ステファン・A・ヘラー
Stephan A. Hoeller
ステファン・A・ホーラーはアメリカの作家、講師、ネオ・グノーシス主義の司教です。
The Gnostic Jung and the Seven Sermons to the Dead (Quest Books) (英語版) Kindle版
英語版 Stephan A Hoeller (著)
[宗教的体験とは、魂の統合に向かう心的出来事であり、したがって精神全体の機能を表すものである。]
「ユングは、本当に無宗教の人というのは存在せず、無神論者と公言する人は、単に自分の無意識の重要な領域を認めていない人であると考えました。無意識は必然的に意識と代償関係にあるため、意識的に無宗教である人は、宗教的な事柄に無意識的に強い関心を抱いている。意識的に不可知論的な態度をとると、無意識のうちにグノーシス的な反応を引き起こす。異端を狩る者や悪と戦う狂信的な者は、通常、自分の信条に対して大きな疑念と拮抗を無意識に抱いている者である。... ユングは本質的に、人間には宗教的な欲求があるが、その欲求は宗教的な信仰ではなく、むしろ宗教的な経験のためのものである、と述べた。宗教的経験とは、魂の統合に向かう精神的出来事であり、したがって精神全体の機能を表すものである。宗教とは、意識が認識できない高次の現実を認めることであり、心理的に完全に結実させれば、人間の内的統一と全体性をもたらすものである。
この目的は...決して観念の信奉によってではなく、経験という形で実現することによってのみ達成される。"
~ステファン・ホーラー、"グノーシス・ユング"
「ユングは、本当に無宗教の人というのは存在せず、無神論者と公言する人は、単に自分の無意識の重要な領域を認めていない人であると考えました。無意識は必然的に意識と代償関係にあるため、意識的に無宗教である人は、宗教的な事柄に無意識的に強い関心を抱いている。意識的に不可知論的な態度をとると、無意識のうちにグノーシス的な反応を引き起こす。異端を狩る者や悪と戦う狂信的な者は、通常、自分の信条に対して大きな疑念と拮抗を無意識に抱いている者である。... ユングは本質的に、人間には宗教的な欲求があるが、その欲求は宗教的な信仰ではなく、むしろ宗教的な経験のためのものである、と述べた。宗教的経験とは、魂の統合に向かう精神的出来事であり、したがって精神全体の機能を表すものである。宗教とは、意識が認識できない高次の現実を認めることであり、心理的に完全に結実させれば、人間の内的統一と全体性をもたらすものである。
この目的は...決して観念の信奉によってではなく、経験という形で実現することによってのみ達成される。"
~ステファン・ホーラー、"グノーシス・ユング"
[Religious experience is a psychic event which tends toward the integration of the soul, and thus represents the functioning of the psyche as a whole.]
"Jung held that there is no such thing as a really irreligious person, that the professed atheist is simply one who does not acknowledge an important realm of his or her unconscious. Those who are consciously irreligious have strong unconscious concerns with religious matters, since the unconscious inevitably stands in a compensatory relationship to the conscious. The confirmed doubter in his unconscious is more of a believer than he likes to admit; a conscious agnostic attitude evokes responses of a truly Gnostic character from the unconscious. Heresy hunters and fanatical fighters against evil are usually persons whose unconscious harbors great doubts and antagonisms against their accepted creed. ... Jung said in essence that human beings have a religious need, but that this need is not for religious belief but rather for religious experience. Religious experience is a psychic event which tends toward the integration of the soul, and thus represents the functioning of the psyche as a whole. Religion is the acknowledgment of the higher realities that consciousness fails to recognize, and if carried to its full psychological fruition, it brings about the inner unity and wholeness of the human being.
This objective...is never accomplished by beliefs in ideas but only by realization in the form of experience."
~Stephan Hoeller, "The Gnostic Jung"
"Jung held that there is no such thing as a really irreligious person, that the professed atheist is simply one who does not acknowledge an important realm of his or her unconscious. Those who are consciously irreligious have strong unconscious concerns with religious matters, since the unconscious inevitably stands in a compensatory relationship to the conscious. The confirmed doubter in his unconscious is more of a believer than he likes to admit; a conscious agnostic attitude evokes responses of a truly Gnostic character from the unconscious. Heresy hunters and fanatical fighters against evil are usually persons whose unconscious harbors great doubts and antagonisms against their accepted creed. ... Jung said in essence that human beings have a religious need, but that this need is not for religious belief but rather for religious experience. Religious experience is a psychic event which tends toward the integration of the soul, and thus represents the functioning of the psyche as a whole. Religion is the acknowledgment of the higher realities that consciousness fails to recognize, and if carried to its full psychological fruition, it brings about the inner unity and wholeness of the human being.
This objective...is never accomplished by beliefs in ideas but only by realization in the form of experience."
~Stephan Hoeller, "The Gnostic Jung"
神話とは「意味」を意味します。
少なくとも古典的な意味における神話の定義: 神話とは、通常、非合理的、さらには超越的な現実の情報が伝えられる、非事実的な人物の物語です。 〜ステファン・A・ヘラー。
Myth means ‘meaning’.
Definition of myth at least in the classical sense: A myth is a story usually of a nonfactual character wherein informations of non rational and perhaps even transcendental realities are conveyed. ~Stephan A. Hoeller.
少なくとも古典的な意味における神話の定義: 神話とは、通常、非合理的、さらには超越的な現実の情報が伝えられる、非事実的な人物の物語です。 〜ステファン・A・ヘラー。
Myth means ‘meaning’.
Definition of myth at least in the classical sense: A myth is a story usually of a nonfactual character wherein informations of non rational and perhaps even transcendental realities are conveyed. ~Stephan A. Hoeller.
「ユングは『思い出、夢、省察』の中で、人生と人間の意味の探求について何度か言及し、この重大な問いに対するすべての答えは、人間の解釈や推測、あるいは告白や推測に過ぎないと結論付けています。 しかし、彼がこの同じ質問に対して彼なりの方法で答えを見つけたことは、彼の膨大な著作集から明らかです。
彼が繰り返し断言したように、この答えは、精神の経験の中で明らかにされるような、存在の反対の相互作用または相互作用という不思議なプロセスの中に見出されるものである。」 ~ステファン・ヘラー、「グノーシス的ユング」
」 ~ステファン・ヘラー『グノーシス・ユング』
彼が繰り返し断言したように、この答えは、精神の経験の中で明らかにされるような、存在の反対の相互作用または相互作用という不思議なプロセスの中に見出されるものである。」 ~ステファン・ヘラー、「グノーシス的ユング」
」 ~ステファン・ヘラー『グノーシス・ユング』
"In his 'Memories, Dreams, Reflections' Jung referred several times to the quest for the meaning of life and of the human being, and he concluded that every answer to this grave question is but a human interpretation or conjecture, a confession or a belief. Yet it is evident from the vast corpus of his writings that in his own way he has found an answer to this same question. This answer, so he repeatedly affirmed, is to be found in a curious process, an interaction or interplay of the opposites of being as revealed in the experience of the psyche." ~Stephan Hoeller, "The Gnostic Jung"
トマスの福音書
「トマスによる福音書」新約聖書外典 ナグ・ハマディ文書抄
グノーシス的 名言