ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

自分の中に語られない物語を抱え続けることほど大きな苦しみはありません。 -マヤ・アンジェロウ

2024-01-11 23:04:05 | スピリチュアル・精神世界
There is no greater agony than bearing an untold story inside you.
-Maya Angelou
自分の中に語られない物語を抱え続けることほど大きな苦しみはありません。
-マヤ・アンジェロウ


『籠の鳥はなぜ歌うのか知っている』は、1969 年に出版されたマヤ アンジェロウの自伝的本です。この本は、アンジェロウの人生の初期、16 歳までをカバーしており、人種差別、トラウマ、アイデンティティなどの問題を扱っています。 。 タイトルはポール・ローレンス・ダンバーの詩から取られており、檻に入れられた鳥の生活を米国のアフリカ系アメリカ人の経験と比較しながら、自由と監禁の概念を探求しています。 アンジェロウが直面した課題にもかかわらず、アンジェロウの文章は、立ち直る力、自己発見、そして自分自身の声の重要性の証です。
「籠の中の鳥は恐ろしい鳴き声で歌います、
未知の、しかしそれでも切望していたもの、
そして彼の旋律が遠くの丘に聞こえます。
檻の中の鳥は自由を歌うからです。」
― マヤ・アンジェロウ『籠の鳥がなぜ歌うのか私は知っています』
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"I Know Why the Caged Bird Sings" is an autobiographical book by Maya Angelou, published in 1969. The book covers the early years of Angelou's life, up to the age of 16, and deals with issues such as racism, trauma, and identity. The title is taken from a poem by Paul Laurence Dunbar, and it explores the idea of freedom and confinement, comparing the life of a caged bird to the experiences of African Americans in the United States. Despite the challenges she faced, Angelou's writing is a testament to the power of resilience, self-discovery, and the importance of one's own voice.
“The caged bird sings with a fearful trill,
of things unknown, but longed for still,
and his tune is heard on the distant hill,
for the caged bird sings of freedom.”
― Maya Angelou, I Know Why the Caged Bird Sings
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私たちは内なる物事の不合理性を憎み、恐れるので、物事をありのままに受け入れる術を決して学ばないのです。
私たちは実生活よりも意見を好み、事実よりも言葉を信じます。その結果、私たちの経験は三次元ではなく二次元になります。
そうなればなるほど、ホールネスへの憧れはますます強まっていきます…。
十分な忍耐力があれば(...)、最大限の忍耐と規律を持って何か不快なことをしたとき、いつもそうであるように、人は報われる。
これらだけでも十分な報酬ですが、それ以上ではありません。
〜カール・ユング、レターズ Vol. II、600~603ページ
We hate and fear the irrationality of things within, and thus never learn the art of living with things as they are.
We prefer opinions to real life and believe in words rather than facts, with the result that our experience is two- rather than three-dimensional.
The more this is the case, the more the longing for wholenes intensifies ...
If one is patient enough (...) one is rewarded, as one always is, when one does something disagreeable with the utmost patience and discipline.
These in themselves are reward enough, but not more.
~ Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 600-603

生成 AI
wholeness は、欠けたり分裂したり傷ついたりしていない「完全な状態」を指します。
そこから連想して満ち足りた状態、充足感、あるいは「丸ごと」という意味合いもあります。
また、全部そろっていること、一体となっていることという意味もあります。
主な訳語としては、全体性、統一性、完全性などがあります。

「人生は不条理だという認識は終わりではなく、始まりに過ぎません。」
- アルベール・カミュ
"The realization that life is absurd cannot be an end, but only a beginning."
- Albert Camus

さあ、さあ、一緒に論じましょう、と主は言われる、たとえあなたの罪が緋色であっても、それは雪のように白くなるであろう。たとえそれらが深紅のように赤くても、羊毛のように変わるだろう。
-イザヤ 1:18
18 Come now, and let us reason together, saith the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool.

「この夢やビジョンの中で経験した客観性は、完成された個性化の一部である。それは、評価や、いわゆる感情的な結びつきからの離脱を意味します。一般に、感情的な結びつきは人間にとって非常に重要です。しかし、そこにはまだ投影が含まれており、自分自身と客観性に到達するためには、これらの投影を取り除くことが不可欠である。感情的な関係は、強制や束縛に彩られた欲望の関係であり、相手から何かを期待され、それが相手や自分自身を不自由にするのである。客観的な認識は、感情的な関係の魅力の背後に隠れていて、それが中心的な秘密であるように思われる。客観的な認識によってのみ、真のコニュニケーションが可能になるのである。
~カール・ユング『記憶、夢、反射』296ページ 
“The objectivity which I experienced in this dream and in the visions is part of a completed individuation. It signifies detachment from valuation and from what we call emotional ties. In general, emotional ties are very important to human beings. But they still contain projections, and it is essential to withdraw these projections in order to attain to oneself and to objectivity. Emotional relationships are relationships of desire, tainted by coercion and constraint; something is expected from the other person, and that makes him and ourselves unfree. Objective cognition lies hidden behind the attraction of the emotional relationship; it seems to be the central secret. Only through objective cognition is the real conuinctio possible.”
~Carl Jung, Memories, Dreams, Reflections, page 296





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