私たちは、遺伝子や宇宙船などの存在に関心があり、私たちの真の使命である「存在」の羊飼いであり監視者であることには関心がありません。だからこそ、私たちは迷い、存在そのものが霞や誤りとなり、無になってしまったのです。-マーティン・ハイデガー
We are more concerned with beings, from genes to space ships, than with our true calling, which is to be shepherds and watchers of Being. So it is that we are lost, and Being itself has become a haze and an error -- nothing.-"Martin Heidegger"
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「世界の闇」
以下は、哲学百科事典のマージョリー・グレンのエッセイ「マーティン・ハイデガー」からの抜粋です。グレンさんは3月に亡くなりました。彼女はサルトルとハイデガーの作品を含む約20冊の本を書いた。
「世界の暗黒化」はハイデガーの絶え間ないテーマです。それで、例えば、ホルツウェーゲ(「ウッドパス」、1950年)で、彼は私たちが知的タスクの計画された体系的な調整の研究の時代に生きていると私たちに話します。そして、どのような種類のタスクを計画および調整できますか?きちんとした、限定された、管理しやすいタスク-主に、理解ではなく創意工夫を必要とするタスク、理論的洞察ではなくエンジニアリングのノウハウのためのタスク。ハイデガーは、純粋科学と応用科学の間に線を引きません。彼にとっての科学は研究であり、研究はよくパッケージ化された問題を解決するための手順です。そのような問題は、一般に、製造の問題であり、新しくより良いガジェットを発明することの問題です。ハイデガーによれば、das Herstellbare、(製造可能)ガジェットのコレクションは、私たちが求めているものです。それが、私たちの社会における専門知識の厳格な部門構造である専門化に相当するものです。それにもかかわらず、この膨大な技術スキルの急増には、その内部の統一性、つまり、歴史的および形而上学的な統一性があります。それはこのように起こらなければなりませんでした。私たちが存在から落ちているので、それはこのように起こらなければなりませんでした。私たちは、存在の羊飼いや監視者であるという真の呼びかけよりも、遺伝子から宇宙船までの存在に関心を持っています。ですから、私たちは失われ、存在自体が霞とエラーになりました-何もありません。
"自分の魂を知りたいという願望は、他のすべての願望を終わらせる。" ールミ
“The desire to know your own soul will end all other desires.” Rumi
"Darkening Of The World"
The following is an excerpt from Marjorie Grene's essay "Martin Heidegger" in The Encyclopedia of Philosophy. Ms. Grene passed away in March; she wrote some two dozen books, among which are works on Sartre and Heidegger.
The "darkening of the world" is Heidegger's constant theme. So, for example, in Holzwege ("Woodpaths," 1950), he tells us that we live in the age of research, of the planned, systematic coordination of intellectual tasks. And what sort of tasks can be planned and coordinated? Neat, limited, manageable tasks -- tasks, primarily, that demand inventiveness rather than understanding, tasks for engineering know-how rather than theoretical insight. Heidegger draws no line between pure and applied science. Science for him is research, and research is a procedure for solving well-packaged problems. Such problems are, in general, those of manufacture, of inventing new and better gadgets. According to Heidegger, das Herstellbare, the collection of gadgets, is what we are after; that is what specialization, the rigid departmental structure of expertise in our society, amounts to. And all this vast proliferation of technical skills nevertheless has its inner unity -- that is, its historical and metaphysical unity. It had to happen this way. It had to happen this way because we are fallen out of Being. We are more concerned with beings, from genes to space ships, than with our true calling, which is to be shepherds and watchers of Being. So it is that we are lost, and Being itself has become a haze and an error -- nothing.
https://www.philosophicalsociety.com/Archives/Excerpts%20&%20Passages%202.htm#Jung's%20Observation%20About%20People