ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

キリスト誕生と復活の意味

2021-12-25 15:52:24 | 心理学

キリストの誕生

復活

http://jungcurrents.com/jung-resurrection-divine-within

私の人生にとって重要で意味のあることは、私が自分の内にある神の意志を実現するために、可能な限り完全に生きることです。カール・ユング
What is important and meaningful to my life is that I shall live as fully as possible to fulfill the divine will within me.-C.G.Jung

 

この課題は、私に時間などないほど多くのやるべきことを与えてくれます。もし私たち全員がそのような生き方をすれば、軍隊も警察も外交も政治も銀行も必要ないということを指摘しておきましょう。今のような狂気ではなく、意味のある人生を送ることができるのです。自然がリンゴの木に求めているのは、リンゴを実らせることであり、ナシの木に求めているのはナシを実らせることである。自然は私が単なる人間であることを望んでいる。しかし、自分が何者であるか、自分が何をしているかを意識している人間です。神は人間に意識を求める。

これが、内なるキリストの誕生と復活の真実です。より多くの思慮深い人間がそれに気づくようになれば、これが世界の精神的な再生となるのです。ロゴスであるキリスト......つまり、心、理解者が暗闇の中に輝いている。キリストは人間についての新しい真理であった。人間は存在しない。私は存在し、あなたは存在する。しかし、人間は言葉に過ぎない。存在しない人間のことは気にしないでください、存在するもの-自己-を見ないようにしている あなたは、隣人の塀に身を乗り出して言う人のようなものです。「ほら、雑草が生えていますよ。そして、あそこには、もう一つの雑草がある。どうして畝をもっと深く耕さないんだ?そして、どうしてつるを縛らないんだ?" そしてその間、彼の後ろにある自分の庭は雑草でいっぱいになっているのです。
C.G.ユングの言葉
75ページ

 

What is important and meaningful to my life is that I shall live as fully as possible to fulfill the divine will within me. This task gives me so much to do that I have no time or any other. Let me point out that if we were all to live in that way we would need no armies, no police, no diplomacy, no politics, no banks. We would have a meaningful life and not what we have now—madness. What nature asks of the apple-tree is that it shall bring forth apples, and of the pear-tree that it shall bring forth pears. Nature wants me to be simply man. But a man conscious of what I am, and of what I am doing. God seeks consciousness in man.

This is the truth of the birth and the resurrection of Christ within. As more and more thinking men come to it, this is the spiritual rebirth of the world. Christ, the Logos—that is to say, the mind, the understanding, shining into the darkness. Christ was a new truth about man. Mankind has no existence. I exist, you exist. But mankind is only a word. Be what God means you to be; don’t worry about mankind which doesn’t exist, you are avoiding looking at what does exist—the self You are like a man who leans over his neighbor’s fence and says to him: “Look, there is a weed. And over there is an-I- other one. And why don’t you hoe the rows deeper? And I why don’t you tie up your vines?” And all the while, his own garden, behind him, is full of weeds.

C.G. Jung Speaks
Page 75

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