ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

恋愛が終わったとき、なぜ愛着を断ち切るのが難しいのでしょうか?

2021-04-23 00:01:27 | 心理学

 

質問....恋愛が終わったとき、なぜ愛着を断ち切るのが難しいのでしょうか?これは最近起こったことで、初めてではありません。..... それはあなたの意識的な自意識の部分なのでしょうか?.... それとも何か深いもの...あなたの影に埋もれているものなのでしょうか?......たとえ相手が別れた後に侮辱的で失礼なことを言ったとしても、..... まだ喪失感があります。

A question....when a relationship ends ...why is it so difficult to sever the sense of attachment ? This occurred recently...not for the first time.....is it your conscious self aware part of your mind ....or something deep...buried in your shadow.....?.Even if the other person said insulting and rude things after the breakup.....still a sense of loss.

 

A
"あなたを愛していますが、あなたには関係のないことです。" ~レイナー・リルケ

もし私があなたを愛しているなら、あなたには何の関係もないでしょう?~ヨハン・ヴォルフガング・フォン・ゲーテ

二人の人間がお互いの孤独を守ること、これこそが二人の絆の最高の課題だと私は思う。
~ライナー・マリア・リルケ(Rainer Maria Rilke

内向的なフィーリング機能。内向的な感情は、たとえ主要な機能であっても、理解するのがとても難しいものです。例えば、オーストリアの詩人ライナー・マリア・リルケは、直感型で、"Ich liebe dich, was geht's dich an?"(「私はあなたを愛しているが、それはあなたのためのものではない。それはまさに、愛のための愛です。気持ちはとても強いのですが、対象に向かって流れていくのではなく、自分の中で愛の状態になっているような感じです。当然のことながら、このような感覚は非常に誤解されており、このような人はとても冷たい人だと思われています。冷たいのではなく、気持ちが自分の中にあるのです。一方で、彼らは社会に対して非常に強い影響力を秘めています。なぜなら、彼らは非常に秘密めいた強い価値観を内面に持っているからです。例えば、このようなタイプの人は、自分の気持ちを表に出すことはありませんが、あるものには価値があり、別のものには価値がないと思っているかのように振る舞い、それが他の人にある種の影響を与えます。劣等感を持っている場合は、さらにそれが隠され、より絶対的なものになります。
~マリー・ルイーズ・フォン・フランツ " 心理療法 "

あなたの論考と美しい引用文を読むと、リルケが私と同じ深い泉-集合的無意識-から引き出していたことがよくわかります。リルケは詩人、幻視者として、私は心理学者、経験主義者として。~カール・ユング『手紙』第2巻、381-382ページ。

A
それどころか、良い関係とは、それぞれのパートナーが相手を自分の孤独の守護者として任命し、それによってお互いに最大限の信頼を示すものである。2人の人間が融合することは不可能であり、それが存在するように見えても、それは一方または両方の当事者から最大限の自由と発展を奪う囲い込みであり、相互の同意である。しかし、最も親しい人の間にも無限の距離があるという認識が受け入れられれば、二人の間にある広大な空間を愛することに成功すれば、二人の間には素晴らしい隣り合わせの生活が育まれる。
~ライナー・マリア・リルケ『若い詩人への手紙』より

"愛することは良いことでもある:なぜなら愛は難しいからだ。一人の人間がもう一人の人間を愛すること、それはおそらく、私たちに託された最も困難な仕事であり、究極の仕事であり、最終的なテストであり、証明であり、他のすべての仕事が単なる準備にすぎない仕事である....。愛するということは、最初は他人と融合し、降伏し、一体化することではなく(なぜなら、未解明で、未完成で、いまだに支離滅裂な二人の人間が一体化することがあるだろうか)、他人のために個人が成熟し、自分の中で何かになり、世界になり、自分の中で世界になるための高い誘因となるものである。それは究極のものであり、おそらく人間の命がまだかろうじて十分な大きさを持っていないものなのです」。
~ライナー・マリア・リルケ(Rainer Maria Rilke

"だから、親愛なるサー、孤独を愛し、それがあなたに与える苦痛で歌い出そうとしなさい。近くにいる人は遠くにいる...それは、あなたの周りの空間が大きく成長し始めていることを示しています。.... 自分の成長を喜び、もちろん誰も連れて行くことはできませんが、後に残る人には優しく接してください。彼らの前では自信を持って穏やかに接し、疑問で彼らを苦しめたり、理解できないような信仰や喜びで彼らを怖がらせたりしないでください。あなた自身が何度も変化しても、必ずしも変化する必要のない、彼らと共通する単純で真の感覚を探し出すこと。彼らを見たら、自分のものではない形の人生を愛し、あなたが信頼する孤独を恐れる年老いた人々に寛大になること。 そして、理解を期待せず、遺産のように蓄えられている愛を信じ、この愛の中には、その外に出なくてもどこまでも旅ができるほどの大きな力と恵みがあることを信じなさい"
~ライナー・マリア・リルケ『若き詩人への手紙』。


悲しみの目的のひとつは、「実存的な孤独を体験させることで、自分の "内なるパートナー "を発見し、その人と知り合うこと」です。~CGユング

A
“I love you, but it’s none of your business.” ~Rainer Rilke

If I love you, what business is it of yours? ~Johann Wolfgang von Goethe

I hold this to be the highest task for a bond between two people: that each protects the solitude of the other.
~Rainer Maria Rilke

The introverted feeling function. Introverted feeling, even if the main function, is very difficult to understand. A very good example is the Austrian poet Rainer Maria Rilke, a feeling intuitive type, who wrote: “Ich liebe dich, was geht’s dich an?” (“I love you, but it’s none of your business!”) That is just love for love’s sake! The feeling is very strong but does not flow toward the object; it is rather like being in a state of love within oneself. Naturally, this kind of feeling is very much misunderstood, and such people are considered to be very cold. They are not at all cold, but the feeling is all within them. On the other hand, they have a very strong hidden influence on the surrounding society, for they have very secret, strong inner ways of establishing values. For example, such a feeling type may never express his feeling but behaves as though he thinks one thing is valuable and another not, which exerts a certain impact on other people. When the feeling is inferior, it is even more hidden and more absolute.
~Marie Louise von Franz " Psychotherapy "

Your argument and the beautiful quotations make it very clear that Rilke drew from the same deep springs as I did-the collective unconscious. He as a poet or visionary, I as a psychologist and empiricist. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 381-382.

A
The point of love is not to create a quick commonality by tearing down all boundaries; on the contrary, a good relationship is one in which each partner appoints the other to be the guardian of his solitude, and thus they show each other the greatest possible trust. A merging of two people is an impossibility, and where it seems to exist, it is a hemming-in, a mutual consent that robs one party or both parties of their fullest freedom and development. But once the realization is accepted that even between the closest people infinite distances exist, a marvelous living side-by-side can grow up for them, if they succeed in loving the expanse between them, which gives them the possibility of always seeing each other as a whole and before an immense sky.
~Rainer Maria Rilke, Letters to a Young Poet

“It is also good to love: because love is difficult. For one human being to love another human being: that is perhaps the most difficult task that has been entrusted to us, the ultimate task, the final test and proof, the work for which all other work is merely preparation.... Loving does not at first mean merging, surrendering, and uniting with another person (for what would a union be of two people who are unclarified, unfinished, and still incoherent?), it is a high inducement for the individual to ripen, to become something in himself, to become world, to become world in himself for the sake of another person; it is a great, demanding claim on him, something that chooses him and calls him to vast distances... Merging and surrendering and every kind of communion is not for them (who must still, for a long, long time, save and gather themselves); it is the ultimate, is perhaps that for which human lives are as yet barely large enough.”
~Rainer Maria Rilke

“Therefore, dear Sir, love your solitude and try to sing out with the pain it causes you. For those who are near you are far away... and this shows that the space around you is beginning to grow vast.... be happy about your growth, in which of course you can't take anyone with you, and be gentle with those who stay behind; be confident and calm in front of them and don't torment them with your doubts and don't frighten them with your faith or joy, which they wouldn't be able to comprehend. Seek out some simple and true feeling of what you have in common with them, which doesn't necessarily have to alter when you yourself change again and again; when you see them, love life in a form that is not your own and be indulgent toward those who are growing old, who are afraid of the aloneness that you trust.... and don't expect any understanding; but believe in a love that is being stored up for you like an inheritance, and have faith that in this love there is a strength and a blessing so large that you can travel as far as you wish without having to step outside it.”
~Rainer Maria Rilke, Letters to a Young Poet.

 

One of the grief's purposes is to "to get us to experience our existential aloneness, so as to discover our “inner partner” and make its acquaintance. ~CG Jung.


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