【タイ株】のんびりタイ株投資(略して、NTT)

「微笑みの国」タイ株投資ブログです!
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【タイ株】だいじょうぶかなぁ、タイ航空(THAI)【倒産のうわさを否定】

2014-01-09 18:49:31 | タイ株
 タイ国際航空は、2014年5月にも破綻するとの噂を公式に否定しました。
 破綻の噂は、ソーシャルメディア上で拡散しているものの、バンコクポストによると、運輸大臣が公式に否定しています。
 タイ国際航空の大株主は国です。2013年9月末の時点では、資産が約315.9億バーツ、負債が約183.5億バーツとなっており、流動資産は充分に保有。さらに、債務返済計画も遂行しているとのことです。
 また、1月5日に起きた大幅な遅延については、スワンナプーム国際空港の人員不足が原因とのコメントを発表しています。
(1/9、Mapionニュース




 The Communication and Public Relations Department of Thai Airways International Public Company Limited (THAI) provided clarification on misinformation circulating through online channels regarding bankruptcy and employee protests.
 THAI denies such rumors and states it is untrue that the Company will go into bankruptcy. Since its establishment, THAI has met all debt payments even with low operating results in the past. Therefore, the Company will not go bankrupt as it has never missed debt payment since it was established.
 At the end of the third quarter 2013, the Company had assets that were primarily aircraft valued at approximately 315,923 million baht and debts including burden of interest at approximately 183,489 million baht, excluding the burden of expenses for 20 leased aircraft in the fleet. The Company has well-prepared its finances and has sufficient liquidity. When compared to 2008, when the Company experienced an operating loss prior to foreign exchange rate and tax (not including aircraft impairment) as high as 14,943 million baht, whereby assets increased at a rate higher than debts, the Company never missed a debt payment then. The Company, therefore, confirms that it has financial stability, a well-prepared plan, and is considering to adjust its strategy in order for the Company to have a better operating result on a regular basis.
 Regarding flight delays on 5 January 2014, the Company currently lacks outsourced manpower at Suvarnabhumi Airport, causing work slowdown at the airport for tasks that require experience and expertise. The Management has corrected the problem and apologizes for passenger inconvenience.
 The Company confirms that messages appearing in social and online media are rumors and that THAI employees did not intentionally delay the flights in a show of protest.
タイ国際航空HPニュース

Beingによる翻訳】 (簡単翻訳のため、少し文章が変ですが・・・)
 コミュニケーション及び広報部門のタイ航空国際公衆株式会社 (タイ) 破産と従業員の抗議についてのオンライン チャネルを介して循環誤報に明確化を提供しました。タイこのような噂を否定し、会社は破産に行くこと本当ではない状態します。
 創業以来、タイは、過去の低業績でさえすべての債務の支払いを満たしています。
 したがって、会社が倒産しないそれは設立以来債務の支払いを逃したことはないようです。2013 第 3 四半期の終わりには、会社は 20 のリースされた航空機艦隊のための費用の負担を除く主に航空機 3159 億 2300 万バーツとおよそ 1834 億 8900 万バーツで、金利負担を含む負債約で評価された資産を持っていた。同社は十分に用意されたその財政し、十分な流動性を持ちます。、2008 年に比べて、会社前に為替相場と税 (ない航空機の障害) を含む 149 億 4300 万バーツ、資産負債よりも高いレートで高められるという、高い営業損失が発生したとき、会社は債務の支払いをし、が逃したことはないです。同社は、したがって、ことを確認それは金融の安定性、よく準備された計画を定期的に良いオペレーティング結果を持っている会社のためにその戦略を調整することを検討しています。2014 年 1 月 5 日にフライトの遅延、に関する会社現在欠けているアウトソーシング人材スワンナプーム国際空港では、経験と専門知識を必要とするタスクの空港での仕事が減速する原因します。管理は、問題を修正し、乗客の不便に対して謝罪。同社は、社会的なオンライン メディアで表示されるメッセージが噂とタイの従業員抗議のショーで便意図的に遅延しておらず、確認します。

 現在のタイ国際航空の株価 12.50 

 大きく下がったら「買い」かなあ? 
 けど、日本航空(JAL)だって一度つぶれたしなあ。
 キャリアフラッグでも安心できないなあ。


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