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神話とは「意味」を意味します。
少なくとも古典的な意味での神話の定義。神話とは、非合理的で、おそらくは超越的な現実の情報を伝える、通常は非事実的な性格を持つ物語である。~ステファン・A・ホーラー(Stephan A. Hoeller)。
最終的な分析では、神話は夢と同様に「それ自体が意味を持つ」のですが、神話が過去の文化にとって持っていた同じ意味を、現在を生きる人々が持っていないという歴史的な事実を無視することはできません。もし神話が現代の私たちにとって意味を持つのであれば、心理学的に再解釈されなければならない。~マリー・ルイーズ・フォン・フランツ著『C.G.ユング。マリー・ルイーズ・フォン・フランツ著「C.G.ユング:現代における彼の神話」130ページ
カール・ユングの "神話 "について
神話。
無意識の心理的体験に基づいた、無意識の集合的声明。
原始精神は神話を発明するのではなく、それを経験する。神話は前意識的な精神のオリジナルな啓示である。. . . これらの無意識のプロセスの多くは、意識によって間接的に引き起こされるかもしれないが、決して意識的な選択によるものではない。その他のものは、自然に、つまり識別可能な、あるいは実証可能な意識的原因からは生じないように見える。--子供のアーキタイプの心理学」、Par. 261.
神話はフィクションではありません。継続的に繰り返され、何度も観察できる事実から成り立っています。それは人間に起こることであり、人間はギリシャの英雄たちと同じように神話的な運命を持っている。~カール・ユング、CW11、パラ648
"神話は基本的に4つの機能を持っています。
1つ目は神秘的な機能で、...宇宙が何と不思議なものか、そして自分が何と不思議なものかを理解し、この神秘の前で畏敬の念を経験することです....
2つ目は、宇宙論的な次元で、科学が関わる次元です。宇宙がどのような形をしているかを示しますが、神秘性が再び現れるような方法で示します。....
第三の機能は社会学的なもので、ある種の社会秩序を支え、正当化するものです.... 私たちの世界で引き継がれてきた神話の社会学的な機能は、もう古いものです....
しかし、神話には第四の機能があり、これこそが、今日、誰もが関わりを持とうとしなければならない機能だと思います-それは、いかなる状況下でも人間の一生をいかに生きるかという教育的機能です。"
~ジョセフ・キャンベル『神話の力』より
"神話とは、事実や歴史上の真実ではなく、より深い真実のことです。それは、直線的で概念的な言語では伝えられない、微妙で豊かな経験を伝え、運ぶことができる手段である。
~アディアシャンティ著『イエスの復活。革命的な神秘主義者の精神を体現しています。
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Myth means ‘meaning’.
Definition of myth at least in the classical sense: A myth is a story usually of a nonfactual character wherein informations of non rational and perhaps even transcendental realities are conveyed. ~Stephan A. Hoeller.
Although in the last analysis the myth, like the dream, is "its own meaning," one cannot ignore the historical fact that myths do not have the same meaning for people living in the present that they had for past cultures. If they are to have meaning for us today, then they must be reinterpreted psychologically. ~Marie Louise Von Franz, C.G. Jung: His Myth in Our Time, Page 130
Carl Jung on “Myth”
Myth:
An involuntary collective statement based on an unconscious psychic experience.
The primitive mentality does not invent myths, it experiences them. Myths are original revelations of the preconscious psyche . . . . Many of these unconscious processes may be indirectly occasioned by consciousness, but never by conscious choice. Others appear to arise spontaneously, that is to say, from no discernible or demonstrable conscious cause. --"The Psychology of the Child Archetype," par. 261.
Myth is not fiction: it consists of facts that are continually repeated and can be observed over and over again. It is something that happens to man, and men have mythical fates just as much as the Greek heroes do. ~Carl Jung, CW 11, Para 648.
“Myth basically serves four functions.
The first is the mystical function,... realizing what a wonder the universe is, and what a wonder you are, and experiencing awe before this mystery....
The second is a cosmological dimension, the dimension with which science is concerned – showing you what shape the universe is, but showing it in such a way that the mystery again comes through....
The third function is the sociological one – supporting and validating a certain social order.... It is the sociological function of myth that has taken over in our world – and it is out of date....
But there is a fourth function of myth, and this is the one that I think everyone must try today to relate to – and that is the pedagogical function, of how to live a human lifetime under any circumstances.”
~Joseph Campbell, The Power of Myth
“Myth isn’t about factual or historical truth, but about a deeper truth. In ancient times, people saw myth in a very different light—as a vehicle that can transmit and carry a subtlety and richness of experience that simply cannot be conveyed by linear, conceptual forms of language.”
~Adyashanti, Resurrecting Jesus: Embodying the Spirit of a Revolutionary Mystic.
CGユング:「神話全体は、集合的無意識の一種の投影と見なすことができます。」
http://jungcurrents.com/jung-collective-unconscious-mythology
集合的無意識の投影としての神話
"集合的無意識は、それについて何か言えるとすれば、神話的なモチーフや原初的なイメージから構成されているようだ。だからこそ、すべての国の神話はその真の表現者なのだ。
実際、神話全体が集合的無意識の投影のようなものだと考えられます。. .
したがって、集合的無意識を研究するには、神話の中で研究するか、個人の分析の中で研究するかの二つの方法がある。"
C.G.ユング
精神の構造
全集8
パラグラフ325
Mythology as a projection of the Collective Unconscious
“The collective unconscious-so far as we can say anything about it at all-appears to consist of mythological motifs or primordial images, for which reason the myths of all nations are its real exponents.
In fact, the whole of mythology could be taken as a sort of projection of the collective unconscious. . . .
We can therefore study the collective unconscious in two ways, either in mythology or in the analysis of the individual.”
C.G. Jung
The Structure of the Psyche
Collected Works 8
Paragraph 325