ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

知覚は主観的なものなので、現実ではありません。(?)

2021-09-14 01:07:44 | 心理学

Perception is not reality, since it is subjective, meaning that everyone interprets this world differently based on the experiences that they've had, and the belief system that they've developed.

Only Truth is reality, all else is ignorance, deception, distraction, distortion, limitation, indoctrination and the elaborate mystery, and illusion, that we call 'life'.

Gavin Nascimento @aNewKindofHuman

知覚は主観的なものなので、現実ではありません。つまり、誰もが自分の経験や開発した信念体系に基づいて、この世界を異なった方法で解釈するのです。

真実だけが現実であり、それ以外はすべて、無知、欺瞞、気晴らし、歪み、制限、教化、そして「人生」と呼ばれる精巧な謎と幻想です。

ギャビン・ナシメント @aNewKindofHuman

D
真実とは主観的な言葉である。このこと自体が大いなる論拠となっています。真実とは数学です。真実とは反論の余地のない証拠である。真実はしばしば単純であり、複雑な場合は単純さが相互に結びついた細胞である。私はTruthという言葉が好きではない。絶対的な定義を示唆する言葉にしては、あまりにも簡単に操作されてしまうからだ。私たちが同意できない現実を共有していることに苛立ちを覚えます。種の存続のためには、お互いの合意が必要だと思います。私たちが共存している知覚は無形の不明瞭さを持っているため、最終的には私たち全員にとって最良の非現実に同意しなければなりません。私たちがこれを達成できるとは思えません。なぜなら、人類は自己中心的だからです。

A
D
 これは役に立ちますか?
"真実の定義は... ある文脈においてのみ真実である内容です。
だから真実が合意されない理由の一つは、どのような文脈であるかを述べない限り不可能だからである。" ~デビッド・R・ホーキンス

D
A
 そうですね、参考にはなりますが、文脈すらつかみどころがないので、私が言っていることをさらに強化しています。私たちの未熟なエゴの前では文脈は不可能です。自分が理解していることが不確かだからこそ、私は動き続けることができるのです。私は、人々が不確かであることにもっと慣れてほしいと思います。問題は、自分が知っていると思っていることを確信している人があまりにも多いことです。

A
D
ええ、これはエゴに共通する問題です。必要なのは、"個性化 "によって意識的になることです。

S
くだらないですね。あなたが接している他の人々にとっては、知覚が現実です。それを理解して行動するのが一番です。

A
「真実の定義とは・・・ある特定の文脈においてのみ真実となる内容のことです。
だから、真実が合意されない理由の一つは、どのような文脈であるかを述べない限り不可能だからだ。" ~デビッド・R・ホーキンス
 
A
私たちは真実を味わい、感じ、見る。私たちは自分自身を理屈で納得させることはしない。~William Butler Yeats
 
A
「あなたが真実だと信じていることと、何が真実なのかということは、まったく別のことです。誰もが必ずと言っていいほど、証拠や事実に基づいてではなく、自分が言われたことや魅力的だと感じたことに基づいて、自分の核となる信念にたどり着くからです。したがって、「真実」は客観的なものですが、その認識は主観的なものです。~ブレイズ・パスカル

 

D
Truth is a subjective term. This in itself is a massive argument. Truth is math. Truth is irrefutable evidence. Truth is often simple and when complex then cells of interconnected simplicity. I don't like the term Truth. It is too readily manipulated for a word that suggests absolute definition. It is frustrating that we share a reality that we cannot agree upon. I think the survival of the species insists upon our mutual agreement. Because of the intangible obscurity of our coexisting perception in the end we must all agree upon an unreality that is best for all of us. I do not believe we will achieve this. We will not because humanity is self important.

A
D
 Does this help?
“The definition of truth is… Content that is only true in a certain context.
So one reason truth has never been agreed upon is because it’s not possible unless you’re stating what context.” ~David R. Hawkins.

D
A
 yeah man it's helpful but it further reinforces what I'm saying because even context is elusive. Context is impossible before our underevolved egos. I include me in the mix because it is my uncertainty about what I understand that keeps me moving. I wish people were more comfortable with being uncertain. The problem is that too many are sure of what they think they know.

A
Darin Fournier 
Yes, its a common issue with the ego. Becoming conscious via Individuation is what is needed.

⁠S
Nonsense - perception is reality for other people that you deal with. Best to understand that and act accordingly.

A
“The definition of truth is… Content that is only true in a certain context.
So one reason truth has never been agreed upon is because it’s not possible unless you’re stating what context.” ~David R. Hawkins.
 
A
We taste and feel and see the truth. We do not reason ourselves into it. ~William Butler Yeats
 
A
"What you believe to be true and what is true, are two very seperate things. For everyone almost invariably arrives at their core beliefs, not on the basis of proof or facts, but on the basis of what they have been told or find to be attractive. Therefore 'Truth' is objective, but its perception is subjective." ~Blaise Pascal.

 

R
しかし、「真実」とは「知覚」の結果ではないでしょうか。Gavinの定義するTruthはコンセンサスです。

A
私たちは、真実を味わい、感じ、見る。私たちは真実を味わい、感じ、見る。~ウィリアム・バトラー・イエーツ(William Butler Yeats

「あなたが真実だと信じていることと、何が真実なのかということは、2つの全く別のことです。誰もが必ずと言っていいほど、証拠や事実に基づいてではなく、自分が言われたことや魅力的だと感じたことに基づいて、自分の核となる信念にたどり着くからです。したがって、「真実」は客観的なものですが、その認識は主観的なものです。~ブレイズ・パスカル

A
ギャビンは現実と幻想の違いを説明しています...。
しかし、ユングの大衆である我々は、無意識であるために幻想を見ることができず、違いがわからず、彼が何を言いたいのか理解できません。

J
私はこの考えを完全に否定します。それは危険なことだと思います。「客観性」は過大評価されており、存在しないかもしれません。人生に意味や喜びを与えるものの多くは、"客観的に証明する "ことができません。客観性や科学の名のもとに、自分の経験を無視して他人の真実を受け入れろと言われると、必然的にガスライティング、権威主義、ファシズムにつながるのです。

A
あなたは彼の主張を見逃しています。ギャビンが言っている現実とは、ユングが「大衆人」と「現代人」の違いを説明しているのと同じです。しかし、大衆人は無意識の状態にあるため、現代人を見ることも理解することもできません。つまり、ユングは自分が何を言っているのかわかっていなかったということですね。
10.00-まず、現代人とは何なのかを尋ねたいと思います。ユングは現代人について非常に明確な説明をしています。それは『著作集』の中のかなり長い引用文の中にあります。良い内容なので、ぜひ聞いてみてください。
10.44--われわれが現代人と呼ぶ人間、すなわち現在の状況を認識している人間は、決して平均的な人間ではない。現在を意識するようになった人間は、孤独である。なぜなら、より完全な意識に向かって一歩進むごとに、元来の、純粋に動物的な群れへの参加の神秘性から、共通の無意識の中に沈むことから、さらに遠ざかっていくからである。一歩進むごとに、大勢の人間が住んでいる無意識の母胎から自分を引き剥がすことになる。文明社会でも、心理学的に言えば最下層を形成する人々は、原始人とほとんど変わらない無意識の状態で暮らしている。それに続く層の人々は、人間の文化の始まりに相当する意識レベルで生活している。一方、最上位の層の人々は、過去数世紀の生活を反映した意識を持っています。私たちの言葉の意味での現代人だけが、本当に現在を生きている。彼だけが現代の意識を持ち、彼だけが以前のレベルの生活様式が自分に降りかかってきていることに気づく。過去の世界の価値観や努力は、歴史的な観点を除いては、もはや彼には興味がない。さらに、彼は歴史的でなくなる。彼は、伝統の範囲内で完全に生きている多くの人々から疎外されている。実際、彼が完全に近代的であるのは、世界のギリギリのところまで来て、捨てられたものや古くなったものをすべて捨てて、すべてが成長しうる無の前に立っていることを認めたときだけである。近代の誠実な使命とは、自発的に自己破産を宣言し、新しい意味での清貧と貞節の誓いを立て、さらに苦しいことには、歴史が与える聖なる後光を放棄することです。歴史的でないことは、プロメテウスの罪であり、この意味で現代人は罪深い。より高いレベルの意識は、罪悪感の重荷のようなものですが、これまで述べてきたように、過去に属する意識の段階を卒業した人間だけが、現在の完全な意識を得ることができます。そのためには、彼は良い意味で健全であり、熟練していなければならない。これらの資質が、次の最高レベルの意識を獲得することを可能にするのである。
~CGユング『現代人の精神的問題』(原題:The Spiritual Problems of Modern Man)。CW 10, Para 149-150, 文明の変遷
https://www.youtube.com/watch?v=e1OrL4A_b5M
エドワード・エジンガー - 「個別化」。現代人にとっての神話

 

 

A
「自分の意識レベルが高ければ高いほど、自分の意識以下のものをより完璧に理解することができる。上にあるものは、常に下にあるもののすべてを理解している。なぜなら、彼は下を通らずに上に行くことはできないからだ。" ~マンリーP.ホール、講演。人生の目的。
R
But isn't Truth the outcome of Perception? Truth as Gavin defines it is a consensus.

A
We taste and feel and see the truth. We do not reason ourselves into it. ~William Butler Yeats

"What you believe to be true and what is true, are two very seperate things. For everyone almost invariably arrives at their core beliefs, not on the basis of proof or facts, but on the basis of what they have been told or find to be attractive. Therefore 'Truth' is objective, but its perception is subjective." ~Blaise Pascal.

A
Gavin is explaining the difference between reality and illusion…
but we as Jung’s mass-man don’t see the illusions because we’re unconscious so we don’t know any different and can’t understand what he’s getting at.

J
I completely reject this idea. I think it's dangerous. "Objectivity" is overrated and possibly nonexistent. Much of what gives life meaning and pleasure cannot be "objectively proven." When people are told to disregard their own experiences and accept someone else's truth, in the name of objectivity or science, it inevitably leads to gaslighting, authoritarianism, and fascism.

A
You’re missing his point. The reality Gavin is speaking about is the same as when Jung explains the difference between the “Mass-man” and the “Modern-man”. But the mass-man cannot see or understand the modern-man because of the unconscious condition. So you’re basically saying that Jung didn’t know what he was talking about.
10.00—first I want to inquire, what is modern man? Jung gives a very explicit description of a modern man and you can find it in his fairly lengthy quote in the collected works. I want you to listen to it because it’s good.
10.44-- The man we call modern, the man who is aware of the immediate present is by no means the average man. The man who has attained consciousness of the present is solitary. The "modern" man has at all times been so, for every step towards fuller consciousness removes him further from his original, purely animal participation mystique with the herd, from submersion in a common unconsciousness. Every step forward means tearing oneself loose from the maternal womb of unconsciousness in which the mass of men dwells. Even in a civilized community - the people who form, psychologically speaking - the lowest stratum, live in a state of unconsciousness, little different from that of primitives. Those of the succeeding strata live on a level of consciousness which corresponds to the beginnings of human culture. While those of the highest stratum, has a consciousness that reflects the life of the past few centuries. Only the man who is modern in our meaning of the term really lives in the present. He alone has a present day consciousness and he alone finds that the way of life on the earlier levels have begun to fall upon him. Values and strivings of those past worlds no longer interest him, save from the historical stand point. Plus he becomes unhistorical. He has estranged himself from the mass of men who live entirely within the bounds of tradition. Indeed, he is completely modern only when he has come to the very edge of the world leaving behind him all that has become discarded and outgrown and acknowledging that he stands before the nothing out of which all may grow. An honest mission of modernity means voluntarily declaring oneself bankrupt, taking the vows of poverty and chastity in a new sense and what is still more painful, renouncing the halo of sanctity which history bestows. To be unhistorical is the promethean sin and in this sense the modern man is sinful. A higher level of consciousness is like a burden of guilt, but as I have said, only the man who has outgrown the stages of consciousness belonging to the past can achieve full consciousness of the present. To do this he must be sound and proficient in the best sense. It is these qualities which enable him to gain the next highest level of consciousness.
~CG Jung, The Spiritual Problems of Modern Man. CW 10, Para 149-150, Civilization in Transition
https://www.youtube.com/watch?v=e1OrL4A_b5M
Edward Edinger - Individuation: A Myth for Modern Man

 

A
“The higher his level of consciousness is, the more perfectly he will understand all whose consciousness is less than his own. That which is above always understands all of that which is below. Because he cannot get to the above without passing through the below." ~Manly P. Hall, Lecture: Purpose in Life.


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