自分の心をコントロールできると思っている人へ:自分の心をコントロールされないようにするために、どのように心を使うか?
For people who believe they can control their minds: how do you use your mind to keep your mind from controlling you?
A
一つの方法は、信念体系や社会集団が、メンバーの思考や行動に影響を与える群れの物語を持っていて、それがメンバーを支配し、適切な思考ができなくなっていることを知るために心を使うことです。
そうすれば、そのような影響を受けずに済み、適切に考えることができるようになります。
Y
心ではなく体の声に耳を傾ける
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聞くって何?
A
D
そして、何が引き金になったのかを見つけ出し、それに対処することで、もうその影響を引き起こさないようにすることです。
D
A
感情を感じているのは?
A
D
ちなみに、情動とは個人の活動ではなく、個人に起こるものです。情動は通常、適応力が最も弱いところで発生し、同時にその弱さの理由、すなわちある種の劣等感や低いレベルの人格の存在を明らかにします。この低いレベルでは、制御されていない、あるいはほとんど制御されていない情動を持つ人は、多かれ少なかれ原始人のように振る舞い、その人は自分の情動の受動的な犠牲者であるだけでなく、道徳的な判断をすることができません。~CG Jung, Aion, para 15
A
私は、自分の心の中にあるすべてのイメージや項目を理解しようと、細心の注意を払っていました......そして何よりも、それらを実際の生活の中で実現しようとしていました。そして何よりも、それを実際の生活の中で実現させることです。私たちは、イメージを浮かび上がらせ、それについて疑問を抱くかもしれませんが、それだけです。倫理的な結論を導き出すことはおろか、それを理解するための努力もしない。このようにして、無意識の否定的な影響を受けてしまうのです。~CGユング、MDR、177-192ページ。
自分にできるだけ正直になるために、私はすべてのことを注意深く書き留めました。"持っているものをすべて配れ、そうすれば受け取ることができる "という古いギリシャの格言に従ったのです。書いているうちに、自分でもびっくりするような反応が出てくることがよくありました。私は少しずつ、自分自身と邪魔者を区別することを学んだ。情動的に下品なことや平凡なことが出てきたとき、私は自分自身にこう言い聞かせました。この平凡な自分をいつまでも受け入れる必要はない、それは不必要な屈辱だ」と。本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することで自分を差別化し、同時に意識と関係させることである。それが、無意識の内容から力を奪う技術です。無意識の内容を擬人化することは、それほど難しいことではありません。というのも、無意識の内容は常にある程度の自律性、つまり自分自身の独立したアイデンティティを持っているからです。彼らの自律性は、自分自身を納得させるには最も不快なものですが、無意識がそのような形で現れているという事実そのものが、無意識を扱うための最良の手段を与えてくれます。
~CGユング、MDR、無意識との対決、185-6ページ。
A
One way is that you use your mind to see how belief systems and social groups have herd-narratives that influence the thinking and behaving of the members and how that controls the members where they can’t think properly… and so you decide not to join these beliefs and groups or you leave them.
Then you are not under such influence and can begin to think properly.
Y
By listening to your body not your mind
D
What's listening?
A
D
it means feeling the emotions and taking them as the messengers they are - and then find what was at the root of the triggering and dealing with it so that it no longer causes that affect.
D
A
what's feeling the emotions?
A
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Emotion, incidentally, is not an activity of the individual but something that happens to him. Affects occur usually where adaptation is weakest, and at the same time they reveal the reason for its weakness, namely a certain degree of inferiority and the existence of a lower level of personality. On this lower level with its uncontrolled or scarcely controlled emotions one behaves more or less like a primitive, who is not only the passive victim of his affects but also singularly incapable of moral judgment. ~CG Jung, Aion, para 15
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I took great care to try to understand every single image, every item of my psychic inventory, …and, above all, to realize them in actual life. That is what we usually neglect to do. We allow the images to rise up, and maybe we wonder about them, but that is all. We do not take the trouble to understand them, let alone draw ethical conclusions from them. This stopping-short conjures up the negative effects of the unconscious. ~CG Jung, MDR, pg. 177-192.
In order to be as honest as possible with myself, I wrote everything down very carefully, following the old Greek maxim: "Give away all that thou hast, then shalt thou receive." Often, as I was writing, I would have peculiar reactions that threw me off. Slowly I learned to distinguish between myself and the interruption. When something emotionally vulgar or banal came up, I would say to myself, "It is perfectly true that I have thought and felt this way at some time or other, but I don't have to think and feel that way now. I need not accept this banality of mine in perpetuity; that is an unnecessary humiliation”. The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power. It is not too difficult to personify them, as they always possess a certain degree of autonomy, a separate identity of their own. Their autonomy is a most uncomfortable thing to reconcile oneself to, and yet the very fact that the unconscious presents itself in that way gives us the best means of handling it.
~CG Jung, MDR, Confrontation with the Unconscious, Pages 185-6.