ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

ある人は、その年に致命的な間違いを犯したと私に言いました。 しかし、そんなものはなく、それが運命です。

2024-02-12 21:40:52 | スピリチュアル・精神世界

分析心理学: 理論と実践 ·
Գոհար Մնացականյան 
ある人は、その年に致命的な間違いを犯したと私に言いました。 しかし、そんなものはなく、それが運命です。 運命は私たちよりも偉大であり、それはまさにその瞬間に起こるべきことであり、彼の内部構造から見れば間違いではありませんでした。 自分自身を知れば、間違いは自分自身にあり、それゆえにそれに向き合わなければならないことが分かるでしょう。
-CG ユング、ビジョン: 1930 年から 1934 年に C.G. が行ったセミナーのメモ Jung (プリンストン大学出版局 1997)、Vol. 1、p. 417.


平均的な人は、うつ病、不安、欲求不満など、性格や行動に何らかの障害を抱えてセラピーを訪れます。 彼の望みは、この不快な症状を取り除くことです。 彼は根本的に、つまり性格的に変化することを望んでいません。 おそらく彼はそのような変化の必要性を理解していないと思われます。
彼は自分が成功していないこと、自分の性格がうまくいっていないことを感じており、それをうまく機能させる方法を学びたいと考えています。


市場に出回っている広範な心理学の本は、「やり方」を伝えたり教えたりするもので、この欲求に応えたものです。 友達を獲得する方法、人々に影響を与える方法、より自己主張をする方法、性的に敏感になる方法などについてのアドバイスが与えられます。表面的なレベルでは、これらの本は人々に何らかの助けとなるかもしれません。 しかし、それらは、人が充実感や平安や喜びを感じることを否定する本当の問題には触れていません。 その問題とは、自分が自分であることへの恐怖、本当の自分が汚れていて、不適切で、受け入れがたいものであるという恐怖です。


この恐怖により、彼は本当の感情を隠し、表情を隠し、求められている役割を受け入れることを強いられます。


ほとんどの人は、人生はゲームであり、成功するにはゲームのプレイ方法を学ばなければならないという考えに同意しています。 このような態度を取ると、人は自分の演じる役割を変える準備ができます。 彼にまだ準備ができていないのは、ロールプレイをやめて完全に自分自身になることです。 治療はその人の性格を分析することから始まります。 これが完了するまで、私たちは表面の背後にある本当の人物に近づくことはできません。 しかし、それは最初のステップにすぎません。


その役割が過去になぜ採用されたのか、そしてそれが現在どのような機能を果たしているのかを理解する必要があります。


役割またはマスクの機能の 1 つは、見たり直面したりするにはあまりにも痛ましい、またはあまりにも恐ろしい性格の側面を本人から隠すことです。 笑顔の仮面をかぶった人は、目に見えない悲しみを感じたくないのです。 男らしい人は恐怖を感じたくないのです。 もちろん、人の性格のこれらの側面は、単に意識から隠されているからといって消えるわけではありません。
人格の奥底に埋もれているそれらは、私たちの行動に影響を与え、私たちの運命を左右します。


この問題のもう 1 つの側面は、役割を果たしたり、イメージをサポートしたりするためのエネルギーのコストです。 役割や外観を維持するには多大なエネルギーが必要となるため、喜びや創造性のために残されるエネルギーはほとんどありません。 俳優が舞台の外でも舞台上でも常に役を演じていることを想像してみれば、それを演じるのに必要なエネルギーがいくらかわかるでしょう。 存在することは自発的で自然であるため、努力する必要はありません。 だからこそ、子どもたちは創造力を発揮できるのです。 しかし、ほとんどの人は、自分が果たしている役割の努力やエネルギーの消耗を感じません。 彼らが感じているのは、慢性的な疲労、イライラ、フラストレーションです。
ある役割を果たせば、その結末はいつも憂鬱になる。
- アレクサンダー・ローウェン、「人生の恐怖: 存在のための療法」 (バイオエネルギープレス 2003)、68-69 ページ。
アート: ローラ・ナイト、ウィムカル・ウォーカー
A person tells me that in the year so-and-so he made a fatal mistake. But there is no such thing, that is fate; fate is greater than we are, it was just what had to occur at that moment, and it was no mistake looked at from his inner structure. When he knows himself, he will understand that the mistake is himself and that therefore he has to face it.
- C.G. Jung, Visions: Notes of the Seminar Given in 1930-1934 by C.G. Jung (Princeton University Press 1997), Vol. 1, p. 417.


The average person comes to therapy because of some disturbance in his personality or behavior, such as depression, anxiety, or frustration. His desire is to get rid of this disturbing symptom. He does not want to change in a radical way, that is, characterologically. Probably, he doesn't see the necessity for such change.
He senses that he is not successful, that his character isn't working, and he wants to learn how to make it work.


The broad range of psychology books on the market that tell or teach How To Do It are responses to this desire. One is given advice on how to win friends, influence people, be more self-assertive or more sexually responsive, etc. On a superficial level these books may provide some help to people. But they do not touch the real problem, which denies the person a sense of fulfillment and a feeling of peace and joyfulness. That problem is the fear of being himself, the fear that his true self is tainted, inadequate, and unacceptable.


This fear forces him to hide his genuine feelings, to mask his expression, and to accept the role that was demanded of him.


Most people go along with the idea that life is a game and that to be successful one has to learn how to play the game. With this attitude, one is prepared to modify the role he plays. What he is not prepared to do is give up role playing and be fully himself. Therapy begins with an analysis of the person's character. Until this is done we cannot get behind the facade to the real person. But it is only the first step.


One has to understand why the role was adopted in the past and what function it serves in the present.


One function of the role or mask is to hide from the person himself those aspects of his personality that are too painful or too frightening to be seen and confronted. The person with a smiling mask doesn't want to feel the sadness that is hidden from view. The manly person doesn't want to feel his fear. Of course, these aspects of one's personality don't disappear simply because they are hidden from one's consciousness.
Buried in the depths of the personality, they influence our behavior and dictate our fate.


Another aspect of this problem is the cost in energy of playing a role or supporting an image. So much energy is required to maintain a role or facade that little is left for pleasure or creativity. Imagine an actor playing a role constantly, both offstage and on, and you will get some idea of the energy it takes to do that. Being is effortless because it is spontaneous and natural. That is why children can be so creative. However, most people do not sense the effort or the energetic drain of the role they play. What they do feel is chronic fatigue, irritability, and frustration.
When one plays a role, the end result is always depression.
- Alexander Lowen, Fear of Life: A Therapy for Being (Bioenergetics Press 2003), pp. 68-69.
Art: Laura Knight, Whimsical Walker




最新の画像もっと見る