主語Sは青、動詞Vは赤、目的語Oは黄色、補語Cは銀色で色分けすると以下のようになります。文構造の見やすさを最優先しているため修飾語句が色付けされている部分もありますがご了承下さい。
①As more American universities look to plant their colors in India, they too may find the learning curve steeper than expected.
the learning curveとsteeperが主述関係を構成する第5文型です。
②Inconsistent regulation, the rise of private operators and political gamesmanship make finding a credible partner a tricky undertaking.
ここでのmakeは使役動詞で、finding a credible partner とa tricky undertakingが主述関係を構成する第5文型です。
出典はTIME誌に掲載された、インドへのアメリカの教育産業の参入を伝えたLearning Curve
の2頁目冒頭です。
①As more American universities look to plant their colors in India, they too may find the learning curve steeper than expected.
the learning curveとsteeperが主述関係を構成する第5文型です。
②Inconsistent regulation, the rise of private operators and political gamesmanship make finding a credible partner a tricky undertaking.
ここでのmakeは使役動詞で、finding a credible partner とa tricky undertakingが主述関係を構成する第5文型です。
出典はTIME誌に掲載された、インドへのアメリカの教育産業の参入を伝えたLearning Curve
の2頁目冒頭です。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます