If I want to find out what truth is, not knowing what it is, I must be able to see what is false.
Krishnamurti
真理とは何かを知りたいと思っても、それが何であるかを知らないと、私は 偽りのものを見ることができなければならない。
クリシュナムルティ
D
形而上学的な質問
実在とは何か?
2つの異なるものに共通するものがあるのはなぜか?
現実とは、基本的に永久不変のものなのか、それとも基本的に無常で変化するものなのか?
プラトンの答え
形相の存在を仮定することによって、我々が知覚する(無常で絶え間なく変化する)世界と、知覚できないが理解できる(永久で不変の)世界とを区別する。例えば、2つの赤いリンゴが共有しているのは、赤さという形です。彼らは赤さという形を持っています。それぞれの性質に対して、その性質の形態があると考えられます。
プラトンは、形相とは何かを論じている。
神的なもの
永遠の
明晰
認識できない
変化しない
___
根本的に簡略化された)分断線
認識論 - 形而上学
知識 - - 形式
意見 - - - 外見
三分割された魂
プラトンは『パエド』の中で、魂は形相の属性をいくつか共有していると論じている。「魂は、神であり、不滅であり、知性的であり、一様であり、不可分であり、常に自己矛盾せず、不変であるものに最も似ており、一方、肉体は、人間であり、死すべきものであり、多数であり、知性的でなく、不可分であり、決して自己矛盾しないものに最も似ている」。
しかし、具現化された魂は、分化可能な側面を獲得します。具体的には、具現化された魂は3つの側面に区別されます。
理性
思考、理性、熟考、探究を司る魂の側面。
情熱的なもの
情熱、愛、精神を司る魂の側面。
The Appetitive(食欲
肉体的な)欲望をつかさどる魂の一面。
___
均等な棒の議論
1 2本の棒が完全に等しいものはないと判断できるならば、完全な平等という考え方がある。
2 2本の棒が完全に等しいことはないと判断できる。
∴ 3 私たちは完全な平等の考えを持っている。1&2
4 完全平等の考えがあれば、「平等の形」が存在する。
∴ 5 平等の形が存在する。3&4
A
どのような方法で、私たちは何が偽であるかをよりよく知ることができるのでしょうか?
N
A
瞑想、大いなる苦痛、知恵を祈る。
A
N
そうですね...でも、私はもっと具体的にユングの仕事について考えていました。
A
もし私たちが自分自身に嘘をつき続けている典型的な無意識の状態にあるとしたら、何かが嘘であることをどうやって知ることができるでしょうか?
A
今、本当に重要なことは、人間が、堕天使が手にかけた超人的な力と同等になるために、より高い道徳的レベル、より高い意識レベルに上ることができるかどうかということです。しかし、人間は自分自身の性質をよりよく知るようにならなければ、進歩することはできません。
~CGユング『ヨブへの答え』パラ746。
「しかし、影と結びついた傾向を認め、それをある程度実現することができなければ、この統合は行われず、有用な目的を達成することはできません-もちろん、必要な批判で和らげられています。これは不服従や自己嫌悪につながりますが、同時に自立にもつながり、それなしでは個性化は考えられません。
~CGユング『心理学と宗教。西洋と東洋、P.198
非常によくある間違いは、「自分の信念を貫く勇気を持つこと」であり、むしろ「自分の信念への攻撃に対する勇気を持つこと」である。~F. ニーチェ
"あえて怒らせない者は正直者ではない。" ~トマス・ペイン
"もしあなたが不誠実であれば、あなたは個性化のプロセスから除外される。もしあなたが不誠実であれば、あなたは自分の無意識にとって何でもない存在になってしまう。偉人はあなたに唾を吐きかけ、あなたは泥沼の中にはるかに取り残され、愚かで、愚かな存在となるだろう。~カール・ユング『C.G.ユング、語る。インタビューと出会い』359-364ページ
「嘘とは、自分が見ているものを見たくないと思うこと、自分が見ているものを見たくないと思うことです。その嘘が目撃者の前で行われるか、目撃者のいないところで行われるかは問題ではありません。最も一般的な嘘は、自分自身に嘘をつくことであり、他人に嘘をつくことは比較的例外的である」。
~フリードリッヒ・ニーチェ『アンチキリスト』(1895年)
"何よりも自分に嘘をついてはいけない。自分に嘘をつき、自分の嘘に耳を傾ける人間は、自分の中にも周囲のどこにも真実を見出すことができない状態になり、自分に対しても他人に対しても無礼に陥ります。誰にも敬意を払わず、愛することをやめ、愛がないので、自分を満足させ、楽しませるために、情熱と粗悪な快楽に身を任せ、悪徳においては完全な獣性に達します。
~フョードル・ドストエフスキー『カラマーゾフの兄弟』。第2章
D
Metaphysical Questions
What is real?
How is it that two different things can have some thing in common?
Is reality fundamentally permanent and unchanging or fundamentally impermanent and changing?
Plato's Answer
Distinguish between the (impermanent and constantly changing) world we perceive and the (permanent, unchanging) world which is intelligible but not perceptible by postulating the existence of Forms. For example, the thing two red apples share is the form of redness. They partake of the form of redness. Presumably for each property there is a Form of that property.
Plato argues that the Forms are, among other things,
Divine
Eternal
Intelligible
Imperceptible
Unchangeable
___
The (Radically Simplified) Divided Line
Epistemology - Metaphysics
Knowledge - - Forms
Opinion - - - Appearances
The Tripartite Soul:
In The Phaedo, Plato argues that the soul shares some of the attributes of the Forms. “The soul is most like that which is divine, immortal, intelligible, uniform, indissoluable, and ever self-consistent and invariable, whereas body is most like that which is human, mortal, multiform, unintelligible, dissoluable, and never self-consistent.”
However, the soul that is embodied acquires differentiable aspects. Specifically, the embodied soul is distinguishable into three aspects:
The Rational
That aspect of the soul responsible for thought, reason, deliberation, and inquiry.
The Passionate
That aspect of the soul responsible for passion, love, and spirit.
The Appetitive
That aspect of the soul responsible for (bodily) desires.
___
The Equal Sticks Argument
1 If we can judge that no two sticks are perfectly equal, then we have the idea of perfect equality.
2 We can judge that no two sticks are perfectly equal.
∴ 3 We have the idea of perfect equality. 1&2
4 If we have the idea of perfect equality, then the Form of equality exists.
∴ 5 The Form of equality exists. 3&4
A
By what methods are we better able to see what is false?
N
A
meditation, great pain, pray for wisdom.
A
N
Well, sure… but I was thinking more specifically in terms of Jung’s work.
A
If we’re in the typical unconscious state of continually lying to ourselves, how would we know if something is false?
A
The only thing that really matters now is whether man can climb up to a higher moral level, to a higher plane of consciousness, in order to be equal to the superhuman powers which the fallen angels have played into his hands. But he can make no progress until he becomes very much better acquainted with his own nature.
~CG Jung, Answer to Job, Para 746.
“But this integration cannot take place and be put to a useful purpose unless one can admit the tendencies bound up with the shadow and allow them some measure of realization – tempered, of course, with the necessary criticism. This leads to disobedience and self disgust, but also to self-reliance, without which individuation is unthinkable.”
~CG Jung, Psychology and Religion: West and East, P. 198
A very popular error: having the courage of one’s convictions; rather it is a matter of having the courage for an attack on one’s convictions. ~F. Nietzsche
“He who dares not offend cannot be honest.” ~Thomas Paine
“If you are dishonest, you are excluded from the individuation process. If you are dishonest, you are nothing for your unconscious. The Great Man will spit on you, and you will be left far behind in your muddle—stuck, stupid, and idiotic.” ~Carl Jung, C.G. Jung Speaking: Interviews and Encounters, Pages 359-364
“By lie I mean: wishing not to see something that one does see; wishing not to see something as one sees it. Whether the lie takes place before witnesses or without witnesses does not matter. The most common lie is that with which one lies to oneself; lying to others is, relatively, an exception."
~Friedrich Nietzsche, THE ANTI-CHRIST (1895)
“Above all, do not lie to yourself. A man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point where he does not discern any truth either in himself or anywhere around him, and thus falls into disrespect towards himself and others. Not respecting anyone, he ceases to love, and having no love, he gives himself up to the passions and coarse pleasures, in order to occupy and amuse himself, and in his vices reaches complete bestiality, and it all comes from lying continually to others and to himself.”
~Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov. Chapter 2.
影は、エゴ・パーソナリティ全体が直面する道徳的な問題です。というのも、相当な道徳的努力なしに影を意識することはできないからです。影を意識するためには、人格の暗い側面が存在し、現実であることを認識する必要があります。この行為は、あらゆる種類の自己認識のための必須条件である。
~カール・ユング『アイオン』CW9ii、パラ14。
影はとても回避的なものです。私は自分の影を知りません。周りの人の反応を見て勉強しています。私たちは自分の側近の鏡の反射に依存しています。それが良くないときは、自己批判が必要です。~C. G.ジュン、エマ・ユング、トニ・ウォルフ-追憶のコレクション;51-70ページ。
"影は、私たちを神の声から最も効果的に分離するブロックである。" ~CGユング『書簡集』第2巻、544-546ページ。
"人に自分の影と向き合うことは、その人に自分の光を見せることである。" ~カール・ユング『CW10 転換期の文明』より
私が "影 "と呼んでいるものへのあらゆる洞察が、個性化の道の一歩であることは、これを個性化のプロセスと呼ぶ必要がないことも同様に明らかである。~カール・ユング『手紙』第二巻、468-469ページ
人は自分の魂と向き合うことを避けるために、どんなに不条理なことでも何でもする。人は光の姿を想像することで悟りを開くのではなく、闇を意識化することで悟りを開くのである。~カール・ユング『心理学と錬金術』99ページ。
「影とは、人間がいまだに引きずっている目に見えないサルの尻尾のようなものである。慎重に切断すると、それは神秘の癒しの蛇となる。それを持って練り歩くのは猿だけである。" ~カール・ユング、『人格の統合』。
"私には知っている者と名乗る資格はない。しかし、私はもはや星や本を探すことはなく、自分の中で脈打つ血の教えを聞き始めている。私の物語は楽しいものではなく、発明された物語のように甘くて調和のとれたものでもない。それは愚かさと困惑、狂気と夢の味がする。
~ヘルマン・ヘッセ
無意識のイメージは、人間に大きな責任を負わせます。無意識のイメージは人間に大きな責任を課している。それを理解しなかったり、倫理的な責任を回避したりすると、人間の全体性が奪われ、人生に苦痛を伴う断片性が課されることになる。~カール・ユング、MDR、193ページ。
A
「自分にできるだけ正直になるために、私はすべてのことを注意深く書き留めました。"持っているものをすべて配れ、そうすれば受け取ることができる "という古いギリシャの格言に従ったのです。書いているうちに、独特の反応が出てきて、自分でもびっくりすることがよくありました。私は少しずつ、自分自身と邪魔者を区別することを学んだ。感情的に下品なことや平凡なことが出てきたとき、私は自分自身にこう言い聞かせました。この平凡な自分をいつまでも受け入れる必要はない、それは不必要な屈辱だ」と。本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することで自分を差別化し、同時に意識と関係させることである。それが、無意識の内容から力を奪う技術です。無意識の内容を擬人化することは、それほど難しいことではありません。というのも、無意識の内容は常にある程度の自律性、つまり自分自身の独立したアイデンティティを持っているからです。彼らの自律性は、自分自身を納得させるには最も不快なものですが、無意識がそのような形で現れるという事実そのものが、無意識を扱うための最良の手段を与えてくれるのです。
~CGユング、MDR、無意識との対決、185-6ページ。
The shadow is a moral problem that challenges the whole ego-personality, for no one can become conscious of the shadow without considerable moral effort. To become conscious of it involves recognizing the dark aspects of the personality as present and real. This act is the essential condition for any kind of self-knowledge.
~Carl Jung, Aion, CW 9ii, Para 14.
The shadow is something very evasive. I don't know mine. I study it by the reaction of those around me. We depend on the reflection of the mirror of our entourage. When it is not good, self-criticism is in order. ~C. G. Jun, Emma Jung and Toni Wolff - A Collection of Remembrances; Pages 51-70.
"The shadow is the block which separates us most effectively from the divine voice." ~CG Jung, Letters Vol. II, Pages 544-546.
“To confront a person with his own shadow is to show him his own light.” ~Carl Jung, CW 10, Civilization in Transition
It is equally obvious that every insight into what I have called the "shadow" is a step along the road of individuation without one's being obliged to call this an individuation process. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 468-469
People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. One does not become enlightened by imagining figures of light, but by making the darkness conscious. ~Carl Jung, Psychology and Alchemy, Page 99.
"Taking it in its deepest sense, the shadow is the invisible saurian tail that man still drags behind him. Carefully amputated, it becomes the healing serpent of the mysteries. Only monkeys parade with it." ~Carl Jung; The Integration of the Personality.
“I have no right to call myself one who knows. I was one who seeks, and I still am, but I no longer seek in the stars or in books; I’m beginning to hear the teachings of my blood pulsing within me. My story isn’t pleasant, it’s not sweet and harmonious like the invented stories; it tastes of folly and bewilderment, of madness and dream, like the life of all people who no longer want to lie to themselves.”
~Hermann Hesse
The images of the unconscious place a great responsibility upon a man. Failure to understand them, or a shirking of ethical responsibility, deprives him of his wholeness and imposes a painful fragmentariness on his life. ~Carl Jung; MDR; Page 193.
A
“In order to be as honest as possible with myself, I wrote everything down very carefully, following the old Greek maxim: "Give away all that thou hast, then shalt thou receive." Often, as I was writing, I would have peculiar reactions that threw me off. Slowly I learned to distinguish between myself and the interruption. When something emotionally vulgar or banal came up, I would say to myself, "It is perfectly true that I have thought and felt this way at some time or other, but I don't have to think and feel that way now. I need not accept this banality of mine in perpetuity; that is an unnecessary humiliation”. The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power. It is not too difficult to personify them, as they always possess a certain degree of autonomy, a separate identity of their own. Their autonomy is a most uncomfortable thing to reconcile oneself to, and yet the very fact that the unconscious presents itself in that way gives us the best means of handling it.”
~CG Jung, MDR, Confrontation with the Unconscious, Pages 185-6.
Google翻訳
NS
形而上学的な質問
本当は何ですか?
2つの異なるものに共通点があるのはどうしてですか?
現実は根本的に永続的で不変ですか、それとも根本的に非永続的で変化していますか?
プラトンの答え
私たちが知覚する(永続的で絶えず変化する)世界と、フォームの存在を仮定することによって理解できるが知覚できない(永続的で不変の)世界を区別します。たとえば、2つの赤いリンゴが共有するのは赤みの形です。彼らは赤みの形に参加します。おそらく、各プロパティには、そのプロパティのフォームがあります。
プラトンは、フォームはとりわけ、
神
永遠の
わかりやすい
知覚できない
変更不可
___
(大幅に簡略化された)分割線
認識論-形而上学
知識----フォーム
意見-----外観
三分説の魂:
パイドンでは、プラトンは魂がフォームの属性のいくつかを共有していると主張しています。 「魂は、神聖で、不滅で、理解可能で、均一で、溶解不可能で、常に自己無撞着で不変であるものに最も似ていますが、体は、人間で、死すべき、多形で、理解不可能で、溶解不可能で、決して自己無撞着ではないものに最も似ています。 。」
しかし、具現化された魂は差別化可能な側面を獲得します。具体的には、具体化された魂は3つの側面に区別できます。
有理数
思考、理性、審議、探究に責任を持つ魂のその側面。
情熱的な
情熱、愛、そして精神に責任がある魂のその側面。
食欲
(身体的に)欲望に責任がある魂のその側面。
___
等しい棒の議論
1 2本の棒が完全に等しいと判断できない場合、完全に等しいという考えがあります。
22本の棒が完全に等しいものはないと判断できます。
∴3私たちは完全な平等という考えを持っています。 1&2
4完全な平等という考えがあれば、平等の形が存在します。
∴5平等の形が存在します。 3&4
NS
どのような方法で、何が間違っているのかをよりよく理解できますか?
NS
NS
瞑想、大きな痛み、知恵を祈ります。
NS
NS
ええと、確かに…でも、私はユングの仕事に関してもっと具体的に考えていました。
NS
私たちが絶えず自分自身に嘘をついている典型的な無意識の状態にある場合、何かが間違っているかどうかをどうやって知ることができますか?
NS
今本当に重要なのは、堕天使が手にした超人的な力に匹敵するために、人間がより高い道徳的レベル、より高い意識の面に登ることができるかどうかです。しかし、彼は自分の本性に非常に精通するまで進歩することはできません。
〜CGユング、ヨブへの答え、パラ746。
「しかし、この統合は、影に縛られた傾向を認め、必要な批判をもって、もちろん、ある程度の実現を可能にしない限り、実行して有用な目的に使用することはできません。これは不従順と自己嫌悪につながるだけでなく、自立にもつながります。それなしでは個性化は考えられません。」
〜CGユング、心理学と宗教:西と東、P.198
非常に人気のあるエラー:自分の信念の勇気を持っている。むしろ、それは自分の信念への攻撃に対する勇気を持つことの問題です。 〜F。ニーチェ
「あえて怒らせない人は正直になれません。」 〜トマス・ペイン
「あなたが不誠実であるならば、あなたは個性化プロセスから除外されます。あなたが不誠実であるならば、あなたはあなたの無意識のために何もありません。偉大な男はあなたに唾を吐き、あなたはあなたの混乱の中ではるかに取り残されるでしょう-立ち往生し、愚かで、ばかげています。」 〜カール・ユング、C.G。ユングスピーキング:インタビューと出会い、ページ359-364
「うそをつくとは、自分が見ているものを見たくないということです。人が見ているように何かを見たくない。嘘が目撃者の前に起こるか、目撃者なしで起こるかは重要ではありません。最も一般的な嘘は、自分自身に嘘をつくことです。他人に嘘をつくことは、比較的例外です。」
〜フリードリヒ・ニーチェ、アンチクリスト(1895)
「何よりも、自分に嘘をつかないでください。自分に嘘をつき、自分の嘘に耳を傾ける人は、自分自身にも自分の周りのどこにも真実を認識できず、自分自身や他人に対して無礼に陥ります。誰も尊敬せず、愛することをやめ、愛を持たず、自分を占領して楽しませるために、情熱と粗野な喜びに身を任せ、悪徳で完全な獣姦に達し、それはすべて他人に絶えず嘘をつくことから来ますそして自分自身に。」
〜フョードル・ドストエフスキー、カラマーゾフ兄弟。第2章。
影は、エゴパーソナリティ全体に挑戦する道徳的な問題です。かなりの道徳的努力なしに誰も影を意識することはできないからです。それを意識することは、人格の暗い側面を存在し、現実のものとして認識することを含みます。この行為は、あらゆる種類の自己認識にとって不可欠な条件です。
〜Carl Jung、Aion、CW 9ii、Para14。
影は非常に回避的なものです。私は私のことを知りません。周りの人の反応で勉強しています。私たちは、私たちの側近の鏡の反射に依存しています。それが良くないときは、自己批判が必要です。 〜C。 G.ジュン、エマユング、トニーヴォルフ-思い出のコレクション。 51〜70ページ。
「影は、私たちを神の声から最も効果的に隔てるブロックです。」 〜CG Jung、LettersVol。 II、544〜546ページ。
「人に自分の影を向けることは、自分の光を見せることです。」 〜Carl Jung、CW 10、Civilization in Transition
私が「影」と呼んでいるものへのすべての洞察は、これを個性化プロセスと呼ぶ義務を負わずに、個性化の道に沿った一歩であることも同様に明白です。 〜Carl Jung、LettersVol。 II、468〜469ページ
人々は、自分の魂に直面することを避けるために、どんなに馬鹿げていても、何でもします。光の姿を想像することによってではなく、闇を意識させることによって、人は悟りを開くようになります。 〜Carl Jung、心理学と錬金術、99ページ。
「最も深い意味で、影は人間がまだ彼の後ろに引きずっている目に見えないソーリアンの尻尾です。慎重に切断されると、それは謎の癒しの蛇になります。サルだけがそれをパレードします。」 〜カール・ユング;パーソナリティの統合。
「私には自分を知っている人と呼ぶ権利はありません。私は探求する人でした、そして私はまだそうです、しかし私はもはや星や本で探求しません。自分の中で脈打つ血の教えを聞き始めています。私の話は楽しいものではなく、発明された話のように甘く調和が取れていません。それは愚かさと戸惑い、狂気と夢の味であり、もはや自分自身に嘘をつきたくないすべての人々の生活のようです。」
〜ヘルマン・ヘッセ
無意識のイメージは人に大きな責任を負わせます。それらを理解できないこと、または倫理的責任の躊躇は、彼の全体性を奪い、彼の人生に痛みを伴う断片化を課します。 〜カール・ユング; MDR;ページ193。
NS
「私は自分自身にできるだけ正直になるために、古いギリシャ語の格言に従って、すべてを非常に注意深く書き留めました。「あなたが持っているものをすべて与えてから、受け取るべきです。」多くの場合、私が書いているときに、私は私を失望させた独特の反応を持っていました。ゆっくりと私は自分自身と中断を区別することを学びました。感情的に下品なものや平凡なものが出てきたとき、私は自分自身にこう言います。私のこの平凡さを永久に受け入れないでください。それは不必要な屈辱です。」本質的なことは、それらを擬人化することによってこれらの無意識の内容から自分自身を区別すると同時に、それらを意識との関係にすることです。それはストリッピングのテクニックです。彼らは常にある程度の自律性、独自の独立したアイデンティティを持っているので、彼らを具体化することはそれほど難しいことではありません。彼らの自律性は、自分自身を和解させるのに最も不快なものですが、それでも、無意識はそのように現れ、それを処理する最良の手段を私たちに与えてくれます。」
〜CGユング、MDR、無意識との対決、185-6ページ。