニューヨーク ソーシャル ワーカー、精神分析医、クリエイティブ アーツ セラピストの連絡時間は CE の 4 時間です。
CG Jung Foundation of NY

Barbara Hannah: Striving Towards Wholeness
Saturday, June 15th 10:00 am – 3:00 pm ET
a Zoom seminar led by Bonnie Damron, PhD, LCSW
Full description and register at: https://www.cgjungny.org/barbara-hannah-1891-1986.../
In this workshop we will follow two currents in the life of Barbara Hannah, Jungian analyst, teacher, scholar, and author. First, we shall begin with her life story, including her “dark night of the soul” after which she found herself in Zurich at the door of C.G. Jung. From there we shall see how her analysis led her into her calling as an analyst, pioneer in the field of analytical psychology, scholar, author, and friend.
Then we shall turn our attention specifically to her work with the animus, which she spoke of as the archetype which personifies the inner spirit or unconscious mind of women, and which typically appears as a masculine figure, or figures, in women’s dreams, and in projections. This life-long work began in 1931 at a lecture given by C.G. Jung on the anima and animus, during which he proposed a conceptual model for the inner development of the animus. Over the decades ahead, she generated a body of work and created a toolbox of practical and insightful methods that provide guidance for women who confront and are confronted by the problem of the animus.
Contact hours:  4 CE contact hours for Licensed NYS Social Workers, Psychoanalysts and Creative Arts Therapists for this program.

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2024-05-03 20:14:58 | スピリチュアル・精神世界



マーク・ザッカーバーグ/AI ニュース

2024-04-19 23:12:29 | スピリチュアル・精神世界

S
私は管理者の 1 人であり、Power Facebook Power Admins Global グループのメンバーです。 Facebook は AI を採用しており、これらの機能に数十億ドルを注ぎ込んでいます。 ユングの観点から見ると、AI は生活を簡素化し、魂への内なる旅を強化するために使用されるツールです。 コンピュータは気が遠くなるかもしれませんが、責任を持って使用すれば、生活を楽にし、生活を大きな負担にする反復的なタスクをすべて処理してくれるでしょう。 AI に関する私たちのポリシーは、他の投稿やコメントと同じです。ユングの考えに適合し、有害または誤解を招くものではなく、その目的が個性化と啓蒙であれば、問題ありません。
ところで、ザッカーバーグはいつもとても疲れているように見えます。 彼は頑張りすぎていると思います。 笑
気をつけて目覚めた一日をお過ごしください。
 
Carl Jung and the Creative Bridge

Mark Zuckerberg 

マーク・ザッカーバーグ

今日の大きな AI ニュース。 私たちは、アプリやメガネを通してあらゆる質問をできるアシスタントである Meta AI の新バージョンをリリースします。 私たちの目標は、世界をリードする AI を構築することです。
私たちは、オープンソース化している新しい最先端の Llama 3 AI モデルを使用して Meta AI をアップグレードしています。 この新しいモデルにより、Meta AI は自由に使用できる最もインテリジェントな AI アシスタントになったと考えています。
私たちは、WhatsApp、Instagram、Facebook、Messenger の上部にある検索ボックスに Meta AI を統合することで、Meta AI を使いやすくしています。 また、Web 上で使用できる Web サイト、meta.ai も構築しました。
写真をアニメーション化する機能など、いくつかのユニークな作成機能も構築しました。 Meta AI は高品質の画像を非常に高速に生成するため、入力中にリアルタイムで画像を作成および更新できるようになりました。 作成プロセスの再生ビデオも生成されます。
Meta AI を楽しんで、ご意見をお聞かせください。
S
I am one of the admins and a member of the Power Facebook Power Admins Global group. Facebook has embraced AI and is pouring billions of dollars into these features. From a Jungian perspective, AI is a tool that we use to simplify life and enhance our inward journey to the soul. Computers can be daunting, but if they are used responsibly, they make life easier and handle all the repetitive tasks that make life such a burden. Our policy regarding AI is the same as any other post or comment : If it fits within Jungian ideas and is not harmful or misleading, if its goal is individuation and enlightenment, it is fine.
BTW: Zuckerberg always looks very tired. I think he works too hard. LOL
Take care and have an awakened day.
https://www.facebook.com/4/videos/377361005296904

Mark Zuckerberg

Big AI news today. We're releasing the new version of Meta AI, our assistant that you can ask any question across our apps and glasses. Our goal is to build the world's leading AI.
We're upgrading Meta AI with our new state-of-the-art Llama 3 AI model, which we're open sourcing. With this new model, we believe Meta AI is now the most intelligent AI assistant that you can freely use.
We're making Meta AI easier to use by integrating it into the search boxes at the top of WhatsApp, Instagram, Facebook, and Messenger. We also built a website, meta.ai, for you to use on web.
We also built some unique creation features, like the ability to animate photos. Meta AI now generates high quality images so fast that it creates and updates them in real-time as you're typing. It'll also generate a playback video of your creation process.
Enjoy Meta AI and let me know what you think!

ご注意お願いいたします。
時々極端に安い商品の広告が出ますが、詐欺広告である可能性があります。
また有名人の画像を利用した投資詐欺などもあります。


人が自分の存在の法則に反し、人格が向上しない限り、その人は自分の人生の意味を悟ることができない。 幸いなことに、自然はその優しさと忍耐のおかげで、人生の意味という致命的な質問をほとんどの人々の口に出すことはありません。 そして、誰も尋ねないところには、誰も答える必要はありません。 したがって、神経症者の癌に対する恐怖は正当化される。それは想像ではなく、彼の意志や理解が及ばない、意識の外の領域に存在する精神的事実の一貫した表現である。 もし彼が荒野に引きこもり、孤独の中で自分の内なる生活に耳を傾ければ、その声が何を言っているのかが聞こえるかもしれない。 しかし、原則として、誤った教育を受けた文明化された人間は、その声を知覚することが全くできず、それは現在のシボレス(Shibboleth)な人々によって保証されていません。 この点に関しては、原始人ははるかに優れた能力を持っています。 少なくとも祈祷師は、専門的な装備の一部として、精霊、樹木、動物と会話することができ、これらは彼らが客観的な精神や精神的な非自我に遭遇する形態である。
-C.G.ユング— 第 17 巻、VII、人格の発達
To the extent that a man is untrue to the law of his being and does not rise to personality, he has failed to realize his life’s meaning. Fortunately, in her kindness and patience, Nature never puts the fatal question as to the meaning of their lives into the mouths of most people. And where no one asks, no one need answer. The neurotic’s fear of carcinoma is therefore justified: it is not imagination, but the consistent expression of a psychic fact that exists in a sphere outside consciousness, beyond the reach of his will and understanding. If he withdrew into the wilderness and listened to his inner life in solitude, he might perhaps hear what the voice has to say. But as a rule the miseducated, civilized human being is quite incapable of perceiving the voice, which is something not guaranteed by the current shibboleths. Primitive people have a far greater capacity in this respect; at least the medicine-men are able, as part of their professional equipment, to talk with spirits, trees, and animals, these being the forms in which they encounter the objective psyche or psychic non-ego.
-C.G.Jung— Vol 17, VII, The Development of Personality

シボレス (文化)
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%B7%E3%83%9C%E3%83%AC%E3%82%B9_(%E6%96%87%E5%8C%96)

自然は物質だけではない、精神でもある。カール・ユング、CW13、パラ229




バーバラ・ハンナ: 全体性を目指して努力する。

2024-04-17 11:08:24 | スピリチュアル・精神世界
CG Jung Foundation of NY


バーバラ・ハンナ: 全体性を目指して努力する。
6月15日土曜日午前10時~午後3時(東部標準時間)
LCSWのボニー・ダムロン博士が率いるZoomセミナー
詳しい説明と登録はこちら: https://www.cgjungny.org/barbara-hannah-1891-1986.../
 
このワークショップでは、ユング派の分析家、教師、学者、作家であるバーバラ・ハンナの人生における 2 つの流れを追っていきます。 まず、私たちは彼女の「魂の暗い夜」を含む彼女の人生の物語から始めましょう。その後、彼女はチューリッヒのC.G.ユング の玄関口にたどり着きました。 そこから、彼女の分析がどのようにして彼女を分析者、分析心理学の分野の先駆者、学者、作家、そして友人としての天職に導いたのかを見ていきます。
 
次に、私たちはアニムスを使った彼女の作品に特に注意を向けます。アニムスは、女性の内なる精神や無意識を擬人化する原型として彼女が語り、典型的には女性の夢や夢の中に男性的な姿として現れます。 予測。 この生涯にわたる取り組みは、1931 年に C.G. によって行われた講義から始まりました。 ユングはアニマとアニムスについて論じ、その中でアニムスの内部発達に関する概念モデルを提案しました。 その後数十年にわたり、彼女は一連の作品を生み出し、アニムスの問題に直面する女性たちに指針を提供する実践的で洞察力に富んだ方法のツールボックスを作成しました。
 
連絡時間: このプログラムの認定ニューヨーク ソーシャル ワーカー、精神分析医、クリエイティブ アーツ セラピストの連絡時間は CE の 4 時間です。
CG Jung Foundation of NY

Barbara Hannah: Striving Towards Wholeness
Saturday, June 15th 10:00 am – 3:00 pm ET
a Zoom seminar led by Bonnie Damron, PhD, LCSW

Full description and register at: https://www.cgjungny.org/barbara-hannah-1891-1986.../

In this workshop we will follow two currents in the life of Barbara Hannah, Jungian analyst, teacher, scholar, and author. First, we shall begin with her life story, including her “dark night of the soul” after which she found herself in Zurich at the door of C.G. Jung. From there we shall see how her analysis led her into her calling as an analyst, pioneer in the field of analytical psychology, scholar, author, and friend.

Then we shall turn our attention specifically to her work with the animus, which she spoke of as the archetype which personifies the inner spirit or unconscious mind of women, and which typically appears as a masculine figure, or figures, in women’s dreams, and in projections. This life-long work began in 1931 at a lecture given by C.G. Jung on the anima and animus, during which he proposed a conceptual model for the inner development of the animus. Over the decades ahead, she generated a body of work and created a toolbox of practical and insightful methods that provide guidance for women who confront and are confronted by the problem of the animus.

Contact hours: 4 CE contact hours for Licensed NYS Social Workers, Psychoanalysts and Creative Arts Therapists for this program. 
 
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バーバラ・ハンナ
(1891-1986)
全体性を目指して努力
2024 年 6 月 15 日土曜日、
午前 10 時 – 午後 3 時(EST)、LCSW のボニー ダムロン博士
が率いる Zoom セミナー
 
もし私たち一人ひとりが、ダイモン、「内なる仲間」、生来の知性、あるいは私たちの人生を通して機能する特定の運命を持って生まれてきたという考えを受け入れることができれば、バーバラ・ハンナのそれは全体性への努力として特徴付けられるでしょう。

このワークショップでは、ユング派の分析家、教師、学者、作家であるバーバラ・ハンナの人生における 2 つの流れを追っていきます。まず、彼女の幼少期、思春期、青年期から始まり、パリで 38 歳のときに「魂の暗い夜」を過ごし、気づけば CG ユングの入り口でチューリッヒにいたという彼女の人生の物語から始めます。そこから、彼女の分析がどのようにして彼女を分析者、分析心理学の分野の先駆者、学者、作家、そして友人としての天職に導いたのかを見ていきます。バーバラ・ハンナは、たとえそれがどこにつながるかわからないときでも、あえて使命に従い、暗闇を抜けて光に向かってその呼びかけに忠実であり続ける私たち全員にとって、輝かしい模範でした。

次に、アニムスを用いた彼女の仕事に特に注目してみましょう。バーバラ・ハンナはアニムスについて、女性の内なる精神や無意識を擬人化し、元型的には女性の夢や投影の中に男性的な姿として現れる元型として語った。この生涯にわたる研究は、1931 年に CG ユングがアニマとアニムスについて行った講義から始まり、その中で彼はアニムスの内部発達に関する概念モデルを提案しました。議論の最後に、アニムスに関する人間の考えは、知的仮定にのみ基づいたモデルを生み出すことができ、アニムスとの直接の経験に基づいたものではない、と彼は述べた。

この講演会に出席した女性たちに向けて、アニムスを直接体験できるのは女性だけだと指摘し、ユング氏は「これが私の提案だが、より良いものを発明するか、この提案に反論するかは女性たちに任せる」と述べた。ミス・ハンナはクラリオンの鳴き声を聞きました。その後数十年にわたり、彼女は一連の作品を生み出し、アニムスの問題に直面する女性たちに指針を提供する実践的で洞察力に富んだ方法のツールボックスを作成しました。

私たちのディスカッションには、アニムスとは何か、それが女性の人生でどのように機能するか、そしてこの複雑で気まぐれな内面の人物と実りある関係を安全に築くにはどうすればよいかについて、ハンナ先生の洞察が含まれる予定です。また、「女性の内なる真実の精神」であるアニムスに取り組むための実践的な方法をまとめた彼女のツールボックスにも触れていきます。

このプログラムは、性自認が女性である人だけでなく、あらゆる性自認の人を対象としています。アニムスやアニマを通して表現される「見えないパートナー」を元型とした作品は、究極的には性別を超越したものです。私たちはそれぞれ、内なる反対の立場を持っており、夢や投影の中でそれと遭遇します。この「目に見えないパートナー」の基本的な元型が、あなたの内面生活、人間関係、社会世界にどのような影響を与えるのかをもっと知ることがどれほど役立つかを考えてみましょう。その目に見えないパートナーと意識的な関係を築くことで、私たちはそれぞれ、自分の両性具有の性質の深さの発見に近づきます。私たちが提案している内容には、用語の翻訳作業が必要になる場合がありますので、全員が参加することをお勧めします。

袖をまくって仕事をする準備をしてください。日記、画材、思い出、夢、考えを目と耳のために持ち込んでください。自分の人生や女性の人生におけるアニムスを反映した物語、おとぎ話、演劇、映画を検討することもできます。これは講義ではなくワークショップです。したがって、私たちはハンナ先生の教材に時間を費やし、熟考し、対話する時間を持ちます。私たちは一緒に自我と元型の関係を探っていきます。
 
学習目標:
 
このプログラムは、参加者が次のことができるように設計されています。

1. 夢、ビジョン、シンクロニシティなどの客観的な精神の重要な活動が、バーバラ ハンナの心理的成長への道や彼女のライフワークにどのような影響を与え、時には方向づけたかについて話し合います。

2. 夢、ビジョン、シンクロニシティなどの客観的な精神の活動が、心理的成長や生涯の仕事への個人的な道筋にどれほど影響を与え、時には方向づけたかについて説明してください。

3. バーバラ・ハンナが著書のタイトルとして使用した「全体性を目指して努力する」という言葉が、彼女の人生の中核となるパターンをどのように適切に表しているかを説明してください。この考え方が個人的および臨床的にどのように適用されるかを考えてみましょう。

4. Barbara Hannah が説明したアニムスの元型を定義します。

5. ロゴスの機能とアニムスの元型の違いを区別します。

6. アニムスが意識を失ったままになった場合、女性がどのような影響を受けるかを説明してください。この状況が個人的および臨床的状況でどのように現れるかを考えてみましょう。

7. バーバラ・ハンナが説明したように、女性がアニムスとの意識的な関係を築くために適用できる具体的な方法について話し合います。アニムスとの意識的な関係が個人的に、そして臨床的にどのように見えるかを考えてみましょう。

8. 青銅器時代の法典に由来する女性の飼いならしと抑圧の歴史的、社会的、文化的背景が集団内でどのように固定された伝統となり、今日に至るまで女性の心理的、知的、社会的発達に影響を与え続けているかを観察してください。

9. バーバラ・ハンナ、エマ・ユング、その他のユング心理学の分野の専門家によって生み出された一連の先駆的な著作が、女性の意識を拡大するための理論と方法をどのように生み出したかを考えてみましょう。
 
ボニー L. ダムロン博士、LCSWは、ワシントン DC の大都市圏で臨床ソーシャルワークを実践する心理療法士、民族誌学者、ストーリーテラー、そして元型パターン分析者です。 40 年間の実践の中で、彼女はおとぎ話、神話、芸術、CG ユングの著作の元型的なモチーフに関するセミナーを開催してきました。彼女はクレタ島やギリシャ本土へのスタディーツアーも案内しています。ダムロン博士は、アメリカ カトリック大学でソーシャル ワークの修士号を取得し、メリーランド大学でアメリカ文化研究の博士号を取得し、アッシジ元型研究研究所で元型パターン アナリストの証明書を取得しています。
 
連絡時間:連絡時間: このプログラムのライセンスを持つ NYS ソーシャル ワーカー、精神分析医、クリエイティブ アーツ セラピストの場合は、CE の 4 時間の連絡時間です。
 
CG Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. は、ニューヨーク州教育省の州ソーシャルワーク委員会によって、認定ソーシャル ワーカー #SW-0350 に対する継続教育の承認プロバイダーとして認められています。
 
CG Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. は、ニューヨーク州教育省の州メンタルヘルス実践者委員会によって、公認精神分析医のための継続教育の認可プロバイダーとして認められています。 #P-0015。
 
CG Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. は、ニューヨーク州教育省の州メンタルヘルス実践者委員会によって、認定されたクリエイティブ アーツ セラピスト向けの継続教育の承認プロバイダーとして認められています (#CAT-0068)。
 
Barbara Hannah
(1891- 1986)
Striving Towards Wholeness
Saturday, June 15, 2024
10:00 am – 3:00 pm EST
a Zoom seminar led by Bonnie Damron, PhD, LCSW
 
If we can entertain the idea that each of us is born with a daimon, an “inner companion,” an innate intelligence, or a particular destiny that works its way through our lives, Barbara Hannah’s would be characterized as a striving towards wholeness.

In this workshop we will follow two currents in the life of Barbara Hannah, Jungian analyst, teacher, scholar, and author. First, we shall begin with her life story, starting with her childhood, adolescence and young adulthood, then to Paris where, at age 38, she had a “dark night of the soul” and then found herself in Zurich at the door of C.G. Jung. From there we shall see how her analysis led her into her calling as an analyst, pioneer in the field of analytical psychology, scholar, author, and friend. Barbara Hannah was a shining example for all of us who dare to follow a calling, even when we have no idea where it will lead, and stay true to that call through the dark and into the light.

Next, we shall turn our attention specifically to her work with the animus. Barbara Hannah spoke of the animus as the archetype which personifies the inner spirit or unconscious mind of women, and which typically appears as a masculine figure, or figures, in women’s dreams, and in projections. This life-long work began in 1931 at a lecture given by C.G. Jung on the anima and animus, during which he proposed a conceptual model for the inner development of the animus. At the end of the discussion, he stated that a man’s ideas about the animus can produce a model based only on intellectual assumptions, and not grounded in direct experience with the animus.

Addressing the women present at this lecture, and noting that only a woman could have a direct experience with the animus, Jung said, “Now that is my proposition, but I leave it to the ladies to invent something better or argue this proposition.” Miss Hannah heard the clarion call. Over the decades ahead, she generated a body of work and created a toolbox of practical and insightful methods that provide guidance for women who confront and are confronted by the problem of the animus.

Our discussion shall include some of Miss Hannah’s insights about what the animus is, how it functions in a woman’s life, and how she might safely create a fruitful relationship with this complex and mercurial inner figure. We shall also reach into her toolbox of practical methods for engaging with the animus, the “spirit of inner truth in women.”

This program is for people of all of gender identities, and not only for people who are gender identified as female, or as a woman. The work with the archetype of the “invisible partner,” as expressed through the animus and anima, is ultimately transcendent of gender. Each of us has an inner opposite, which we encounter in our dreams and projections. Consider how helpful it could be to learn more about how this fundamental archetype of the “invisible partner” affects your inner life, your relationships, and your social world. By making a conscious relationship with that invisible partner, each of us moves closer to discovering the depths of our androgynous nature. What we are suggesting may require the work of translation of terms and we encourage everyone to participate.

Please come prepared to roll up your sleeves and do some work. Bring your journals, art materials, and memories, dreams, and reflections for your eyes and ears along. You may also consider stories, fairy tales, plays or films that reflect the animus in your life and the lives of women. This is a workshop, and not a lecture. Therefore, we will spend time on Miss Hannah’s material, have time for reflection, and for dialogue. Together we shall explore the relationship between ego and archetype.
 
Learning Objectives:
 
The program is designed so that participants will be able to:

1. Discuss how significant activities of the objective psyche, such as dreams, visions, and synchronicities influenced, and at times, directed Barbara Hanna’s pathway to psychological growth and her life’s work.

2. Describe how significant of activities of the objective psyche, such as dreams, visions, and synchronicities have influenced, or at times directed, your personal pathway to psychological grown and your life’s work.

3. Describe how “striving toward wholeness,” a phrase Barbara Hannah used as the title of one of her books, aptly describes the core pattern in her life. Consider how this idea might apply personally and clinically.

4. Define the animus archetype, as described by Barbara Hannah.

5. Distinguish the difference between the logos function and the animus archetype.

6. Describe how a woman is affected when the animus remain unconscious. Consider ways in which this situation appears in personal and clinical situations.

7. Discuss specific methods, as described by Barbara Hannah, a woman can apply in order to develop a conscious relationship with the animus. Consider how a conscious relationship with the animus looks like personally and clinically.

8. Observe how the historical, social, and cultural background of the taming and suppression of women stem from Bronze Age law codes became fixed traditions in the collective, and continue to influence the psychological, intellectual, and social development of women until today.

9. Consider how the pioneering body of work produced by Barbara Hannah, Emma Jung, and other professionals in the field of Jungian Psychology created theories and methods to expand feminine consciousness.
 
Bonnie L. Damron, PhD, LCSW, is a psychotherapist, ethnographer, storyteller, and Archetypal Pattern Analyst in private Clinical Social Work practice in the Washington, DC, metropolitan area. During four decades of practice, she has conducted seminars on archetypal motifs in fairy tales, myths, the arts, and the writings of C.G. Jung. She also leads study tours to Crete and the Greek mainland. Dr. Damron holds a Master of Social Work degree from The Catholic University of America, a Doctoral Degree in American Culture Studies from the University of Maryland, and a Certificate as an Archetypal Pattern Analyst from the Assisi Institute for Archetypal Studies.

Contact hours: Contact hours: 4 CE contact hours for Licensed NYS Social Workers, Psychoanalysts and Creative Arts Therapists for this program.

The C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. is recognized by New York State Education Department’s State Board of Social Work as an approved provider of continuing education for licensed social workers #SW-0350.

The C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. is recognized by the New York State Education Department’s State Board for Mental Health Practitioners as an approved provider of continuing education for licensed psychoanalysts. #P-0015.

C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. is recognized by the New York State Education Department’s State Board for Mental Health Practitioners as an approved provider of continuing education for licensed creative arts therapists, #CAT-0068.

違反、法律、道徳規範、社会基準、または個人の規範に対する罪は、人を集団から切り離し、個性化のプロセスにおける重要なステップとなる可能性があります。

2024-04-17 02:34:49 | スピリチュアル・精神世界
ニューヨークCGユング財団


https://www.facebook.com/cgjungny


https://www.cgjungny.org/transgression/


違反: Zoom セミナー
違反、法律、道徳規範、社会基準、または個人の規範に対する罪は、人を集団から切り離し、個性化のプロセスにおける重要なステップとなる可能性があります。 私たちは、夢、神話、文学、そして個人的な物語を通して、罪の両面性を探っていきます。 詳細については、https://shorturl.at/ehxLT をご覧ください。
CE NYS SW、LCAT、LP。 一般の方も大歓迎!


CG Jung Foundation of NY

Transgression: a Zoom seminar
Transgression, a sin against the law, a moral code, societal standards, or personal norms, cuts one off from the collective and could become an important step in one’s individuation process. We will explore the double-sidedness of transgression through dreams, mythology and literature and personal story. Full info at https://shorturl.at/ehxLT
CEs NYS SW, LCAT & LP. General public welcome!