ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

キャンベルは人生の超越的な側面について話すことの難しさについて語っています。

2021-06-04 02:48:34 | 心理学

ジョーゼフ・キャンベル
1:00 ·
このクリップで、キャンベルは人生の超越的な側面について話すことの難しさについて語っています。 YouTube またはホームページ www.jcf.org でクリップ全体をご覧ください。

https://youtu.be/zgf-eVz1nJI

クンダリーニ ヨガ、チャクラ、アジアの宇宙論について詳しくは、
神の仮面 vol 2: 東洋神話
https://www.jcf.org/works/download/oriental-mythology/

Mythos II: 東洋の伝統の形成
https://www.jcf.org/.../the-shaping-of-the-eastern.../

S
おそらく沈黙を除いて、個々の経験を橋渡しする普遍的な方法はありません。

A
沈黙を守り、
沈黙する;
もしあなたがまだ神の舌になっていないなら、
耳になる。
~るみ

知恵の言葉を学び真実に辿り着くことができたなら、老子の遠い時代にすでに世界は救われていたことでしょう。 ~カール・ユング、手紙第1巻、ページ559-560。

A
[知恵を教えることはほとんど役に立たない。
いずれにしても、知恵は言葉で教えることはできません。
それは、個人的な接触と直接の経験によってのみ可能です。]
[道教の見解 - それらの原則の実用化に関しては、再翻訳と仕様が必要です。
西洋人の心にとっての危険は、事実の代わりに言葉を単に適用することにあります。
西洋人の心が必要とするのは、言葉に代えられない事実の実際の経験である。]
チャン・チョンユアンへ

拝啓 1950 年 6 月 26 日
私はあなたのパンフレットを非常に興味深く読みましたが、あなたの意見に基本的に同意します。
私はあなたと同じように道教を見ています。
私は Ch'uang-tze の哲学を大変崇拝しています。
その最中にあなたの手紙が届いたとき、私は再び彼の文章の研究に没頭しました。
もちろん、道教が非常に普遍的な性質の心理的原理を定式化していることは承知しています。
実際のところ、それらはすべてを包括しているので、人類のあらゆる部分に適用できます。
しかしその一方で、道教の見解は非常に普遍的であるという理由だけでなく、それらの原則の実用化に関しては、再翻訳と仕様が必要です。
もちろん、一般原則が最も重要であることは否定できませんが、真の理解につながる方法を細部まで知ることも同様に重要です。
西洋人の心にとっての危険は、事実の代わりに言葉を単に適用することにあります。
西洋人の心が必要とするのは、言葉に代えられない事実の実際の経験です。
したがって、私が主に関心を持っているのは、西洋の精神に道の概念の根底にある心理的事実を認識させる方法と方法です。
言い方を変えると、西洋人の心にとって、単なる理想主義やイデオロギーにとどまる危険性があります。
知恵の言葉を学び真実に辿り着くことができたなら、老子の遠い時代にすでに世界は救われていたことでしょう。
問題は、Ch'uang-tze が正しく言うように、啓蒙できる精神が十分になかったために、古いマスターが世界を啓蒙できなかったということです。
知恵を教えることはほとんど役に立ちません。
いずれにしても、知恵は言葉で教えることはできません。
それは、個人的な接触と直接の経験によってのみ可能です。
大きくてほとんど克服できない困難は、人々が根底にある真実に目を向ける不可欠な心理的経験をするように誘導する方法と手段の問題にあります。
真実はどこでも同じであり、道教は私が今まで知り合った中で最も完璧な形の一つであると言わなければなりません.
敬具、
C.G.ユング~カール・ユング、レターズ Vol. 1、ページ559-560

 

oseph Campbell 
昨日 1:00  · 
In this clip, Campbell discusses the difficulty of talking about the transcendent aspect of life. Watch the full clip on YouTube or via our homepage www.jcf.org 

​https://youtu.be/zgf-eVz1nJI

​​For more on kundalini yoga, the chakras, and Asian cosmology, see 
​The Masks of God, vol 2: Oriental Mythology
​https://www.jcf.org/works/download/oriental-mythology/ 

​Mythos II: Shaping of the Eastern Tradition 
​https://www.jcf.org/.../the-shaping-of-the-eastern.../

S
There is no universal way to bridge individual experiences - except maybe in silence.

A
Keep silence,
be mute;
if you have not yet become the tongue of God,
be an ear.
~Rumi

If one could arrive at the truth by learning the words of wisdom, then the world would have been saved already in the remote times of Lao-tze. ~Carl Jung, Letters Volume 1, Pages 559-560.

A
[There is little use in teaching wisdom.
At all events wisdom cannot be taught by words.
It is only possible by personal contact and by immediate experience.]
[Taoist views - need a re-translation and specification when it comes to the practical application of their principles.
The danger for the Western mind consists in the mere application of words instead of facts.
What the Western mind needs is the actual experience of the facts that cannot be substituted by words.]
To Chang Chung-yuan

Dear Sir, 26 June 1950
I have read your pamphlet with great interest and I can tell you that I fundamentally agree with your views.
I see Taoism in the same light as you do.
I'm a great admirer of Ch'uang-tze's philosophy.
I was again immersed in the study of his writings when your letter arrived in the midst of it.
You are aware, of course, that Taoism formulates psychological principles which are of a very universal nature.
As a matter of fact, they are so all-embracing that they are, as far as they go, applicable to any part of humanity.
But on the other hand just because Taoist views are so universal, they need a re-translation and specification when it comes to the practical application of their principles.
Of course it is undeniable that general principles are of the highest importance, but it is equally important to know in every detail the way that leads to real understanding.
The danger for the Western mind consists in the mere application of words instead of facts.
What the Western mind needs is the actual experience of the facts that cannot be substituted by words.
Thus I'm chiefly concerned with the ways and methods by which one can make the Western mind aware of the psychological facts underlying the concept of Tao, if the latter can be called a concept at all.
The way you put it is in danger of remaining a mere idealism or an ideology to the Western mind.
If one could arrive at the truth by learning the words of wisdom, then the world would have been saved already in the remote times of Lao-tze.
The trouble is, as Ch'uang-tze rightly says, that the old masters failed to enlighten the world, since there weren't minds enough that could be enlightened.
There is little use in teaching wisdom.
At all events wisdom cannot be taught by words.
It is only possible by personal contact and by immediate experience.
The great and almost insurmountable difficulty consists in the question of the ways and means to induce people to make the indispensable psychological experiences that open their eyes to the underlying truth.
The truth is one and the same everywhere and I must say that Taoism is one of the most perfect formulations of it I ever became acquainted with.
Sincerely yours,
C.G. Jung ~Carl Jung, Letters Vol. 1, Pages 559-560


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