自己との出会い:エドワード・F・エディンガーによるウィリアム・ブレイクの 『ヨブの書』Part 1
エディンガーの「ポータブル・アナリティック・アワー」 ساعة تحليلية - Part 1 - "自己との出会い"
5,457回目の視聴2018/03/19
カール・ユング深層心理学読書会
チャンネル登録者数 1.53万人
エディンガーの「ポータブル・アナリティック・アワー」の第2部はこちらからご覧いただけます: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
このビデオにはアラビア語の字幕が追加されています。 歯車をクリックして、"Sacupaint "を選択し、"Arabic "を選択してください。
エドワード・エジンガー博士による「ウィリアム・ブレイクの『ヨブ記』の挿絵」の解説。 Inner City Booksから出版されています。
01:19 エディンガーの「自己」の定義、トランスパーソナルセンター、神のイメージ。
01:50 "「自己」の経験は、常に自我の敗北である。" C.G.ユング
02:18 「このセンター(「自己」)の発見は、地球外知的生命体の発見のようなものです。
03:15 私たちは、人を全体化する方に出会います。
03:18 はじめに-「C.G.ユングの『ヨブへの答え』は、ヨブの物語が現代人の精神にとって極めて重要であることを立証しました」。
04:02 「ヨブ記は、自我と自己の間のある典型的な出会いを描いた、元型的・イメージである。 この典型的な出会いは「ヨブ元型」と呼ばれるかもしれない。"
05:00 エッセンシャル化されたヨブ元型 - [コンテスト-敗北-嘆き-再生]。
05:36 「ヨブ」のサイクルを経るたびに、「自我」は強くなっていきます。 このチャンネルでは、このトピックに関する別のビデオ、"How to Live an Authentic Life"(本物の人生を生きるには)があります。
07:20 「Answer to Job」は、プリンストン大学出版局の50周年記念版(2010年)から別途購入できます。
08:32 ユング博士は、心理的な芸術と幻影的な芸術を区別しています。
10:33 タイトルページ - ゼカリヤ4:10; ヨハネの黙示録5:6; ヨブ記1:7 - 神の目というテーマがすぐに紹介されています。
11:30 精査の主語と目的語が逆転します。 ヤハウェがヨブを吟味しているのではなく、ヨブがヤハウェを吟味しているのです。 神の目」のテーマについては、Edward F. Edinger, The Creation of Consciousness (Toronto: Inner City Books, 1984), pp.42ff.
12:49 写真1は、無意識の思い込みとその集合的な封じ込めの中で安心している無意識の自我を示している。
13:00 参加型ミスティーク(神秘的融即)状態。
13:45 祭壇に刻まれた、"文字は殺し、霊は命を与える" 聖霊(エロス)のために「犠牲にされるべきは言葉(ロゴス)と、それに依存するヨブの姿」。
14:23 写真2 - 無意識が起動している。
14:57 自律した霊であるサタンがヤハウェに近づく。
15:02 サタンは、「独立」と「より大きな意識」への衝動を表している。
15:27 成熟という意味では、この時点でヨブは(他の子供と同じように)ヤハウェの恩恵だけを知っていたが、ヤハウェは良いことも悪いことも含めてその全体を知る必要がある(これは成熟した人生に対する態度である)。
16:06 主体(ここではヤハウェ)が "自分自身を洞察していない "場合、自己反省の欠如は絶対的なものです。
17:20 "善は理性に従う受動的なもの[ロゴス]であり、悪はエネルギーから湧き出る能動的なもの[エロス]である。"
18:57 ブレイクはパラドックスを提示している。
19:20 イエスについて、"私に近い者は火に近い "と言っている。
19:43 絵3 - "この絵では、エネルギーのダイナミズムが最高潮に達し、ほとんど純粋な爆発的エネルギーが意識の中で噴出し、その含有構造を破壊している。" [時事問題を比較]
20:38 絵4 - 悪い知らせの到着。
22:23 写真5 - ヨブは症状に反応して、伝統的な美徳に回帰している。 一方、サタンは彼に火をつけようとしています。 これは、自我が精神的な症状に対処しようとする方法です。
23:45 絵6「ここでは、限られた適応でも壊れてしまう」.... これは、急性の故障の絵です。 すべての防御機能が崩壊している。" これが最後に見た太陽の姿だ。
25:16 ベルニーニの彫刻「聖テレジアのエクスタシー」への言及 By Alvesgaspar - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index...
25:27 容器としての自我は、耐えられる以上のものが注ぎ込まれると壊れることがある。
25:34 壊れた容器のモチーフは、ルリアン・カッバーラに見られる。
26:06 "ヨブは、神の名を冠するために選ばれた器と言えよう。" 使徒9:15
26:50 "もはや、世の住人に優しさを示すことはない。" ゼカリヤ11:6-10
28:50 "痛みは存在の偉大な謎である"
30:25 ユングの神の定義。
エディンガーの「ポータブル・アナリティック・アワー」の第2部はこちらからご覧いただけます: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
Edinger’s “Portable Analytic Hour” ساعة تحليلية – Part 1 - "Encounter with the Self"
5,457 回視聴2018/03/19
Carl Jung Depth Psychology Reading Group
チャンネル登録者数 1.53万人
Part 2 of Edinger's "Portable Analytic Hour" can be found here: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
We have added Arabic subtitles to this video. Click on the Gear; Select "Subtitles," then Select "Arabic."
Commentary on William Blake’s Illustrations of the Book of Job by Dr. Edward Edinger. It is published by Inner City Books.
01:19 Edinger’s definition of “Self,” the trans-personal Center, the God-Image.
01:50 “The experience with the “Self” is always a defeat for the Ego.” C.G. Jung
02:18 “The discovery of this Center (the “Self) is like the discovery of Extraterrestial Intelligence.
03:15 We meet the One who makes one Whole.
03:18 Introduction—“C.G. Jung’s Answer to Job has established the story of Job as crucial for the Psyche of modern man.”
04:02 “The Job story is an Archetypal image, which pictures a certain typical Encounter between the Ego and the Self. This typical Encounter may be called ‘The Job Archetype’.”
05:00 Essentialized Job Archetype - [Contest-Defeat-Lamentation-Rebirth].
05:36 Each time you go through the Job cycle, your Ego becomes stronger. You can find another video on this channel on this topic entitled: “How to Live an Authentic Life.”
07:20 Answer to Job is available separately from Princeton University Press, 50th Anniversary Edition, 2010.
08:32 Dr. Jung distinguishes between psychological and visionary art.
10:33 Title Page – Zechariah 4:10; Revelation 5:6; Job 1:7 – The Theme of the Eye of God is immediately introduced.
11:30 The Subject and Object of scrutiny becomes reversed. Instead of Yahweh scrutinizing Job; Job is scrutinizing Yahweh. For more on the “eye of God” theme, see Edward F. Edinger, The Creation of Consciousness (Toronto: Inner City Books, 1984), pp. 42ff.
12:49 Picture 1 shows the Unconscious Ego, which feels secure in its Unconscious assumptions and its collective containments.
13:00 A state of participation mystique.
13:45 Inscribed in the alter, “The letter killeth; the Spirit giveth Life.” “It is The Word (Logos), and Job’s reliance on it, which are to be sacrificed” in favor of the Spirit (Eros).
14:23 Picture 2 - The Unconscious has been activated.
14:57 Satan, the autonomous Spirit, approaches Yahweh.
15:02 Satan represents the urge to Individuation and greater Consciousness.
15:27 In terms of maturity, at this point Job (like any child) has known only the benefits of Yahweh, but Yahweh needs to be known in his totality, good and bad (which is a mature attitude toward life).
16:06 Lack of self reflection is absolute when the Subject (in this case Yahweh) “has no insight into himself.”
17:20 “Good is the passive that obeys reason [Logos]; Evil is the active springing from energy [Eros].”
18:57 Blake is presenting a paradox.
19:20 Saying of Jesus, “He who is near to me is close to the fire.”
19:43 Picture 3 – “In this picture, the energy dynamism reaches its highest pitch, almost pure explosive energy erupts in consciousness, destroying its containing structures.” [Compare current events.]
20:38 Picture 4 – The arrival of the bad news.
22:23 Picture 5 – Job has reacted to his symptoms by reverting to the traditional virtues. Meanwhile, Satan is about to pour fire on him. This is the way the Ego often tries to deal with psychic symptoms.
23:45 Picture 6 – “Here even the limited adaptation breaks down.... This is the picture of an acute breakdown. All defenses have collapsed.” This the final glimpse of the sun.
25:16 Reference to Bernini’s sculpture, “The Ecstasy of St. Theresa” By Alvesgaspar - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index...
25:27 The Ego, as a container, can break if more is poured into it than it can stand.
25:34 The motif of the broken vessel is found in the Lurianic Cabbala.
26:06 “Job could be called a chosen vessel to bear God’s name.” Acts 9:15
26:50 “No longer am I going to show kindness to the inhabitants of the world.” Zechariah 11:6-10
28:50 “Pain is the great enigma of existence.”
30:25 Jung’s definition of God.
Part 2 of Edinger's "Portable Analytic Hour" can be found here: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
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エディンガーの「ポータブル分析時間」ساعةتحليلية–パート1-「自己との出会い」
5,457回回2018/03/19
カール・ユング深層心理学読書グループ
逆登録者数1.53万人
Edingerの「PortableAnalyticHour」のパート2は、https://youtu.be/Ikze1T6VVJMにあります。
このビデオにアラビア語の字幕を追加しました。歯車をクリックします。 「字幕」を選択し、次に「アラビア語」を選択します。
エドワードエディンガー博士によるウィリアムブレイクの仕事の本のイラストに関する解説。 Inner CityBooksから発行されています。
01:19エディンガーの「自己」の定義、トランスパーソナルセンター、神のイメージ。
01:50「「自己」の経験は常に自我にとって敗北です。」 C.G.ユング
02:18「このセンター(「自己」)の発見は、地球外の知性の発見のようなものです。
03:15私たちは一つを丸ごと作る者に会います。
03:18はじめに—「C.G。ヨブへのユングの答えは、ヨブの物語を現代人のプシュケにとって決定的に重要なものとして確立しました。」
04:02「ジョブストーリーは典型的なイメージであり、自我と自己の間の特定の典型的な出会いを描いています。この典型的な出会いは「ジョブアーキタイプ」と呼ばれることがあります。
05:00エッセンシャルジョブアーキタイプ-[コンテスト-敗北-嘆き-再生]。
05:36ジョブサイクルを通過するたびに、あなたの自我は強くなります。このトピックに関するこのチャンネルの別のビデオ「本物の生活を送る方法」を見つけることができます。
07:20 Answer to Jobは、プリンストン大学出版局、50周年記念版、2010年とは別に入手できます。
08:32ユング博士は、心理学と幻視芸術を区別しています。
10:33タイトルページ–ゼカリヤ4:10;黙示録5:6;ヨブ1:7 –神の目のテーマがすぐに紹介されます。
11:30精査の対象と目的が逆転する。ヤハウェがヨブを精査する代わりに。ヨブは主を精査しています。 「神の目」のテーマの詳細については、エドワードF.エディンガー、意識の創造(トロント:インナーシティブックス、1984年)、42ページ以降を参照してください。
12:49写真1は、無意識の自我を示しています。無意識の自我は、無意識の仮定と集合的な封じ込めに安心感を持っています。
13:00参加の神秘の状態。(神秘的融即)
13:45アルターに刻まれている、「手紙は殺す。御霊は命を与えます。」 「犠牲にされるのは言葉(ロゴス)であり、ヨブのそれへの依存です」
とスピリット(エロス)を支持します。
14:23写真2-無意識が活性化されました。
14:57自律的な霊であるサタンが主に近づく。
15:02サタンは、個性化とより大きな意識への衝動を表しています。
15:27成熟度に関しては、この時点でヨブは(他の子供と同じように)ヤハウェの利益だけを知っていましたが、ヤハウェは彼の全体として、善と悪(人生に対する成熟した態度)を知る必要があります。
16:06対象(この場合はヤハウェ)が「自分自身についての洞察を持っていない」場合、内省の欠如は絶対的です。
17:20「善は理性[ロゴ]に従う受動態です。悪はエネルギーから湧き出る活発なものです[エロス]。」
18:57ブレイクはパラドックスを示しています。
19:20イエスについて言った、「わたしの近くにいる者は火の近くにいます」。
19:43写真3–「この写真では、エネルギーのダイナミズムが最高のピッチに達し、ほとんど純粋な爆発的なエネルギーが意識の中で噴出し、それを含む構造を破壊します。」 [現在のイベントを比較してください。]
20:38写真4–悪い知らせの到来。
22:23写真5–ヨブは、伝統的な美徳に戻ることによって、彼の症状に反応しました。その間、サタンは彼に火を注いでいます。これは、自我がしばしば精神的症状に対処しようとする方法です。
23:45写真6–「ここでは限られた適応さえも崩壊します...これは急性の崩壊の写真です。すべての防御が崩壊しました。」これが太陽の最後の一瞥です。
25:16ベルニーニの彫刻「聖テレジアの恍惚」への言及Alvesgaspar著-自作、CC BY-SA 4.0、https://commons.wikimedia.org/w/index ...
25:27自我は、容器として、それが立つことができるより多くがそれに注がれるならば、壊れることができます。
25:34壊れた船のモチーフは、ルーリアのカバラにあります。
26:06「ヨブは、神の名を冠するために選ばれた器と呼ばれる可能性があります。」使徒9:15
26:50「私はもはや世界の住民に親切を示すつもりはありません。」ゼカリヤ11:6-10
28:50「痛みは存在の大きな謎です。」
30:25ユングの神の定義。
Edingerの「PortableAnalyticHour」のパート2は、https://youtu.be/Ikze1T6VVJMにあります。
参加の神秘。(神秘的融即)
人類学と原始心理学の研究から派生した用語で、主語と目的語の間の神秘的なつながり、つまりアイデンティティを示します。(参照rchaic、識別及び突起)。
[参加の神秘]は、対象が対象から自分自身を明確に区別することはできないが、部分的な同一性に相当する直接的な関係によってそれに拘束されているという事実にあります。。。。文明化された人々の間では、それは通常人の間で起こり、人と物の間ではめったに起こりません。最初のケースでは、それは転移関係です。。。。2番目のケースでは、モノの一部、またはモノとの同一性またはモノのアイデアに同様の影響があります。[定義、 "CW 6、パラメーター781。]
[アイデンティティ]は、原始的な精神性と参加神秘の真の基盤の特徴であり、それは主語と目的語の元々の非分化、したがって原始的な無意識状態の遺物に他なりません。それはまた、幼児期初期の精神状態の特徴であり、そして最後に、文明化された成人の無意識の特徴でもあります。[同上、パー。741.]
http://jungpage.org/learn/jung-lexicon#participationmystique
A
「苦しみが十分に長く続き、自我とその力がすり減り、自分が「小さくて醜い」と感じるようになったとき、ようやく内省が可能な慈悲深い瞬間が訪れます。~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『魂の反射』163ページ。
「ユングは、出口のない状況や解決策のない葛藤の中にいることが、個性化のプロセスの古典的な始まりだと言っています。無意識が絶望的な葛藤を求めているのは、自我意識を壁にぶつけるためであり、そうすれば人間は自分が何をしようと間違っていることを悟らなければならないし、自分が決めた方法はいずれも間違っていることになる。これは、常に自分には決定の責任があると錯覚して行動するエゴの優越感を打ち破ることを意味しています。. . もし彼が人格の核心まで苦しむほどの倫理観を持っているならば、一般的には、意識的な状況の不可解さのために、自己が現れます。宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は、人間が神の行為に頼らざるを得ないようにするためのものだと言えるでしょう」。
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ(Marie-Louise von Franz)。
"人が陥るあらゆる暗黒現象は、イニシエーションと呼ぶことができる。あるものにイニシエーションされるということは、その中に入っていくということである。最初のステップは、一般的に暗い場所に落ちることであり、通常は、何かに落ちたり、何かに憑依されたりと、怪しげでネガティブな形で現れます。シャーマンは、薬師になるということは、悪魔の力に陥ることから始まると言います。暗闇から抜け出した者が薬師になり、暗闇に留まっている者が病人になります。あらゆる心の病をイニシエーションと捉えることができます。あなたが陥った最悪の事態でさえ、イニシエーションの努力なのです。なぜなら、あなたは自分のものである何かの中にいて、今、そこから抜け出さなければならないからです。
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『おとぎ話の中の女性』。改訂版
A
“When the suffering has lasted long enough, so long that the ego and its strength are worn down and one begins to feel oneself to be "small and ugly", then at last comes that merciful moment when reflection is possible, when there is a reversal of the stream of energy, which now flows away from the outer world and towards the Self.” ~Marie-Louise von Franz, Reflections of the Soul, pg.163.
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution; the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. . . If he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God.”
~Marie-Louise von Franz.
"Every dark thing one falls into can be called an initiation. To be initiated into a thing means to go into it. The first step is generally falling into the dark place and usually appears in a dubious or negative form—falling into something, or being possessed by something. The shamans say that being a medicine man begins by falling into the power of the demons; the one who pulls out of the dark place becomes the medicine man, and the one who stays in it is the sick person. You can take every psychological illness as an initiation. Even the worst things you fall into are an effort at initiation, for you are in something which belongs to you, and now you must get out of it."
~Marie-Louise von Franz, The Feminine in Fairy Tales: Revised Edition
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A
「苦しみが十分に長く続き、エゴとその強さが衰え、自分が「小さくて醜い」と感じ始めると、ついに反省が可能な慈悲深い瞬間が訪れます。エネルギーの流れの逆転。それは今や外界から離れて自己に向かって流れています。」 〜マリー=ルイズ・フォン・フランツ、「魂の反射」、163ページ。
「ユングは、逃げ道がない状況にあること、または解決策がない紛争にあることは、個性化のプロセスの古典的な始まりであると言いました。それは解決策のない状況であることを意味します。無意識は、自我意識を壁に押し付けるために絶望的な葛藤を望んでいるので、男性は自分が何をしても間違っていることを認識しなければなりません。これは、決定の責任があるという幻想から常に行動する自我の優位性を打ち消すことを意味します。 。 。彼が彼の性格の核心に苦しむのに十分倫理的であるならば、一般的に、意識的な状況の不溶性のために、自己は現れます。宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は、男性に神の行為に頼らざるを得ないことを意味していると言えます。」
〜マリールイズフォンフランツ。
「人が陥るすべての暗いものはイニシエーションと呼ばれることがあります。物にイニシエーションされるということは、それに入るということです。最初のステップは一般に暗い場所に落ちることであり、通常は疑わしいまたは否定的な形で現れます-何かに落ちる、またはシャーマンは、薬の男であるということは、悪魔の力に陥ることから始まると言います。暗い場所から抜け出すのは薬の男になり、そこにとどまるのは病気の人です。あなたあらゆる心理的病気を印心としてとらえることができます。あなたが陥る最悪の事態でさえ、印心の努力です。あなたは自分のものであり、今はそれから抜け出さなければなりません。」
〜マリー=ルイズ・フォン・フランツ、おとぎ話のフェミニン:改訂版
5,457回目の視聴2018/03/19
カール・ユング深層心理学読書会
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エディンガーの「ポータブル・アナリティック・アワー」の第2部はこちらからご覧いただけます: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
このビデオにはアラビア語の字幕が追加されています。 歯車をクリックして、"Sacupaint "を選択し、"Arabic "を選択してください。
エドワード・エジンガー博士による「ウィリアム・ブレイクの『ヨブ記』の挿絵」の解説。 Inner City Booksから出版されています。
01:19 エディンガーの「自己」の定義、トランスパーソナルセンター、神のイメージ。
01:50 "「自己」の経験は、常に自我の敗北である。" C.G.ユング
02:18 「このセンター(「自己」)の発見は、地球外知的生命体の発見のようなものです。
03:15 私たちは、人を全体化する方に出会います。
03:18 はじめに-「C.G.ユングの『ヨブへの答え』は、ヨブの物語が現代人の精神にとって極めて重要であることを立証しました」。
04:02 「ヨブ記は、自我と自己の間のある典型的な出会いを描いた、元型的・イメージである。 この典型的な出会いは「ヨブ元型」と呼ばれるかもしれない。"
05:00 エッセンシャル化されたヨブ元型 - [コンテスト-敗北-嘆き-再生]。
05:36 「ヨブ」のサイクルを経るたびに、「自我」は強くなっていきます。 このチャンネルでは、このトピックに関する別のビデオ、"How to Live an Authentic Life"(本物の人生を生きるには)があります。
07:20 「Answer to Job」は、プリンストン大学出版局の50周年記念版(2010年)から別途購入できます。
08:32 ユング博士は、心理的な芸術と幻影的な芸術を区別しています。
10:33 タイトルページ - ゼカリヤ4:10; ヨハネの黙示録5:6; ヨブ記1:7 - 神の目というテーマがすぐに紹介されています。
11:30 精査の主語と目的語が逆転します。 ヤハウェがヨブを吟味しているのではなく、ヨブがヤハウェを吟味しているのです。 神の目」のテーマについては、Edward F. Edinger, The Creation of Consciousness (Toronto: Inner City Books, 1984), pp.42ff.
12:49 写真1は、無意識の思い込みとその集合的な封じ込めの中で安心している無意識の自我を示している。
13:00 参加型ミスティーク(神秘的融即)状態。
13:45 祭壇に刻まれた、"文字は殺し、霊は命を与える" 聖霊(エロス)のために「犠牲にされるべきは言葉(ロゴス)と、それに依存するヨブの姿」。
14:23 写真2 - 無意識が起動している。
14:57 自律した霊であるサタンがヤハウェに近づく。
15:02 サタンは、「独立」と「より大きな意識」への衝動を表している。
15:27 成熟という意味では、この時点でヨブは(他の子供と同じように)ヤハウェの恩恵だけを知っていたが、ヤハウェは良いことも悪いことも含めてその全体を知る必要がある(これは成熟した人生に対する態度である)。
16:06 主体(ここではヤハウェ)が "自分自身を洞察していない "場合、自己反省の欠如は絶対的なものです。
17:20 "善は理性に従う受動的なもの[ロゴス]であり、悪はエネルギーから湧き出る能動的なもの[エロス]である。"
18:57 ブレイクはパラドックスを提示している。
19:20 イエスについて、"私に近い者は火に近い "と言っている。
19:43 絵3 - "この絵では、エネルギーのダイナミズムが最高潮に達し、ほとんど純粋な爆発的エネルギーが意識の中で噴出し、その含有構造を破壊している。" [時事問題を比較]
20:38 絵4 - 悪い知らせの到着。
22:23 写真5 - ヨブは症状に反応して、伝統的な美徳に回帰している。 一方、サタンは彼に火をつけようとしています。 これは、自我が精神的な症状に対処しようとする方法です。
23:45 絵6「ここでは、限られた適応でも壊れてしまう」.... これは、急性の故障の絵です。 すべての防御機能が崩壊している。" これが最後に見た太陽の姿だ。
25:16 ベルニーニの彫刻「聖テレジアのエクスタシー」への言及 By Alvesgaspar - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index...
25:27 容器としての自我は、耐えられる以上のものが注ぎ込まれると壊れることがある。
25:34 壊れた容器のモチーフは、ルリアン・カッバーラに見られる。
26:06 "ヨブは、神の名を冠するために選ばれた器と言えよう。" 使徒9:15
26:50 "もはや、世の住人に優しさを示すことはない。" ゼカリヤ11:6-10
28:50 "痛みは存在の偉大な謎である"
30:25 ユングの神の定義。
エディンガーの「ポータブル・アナリティック・アワー」の第2部はこちらからご覧いただけます: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
Edinger’s “Portable Analytic Hour” ساعة تحليلية – Part 1 - "Encounter with the Self"
5,457 回視聴2018/03/19
Carl Jung Depth Psychology Reading Group
チャンネル登録者数 1.53万人
Part 2 of Edinger's "Portable Analytic Hour" can be found here: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
We have added Arabic subtitles to this video. Click on the Gear; Select "Subtitles," then Select "Arabic."
Commentary on William Blake’s Illustrations of the Book of Job by Dr. Edward Edinger. It is published by Inner City Books.
01:19 Edinger’s definition of “Self,” the trans-personal Center, the God-Image.
01:50 “The experience with the “Self” is always a defeat for the Ego.” C.G. Jung
02:18 “The discovery of this Center (the “Self) is like the discovery of Extraterrestial Intelligence.
03:15 We meet the One who makes one Whole.
03:18 Introduction—“C.G. Jung’s Answer to Job has established the story of Job as crucial for the Psyche of modern man.”
04:02 “The Job story is an Archetypal image, which pictures a certain typical Encounter between the Ego and the Self. This typical Encounter may be called ‘The Job Archetype’.”
05:00 Essentialized Job Archetype - [Contest-Defeat-Lamentation-Rebirth].
05:36 Each time you go through the Job cycle, your Ego becomes stronger. You can find another video on this channel on this topic entitled: “How to Live an Authentic Life.”
07:20 Answer to Job is available separately from Princeton University Press, 50th Anniversary Edition, 2010.
08:32 Dr. Jung distinguishes between psychological and visionary art.
10:33 Title Page – Zechariah 4:10; Revelation 5:6; Job 1:7 – The Theme of the Eye of God is immediately introduced.
11:30 The Subject and Object of scrutiny becomes reversed. Instead of Yahweh scrutinizing Job; Job is scrutinizing Yahweh. For more on the “eye of God” theme, see Edward F. Edinger, The Creation of Consciousness (Toronto: Inner City Books, 1984), pp. 42ff.
12:49 Picture 1 shows the Unconscious Ego, which feels secure in its Unconscious assumptions and its collective containments.
13:00 A state of participation mystique.
13:45 Inscribed in the alter, “The letter killeth; the Spirit giveth Life.” “It is The Word (Logos), and Job’s reliance on it, which are to be sacrificed” in favor of the Spirit (Eros).
14:23 Picture 2 - The Unconscious has been activated.
14:57 Satan, the autonomous Spirit, approaches Yahweh.
15:02 Satan represents the urge to Individuation and greater Consciousness.
15:27 In terms of maturity, at this point Job (like any child) has known only the benefits of Yahweh, but Yahweh needs to be known in his totality, good and bad (which is a mature attitude toward life).
16:06 Lack of self reflection is absolute when the Subject (in this case Yahweh) “has no insight into himself.”
17:20 “Good is the passive that obeys reason [Logos]; Evil is the active springing from energy [Eros].”
18:57 Blake is presenting a paradox.
19:20 Saying of Jesus, “He who is near to me is close to the fire.”
19:43 Picture 3 – “In this picture, the energy dynamism reaches its highest pitch, almost pure explosive energy erupts in consciousness, destroying its containing structures.” [Compare current events.]
20:38 Picture 4 – The arrival of the bad news.
22:23 Picture 5 – Job has reacted to his symptoms by reverting to the traditional virtues. Meanwhile, Satan is about to pour fire on him. This is the way the Ego often tries to deal with psychic symptoms.
23:45 Picture 6 – “Here even the limited adaptation breaks down.... This is the picture of an acute breakdown. All defenses have collapsed.” This the final glimpse of the sun.
25:16 Reference to Bernini’s sculpture, “The Ecstasy of St. Theresa” By Alvesgaspar - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index...
25:27 The Ego, as a container, can break if more is poured into it than it can stand.
25:34 The motif of the broken vessel is found in the Lurianic Cabbala.
26:06 “Job could be called a chosen vessel to bear God’s name.” Acts 9:15
26:50 “No longer am I going to show kindness to the inhabitants of the world.” Zechariah 11:6-10
28:50 “Pain is the great enigma of existence.”
30:25 Jung’s definition of God.
Part 2 of Edinger's "Portable Analytic Hour" can be found here: https://youtu.be/Ikze1T6VVJM
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エディンガーの「ポータブル分析時間」ساعةتحليلية–パート1-「自己との出会い」
5,457回回2018/03/19
カール・ユング深層心理学読書グループ
逆登録者数1.53万人
Edingerの「PortableAnalyticHour」のパート2は、https://youtu.be/Ikze1T6VVJMにあります。
このビデオにアラビア語の字幕を追加しました。歯車をクリックします。 「字幕」を選択し、次に「アラビア語」を選択します。
エドワードエディンガー博士によるウィリアムブレイクの仕事の本のイラストに関する解説。 Inner CityBooksから発行されています。
01:19エディンガーの「自己」の定義、トランスパーソナルセンター、神のイメージ。
01:50「「自己」の経験は常に自我にとって敗北です。」 C.G.ユング
02:18「このセンター(「自己」)の発見は、地球外の知性の発見のようなものです。
03:15私たちは一つを丸ごと作る者に会います。
03:18はじめに—「C.G。ヨブへのユングの答えは、ヨブの物語を現代人のプシュケにとって決定的に重要なものとして確立しました。」
04:02「ジョブストーリーは典型的なイメージであり、自我と自己の間の特定の典型的な出会いを描いています。この典型的な出会いは「ジョブアーキタイプ」と呼ばれることがあります。
05:00エッセンシャルジョブアーキタイプ-[コンテスト-敗北-嘆き-再生]。
05:36ジョブサイクルを通過するたびに、あなたの自我は強くなります。このトピックに関するこのチャンネルの別のビデオ「本物の生活を送る方法」を見つけることができます。
07:20 Answer to Jobは、プリンストン大学出版局、50周年記念版、2010年とは別に入手できます。
08:32ユング博士は、心理学と幻視芸術を区別しています。
10:33タイトルページ–ゼカリヤ4:10;黙示録5:6;ヨブ1:7 –神の目のテーマがすぐに紹介されます。
11:30精査の対象と目的が逆転する。ヤハウェがヨブを精査する代わりに。ヨブは主を精査しています。 「神の目」のテーマの詳細については、エドワードF.エディンガー、意識の創造(トロント:インナーシティブックス、1984年)、42ページ以降を参照してください。
12:49写真1は、無意識の自我を示しています。無意識の自我は、無意識の仮定と集合的な封じ込めに安心感を持っています。
13:00参加の神秘の状態。(神秘的融即)
13:45アルターに刻まれている、「手紙は殺す。御霊は命を与えます。」 「犠牲にされるのは言葉(ロゴス)であり、ヨブのそれへの依存です」
とスピリット(エロス)を支持します。
14:23写真2-無意識が活性化されました。
14:57自律的な霊であるサタンが主に近づく。
15:02サタンは、個性化とより大きな意識への衝動を表しています。
15:27成熟度に関しては、この時点でヨブは(他の子供と同じように)ヤハウェの利益だけを知っていましたが、ヤハウェは彼の全体として、善と悪(人生に対する成熟した態度)を知る必要があります。
16:06対象(この場合はヤハウェ)が「自分自身についての洞察を持っていない」場合、内省の欠如は絶対的です。
17:20「善は理性[ロゴ]に従う受動態です。悪はエネルギーから湧き出る活発なものです[エロス]。」
18:57ブレイクはパラドックスを示しています。
19:20イエスについて言った、「わたしの近くにいる者は火の近くにいます」。
19:43写真3–「この写真では、エネルギーのダイナミズムが最高のピッチに達し、ほとんど純粋な爆発的なエネルギーが意識の中で噴出し、それを含む構造を破壊します。」 [現在のイベントを比較してください。]
20:38写真4–悪い知らせの到来。
22:23写真5–ヨブは、伝統的な美徳に戻ることによって、彼の症状に反応しました。その間、サタンは彼に火を注いでいます。これは、自我がしばしば精神的症状に対処しようとする方法です。
23:45写真6–「ここでは限られた適応さえも崩壊します...これは急性の崩壊の写真です。すべての防御が崩壊しました。」これが太陽の最後の一瞥です。
25:16ベルニーニの彫刻「聖テレジアの恍惚」への言及Alvesgaspar著-自作、CC BY-SA 4.0、https://commons.wikimedia.org/w/index ...
25:27自我は、容器として、それが立つことができるより多くがそれに注がれるならば、壊れることができます。
25:34壊れた船のモチーフは、ルーリアのカバラにあります。
26:06「ヨブは、神の名を冠するために選ばれた器と呼ばれる可能性があります。」使徒9:15
26:50「私はもはや世界の住民に親切を示すつもりはありません。」ゼカリヤ11:6-10
28:50「痛みは存在の大きな謎です。」
30:25ユングの神の定義。
Edingerの「PortableAnalyticHour」のパート2は、https://youtu.be/Ikze1T6VVJMにあります。
参加の神秘。(神秘的融即)
人類学と原始心理学の研究から派生した用語で、主語と目的語の間の神秘的なつながり、つまりアイデンティティを示します。(参照rchaic、識別及び突起)。
[参加の神秘]は、対象が対象から自分自身を明確に区別することはできないが、部分的な同一性に相当する直接的な関係によってそれに拘束されているという事実にあります。。。。文明化された人々の間では、それは通常人の間で起こり、人と物の間ではめったに起こりません。最初のケースでは、それは転移関係です。。。。2番目のケースでは、モノの一部、またはモノとの同一性またはモノのアイデアに同様の影響があります。[定義、 "CW 6、パラメーター781。]
[アイデンティティ]は、原始的な精神性と参加神秘の真の基盤の特徴であり、それは主語と目的語の元々の非分化、したがって原始的な無意識状態の遺物に他なりません。それはまた、幼児期初期の精神状態の特徴であり、そして最後に、文明化された成人の無意識の特徴でもあります。[同上、パー。741.]
http://jungpage.org/learn/jung-lexicon#participationmystique
A
「苦しみが十分に長く続き、自我とその力がすり減り、自分が「小さくて醜い」と感じるようになったとき、ようやく内省が可能な慈悲深い瞬間が訪れます。~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『魂の反射』163ページ。
「ユングは、出口のない状況や解決策のない葛藤の中にいることが、個性化のプロセスの古典的な始まりだと言っています。無意識が絶望的な葛藤を求めているのは、自我意識を壁にぶつけるためであり、そうすれば人間は自分が何をしようと間違っていることを悟らなければならないし、自分が決めた方法はいずれも間違っていることになる。これは、常に自分には決定の責任があると錯覚して行動するエゴの優越感を打ち破ることを意味しています。. . もし彼が人格の核心まで苦しむほどの倫理観を持っているならば、一般的には、意識的な状況の不可解さのために、自己が現れます。宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は、人間が神の行為に頼らざるを得ないようにするためのものだと言えるでしょう」。
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ(Marie-Louise von Franz)。
"人が陥るあらゆる暗黒現象は、イニシエーションと呼ぶことができる。あるものにイニシエーションされるということは、その中に入っていくということである。最初のステップは、一般的に暗い場所に落ちることであり、通常は、何かに落ちたり、何かに憑依されたりと、怪しげでネガティブな形で現れます。シャーマンは、薬師になるということは、悪魔の力に陥ることから始まると言います。暗闇から抜け出した者が薬師になり、暗闇に留まっている者が病人になります。あらゆる心の病をイニシエーションと捉えることができます。あなたが陥った最悪の事態でさえ、イニシエーションの努力なのです。なぜなら、あなたは自分のものである何かの中にいて、今、そこから抜け出さなければならないからです。
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『おとぎ話の中の女性』。改訂版
A
“When the suffering has lasted long enough, so long that the ego and its strength are worn down and one begins to feel oneself to be "small and ugly", then at last comes that merciful moment when reflection is possible, when there is a reversal of the stream of energy, which now flows away from the outer world and towards the Self.” ~Marie-Louise von Franz, Reflections of the Soul, pg.163.
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution; the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. . . If he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God.”
~Marie-Louise von Franz.
"Every dark thing one falls into can be called an initiation. To be initiated into a thing means to go into it. The first step is generally falling into the dark place and usually appears in a dubious or negative form—falling into something, or being possessed by something. The shamans say that being a medicine man begins by falling into the power of the demons; the one who pulls out of the dark place becomes the medicine man, and the one who stays in it is the sick person. You can take every psychological illness as an initiation. Even the worst things you fall into are an effort at initiation, for you are in something which belongs to you, and now you must get out of it."
~Marie-Louise von Franz, The Feminine in Fairy Tales: Revised Edition
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A
「苦しみが十分に長く続き、エゴとその強さが衰え、自分が「小さくて醜い」と感じ始めると、ついに反省が可能な慈悲深い瞬間が訪れます。エネルギーの流れの逆転。それは今や外界から離れて自己に向かって流れています。」 〜マリー=ルイズ・フォン・フランツ、「魂の反射」、163ページ。
「ユングは、逃げ道がない状況にあること、または解決策がない紛争にあることは、個性化のプロセスの古典的な始まりであると言いました。それは解決策のない状況であることを意味します。無意識は、自我意識を壁に押し付けるために絶望的な葛藤を望んでいるので、男性は自分が何をしても間違っていることを認識しなければなりません。これは、決定の責任があるという幻想から常に行動する自我の優位性を打ち消すことを意味します。 。 。彼が彼の性格の核心に苦しむのに十分倫理的であるならば、一般的に、意識的な状況の不溶性のために、自己は現れます。宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は、男性に神の行為に頼らざるを得ないことを意味していると言えます。」
〜マリールイズフォンフランツ。
「人が陥るすべての暗いものはイニシエーションと呼ばれることがあります。物にイニシエーションされるということは、それに入るということです。最初のステップは一般に暗い場所に落ちることであり、通常は疑わしいまたは否定的な形で現れます-何かに落ちる、またはシャーマンは、薬の男であるということは、悪魔の力に陥ることから始まると言います。暗い場所から抜け出すのは薬の男になり、そこにとどまるのは病気の人です。あなたあらゆる心理的病気を印心としてとらえることができます。あなたが陥る最悪の事態でさえ、印心の努力です。あなたは自分のものであり、今はそれから抜け出さなければなりません。」
〜マリー=ルイズ・フォン・フランツ、おとぎ話のフェミニン:改訂版
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“When the suffering has lasted long enough, so long that the ego and its strength are worn down and one begins to feel oneself to be "small and ugly", then at last comes that merciful moment when reflection is possible, when there is a reversal of the stream of energy, which now flows away from the outer world and towards the Self.” ~Marie-Louise von Franz, Reflections of the Soul, pg.163.
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution; the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. . . If he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God.”
~Marie-Louise von Franz.
"Every dark thing one falls into can be called an initiation. To be initiated into a thing means to go into it. The first step is generally falling into the dark place and usually appears in a dubious or negative form—falling into something, or being possessed by something. The shamans say that being a medicine man begins by falling into the power of the demons; the one who pulls out of the dark place becomes the medicine man, and the one who stays in it is the sick person. You can take every psychological illness as an initiation. Even the worst things you fall into are an effort at initiation, for you are in something which belongs to you, and now you must get out of it."
~Marie-Louise von Franz, The Feminine in Fairy Tales: Revised Edition
“When the suffering has lasted long enough, so long that the ego and its strength are worn down and one begins to feel oneself to be "small and ugly", then at last comes that merciful moment when reflection is possible, when there is a reversal of the stream of energy, which now flows away from the outer world and towards the Self.” ~Marie-Louise von Franz, Reflections of the Soul, pg.163.
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution; the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. . . If he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God.”
~Marie-Louise von Franz.
"Every dark thing one falls into can be called an initiation. To be initiated into a thing means to go into it. The first step is generally falling into the dark place and usually appears in a dubious or negative form—falling into something, or being possessed by something. The shamans say that being a medicine man begins by falling into the power of the demons; the one who pulls out of the dark place becomes the medicine man, and the one who stays in it is the sick person. You can take every psychological illness as an initiation. Even the worst things you fall into are an effort at initiation, for you are in something which belongs to you, and now you must get out of it."
~Marie-Louise von Franz, The Feminine in Fairy Tales: Revised Edition