ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

錬金術の4つの段階を介したカール・ユングの心理学の紹介

2021-05-16 13:30:08 | 心理学

https://www.youtube.com/watch?v=uc7CCAx8Uf0

最終的に、カール・ユングが言おうとしていたことを真に理解するには、神話や他のテキストや錬金術のような儀式の典型的な象徴の役割を認めるなど、人格のさらなる発展を可能にするために非合理的な役割を必然的に理解する必要があります。

 

確かに、純粋に論理的かつ合理的な手段だけでは、ユングが話している個性の実現と統合に到達することを望むことはできません。実際、それは不可能です。人は信仰の飛躍をしなければなりません。

ユングの考えに真に自分自身を浸すことは、最終的には、意識的で合理的なエゴを超えて、すべての直感、夢、シンボル、予感を備えた私たちの自己から来る音楽と恩寵に究極的には宗教的になることなのです。

 

しかし、自分の直感を盲目的に信頼することは危険です。これらのものは破損する可能性があります、そして、自分の成長を妨げることを目的とした自分の信念に従って正当化される傾向があります。それは、私たちが本来あるべき姿になるために多大な勇気と努力を必要とするからです。

 

このように、私たちが本来あるべきだと思う人になるのは簡単ですが、そうするつもりはありません。それは、偏見、見当たらない迷信、予測、および固有の偏見によって行うことができます。それでも、結局のところ、この実験的な飛躍を遂げて、私たちが誰であるか、つまり愛し、信頼することなしに、世界の魂のこもった調子と美しさを理解しようとすることはできません。

 

もちろん、これらすべてを世界に実現するためには、自己を生み出すために自我と魂の両方が必要です。

 

正しいバランスは、錬金術師が求めていた物質的かつ精神的な金を生み出すでしょう。また、物事を適切な場所に配置できるようにすることで、セレンディピティまたはシンクロニシティの概念が したがって、意味のある偶然の一致は、次のステートメントに関連して注意することが最も重要です。

 

 

パート1:イントロ- 0:01 カール・グスタフ・ユング- 0:08 錬金術- 0:31 エジプトとメソポタミアの神話- 0:38 ユダヤ教とキリスト教- 0:49 道教とバランス- 0:58 ユグドラシル、洪水などの他の原型- 1:03 アーキタイプの夢、直感、理論- 1:11 

 

パート2:パーソナリティの典型的なパターン- 2:05 シャドー - 2:55 アニムス/アニマ- 3:13 賢い老人/女性- 3:50 自己 - 4:18 錬金術に関連して- 4:42 大いなる業/賢者の石; 聖杯/生命の秘薬-4:51 

 

パート3:錬金術の4つの段階に対応する人格の4つの典型的なパターン- 5:39 黒化; 死-5:41 黒さ- 6:15 アルベド- 6:47 シトリナイト-7:01 Rubedo - 7:22 ゴールドにつながる; 統一された自己への影の統合-7:46 ニグレド/シャドウ; アルベド/アニマ/アニムス; Citrinitas /賢者; ルベド/セルフ-8:33 統一された自己としてのマグナムオーパス- 9:34 

 

パート4:精神的プロセスとしての錬金術-精神的プロセス- 9:45 キーステージとしての黒化/ニグレド; 触媒としての死-10:00 道は難しい- 10:57 統合の目標:Hermaphroditism- 11:11 黄金の太陽とドラゴン- 11:29 意識的にされる典型的な統合; 自我の堕落性-11:59 自分のことを聞いてください- 12:57 見積もり終了- 13:20

 

Part 1: Intro - 0:01 Carl Gustav Jung - 0:08 Alchemy - 0:31 Egyptian and Mesopotamian Myths - 0:38 Judaism and Christianity - 0:49 Taoism and Balance - 0:58 Other Archetypes like Yggdrasil, Flood, etc. - 1:03 Dreams, Intuitions, and Theory of Archetypes - 1:11

 

Part 2: Archetypal Patterns of Personality - 2:05 The Shadow - 2:55 The Anima/Animus - 3:13 The Wise Old Man/Woman - 3:50 The Self - 4:18 Relating to Alchemy - 4:42 Magnum Opus/Philosopher's Stone; Holy Grail/Elixir of Life - 4:51

 

Part 3: Four Archetypal Patterns of Personality corresponding to Four Stages of Alchemy - 5:39 The Blackening; Death - 5:41 Nigredo - 6:15 Albedo - 6:47 Citrinitas -7:01 Rubedo - 7:22 Lead into Gold; Integration of Shadow into a Unified Self - 7:46 Nigredo/Shadow; Albedo/Anima/Animus; Citrinitas/Wise Old Person; Rubedo/Self - 8:33 Magnum Opus as Unified Self - 9:34

 

Part 4: Alchemy as Psycho-Spiritual process - 9:45 Blackening/Nigredo as Key Stages; Death as Catalyst - 10:00 The Path is Difficult - 10:57 Goal of Integration: Hermaphroditism - 11:11 Golden Sun and Dragon - 11:29 Archetypal Integration to be made Conscious; Fallibility of the Ego - 11:59 Listen to One's Self - 12:57 End Quote - 13:20

 

Ultimately, to truly comprehend what Carl Jung was trying to say, one must inevitably understand the role that the non-rational plays to allow further development of the personality: such as acknowledging the role of archetypal symbolism of myths or other texts and rituals like alchemy.

 

Indeed, by purely logical and rational means alone, we cannot hope to reach the fulfillment and integration of the personality which Jung speaks about. In fact, it is impossible. One must take a leap of faith; to truly immerse one’s self in Jung’s ideas is to ultimately be religious in the music and grace which comes from our Self—beyond the conscious and rational ego—with all its intuitions, dreams, symbols, and premonitions.

 

It is dangerous to blindly trust one’s intuitions though. These things can be corrupted, and have a tendency to be justified according to one’s beliefs that aim to hinder one’s own growth, for it requires great courage and effort to become who we are meant to be. As such, it is easy to fool ourselves to become who we think are supposed to be, but not meant to be: it can be done via biases, unfound superstitions, projections, and inherent prejudices.

 

Still, in the end, we cannot seek to understand the soulful tune and beauty of the world without making this experimental leap to become who we are—to love and to trust. Of course, to actualize all this into the world, we need both the ego and the soul to birth the Self. The right balance then, would create the gold that is both material and spiritual, of which the alchemists sought. By also allowing things to fall into place, we realize that the concept of serendipity or synchronicity, of meaningful coincidences, then, would be most important to note in relation to the statement that: nothing is an accident.

 

 

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