ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

1/2私がいなくてもあなたのところに来る。あなたがいなくても私のところに来ます。 ルミ

2021-10-25 16:16:09 | 心理学

私がいなくてもあなたのところに来る。あなたがいなくても私のところに来ます。
ルミ

It will come to you without me. They will come to me even if you are not there.
Rumi.

2/2私がいなくてもあなたのところに来る。あなたがいなくても私のところに来ます。 ルミ

https://blog.goo.ne.jp/19122679kj/e/0a000e8fd8c4de27f93c7cac2a9e8435

A

「私の仕事の主な関心は、神経症の治療ではなく、むしろ、ヌミナスへのアプローチにあります。しかし、実際には、ヌミナスへのアプローチこそが真の治療であり、ヌミナス体験に到達した時点で、病理の呪縛から解放されるのです。まさに病もヌミナスな性格を帯びるのである。C.ユング、手紙第1巻、1945年8月31日。

A

"You are quite right: the main interest of my work is not concerned with the treatment of neurosis, but rather with the approach to the numinous. But the fact is that the approach to the numinous is the real therapy, and inashuch as you attain to the numinous experience, you are released from the curse of pathology. Even the very disease takes on a numinous character. C.Jung, Letters Vol. 1, aug. 31, 1945.

 

A
15:00-第1人格と第2人格...深み、それはこの秘密の、隠された、暗い人格です。
19:20-これが、分析が報告していることです...さて、分析は非常に多面的な事業であり、人々は心理療法士やカウンセラーとして働くように訓練されています。表層レベルでは、症状に対処し、主に人格番号1に対処しています。赤い本はすべて能動的な想像力です...いくつかの夢が語られ、記録されています... しかし、彼は能動的な想像力を働かせています。能動的な想像力とは何なのか、想像の世界とは何なのか、実際には理解されていませんが、その世界に関わり、その世界があなたに語りかけてくるのです。これは現代のペースの速さに合わせたものであり、患者さんや自分自身に対する人格2番の深い関わりを深めることはあまり奨励されていません。

23:00-ユングが書斎で古代ギリシャのテキストを読みながら、「真の想像力は空想とは異なる。真の想像力は知覚である」と言っているのが目に浮かびます。真の想像力とは、現実の背後にある現実を見ることであり、ユングにとって能動的な想像力とはそういうものであり、彼が書斎で注釈をつけていたものです。
ユングが「神を信じる必要はない」と言っているのは、彼が知っているからです。そう、それは知っている、グノーシスであり、経験して見て知っているということなのです。

 

A
15:00—personality number 1 and number 2… the depths, it is this secret, hidden, dark personality.
19:20—That’s what analysis has reported to do… now, analysis is a very multifaceted enterprise and people are trained to work as psychotherapists, councilors, surface levels, dealing with symptoms, mostly dealing with personality number 1. adjustment, adaptation… but in what I have called and written about is, advanced Individuation, you do engage this level of personality number 2. The red book is all active imagination… a few dreams are told and recorded… but he’s working in active imagination which is really not understood what is active imagination and the world imaginal, it is engaging that world and letting that world speak to you, and that, I think is occasionally done in the context of Jungian analysis, but the training programs by and large do not train analysts to do that and they have to learn that on their own as they age, as they mature, as they continue studying, but in the terms of training programs I would say if at all, very light, extremely light. And that is in conformity with our times, fast paced and not really encouraged the development of that kind of deep engagement with personality number 2 with patients or with themselves.

23:00—I still see Jung in his library reading ancient Greek texts saying, true imagination is different from fantasy, true imagination is perceived (Greek word) and that means true imagination means seeing what really truly is and this is really, really quite extraordinary because this is to see the reality behind the reality, that is what active imagination was for Jung, this is what he was annotating in his library.
When Jung says he doesn’t need to believe in God, he knows. There you go, it’s a knowing, it’s a gnosis, it’s a knowing by experience and seeing it.
 

あなたが知っているとき、あなたはレッスンを学んだことになります。
ユングがBBC局で、I don't believe, I know...と言っているのは、彼のナンバー2の個性が語っているのです。

https://www.youtube.com/watch?v=uWaeqeIi82g

MYSTERY:マレー・スタインがピーター・キングスレーとユングの "赤い本 "について対談しています。

When you know, you’ve learned the lesson.
When Jung says on the BBC station, I don’t believe, I know… that’s his number 2 personality speaking.
https://www.youtube.com/watch?v=uWaeqeIi82g
MYSTERY: Murray Stein in conversation with Peter Kingsley about Jung's "Red Book"

 


A
[(もし分析者がこれらの潜在能力について何も知らなければ、患者がそれらを開発するのを助けることもできない)。]
それ(超越的機能)が「超越的」と呼ばれるのは、無意識を失うことなく、ある態度から別の態度への移行を有機的に可能にするからである。建設的あるいは合成的な治療法は、少なくとも潜在的に患者の中に存在し、それゆえに意識化することができる洞察を前提としている。もし分析者がこれらの潜在的な可能性について何も知らなければ、患者がそれらを発展させるのを助けることもできない。~CG Jung, (1957/1960, pp. 73-74)

ユングはかつて、建設的な方法で私を悩ませる文章の中で次のように述べています:「私たちは自分自身が旅してきた以上に、人を連れて行くことはできません...」~ジェームズ・ホリス博士、ユング派分析家
神経症を持つセラピストは矛盾している。~CGユング、CW16、パラ179。

A
「私は何度も何度も、準備のできていない大衆に向かって話すことは意味がないことを発見しました。私の心理学は、準備ができている人にしか受け入れられないようになっています。私の心理学は、それを受け入れる準備ができている人にしか受け入れられないようなもので、既知のものに接ぎ木するには、時代の意識的な期待に合致していない。
~CGユング『手紙』第1巻、130ページ。(フランスでの講演依頼への回答)

"人は、自分がすでに知っていると思っていることを学ぶことは不可能である。" ~エピクテトゥス

「大学はすべてのことを教えてくれるわけではない......だから医者は、古女房、ジプシー、魔術師、放浪民族、古い強盗などの無法者を探し出し、彼らから教えを受けなければならない。医者は旅人でなければならない.知識は経験である。" ~パラケルスス

「アカデミックな教育で最も危険なのは、物事を過剰に知的化し、目の前で起こっていることに注意を払わずに、抽象的な思考に没頭する傾向を許してしまうことです。
自分の中で起こっていることに注意を払うのではなく」。~デイビッド・フォスター・ウォレス

人は経験していない経験について書くことはできない。~エリック・フロム『存在の芸術』心理学オーディオブック、30分40秒
人生について書くためには、まずそれを生きなければならない。~アーネスト・ヘミングウェイ

人間の精神を知りたいと思う人は、実験心理学からはほとんど何も学べないだろう。厳密な科学を捨て、学者のガウンを脱ぎ捨て、書斎に別れを告げ、人間の心を持って世界をさまようことをお勧めする。刑務所、精神病院、病院、郊外のパブ、売春宿、賭博場、上流階級のサロン、証券取引所、社会主義者の集会、教会、復興派の集会、恍惚の宗派などの恐怖の中で、愛と憎しみ、あらゆる形の情熱を自分の体で経験することで、彼は1フィートの厚さの教科書では得られない豊かな知識を得ることができ、人間の魂についての真の知識をもって病人を治療する方法を知ることができるだろう。~カール・ユング(『分析心理学全集』の「心理学の新しい道」より、ロンドン、1916年

私の心理学を受け継ぐのは、私の本を読み、私に黙って自分の人生を変えさせてくれる人たちです。
上に立つ人たちはユング心理学をあきらめて、代わりに権威ある心理学をとることが多いからだ。~カール・ユング、ユング[ハンナ]、323ページ。

講義を開いたり、指導したり、知識を注入したり、こういった現在の大学の手続きは、ここではまったく役に立ちません。本当に役立つのは自己認識と、それによってもたらされる精神的・道徳的態度の変化だけです。~カール・ユング『書簡集』第2巻、533-534ページ

「何百万人もの人々が自己分析をしていない。精神的には、環境の工場で作られた機械的な製品であり、朝昼晩の食事、仕事、睡眠に夢中で、あちこちに出かけては楽しませてもらっています。自分が何を求めているのか、何のために求めているのか、なぜ完全な幸福と永続的な満足を得られないのかがわからないのです。自己分析から逃れて、人は環境に左右されるロボットのようになっています。真の自己分析は、進歩の最大の芸術である」。~パラマハンサ・ヨガナンダ(Paramahansa Yogananda
 

A
[If the analyst knows nothing of these potentialities he cannot help the patient to develop them either.]
It [the transcendent function] is called “transcendent” because it makes the transition from one attitude to another organically possible, without loss of the unconscious. The constructive or synthetic method of treatment presupposes insights which are at least potentially present in the patient and can therefore be made conscious. If the analyst knows nothing of these potentialities he cannot help the patient to develop them either. ~CG Jung, (1957/1960, pp. 73–74)

Jung said once in a sentence that haunts me in a constructive way; that, we can’t take people further than we’ve traveled ourselves… ~Dr. James Hollis, Jungian Analyst
A therapist with a neurosis is a contradiction in terms. ~CG Jung, CW 16, Para 179.

A
"I have found over and over again that it is not worthwhile speaking to an unprepared public. My whole psychology is such that it can be accepted only by someone who is ready for it. It is too little in accord with the conscious expectations of the time to be grafted on to something known."
~CG Jung, Letters Vol. 1, Pg.130. (responding to an invite to speak in France)

“It is impossible for a man to learn what he thinks he already knows.” ~Epictetus

"The universities do not teach all things ... so a doctor must seek out old wives, gypsies, sorcerers, wandering tribes, old robbers, and such outlaws and take lessons from them. A doctor must be a traveler . . . Knowledge is experience." ~Paracelsus

“The most dangerous thing about an academic education is that it enables my tendency to over-intellectualize stuff, to get lost in abstract thinking instead of simply paying attention to what’s going on in front of me.
Instead of paying attention to what's going on inside me.” ~David Foster Wallace

One cannot write about experiences that one has not experienced. ~Erich Fromm - The Art Of Being - Psychology audiobook, 30:40 min.
In order to write about life first you must live it. ~Ernest Hemmingway

Anyone who wants to know the human psyche will learn next to nothing from experimental psychology. He would be better advised to abandon exact science, put away his scholar's gown, bid farewell to his study, and wander with human heart through the world. There in the horrors of prisons, lunatic asylums and hospitals, in drab suburban pubs, in brothels and gambling-halls, in the salons of the elegant, the Stock Exchanges, socialist meetings, churches, revivalist gatherings and ecstatic sects, through love and hate, through the experience of passion in every form in his own body, he would reap richer stores of knowledge than text-books a foot thick could give him, and he will know how to doctor the sick with a real knowledge of the human soul. ~Carl Jung (from "New Paths in Psychology", in Collected Papers on Analytic Psychology, London, 1916)

Those are the people who will carry on my psychology -people who read my books and let me silently change their lives.
It will not be carried on by the people on top, for they mostly give up Jungian psychology and take to prestige psychology instead. ~Carl Jung, Jung [Hannah], Page 323.

Holding lectures, giving instruction, pumping in knowledge, all these current university procedures are no use at all here. The only thing that really helps is self-knowledge and the change of mental and moral attitude it brings about. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 533-534

“Millions of people never analyze themselves. Mentally they are mechanical products of the factory of their environment, preoccupied with breakfast, lunch, and dinner, working and sleeping, and going here and there to be entertained. They don’t know what or why they are seeking, nor why they never realize complete happiness and lasting satisfaction. By evading self-analysis, people go on being robots, conditioned by their environment. True self-analysis is the greatest art of progress.” ~Paramahansa Yogananda
 

しかし、一般的には、個人があまりにも無意識であるために、自分自身の決断の可能性を全く見出すことができません。その代わりに、自分が困惑しているときに導いてくれる外部の規則や規定を、常に不安な気持ちで探しているのです。一般的な人間の能力不足もさることながら、このような事態を招いた責任の多くは、古い一般論を広め、個人的な経験の秘密については何も語らない教育にあると言えるでしょう。このように、人々が心の中では決して達成できないと知っている理想的な信念や行動を教えるためにあらゆる努力が払われ、そのような理想は、自分自身がそのような高い基準に達したことがなく、今後も達することがないことを知っている役人によって説かれる。しかも、誰もこのような教えの価値を疑わないのです。
~CGユング、MDR、330ページ

しかし、この問題を根本から解決しようとするならば、なぜこのような愚かで偏見に満ちた教育方法が採用されるようになったのか、そして今でも採用されているのかという疑問に、真剣に向き合わなければなりません。それは明らかに、人間ではなく、方法を体現したような中途半端な教育者がいるからに他なりません。教育をしたい人は、自分自身が教育を受けなければならない。しかし、今日でも行われているオウムのような本の学習や機械的な方法の使用は、子供にとっても教育者にとっても教育ではない。
~CGユング、全集17、『人格の発達』、パラ284。

「科学の世界では、人々は大学やアカデミーで学んだことや伝授されたことを、すぐに自分の所有物と考えるようになります。もし、誰かが信条に反する新しい考えを持ってきて、実際に信条を覆そうとすると、その脅威に対してあらゆる情熱が高まり、それを抑制するためにあらゆる方法が試される。知らないふりをしたり、調べる価値もないかのように軽蔑的に言ったり、あらゆる方法で抵抗します。そうして新しい真実は、長い時間をかけてようやく受け入れられるのである。
~ゲーテ

A
高等教育機関は、どうやってこれほど多くの高貴なお尻を生み出すことができたのだろう。~パラケルスス

「大学はすべてのことを教えてくれるわけではない......だから医者は、老婆、ジプシー、魔術師、放浪部族、古い強盗などの無法者を探し出し、彼らから教えを受けなければならない。医者は旅人でなければならない.知識は経験である。" ~パラケルスス

「学校は、教えられることの必要性を教えることによって、人々を疎外感のある制度化された生活に備えさせる。ひとたびこの教訓を学べば、人々は自主的に成長しようとする意欲を失い、お互いに関係を持つことに魅力を感じなくなり、制度的な定義によってあらかじめ決められていないときに人生が提供する驚きは閉ざされてしまうのである。~イヴァン・イリッチ

"人は生まれながらにして無知であり、愚かではない。~バートランド・ラッセル、『西洋哲学史』、1945年

"あまりにも多くの「教育」と呼ばれるものは、現実からの高価な隔離に過ぎない。" ~トーマス・ソウェル

"狭く、競争的で、唯物論的な教育方針の不毛さの上に、人間の高貴さを築くことは望めない。人間の無知は、人間を破滅させてきた。人間の無知が彼の破滅だった。知恵だけが彼を神の領域に戻すことができる。
~マンリーPホール『アメリカの秘密の運命』(51ページ

「独学で学んだ人の多くは、最も有名な大学の医師、修士、学士よりもはるかに優れている。~ルードヴィヒ・フォン・ミーゼス

A
[他の人に役立てる前に、自分の中でこれらのことを働かせなければならない】~ヒルマン
 

As a rule, however, the individual is so unconscious that he altogether fails to see his own potentialities for decision. Instead he is constantly and anxiously looking around for external rules and regulations which can guide him in his perplexity. Aside from the general human inadequacy, a good deal of the blame for this rests with education, which promulgates the old generalizations and says nothing about secrets of private experience. Thus, every effort is made to teach idealistic beliefs or conduct which people know in their hearts they can never live up to, and such ideals are preached by officials who know that they themselves have never lived up to these high standards and never will. What is more, nobody ever questions the value of this kind of teaching.
~CG Jung, MDR, page 330

But if this evil is to be attacked at the root, one must in all seriousness face the question of how such idiotic and bigoted methods of education ever came to be employed, and still are employed. Obviously, for the sole reason that there are half-baked educators who are not human beings at all, but walking personifications of method. Anyone who wants to educate must himself be educated. But the parrot-like book-learning and mechanical use of methods that is still practised today is no education either for the child or for educator.
~CG Jung, Collected Works 17, The Development of the Personality, Para 284.

"In the sciences, people quickly come to regard as their own personal property that which they have learned and had passed on to them at the universities and academies. If someone else comes along with new ideas that contradict the Credo and in fact even threaten to overturn it, then all passions are raised against this threat and no method is left untried to suppress it. People resist it in every way possible: pretending not to have heard about it; speaking disparagingly of it, as if it were not even worth the effort of looking into the matter. And so a new truth can have a long wait before finally being accepted."
~Goethe

A
I wonder how the high colleges managed to produce so many high asses. ~Paracelsus

"The universities do not teach all things ... so a doctor must seek out old wives, gypsies, sorcerers, wandering tribes, old robbers, and such outlaws and take lessons from them. A doctor must be a traveler . . . Knowledge is experience." ~Paracelsus

"School prepares people for the alienating institutionalization of life, by teaching the necessity of being taught. Once this lesson is learned, people lose their incentive to develop independently; they no longer find it attractive to relate to each other, and the surprises that life offers when it is not predetermined by institutional definition are closed." ~Ivan Illich

“Men are born ignorant, not stupid; they are made stupid by education.” ~Bertrand Russell, A History of Western Philosophy, 1945.

"Too much of what is called 'education' is little more than an expensive isolation from reality." ~Thomas Sowell

"We cannot hope to build a nobility of man upon the sterility of a narrow, competitive, materialistic educational policy. The ignorance of man has been his undoing. Only wisdom can restore him to his divine estate."
~Manly P Hall, The Secret Destiny of America (Page 51)

“Many who are self-taught far excel the doctors, masters and bachelors of the most renowned universities. ~Ludwig von Mises

A
[I have to work these things in myself before they can be of any use to anyone else] ~Hillman
 

 


最新の画像もっと見る