ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

"投影は、世界を自分の知らない顔のレプリカに変える。" - C.G.ユング

2021-09-30 19:32:11 | 心理学

"投影は、世界を自分の知らない顔のレプリカに変える。" - C.G.ユング

“Projections change the world into the replica of one’s own unknown face.” – C.G. Jung

The best political, social, and spiritual work we can do is to withdraw the projection of our

shadow onto others.

— Carl Jung

AZ QUOTES

私たちができる最高の政治的、社会的、精神的な仕事は、自分の影を他人に投影するのをやめることです。

自分の影を他人に投影することをやめることです。

 

A
このような道徳的な自己満足と責任感の欠如ほど、社会を分裂させ、疎外する効果を持つものはなく、相互に投影を取りやめることほど、理解と和解を促進するものはない。" ~カール・ユング著『知られざる自己』72ページ。

A
「私がこの夢やビジョンで経験した客観性は、完成した個性の一部です。それは、評価や、いわゆる感情的な結びつきからの離脱を意味します。一般的に、感情的なつながりは人間にとって非常に重要です。しかし、感情的な結びつきにはまだ投影が含まれており、自分自身と客観性を獲得するためには、これらの投影を取り去ることが不可欠です。感情的な関係は欲望の関係であり、強制と束縛に汚染されています。つまり、相手に何かを期待し、それが相手と自分を自由にしないのです。客観的な認識は、感情的な関係の魅力の背後に隠れており、それが中心的な秘密であるように思われます。客観的な認識があってこそ、本当の意味でのコニュニティが可能になるのです。"
~カール・ユング『記憶・夢・反省』296ページ

A
「人は、自分が自分の魂の支配者であると信じたがる。しかし、自分の気分や感情をコントロールすることができない限り、また、無意識の要因が自分の手配や決定に入り込んでくる無数の秘密の方法を意識することができない限り、彼は確かに自分の主人ではない。外界の生活や自分自身の行動の特定の領域は、いわば別々の引き出しに入れられ、お互いに向き合うことはない。~CGユング「人間とその象徴(人間の魂)」p.86。

"彼は自分が自分の家の主人ではないことを発見する。"
全体性の元型である自己に対する自我の適切な関係。
「心的機能が主であるか従であるかは、かなりの違いがある。主人は召使とは違った考え方や感じ方をするものである」。~C.G.ユング『心理学的タイプ』パラグラフ。55

ちなみに、情動は個人の活動ではなく、個人に起こるものである。感情は通常、適応力が最も弱いところで発生し、同時にその弱さの理由、すなわちある種の劣等感や低いレベルの人格の存在を明らかにします。この低いレベルでは、制御されていない、あるいはほとんど制御されていない感情を持つ人は、多かれ少なかれ原始人のように振る舞い、その人は自分の感情の受動的な犠牲者であるだけでなく、道徳的な判断をすることができません。~CGユング『アイオーン』15項

私たちは、自分の情動的な家庭に精通しなければなりません。自分の感情を、思い込みではなく実際に見なければなりません。そうすれば、催眠術のように私たちにダメージを与える感情を断ち切ることができます。~ヴァーノン・ハワード
自己のマスター化

自分の情動的な反応の責任は、自分以外の誰にもありません。他人は好きなことを言ったりやったりできますが、自分の内側で起こることは、自分が考えたり感じたりしたことの結果にすぎません。~ドン・ミゲル・ルイズ・ジュニア

黄金を探していると思われていた錬金術師たちが、幻想、誇張された感情、情熱、過剰、そしてありとあらゆる悪徳からの解放を自分たちに約束していたとは、誰が考えたでしょうか。

感情をコントロールすることは、一般的な自制心の非常に重要な要素です。自制心というと、感情を持たず、ドライで厳格な生き方をイメージする人も多いでしょう。しかし、自分の感情を完全にコントロールしている人は、好きな感情を呼び起こすことができ、その感情を自由に高めることができます。愛や憧れ、畏敬の念などの感情に支配されるのではなく、それらをコントロールすることができるのです。人はこれらの感情を呼び起こし、それらを混ぜ合わせて、人生のあらゆる側面を豊かな感情のパレットで描くことができます。感情をコントロールすることで、一般の人が経験するよりも豊かな感情を日々の生活の中で経験することができるのです。
~アーリエ・カプラン(ユダヤ式瞑想法

「実験の結果、情動の背後にある特定のイメージを見つけることが、治療的な観点からどれほど役立つかを学びました...。
本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することによって自分を差別化することであり、同時に意識との関係をもたらすことです。それが、無意識の力を奪うためのテクニックです。
私は、自分の心の中にあるすべてのイメージやアイテムを理解しようと細心の注意を払いました。そして何よりも、それらを実際の生活の中で実現することに努めました。それは、私たちが普段怠っていることです。私たちは、イメージを浮かび上がらせ、それについて疑問を抱くかもしれませんが、それだけです。倫理的な結論を導き出すことはおろか、それを理解するための努力もしない。このようにして、無意識の否定的な影響を受けてしまうのです。~CGユング、MDR、177-192ページ。


自分にできるだけ正直になるために、私はギリシャの古い格言である "持っているものをすべて配れ、そうすれば受け取ることができる "に従って、すべてを注意深く書き留めた。書いているうちに、自分でもびっくりするような反応が出てくることもしばしばあった。私は少しずつ、自分自身と邪魔者を区別することを学んだ。感情的に下品なことや平凡なことが出てきたとき、私は自分自身にこう言い聞かせました。この平凡な自分をいつまでも受け入れる必要はない、それは不必要な屈辱だ」と。本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することで自分を差別化し、同時に意識と関係させることである。それが、無意識の内容から力を奪う技術です。無意識の内容を擬人化することは、それほど難しいことではありません。というのも、無意識の内容は常にある程度の自律性、つまり自分自身の独立したアイデンティティを持っているからです。その自律性は、自分自身を納得させるには最も不快なものですが、しかし、無意識がそのような形で現れるという事実そのものが、無意識を扱うための最良の手段を与えてくれるのです。
~CGユング、MDR、無意識との対決、185-6ページ。

 

A
Nothing has a more divisive and alienating effect upon society than this moral complacency and lack of responsibility, and nothing promotes understanding and rapprochement more than the mutual withdrawal of projections." ~Carl Jung; The Undiscovered Self; Page 72.

A
“The objectivity which I experienced in this dream and in the visions is part of a completed individuation. It signifies detachment from valuation and from what we call emotional ties. In general, emotional ties are very important to human beings. But they still contain projections, and it is essential to withdraw these projections in order to attain to oneself and to objectivity. Emotional relationships are relationships of desire, tainted by coercion and constraint; something is expected from the other person, and that makes him and ourselves unfree. Objective cognition lies hidden behind the attraction of the emotional relationship; it seems to be the central secret. Only through objective cognition is the real conuinctio possible.”
~Carl Jung, Memories, Dreams, Reflections, page 296

A
“A man likes to believe that he is the master of his soul. But as long as he is unable to control his moods and emotions, or to be conscious of the myriad secret ways in which unconscious factors insinuate themselves into his arrangements and decisions, he is certainly not his own master… Modern (‘civilized’) man protects himself against seeing his own split state by a system of compartments. Certain areas of outer life and of his own behavior are kept, as it were, in separate drawers and are never confronted with one another." ~CG Jung, "Man And His Symbols (the soul of man)." p.86.

"He discovers he is not the master in his own house."
The proper relation of Ego to the Self, the archetype of wholeness:
"It makes a considerable difference whether the mental function is master or servant. The master thinks & feels differently from the servant." ~C.G. Jung, Psychological Types, para. 55

Emotion, incidentally, is not an activity of the individual but something that happens to him. Affects occur usually where adaptation is weakest, and at the same time they reveal the reason for its weakness, namely a certain degree of inferiority and the existence of a lower level of personality. On this lower level with its uncontrolled or scarcely controlled emotions one behaves more or less like a primitive, who is not only the passive victim of his affects but also singularly incapable of moral judgment. ~CG Jung, Aion, para 15

We must become acquainted with our emotional household: we must see our feelings as they actually are, not as we assume they are. This breaks their hypnotic and damaging hold on us. ~Vernon Howard
The Mastery of Self

No one is responsible for your emotional reactions except you. Others can say and do anything they like but what happens inside you is only the result of what you are thinking and feeling. ~don Miguel Ruiz Jr.

Who would have thought that the alchemists, popularly supposed to be searching for gold, were really promising themselves freedom from illusion, exaggerated emotion, passion, excess and all possible vices ~Carl Jung, ETH, Lecture XIII, Page 108.

Control of the emotions is a very important element of self-control in general. Often the concept of self-control conjures up the image of an emotionless, dry, rigid way of life. If a person is in complete control of his emotions, however, he can call forth any emotion he desires and is free to enhance it as he wills. Rather than be controlled by emotions such as love, yearning, or awe, he can control them. One can evoke these emotions and blend them together, painting every aspect of life with a rich palette of feelings. Control of the emotions can thus lead a person to experience a richer blend of feelings in his daily life than the average person generally experiences.
~Aryeh Kaplan --Jewish Meditation

"As a result of my experiment I learned how helpful it can be, from the therapeutic point of view, to find the particular images which lie behind the emotions…
The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power…
I took great care to try to understand every single image, every item of my psychic inventory, …and, above all, to realize them in actual life. That is what we usually neglect to do. We allow the images to rise up, and maybe we wonder about them, but that is all. We do not take the trouble to understand them, let alone draw ethical conclusions from them. This stopping-short conjures up the negative effects of the unconscious. ~CG Jung, MDR, pg. 177-192.

In order to be as honest as possible with myself, I wrote everything down very carefully, following the old Greek maxim: "Give away all that thou hast, then shalt thou receive." Often, as I was writing, I would have peculiar reactions that threw me off. Slowly I learned to distinguish between myself and the interruption. When something emotionally vulgar or banal came up, I would say to myself, "It is perfectly true that I have thought and felt this way at some time or other, but I don't have to think and feel that way now. I need not accept this banality of mine in perpetuity; that is an unnecessary humiliation”. The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power. It is not too difficult to personify them, as they always possess a certain degree of autonomy, a separate identity of their own. Their autonomy is a most uncomfortable thing to reconcile oneself to, and yet the very fact that the unconscious presents itself in that way gives us the best means of handling it.
~CG Jung, MDR, Confrontation with the Unconscious, Pages 185-6.


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