ユングは自己と自我を区別します。違いはなんですか?
Jung differentiates between the self and the ego. What is the difference?
自己は常に神と呼ばれるものから概念的にのみ区別できるが、実際には区別できないことである。
A.
「ユングは、出口のない状況に陥ったり、解決策のない紛争に陥ったりすることは、個性化のプロセスの古典的な始まりであると述べました。 それは解決策のない状況であることを意図しています。無意識は自我意識を壁に突きつけるために絶望的な葛藤を望んでいます。そのため、人は自分が何をするにしても、どのような方法で決断しても間違いであることを認識しなければなりません。 これは、常に自分に決定責任があるという幻想に基づいて行動する自我の優位性を打ち破ることを意味します。 当然のことながら、もしある人が「まあ、それなら何も決めずに、ただ長々と引き延ばしてあちこちうごめくだけだ」と言うなら、すべてが同様に間違っています。その場合は当然何も起こらないからです。 しかし、その人が人格の核心まで苦しむほど倫理的であれば、一般に、意識状況の不溶性のために、自己は現れます。 宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は人間に神の御業に頼らざるを得ない状況であると言えるでしょう。 心理学の言葉で言えば、アニマが人間の人生に巧みにアレンジしてくれる問題のない状況とは、人間が自己を体験できる状態に追い込むことを意味しており、その状態では人間は内的に外界の干渉に対してオープンになる。 tertium quod non datur(三番目、与えられていないもの、つまり未知のもの)。 このように、ユングが言ったように、アニマは自己の実現へのガイドですが、時には非常に苦痛な方法で行われます。 魂の導き手としてのアニマというと、ベアトリスがダンテを楽園へ導く姿を思い浮かべがちですが、彼がそれを体験したのは地獄を経た後であることを忘れてはなりません。 通常、アニマは人間の手をとって楽園まで連れて行きません。 彼女はまず彼を熱い大釜に入れ、そこでしばらくうまく焼きます。」
〜マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『おとぎ話の解釈』
「ユングは、出口のない状況に陥ったり、解決策のない紛争に陥ったりすることは、個性化のプロセスの古典的な始まりであると述べました。 それは解決策のない状況であることを意図しています。無意識は自我意識を壁に突きつけるために絶望的な葛藤を望んでいます。そのため、人は自分が何をするにしても、どのような方法で決断しても間違いであることを認識しなければなりません。 これは、常に自分に決定責任があるという幻想に基づいて行動する自我の優位性を打ち破ることを意味します。 当然のことながら、もしある人が「まあ、それなら何も決めずに、ただ長々と引き延ばしてあちこちうごめくだけだ」と言うなら、すべてが同様に間違っています。その場合は当然何も起こらないからです。 しかし、その人が人格の核心まで苦しむほど倫理的であれば、一般に、意識状況の不溶性のために、自己は現れます。 宗教的な言葉で言えば、問題のない状況は人間に神の御業に頼らざるを得ない状況であると言えるでしょう。 心理学の言葉で言えば、アニマが人間の人生に巧みにアレンジしてくれる問題のない状況とは、人間が自己を体験できる状態に追い込むことを意味しており、その状態では人間は内的に外界の干渉に対してオープンになる。 tertium quod non datur(三番目、与えられていないもの、つまり未知のもの)。 このように、ユングが言ったように、アニマは自己の実現へのガイドですが、時には非常に苦痛な方法で行われます。 魂の導き手としてのアニマというと、ベアトリスがダンテを楽園へ導く姿を思い浮かべがちですが、彼がそれを体験したのは地獄を経た後であることを忘れてはなりません。 通常、アニマは人間の手をとって楽園まで連れて行きません。 彼女はまず彼を熱い大釜に入れ、そこでしばらくうまく焼きます。」
〜マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『おとぎ話の解釈』
A.
自分自身の内なる中心(精神核)または自己と意識的に折り合いをつけていく個性化の実際のプロセスは、一般に人格の傷とそれに伴う苦しみから始まります。 この最初のショックは一種の「呼びかけ」に相当しますが、そのように認識されることはあまりありません。 それどころか、自我は自分の意志や欲望が妨げられていると感じ、通常はその妨げを外部の何かに投影します。 あれは。 自我は、自分を妨げるものは何でも、神や経済状況、上司や結婚相手に責任があると非難します。 あるいは、外見的にはすべてがそれを妨げているように見えるかもしれません。 あるいは、表面的にはすべてがうまくいっているように見えますが、表面下では、人は致命的な退屈に苦しんでおり、すべてが無意味で空虚であるように見えます。 多くの神話やおとぎ話は、病気になったり老いたりした王の話をすることで、個性化の過程におけるこの初期段階を象徴的に描写しています。 他によく知られている物語のパターンとしては、王室夫婦が不妊になるというものがあります。 あるいは、怪物が王国の女性、子供、馬、富をすべて盗むとか。 あるいは、悪魔が王の軍隊や船の進路を妨げているとか。 あるいは、闇が大地を覆い、井戸は枯れ、洪水、干ばつ、霜が国を苦しめる。 したがって、あたかも自己との最初の出会いが事前に暗い影を落としているかのように、あるいはあたかも「内なる友人」が最初は罠師のようにやって来て、無力にもがく自我を罠に捕らえているかのように見える。
〜マリー・ルイーズ・フォン・フランツ。
A.
「人が陥るすべての暗い物事はイニシエーションと呼ぶことができます。物事に入門されるということは、その中に入っていくことを意味します。最初のステップは通常、暗い場所に落ちることであり、通常は疑わしいまたは否定的な形で現れます-何かに陥る、または シャーマンは、祈祷師になることは悪魔の力に陥ることから始まり、暗闇から抜け出す者が祈祷師となり、そこに留まる者が病人になると言います。 「あらゆる精神疾患をイニシエーションとして捉えることができます。あなたが陥った最悪の事態でさえ、イニシエーションの努力なのです。なぜなら、あなたは自分に属するものの中にいるのですから、今はそこから抜け出さなければなりません。」
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ『おとぎ話の中の女性性: 改訂版』
A.
苦しみが十分に長く続き、自我とその強さがすり減り、自分が「小さくて醜い」と感じ始めると、ついに反省が可能となり、逆転が起こる慈悲の瞬間がやって来ます。 それは今、外の世界から離れて自己に向かって流れているエネルギーの流れです。
〜マリー=ルイーズ・フォン・フランツ、魂の反射、163ページ。
言い換えれば、個性化、自己を意識することは、神聖な苦しみなのです。 ~Carl Jung、ETH 講義、201 ページ。
A.
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution: the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. Naturally, if a man says, “Oh well, then I shall just let everything go and make no decision, but just protract and wriggle out everywhere,” the whole thing is equally wrong, for then naturally nothing happens. But if he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God. In psychological language the situation without issue, which the anima arranges with great skill in a man’s life, is meant to drive him into a condition in which he is capable of experiencing the Self, in which he will be inwardly open to an interference by the tertium quod non datur (the third, which is not given, that is, the unknown thing). In this way, as Jung said, the anima is the guide toward the realization of the Self, but sometimes in a very painful manner. When thinking of the anima as the soul guide, we are apt to think of Beatrice leading Dante up to Paradise, but we should not forget that he experienced that only after he had gone through Hell. Normally, the anima does not take a man by the hand and lead him right up to Paradise; she puts him first into a hot cauldron where he is nicely roasted for a while.”
~Marie-Louise von Franz, The Interpretation of Fairy Tales
“Jung said that to be in a situation where there is no way out or to be in a conflict where there is no solution is the classical beginning of the process of individuation. It is meant to be a situation without solution: the unconscious wants the hopeless conflict in order to put ego consciousness up against the wall, so that the man has to realize that whatever he does is wrong, whichever way he decides will be wrong. This is meant to knock out the superiority of the ego, which always acts from the illusion that it has the responsibility of decision. Naturally, if a man says, “Oh well, then I shall just let everything go and make no decision, but just protract and wriggle out everywhere,” the whole thing is equally wrong, for then naturally nothing happens. But if he is ethical enough to suffer to the core of his personality, then generally, because of the insolubility of the conscious situation, the Self manifests. In religious language you could say that the situation without issue is meant to force the man to rely on an act of God. In psychological language the situation without issue, which the anima arranges with great skill in a man’s life, is meant to drive him into a condition in which he is capable of experiencing the Self, in which he will be inwardly open to an interference by the tertium quod non datur (the third, which is not given, that is, the unknown thing). In this way, as Jung said, the anima is the guide toward the realization of the Self, but sometimes in a very painful manner. When thinking of the anima as the soul guide, we are apt to think of Beatrice leading Dante up to Paradise, but we should not forget that he experienced that only after he had gone through Hell. Normally, the anima does not take a man by the hand and lead him right up to Paradise; she puts him first into a hot cauldron where he is nicely roasted for a while.”
~Marie-Louise von Franz, The Interpretation of Fairy Tales
A.
The actual process of individuation the conscious coming-to-terms with one's own inner centre (psychic nucleus ) or Self — generally begins with a wounding of the personality and the suffering that accompanies it. This initial shock amounts to a sort of "call, " although it is not often recognized as such. On the contrary, the ego feels hampered in its will or its desire and usually projects the obstruction onto something external. That is. the ego accuses God or economic situation or the boss or the marriage partner of being responsible for whatever is obstructing it. Or perhaps everything seems outwardly all obstructing it. Or perhaps everything seems outwardly all right, but beneath the surface, a person is suffering from deadly boredom that makes everything seem meaningless and empty. Many myths and fairy tales symbolically describe this initial stage in the process of individuation by telling of a king who has fallen ill or grown old. Other familiar story patterns are that a royal couple is barren; or that a monster steals all the women, children, horses, and wealth of the kingdom; or that a demon keeps the king's army or his ship from proceeding on its course; or that darkness hangs over the lands, wells dry up, and flood, drought, and frost afflict the country. Thus it seems as if the initial encounter with the Self casts a dark shadow ahead of time, or as if the "inner friend" comes at first like a trapper to catch the helplessly struggling ego in his snare.
~Marie Louise von Franz.
A.
"Every dark thing one falls into can be called an initiation. To be initiated into a thing means to go into it. The first step is generally falling into the dark place and usually appears in a dubious or negative form—falling into something, or being possessed by something. The shamans say that being a medicine man begins by falling into the power of the demons; the one who pulls out of the dark place becomes the medicine man, and the one who stays in it is the sick person. You can take every psychological illness as an initiation. Even the worst things you fall into are an effort at initiation, for you are in something which belongs to you, and now you must get out of it."
~Marie-Louise von Franz, The Feminine in Fairy Tales: Revised Edition
A.
When the suffering has lasted long enough, so long that the ego and its strength are worn down and one begins to feel oneself to be "small and ugly", then at last comes that merciful moment when reflection is possible, when there is a reversal of the stream of energy, which now flows away from the outer world and towards the Self.
~Marie-Louise von Franz, Reflections of the Soul, pg.163.
In other words, individuation, becoming conscious of the Self, is divine suffering. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 201.
N
これをよく知っておいてください。自我、自己、ペルソナはすべて無意味な用語です。 ラベルを付けてください。 すべてを手放してください。 あらゆる瞬間を新しい視点から始めましょう。 シェイクスピアが指摘したように、「天地には、あなたの哲学で夢想されている以上のものが存在します、ホレイショ。」 人間の知識には限界があり、理解を超えたものもあります。 期間。
A.
N
つまり、あなたが言っているのは、私たちは人間の能力を超えたすべてのことを知ることは不可能であるため、したがって私たちは何も知ることはできず、そのようなことを知ることができることさえ知ろうとすべきではない、ということのようですね。 自我、自己、ペルソナなど、実際に意味があり、理解するのに役立つもの。
では、なぜそうなるのでしょうか?
なぜあなたは赤ちゃんを汚れたお風呂のお湯と一緒に放り出すことや、その他の論理的誤りに固執するのですか?
絶対主義の誤謬または全か無かの誤謬は、次のようなものになることがよくあります。
私たちは絶対的な真実と知識を完全に理解する能力を持っているか、絶対的な真実と知識をまったく理解する能力を持っていないかのどちらかです。
このような論理上の誤りは、その間にあるものをすべて無視しようとします。
実際には、特定の主題が存在する場合、私たちは物事を知る能力を持っています。 たとえば、特定の状況を提示すると、その状況について何が真実で何が偽であるかを判断できます。
それは実に単純なことです…そして、過激主義や絶対主義に陥ったり、「優秀」で「賢明」に聞こえるために合理主義を使用したりする必要はありません。
N
A.
あなたは人間に対して大きな信頼を持っていますか?
A、
N.
私は人間の可能性を大いに信じています。
N
A.
何に対する信仰。 英雄、神? 何か偉大で神秘的な目に見えない存在がやって来て、人間を、すべての創造物を救おうとしているのですか、避けられない宇宙の力が掃除をするのでしょうか? 自分たちから? A、自分とは何ですか? ただ尋ねているだけです。
A.
N.
各個人の自己実現の可能性への信仰。
それで十分です。
これ以上何が必要でしょうか?
N
A.
その可能性をサポートする良心を備えた集合的無意識はどうでしょうか? なぜ人間だけが、ただ存在することに決して満足しない唯一の動物なのだろうか?
A.
N.
ほとんどの人間は、無意識のせいで「ありのまま」になることができません。 つまり、それほど単純ではありません。まったくそうではありません。
それが個性化のプロセスを通じた自己実現です。
ユングを読んだことがないのですか?
**
「しかし、一般的に、人は非常に無意識であるため、自分自身の意思決定の可能性をまったく理解できません。 その代わりに、彼は自分の困惑を導くことができる外部の規則や規制を常に心配そうに探し回っています。 一般的な人間の不十分さは別として、この責任のかなりの部分は教育にあり、教育は古い一般論を広め、個人的な経験の秘密については何も語らない。 したがって、人々が心の中では決して達成できないと知っている理想主義的な信念や行動を教えるためにあらゆる努力が払われ、そのような理想は、自分自身がこれらの高い基準を一度も満たしたことがないし、今後も決して満たさないことを知っている役人によって説教されます。 さらに、この種の教えの価値を疑問視する人は誰もいません。」
~CG Jung、MDR、330 ページ
「ほとんどの人は、『自己知識』を自分の意識的な自我人格の知識と混同しています。自我意識を少しでも持っている人は、自分自身を知っていることを当然のことだと考えています。しかし、自我は自分自身の内容だけを知っており、無意識やその意識のことは知りません。」 目次. 人は自分の自己認識を、その社会環境にいる平均的な人が自分について知っていることによって測りますが、大部分が自分たちから隠されている本当の精神的事実によっては測りません。この点において、精神はその身体のように振る舞います。 生理的および解剖学的構造についても、普通の人はほとんど知りません。」 ~CG Jung、The Undiscovered Self、CW 10、パー。 491.
「人は自分の魂と向き合うことから逃れるために、たとえどんなに不条理なことであっても何でもするでしょう。 彼らは、インドのヨガとそのすべてのエクササイズを練習し、厳格な食事療法を守り、神智学を暗記し、あるいは全世界の文献からの神秘的なテキストを機械的に繰り返すのだが、それはすべて、彼らが自分自身とうまくやっていくことができず、何も信じていないからだ。 有用なものは彼ら自身の魂から出てくる可能性があります。 このようにして、魂は徐々にナザレに変わっていき、そこからは何も良いことが生まれなくなりました。 したがって、地球の四隅からそれを取り出しましょう。それがより現実離れしていて奇妙であればあるほど良いのです。」 ~ カール・ユング、心理学と錬金術、CW 12、99 ページ。
「私の患者のほとんどは、より深い真実を知っていましたが、それを生きませんでした。そしてなぜ彼らはそれを生きなかったのですか?私たち全員を自我で生きさせているその偏見、意識の過大評価から来る偏見のせいです。」
〜CG ユング、元型と集合的無意識、パラグラフ 108
これをよく知っておいてください。自我、自己、ペルソナはすべて無意味な用語です。 ラベルを付けてください。 すべてを手放してください。 あらゆる瞬間を新しい視点から始めましょう。 シェイクスピアが指摘したように、「天地には、あなたの哲学で夢想されている以上のものが存在します、ホレイショ。」 人間の知識には限界があり、理解を超えたものもあります。 期間。
A.
N
つまり、あなたが言っているのは、私たちは人間の能力を超えたすべてのことを知ることは不可能であるため、したがって私たちは何も知ることはできず、そのようなことを知ることができることさえ知ろうとすべきではない、ということのようですね。 自我、自己、ペルソナなど、実際に意味があり、理解するのに役立つもの。
では、なぜそうなるのでしょうか?
なぜあなたは赤ちゃんを汚れたお風呂のお湯と一緒に放り出すことや、その他の論理的誤りに固執するのですか?
絶対主義の誤謬または全か無かの誤謬は、次のようなものになることがよくあります。
私たちは絶対的な真実と知識を完全に理解する能力を持っているか、絶対的な真実と知識をまったく理解する能力を持っていないかのどちらかです。
このような論理上の誤りは、その間にあるものをすべて無視しようとします。
実際には、特定の主題が存在する場合、私たちは物事を知る能力を持っています。 たとえば、特定の状況を提示すると、その状況について何が真実で何が偽であるかを判断できます。
それは実に単純なことです…そして、過激主義や絶対主義に陥ったり、「優秀」で「賢明」に聞こえるために合理主義を使用したりする必要はありません。
N
A.
あなたは人間に対して大きな信頼を持っていますか?
A、
N.
私は人間の可能性を大いに信じています。
N
A.
何に対する信仰。 英雄、神? 何か偉大で神秘的な目に見えない存在がやって来て、人間を、すべての創造物を救おうとしているのですか、避けられない宇宙の力が掃除をするのでしょうか? 自分たちから? A、自分とは何ですか? ただ尋ねているだけです。
A.
N.
各個人の自己実現の可能性への信仰。
それで十分です。
これ以上何が必要でしょうか?
N
A.
その可能性をサポートする良心を備えた集合的無意識はどうでしょうか? なぜ人間だけが、ただ存在することに決して満足しない唯一の動物なのだろうか?
A.
N.
ほとんどの人間は、無意識のせいで「ありのまま」になることができません。 つまり、それほど単純ではありません。まったくそうではありません。
それが個性化のプロセスを通じた自己実現です。
ユングを読んだことがないのですか?
**
「しかし、一般的に、人は非常に無意識であるため、自分自身の意思決定の可能性をまったく理解できません。 その代わりに、彼は自分の困惑を導くことができる外部の規則や規制を常に心配そうに探し回っています。 一般的な人間の不十分さは別として、この責任のかなりの部分は教育にあり、教育は古い一般論を広め、個人的な経験の秘密については何も語らない。 したがって、人々が心の中では決して達成できないと知っている理想主義的な信念や行動を教えるためにあらゆる努力が払われ、そのような理想は、自分自身がこれらの高い基準を一度も満たしたことがないし、今後も決して満たさないことを知っている役人によって説教されます。 さらに、この種の教えの価値を疑問視する人は誰もいません。」
~CG Jung、MDR、330 ページ
「ほとんどの人は、『自己知識』を自分の意識的な自我人格の知識と混同しています。自我意識を少しでも持っている人は、自分自身を知っていることを当然のことだと考えています。しかし、自我は自分自身の内容だけを知っており、無意識やその意識のことは知りません。」 目次. 人は自分の自己認識を、その社会環境にいる平均的な人が自分について知っていることによって測りますが、大部分が自分たちから隠されている本当の精神的事実によっては測りません。この点において、精神はその身体のように振る舞います。 生理的および解剖学的構造についても、普通の人はほとんど知りません。」 ~CG Jung、The Undiscovered Self、CW 10、パー。 491.
「人は自分の魂と向き合うことから逃れるために、たとえどんなに不条理なことであっても何でもするでしょう。 彼らは、インドのヨガとそのすべてのエクササイズを練習し、厳格な食事療法を守り、神智学を暗記し、あるいは全世界の文献からの神秘的なテキストを機械的に繰り返すのだが、それはすべて、彼らが自分自身とうまくやっていくことができず、何も信じていないからだ。 有用なものは彼ら自身の魂から出てくる可能性があります。 このようにして、魂は徐々にナザレに変わっていき、そこからは何も良いことが生まれなくなりました。 したがって、地球の四隅からそれを取り出しましょう。それがより現実離れしていて奇妙であればあるほど良いのです。」 ~ カール・ユング、心理学と錬金術、CW 12、99 ページ。
「私の患者のほとんどは、より深い真実を知っていましたが、それを生きませんでした。そしてなぜ彼らはそれを生きなかったのですか?私たち全員を自我で生きさせているその偏見、意識の過大評価から来る偏見のせいです。」
〜CG ユング、元型と集合的無意識、パラグラフ 108
自己認識と反省が必要であることは多くの人が認めるでしょうが、そのような必要性が自分自身を拘束すると考える人は実際にはほとんどいません。 ~カール・ユング『手紙』Vol. II、ページ 465-466
「ユングの質問は私たち全員を悩ませます。この人はどのような仕事を避けているのでしょうか?ほとんどの場合、私たちは自分の人生に対する責任を回避しています。」 〜ジェームズ・ホリス
「最も内側の経験、人格の核に到達すると、ほとんどの人は逃げ出します...
内なる経験のリスク、つまりスピリットの冒険は、いずれにしても、ほとんどの人間にとって異質なものです。 そのような体験が心霊的な現実を伴う可能性は、彼らにとって悩ましいことなのです。」 ~ カール・ユング、MDR、p.141
「ユングの質問は私たち全員を悩ませます。この人はどのような仕事を避けているのでしょうか?ほとんどの場合、私たちは自分の人生に対する責任を回避しています。」 〜ジェームズ・ホリス
「最も内側の経験、人格の核に到達すると、ほとんどの人は逃げ出します...
内なる経験のリスク、つまりスピリットの冒険は、いずれにしても、ほとんどの人間にとって異質なものです。 そのような体験が心霊的な現実を伴う可能性は、彼らにとって悩ましいことなのです。」 ~ カール・ユング、MDR、p.141
N
Know this well: ego, self, persona are all meaningless terms; labels if you will. let it all go. begin each moment with a new perspective. as Shakespeare pointed out, "there are more things in Heaven and Earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy". human knowledge is limited and there are things beyond our understanding. Period.
A.
N
So it sounds like what you’re saying is that because we can’t possibly know everything and all things that are beyond our human capacity – then we therefore can’t know anything and shouldn’t try to know even what we can know such as the ego, self, persona, things which do hold meaning and are useful to understand.
So why is this?
Why do you lean hard on tossing the baby out with the dirty bathwater and other such logical fallacies?
Absolutist Fallacy or All or Nothing fallacy often goes something like this:
We either have complete capacity for Absolute Truth and Knowledge or we have no capacity for absolute truth and knowledge at all.
Such error in logic tries to dismiss everything in between.
In reality, we do have the capacity to know things when a given subject matter is present. For instance, present a given situation and we can determine what is true and what is false about that situation.
It’s really as simple as that… and no need to get into extremism or absolutism or use Rationalism to sound “brilliant” and “wise”.
N
A.
you have great faith, in humans?
A,
N.
I have great faith in human potential.
N
A.
faith in what; heroes, gods? some great mysterious invisible being is going to come and save humans, all creation, from what, the inevitable cosmic force sweeping clean? from ourselves? what selves, Andrew Beal? just asking.
A.
N.
Faith in each individual’s potential for Self-realization.
And that’s enough.
What more is needed?
N
A.
how about a collective unconscious with a conscience to support that potential? why is it that humans are the only animal that is never satisfied with just being?
A.
N.
Most humans are unable to “just be”… because of their unconsciousness. So it’s not that simple – not at all.
That is what Self-realization through the Individuation process is about.
Haven’t you read Jung?
**
“As a rule, however, the individual is so unconscious that he altogether fails to see his own potentialities for decision. Instead he is constantly and anxiously looking around for external rules and regulations which can guide him in his perplexity. Aside from the general human inadequacy, a good deal of the blame for this rests with education, which promulgates the old generalizations and says nothing about secrets of private experience. Thus, every effort is made to teach idealistic beliefs or conduct which people know in their hearts they can never live up to, and such ideals are preached by officials who know that they themselves have never lived up to these high standards and never will. What is more, nobody ever questions the value of this kind of teaching.”
~CG Jung, MDR, page 330
"Most people confuse “self-knowledge” with knowledge of their conscious ego-personalities. Anyone who has any ego-consciousness at all takes it for granted that he knows himself. But the ego knows only its own contents, not the unconscious and its contents. People measure their self-knowledge by what the average person in their social environment knows of himself, but not by the real psychic facts which are for the most part hidden from them. In this respect the psyche behaves like the body, of whose physiological and anatomical structure the average person knows very little too." ~CG Jung, The Undiscovered Self, CW 10, par. 491.
“People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. They will practice Indian yoga and all its exercises, observe a strict regimen of diet, learn theosophy by heart, or mechanically repeat mystic text from the literature of the whole world - all because they cannot get on with themselves and have not slightest faith that anything useful could ever come out of their own souls. Thus the soul has been turned into a Nazareth Gradually from which nothing good can come. Therefore let us fetch it from the four corners of the earth - the more far-fetched and bizarre it is the better.” ~ Carl Jung, Psychology and Alchemy, CW 12, Page 99 .
"Most of my patients knew the deeper truth, but did not live it. And why did they not live it? Because of that bias which makes us all live from the ego, a bias which comes from overvaluation of the conscious mind."
~C.G. Jung, Archetypes & the Collective Unconscious, para.108
Know this well: ego, self, persona are all meaningless terms; labels if you will. let it all go. begin each moment with a new perspective. as Shakespeare pointed out, "there are more things in Heaven and Earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy". human knowledge is limited and there are things beyond our understanding. Period.
A.
N
So it sounds like what you’re saying is that because we can’t possibly know everything and all things that are beyond our human capacity – then we therefore can’t know anything and shouldn’t try to know even what we can know such as the ego, self, persona, things which do hold meaning and are useful to understand.
So why is this?
Why do you lean hard on tossing the baby out with the dirty bathwater and other such logical fallacies?
Absolutist Fallacy or All or Nothing fallacy often goes something like this:
We either have complete capacity for Absolute Truth and Knowledge or we have no capacity for absolute truth and knowledge at all.
Such error in logic tries to dismiss everything in between.
In reality, we do have the capacity to know things when a given subject matter is present. For instance, present a given situation and we can determine what is true and what is false about that situation.
It’s really as simple as that… and no need to get into extremism or absolutism or use Rationalism to sound “brilliant” and “wise”.
N
A.
you have great faith, in humans?
A,
N.
I have great faith in human potential.
N
A.
faith in what; heroes, gods? some great mysterious invisible being is going to come and save humans, all creation, from what, the inevitable cosmic force sweeping clean? from ourselves? what selves, Andrew Beal? just asking.
A.
N.
Faith in each individual’s potential for Self-realization.
And that’s enough.
What more is needed?
N
A.
how about a collective unconscious with a conscience to support that potential? why is it that humans are the only animal that is never satisfied with just being?
A.
N.
Most humans are unable to “just be”… because of their unconsciousness. So it’s not that simple – not at all.
That is what Self-realization through the Individuation process is about.
Haven’t you read Jung?
**
“As a rule, however, the individual is so unconscious that he altogether fails to see his own potentialities for decision. Instead he is constantly and anxiously looking around for external rules and regulations which can guide him in his perplexity. Aside from the general human inadequacy, a good deal of the blame for this rests with education, which promulgates the old generalizations and says nothing about secrets of private experience. Thus, every effort is made to teach idealistic beliefs or conduct which people know in their hearts they can never live up to, and such ideals are preached by officials who know that they themselves have never lived up to these high standards and never will. What is more, nobody ever questions the value of this kind of teaching.”
~CG Jung, MDR, page 330
"Most people confuse “self-knowledge” with knowledge of their conscious ego-personalities. Anyone who has any ego-consciousness at all takes it for granted that he knows himself. But the ego knows only its own contents, not the unconscious and its contents. People measure their self-knowledge by what the average person in their social environment knows of himself, but not by the real psychic facts which are for the most part hidden from them. In this respect the psyche behaves like the body, of whose physiological and anatomical structure the average person knows very little too." ~CG Jung, The Undiscovered Self, CW 10, par. 491.
“People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. They will practice Indian yoga and all its exercises, observe a strict regimen of diet, learn theosophy by heart, or mechanically repeat mystic text from the literature of the whole world - all because they cannot get on with themselves and have not slightest faith that anything useful could ever come out of their own souls. Thus the soul has been turned into a Nazareth Gradually from which nothing good can come. Therefore let us fetch it from the four corners of the earth - the more far-fetched and bizarre it is the better.” ~ Carl Jung, Psychology and Alchemy, CW 12, Page 99 .
"Most of my patients knew the deeper truth, but did not live it. And why did they not live it? Because of that bias which makes us all live from the ego, a bias which comes from overvaluation of the conscious mind."
~C.G. Jung, Archetypes & the Collective Unconscious, para.108
A good many will admit that self-knowledge and reflection are needed, but very few indeed will consider such necessities binding upon themselves. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 465-466
"Jung's question haunts us all--what task is this person avoiding? In most cases, we are avoiding responsibility for our lives." ~James Hollis
"Whenever there is a reaching down into the innermost experience, into the nucleus of personality, most people run away...
The risk of inner experience, the adventure of the Spirit, is in any case, alien to most human beings. The possibility that such an experience might have psychic reality is troubling to them." ~ Carl Jung, MDR, p.141
"Jung's question haunts us all--what task is this person avoiding? In most cases, we are avoiding responsibility for our lives." ~James Hollis
"Whenever there is a reaching down into the innermost experience, into the nucleus of personality, most people run away...
The risk of inner experience, the adventure of the Spirit, is in any case, alien to most human beings. The possibility that such an experience might have psychic reality is troubling to them." ~ Carl Jung, MDR, p.141