~価値が創造されない限り、個性化はポーズのままである。
[個体化する人は)自分の代わりに身代金を提供しなければならない。つまり、集合的で個人的な領域において自分が不在であることの代わりとなる価値を生み出さなければならないのだ。
このような価値観の生成がなければ、最終的な個性化は不道徳であり、さらに言えば自殺行為である...。
社会には権利があるだけでなく、同等の価値を生み出すことができなければ、脱走兵である個人を非難する義務もあるのだ。
価値が創造されない限り、個性化はポーズのままである。
個人は集合的な要求によって、社会の利益のために同等の仕事をする代償として、自分の個性化を購入する義務がある。同等の仕事を成し遂げることによってのみ、人は従来の集団的な道から逃れることができる。個性化した)人は、同等の仕事を成し遂げるまで、社会からの侮辱を受け入れなければならない。
~ カール・ユング、CW15
~Individuation Remains a Pose So Long as No Values are Created.
[The individuating person] must offer a ransom in place of himself, that is, he must bring forth values, which are an equivalent substitute for his absence in the collective, personal sphere.
Without this production of values, final individuation is immoral, and - more than that - suicidal...
Not only has society a right, it also has a duty to condemn the individuant if he fails to create equivalent values, for he is a deserter...
Individuation remains a pose so long as no values are created.
The individual is obliged by the collective demands to purchase his individuation at the cost of an equivalent work for the benefit of society. Only by accomplishing an equivalent is one exempt from the conventional, collective path. A person [who individuates] must accept the contempt of society until such time as he has accomplished his equivalent.
~ Carl Jung, CW 15
A
個性化の最初のステップは、悲劇的な罪悪感である。罪悪感の蓄積は、償いを要求する。
[個性化する人].... は、自分の代わりに身代りを提供しなければならない。つまり、集合的で個人的な領域における自分の不在に相当する代用品である価値を生み出す必要があるのである。このような価値観の生成がなければ、最終的な個性化は不道徳であり、それ以上に自殺的である....
社会には権利があるだけでなく、同等の価値を生み出すことができない場合には、個人を非難する義務もあります。価値が創造されない限り、個人化はポーズのままである。
個人は集合的な要求によって、社会の利益のために同等の仕事をする代償として、自分の個人化を購入する義務を負っている。同等の仕事を成し遂げることによってのみ、人は従来の集団的な道から逃れることができる。個性化した)人は、同等の仕事を成し遂げるまでは、社会からの侮辱を受け入れなければならない。~カール・ユング、CW18、パラ1094。
個性化と集団化は一対の正反対のものであり、2つの分岐した運命である。この2つは罪悪感によって互いに関係しています。
個人は集団的な要求によって、社会の利益のために同等の仕事をする代償として、自分の個性化を購入する義務があります。これが可能である限り、個性化は可能である。
これができない人は、集合的な要求、社会の要求に直接従わなければならない。
社会が求めているのは、模倣や意識的な同一化であり、認められ、承認された道を踏むことである。
同等のものを達成することによってのみ、人はこれを免れることができる。
~CGユング、CW18、par. 1099.
A
The first step in individuation is tragic guilt. The accumulation of guilt demands expiation.
[The individuating person].... must offer a ransom in place of himself, that is, he must bring forth values, which are an equivalent substitute for his absence in the collective, personal sphere. Without this production of values, final individuation is immoral and- more than that-suicidal....
Not only has society a right, it also has a duty to condemn the individuant if he fails to create equivalent values, for he is a deserter.... Individuation remains a pose so long as no values are created.
The individual is obliged by the collective demands to purchase his individuation at the cost of an equivalent work for the benefit of society. Only by accomplishing an equivalent is one exempt from the conventional, collective path. A person [who individuates] must accept the contempt of society until such time as he has accomplished his equivalent. ~Carl Jung, CW 18, Para 1094.
Individuation and collectivity are a pair of opposites, two divergent destinies. They are related to one another by guilt.
The individual is obliged by the collective demands to purchase his individuation at the cost of an equivalent work for the benefit of society. So far as this is possible, individuation is possible.
Anyone who cannot do this must submit directly to the collective demands, to the demands of society, or rather, he will be caught by them automatically.
What society demands is imitation or conscious identification, a treading of accepted, authorized paths.
Only by accomplishing an equivalent is one exempted from this.
~CG Jung, CW 18, par. 1099.
A
英雄の旅について:(ヒーローの旅について
映画シリーズ「The Power of Myth」の編集長であり、ジョセフ・キャンベルのインタビュアーでもあるビル・モイヤーズが、英雄的行為によって旅がどのように進められるのかについて、目に見える憧れをもって尋ねたとき、キャンベルは2つの方法を挙げた。彼はこう言った。「...(1つは)他の人の命を救うような、物理的な行為です。しかし、2つ目は精神的なものです。それは、人間の精神生活の超常的な範囲で何かを学んだり見つけたりして、戻ってきてそれを伝えた人のことである。"
~クラリッサ・ピンコラ・エステス、ジョセフ・キャンベル著『千の顔を持つ英雄』の序文より
"もしあなたが、海の底に降りる能力、暗い海を恐れずに泳ぐ能力、人生の最悪の試練を乗り越えても死なない驚異的な能力を持っている人なら、自分では達成できない方法で他人を助ける何かを表面に持ち帰る能力も持っている。"
~リディア・ユクナヴィッチ著『ミスフィット宣言
"真に悟りを開いた人は、自分が卒業した世界から出て行くのではなく、他の人に奉仕し、人類の一般的な進歩を助けるための新たな動機を見つける。" ~マンリー・P・ホール
「生命とは意識と知恵であり、それを持たない者は、生きているように見えても死んでいる。
真実を持っている者は、死んだように見えても生きている。
叡智は内部の意識に不死を与える。
不老不死とは、一つの肉体に留まることではなく、多くの肉体を介して意識が継続することである。
自分の中にある神聖な生命の認識として、真に建設的な労働を生み出すことは、すべての生物の義務である。" ~マンリー・P・ホール
人間の人生の最大の特権は、他の人の魂の目覚めを促す助産師になることである。~プラトン
A
より高いレベルの意識は、罪悪感の重荷のようなものですが、私が言ったように、過去に属する意識の段階を卒業した人間だけが、現在の完全な意識を達成することができます。そのためには、彼は良い意味で健全であり、熟練していなければならない。このような資質があるからこそ、次の最高レベルの意識を得ることができるのではないでしょうか。
~C. ユング、『現代人の精神的問題』。(1928) パラグラフ149-150, Vol.CW 10: 文明の変遷
現在の意識に到達した人間は孤独である。より完全な意識に向かって一歩進むごとに、元来の純粋に動物的な群れへの参加の神秘性から、共通の無意識に沈むことから、さらに遠ざかることになるからだ。一歩前進することは、大勢の人間が住んでいる無意識の母胎から自分を引き剥がすことを意味する。~カール・ユング「現代人の精神的問題」(1928年)。CW10:移行期の文明』に収録。P. 150
「このような明らかな警戒心の欠如の例をすぐに挙げると、私たちがモデムと呼ぶ人間、つまり現在の状況を認識している人間は、決して平均的な人間ではないと言わなければならない。彼はむしろ、山頂や世界の端に立ち、目の前には未来の深淵があり、上には天があり、下には太古の霧の中に消えた歴史を持つ全人類があるような人間である。現代人、いや、もう一度言うが、現在の人間はめったにお目にかかれない。なぜなら、彼は最上級の意識を持っていなければならないからである。完全に現在のものであるということは、人間としての自分の存在を完全に意識しているということですから、それには最も集中的で広範な意識が必要であり、無意識は最小限に抑えなければなりません。現在に生きているという事実だけでは、人間は近代的にはならないということを明確に理解しなければなりません。現在を完全に意識している者だけがモデムなのである。" ~C. C.G.ユング「現代人の精神的問題」(p.1)。
"これらの言葉は、空虚な音に過ぎず、その意味は単なる平凡さに還元されると考えられるかもしれません。現在を意識することほど簡単なことはありません。実際のところ、多くの無価値な人々が、様々な発展段階や人生の課題を飛び越えて、自分たちが現代人であるかのような雰囲気を醸し出している。彼らは、根こそぎにされた人間、吸血鬼のような幽霊として、真に近代的な人間のそばに突然現れ、その空虚さを近代的な人間の手に負えない孤独感とみなして、彼の信用を失墜させる。彼と彼の種族は、数は少ないが、それらの幽霊の雲、偽装現代人によって大衆の見知らぬ目から隠されている。それは仕方のないことだ。"現代 "の人間は疑わしく、疑わしいものであり、過去においても常にそうであった。
~CGユング『魂を求めた現代人』202ページ。
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On the Hero's journey:(ヒーローの旅について)
When Bill Moyers, the executive editor of the film series The Power of Myth, and the interviewer of Joseph Campbell, asked with such visible longing about how the journey is carried forward via the heroic deed, Campbell named two ways. He said: "... [One] is a physical deed, as in saving the life of another. But the second kind is spiritual. It is the one who has learned or found something in the supernormal range of human spiritual life, and then came back and communicated it."
~Clarissa Pinkola Estés in the Introduction to Joseph Campbell’s The Hero with a Thousand Faces
“If you are one of those people who has the ability to make it down to the bottom of the ocean, the ability to swim the dark waters without fear, the astonishing ability to move through life's worst crucibles and not die, then you also have the ability to bring something back to the surface that helps others in a way that they cannot achieve themselves.”
~Lidia Yuknavitch, The Misfit's Manifesto
"The truly enlightened person does not walk out of the world which he has outgrown, he finds new incentives to be of service to others and to assist the general progress of humanity." ~Manly P. Hall
"Life is consciousness and wisdom; and those who do not possess it are dead though they seem to live.
He who possesses the Truth shall still live though he seem to die.
Wisdom bestows immortality upon internal consciousness.
Immortality is not continuance in one body, but the continuance of consciousness through many bodies.
It is the duty of all living things to produce some truly constructive labor as recognition of the divine life which is within them." ~Manly P. Hall
The greatest privilege of a human life is to become a midwife to the awakening of the Soul in another person. ~Plato
A
A higher level of consciousness is like a burden of guilt, but as I have said, only the man who has outgrown the stages of consciousness belonging to the past can achieve full consciousness of the present. To do this he must be sound and proficient in the best sense. It is these qualities which enable him to gain the next highest level of consciousness.
~C. Jung, The Spiritual Problems of Modern Man. (1928) Paragraph 149-150, Vol. CW 10: Civilization in Transition
The man who has attained consciousness of the present is solitary. The "modern" man has at all times been so, for every step towards fuller consciousness removes him further from his original, purely animal participation mystique with the herd, from submersion in a common unconsciousness. Every step forward means tearing oneself loose from the maternal womb of unconsciousness in which the mass of men dwells. ~Carl Jung; "The Spiritual Problems of Modern Man" (1928). In CW 10: Civilization in Transition. P. 150
"To begin at once with an example of such apparent lack of caution, I must say that the man we call modem, the man who is aware of the immediate present, is by no means the average man. He is rather the man who stands upon a peak, or at the very edge of the world, the abyss of the future before him, above him the heavens, and below him the whole of mankind with a history that disappears in primeval mists. The modem man -or, let us say again, the man of the immediate present- is rarely met with, for he must be conscious to a superlative degree. Since to be wholly of the present means to be fully conscious of one's existence as a man, it requires the most intensive and extensive consciousness, with a minimum of unconsciousness. It must be clearly understood that the mere fact of living in the present does not make a man modem, for in that case everyone at present alive would be so. He alone is modem who is fully conscious of the present." ~C. G. Jung, "The Spiritual Problem of Modern Man" (p.1).
“These words may be thought to be but empty sound, and their meaning reduced to mere banality. Nothing is easier than to affect a consciousness of the present. As a matter of fact, a great hoard of worthless people give themselves the air of being Modern by overleaping the various stages of development and the tasks of life they represent. They appear suddenly by the side of the truly Modern man as uprooted human beings, bloodsucking ghosts, whose emptiness is taken for the unenviable loneliness of the Modern man and casts discredit upon him. He and his kind, few in number as they are, are hidden from the undiscerning eyes of Mass-men by those clouds of ghosts, the pseudo-moderns. It cannot be helped; the “Modern” man is questionable and suspect, and has always been so, even in the past.”
~CG Jung, Modern Man in Search of a Soul, Page 202.
A
ほとんどの人は、誰かに告白してもらわないと、経験の基盤が十分にリアルになりません。彼らは自分自身を「聞く」ことができず、自分自身を異なるものと対比することができないため、外部からの「コントロール」を受けることができません。すべては内に向かって流れ、他の人ではなく自分自身によってのみ答えられるのです。自分の罪悪感を自分だけに告白するのか、他の人に告白するのかでは、大きな違いがある。~カール・ユング、CW18、パラ17
人が自分の悩みを話さないことほど厄介なことはありません、それは緊張した状況を作ります。自分の心にあることを言わないと、緊張した雰囲気になる。~CGユング『ユング 私の母と私』215ページ。
秘密にしすぎると、神経症になったり、現実から離れてしまったりするが、謎がないと、集団的な思考と行動しか許されない。~カール・ユング『ユン・オストロウスキー』14ページ。
「自分の中にあるものを出せば、そのものが自分を救ってくれる。自分の中にあるものを引き出さなければ、引き出さないものが自分を滅ぼす。" ~トマスの福音書
A
Most people need someone to confess to, otherwise the basis of experience is not sufficiently real. They do not "hear" themselves, cannot contrast themselves with something different, and so they have no outside "control." Everything flows inwards and is answered only by oneself, not by another. It makes an enormous difference whether I confess my guilt only to myself or to another person. ~Carl Jung, CW 18, Para 17
There is nothing more bothersome than when people don’t tell what troubles them; it makes a strained situation. It produces a strained atmosphere, if you don’t say what is on your mind. ~CG Jung, Jung My Mother and I, Page 215.
Too much secrecy causes neurosis and a split from reality, but having no mystery permits only collective thinking and Action. ~Carl Jung, Jung-Ostrowski, Page 14.
“If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.” ~Gospel of Thomas.
A
ジョーン・オブ・アークについてですが、軍のリーダーであることとインディヴィデュエーションとの関係はどうなのでしょうか?彼女は「自己」と同一化していたのでしょうか?戦場に出て多くの人を殺すことが「独立」の証なのでしょうか?
"誇大妄想 "とは、簡単に言えば、自分の実生活の経験がサポートできる範囲を超えて、自分自身に大きな空想や願望を持つことです。そのため、要求に応えようと走り回る躁状態になるか、願望が高すぎて達成できないため、何かをしようとするのが無駄に思えてきて、鬱状態になるのです。" ~ロバート・ムーア
"この壮大さについての悪いニュースは、謙虚になることでそれを避けようとしても、自分の苦悩の大きさを示すだけだということです。私は誰かのご機嫌を損ねたくないのですが、本当に謙虚な人は、自分がかなりホットな存在だと思っている人よりも、誇大妄想に悩んでいるかもしれません。自分が無価値だと思って落ち込むことが多いなら、それは内なる小さな神との強大な闘いを示しています。太陽に向かって浮かんでイカロス・コンプレックスで破壊されないように、鉛のような落ち込みの中で1000ポンドの重さを感じる必要があるのです。この観点から見ると、憂鬱とは何か?それはあなたの友人です。鬱を神に感謝しましょう。それはあなたの心の風船のバラストです。それがなければ、あなたは精神病の太陽に向かって飛んでいくことになるだろう」。
~ロバート・L・ムーア、『ドラゴンに立ち向かう』。個人的、精神的な誇大妄想に立ち向かう。
1.39.50-「経験を持ち、それと同一化することなく関係を持つことができる自我の発達。もしそれに成功したら、その人はイニシエーションを受けた人になります。一般的には利用できない精神のレベルに、特権的に参加することになるのです。その事実を口にして回ることはありません。なぜなら、その事実を口にすることは、その事実との同一性の表現にすぎないからです。~エドワード・エジンガー「大いなる人格との出会い」。
https://www.youtube.com/watch?v=kAlCeJ4LuRkManage
エドワード・エジンガー 「大いなる人格との出会い
A
3.50-通常の人間の自己や自我とは別の、私たちの中にある原動力...そしてそれにどう関わるかは、私たちの精神的な健康や全体的な幸福を決定する重要な要素です。
4.00-ロバート・ムーアの話:あなたの中には、私ではない、私ではない、巨大な何か、偉大な何かがあります。
6.25-私は誰でしょう?私はスパイダーマンです。(6.25-僕はスパイダーマンだよ。)
6.57-「とても簡単に言うと、"誇大妄想 "とは、自分の実生活の経験がサポートできる範囲を超えて、自分自身に大きな空想や希望を抱くことです。そのため、自分の要求に応えようと走り回る躁状態になるか、自分の願望があまりにも高すぎて達成できないために、何かをしようとすることがすぐに無駄に思えてしまうことで、落ち込んでしまうのです」。~ロバート・ムーア
17.19-しかしながら、謙虚さというものはあります。私たちは真の謙虚さを学ばなければなりません。それは、(a)自分の限界を知ること、(b)必要な助けを得ること、の2つから成り立っています。謙虚さとはそういうものです。謙虚さとは、禁欲的な個人のスタイルや、自分を卑下することとは何の関係もありません。単に自分の限界を知ることなのです。~ロバート・ムーア
18.20-病的なナルシシズムに対する最大の解毒剤は、本物の人間との関係です。~ロバート・ムーア
https://www.youtube.com/watch?v=UD0cNRsJugg
スパイダーマン3の未踏の深さ-壮大さのドラゴンに直面して
R
A
人生のすべての経験は、一人ひとりの個性を育む旅の一部となります。叡智は生きているうちに学ぶものです。しかし、それぞれが経験する自己からの呼びかけは異なります。
A
R
上で紹介したエディンガーの講義を聞いてみると、彼は大いなる人格との出会いに伴う「危険」について語っています。つまり、自己との出会いが実際にはうまくいかず、同一化/膨張が起こるということです。
あなたが避けている私の質問は...ジョーン・オブ・アークは、自己実現と自我の膨張のどちらの立場だったのでしょうか?
A
もし私たちが自分自身に正直であるならば、私たちがヒロインや救世主のような人物を賛美していることをもっとよく見てみたいと思います...自分自身で内面的な仕事をするのではなく、外面的な崇拝に焦点を当てているのです。
R
A
崇拝は、その周りの仕事をするようにという魂からの呼びかけを意味しているのかもしれません。しかし、最終的に教えてくれるのは、生きていく上での厄介な作業なのです。彼女の人生は、理論以上のものとして成り立っています。
A
外部の人物を崇拝することは、教会の人々がやっていることと同じで、ユングが言ったように、超越的な機能から私たちを遮断します。
A
As far as Joan of Arc goes… how does being a leader of the military have anything to do with Individuation? Was she in identification with the Self? Is being a warrior going off to battle killing many people a sign of Individuation?
“Very simply, “grandiosity” means you have larger fantasies and wishes for yourself than your real life experiences can support. So they either make you manic, running around trying to keep up with their demands, or they make you depressed because your desires are so high and unachievable that it soon seems useless to try to do anything at all.” ~Robert Moore
“The bad news about this grandiosity is that trying to avoid it by being humble only indicates the enormity of your struggle. I hate to disturb anyone's good day, but a really humble person may be having more trouble with grandiosity than someone who thinks they are pretty hot stuff. If you get depressed a lot because you think you are worthless, it indicates a mighty struggle with this little god within. You need to feel like you weigh a thousand pounds in your leaden depression so you won't float off into the sun and be destroyed by an Icarus complex. From this point of view, what is depression? It is your friend. Thank God for your depression, because it is the ballast on your psychic balloon. Without it, you would be flying into the sun of psychosis.”
~Robert L. Moore, Facing the Dragon: Confronting Personal and Spiritual Grandiosity.
1.39.50—“the development of the ego that is able to have the experience and relate to it without identifying with it. If one succeeds in that, then one becomes an initiated one. One becomes a privileged participant in a level of the psyche that isn’t generally available. One doesn’t go around spouting out that fact, because preaching about it is just an expression of the identification with it.” ~Edward Edinger - Encounters with the Greater Personality.
https://www.youtube.com/watch?v=kAlCeJ4LuRkManage
Edward Edinger - Encounters with the Greater Personality
A
3.50—the driving force within us that is separate from the normal human self or ego… and how you relate to it is an important determinant for our mental health and our overall well being.
4.00—Robert Moore talks; there is something huge, something great in you that is not I, that is not the I.
6.25—who am I? I’m Spider man. (giving into his grandiosity by Identifying himself as spiderman)
6.57—“very simply, “grandiosity” means you have larger fantasies and wishes for yourself than your real life experiences can support. So they either make you manic, running around trying to keep up with their demands, or they make you depressed because your desires are so high and unachievable that it soon seems useless to try to do anything at all.” ~Robert Moore
17.19—there is such a thing as humility, however, and we must learn the true humility that consists of two things; (a) knowing your limitations and (b) getting the help you need. That is all humility is. It has nothing to do with any ascetic personal style or with being self-effacing. It is simply knowing your limitations. ~Robert Moore
18.20—the greatest antidote to pathological narcissism is a relationship with a real person. ~Robert Moore
https://www.youtube.com/watch?v=UD0cNRsJugg
The Unexplored Depths of Spider-Man 3 – Facing the Dragon of Grandiosity
R
A
all of life's experiences can be part of the individuation journey for each individual. Wisdom is learned through living. But each will experience different calls from Self.
A
R
If you were to listen to the Edinger lecture I shared above he speaks of the “danger” associated with the encounter with the greater Personality where the encounter with the Self does not actually happen successfully and identification/inflation happens.
So my question that you’re avoiding is… which position was Joan of Arc – Self-realized or ego inflated?
A
If we’re being honest with ourselves we my want to take a closer look at our glorification of heroine savior figures… putting the focus on external worship rather than doing the inner work ourselves.
R
A
yes, the worship may signify a call from the soul to do the work around that. But it is the messy work of living that teaches, ultimately. her life stands as something more than the theory
A
Worshiping external figures is the same thing the Churchy folks are doing and it blocks us from the transcendent function, as Jung said.