ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

シンクロニシティ

2021-04-24 17:00:39 | 心理学

いかなる場合でも、この説明が私の見解の決定的な証明になるとは考えておらず、あくまでも経験的な前提から生まれた結論であり、ここで読者の皆様のご意見を伺いたいと思います。現存する事実から、それを説明できる別の仮説を推論することはできませんでした(超感覚的知覚に関する実験を説明することも含めて)。また、シンクロニシティが極めて抽象的で直観的でない量であることも十分に承知しています。それは、空間、時間、因果関係と同様に、身体の行動の基準となるある種のサイコイド(類精神)特性を身体に帰属させます。私たちは、生きている脳に関連する精神の表現を完全に放棄し、むしろ脳を持たない低次の生物の「重要な」「知的な」行動を思い出さなければならない。彼らの場合、私たちは形式的な要素に近いのだが、それは先に述べたように、脳の活動とは何の関係もない。"カール・グスタフ・ユング『無意識の力学』要旨、パラグラフ937、Trei Publishing House, Bucharest, 2013)。
カール・グスタフ・ユングが別の場所で述べているように、人間の身体はある条件下では心因性の特性を持っています。人体のような自然は、ある条件下では心因性の特徴しか持たないというのは、限りなく真実である。これらが顕在化するためには、形式的な要素の基準が満たされていること、すなわちシンクロニシティが必要である。しかし、人間の圧力の下での自然の無意識の進化や、自然の圧力の下での人間の集合的無意識の進化を見ると、シンクロニシティは常にこの形式的な要素であったが、これまで十分に観察されていなかったと考えられるのである。間違いなく、魂の存在、生きている生命の精神の存在は、共時性の存在を可能にし、この意味で、身体的・精神的知性の中心である脳の欠如を重要でなくしています。この形式的な要素は超越的であり、したがって先験的なものであり、肉体と魂の完全なつながり、非の打ち所のない連携を説明するものである。このように、我々は超越的な要素を特別なものとして、人間の身体と魂よりも存在と優先順位を与える権利がある。超感覚的な実験は、他の方法では説明することが難しく、その性質上直感的ではないが、このようにして完全に首尾一貫したものとなる。

I do not consider in any case this exposition as a definitive proof of my point of view, but only as a conclusion springing from empirical premises, which I would like to submit here to the reflection of my readers. From the existing factual material I could not deduce another hypothesis capable of explaining it (including explaining the experiments related to extrasensory perception). I am also aware enough that synchronicity is an extremely abstract and non-intuitive quantity. It attributes to the body a certain psychoid trait which, like space, time and causality, is a criterion of its behavior. We must completely give up the representation of a psyche related to the living brain and rather remember the "significant" and "intelligent" behavior of lower beings who do not have a brain. In their case, we are close to the formal factor, which, as I said, has nothing to do with brain activity. " (Carl Gstav Jung, Dynamics of the Unconscious, Abstract, paragraph 937, Trei Publishing House, Bucharest, 2013)
As Carl Gustav Jung remarked elsewhere, the human body has, under certain conditions, psychogenic properties. It is true, as true as can be, that nature, like the human body, has under certain conditions only psychogenic features. In order for these to manifest, it is necessary for the criterion of the formal factor to be fulfilled, ie synchronicity. However, the evolution of the natural unconscious under the pressure of the human, and of the human collective unconscious, under the pressure of the natural, lead us to believe that synchronicity has always been this formal factor, but it has not been sufficiently observed to date. Undoubtedly, the existence of a soul, of a living spirit of life, makes possible the existence of synchronicity, and makes insignificant in this sense the lack of the brain, the seat of a central bodily and mental intelligence. This formal factor is transcendent, therefore a priori, and explains the perfect connection between body and soul, their impeccable coordination. We are thus entitled to give the transcendental factor sui generis, an existence and a precedence over the human body and soul. Extrasensory experiments, difficult to explain otherwise, and unintuitive, by their nature, thus become perfectly coherent.

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