ユングは、誰もが自分の内なる仕事をしており、そこでの唯一の選択は、それを知的に行うか、愚かに行うかということだと述べています。
あなたは自分の内なる人生と内なる仕事を、可能な限り愚かなレベルでの純粋な内なる仕事である神経症によって生きることができます。もしあなたが内なる仕事をしなければ、それはあなた自身にも及び、不安や恐怖症、アレルギー、人生における事故などとして現れます。これは、信じられないほど愚かな方法です。
~ ロバート・A・ジョンソン
人は誰でも、何らかの形で内面を生きなければなりません。意識的にせよ無意識にせよ、自発的にせよ非自発的にせよ、内なる世界は私たちを要求し、その報酬を要求します。
私たちが意識的にその領域に行くとすれば、それは私たちの内なる世界によってです。祈り、瞑想、ドリームワーク、儀式、そして活発な想像力です。私たちの多くがそうであるように、内なる世界を無視しようとすれば、無意識は病理を通して私たちの生活に入り込んできます。心身症の症状、強迫観念、うつ病、神経症などです。
~ ロバート・A・ジョンソン
病気」とはこのことです。精神的な問題に対して物質的な原因を探し続けている限り、"病 "は決して治りません。
世の中に目を向け続けているあなたの勤勉さと行動力には敬意を表します。必要なのは、外を見ることと、内を見て発見することのバランスをとることです。膨大な量の研究に、ほんの少しの "探索 "を混ぜる必要があるのです。
傲慢だと思われるかもしれません。しかし、私はあなたと同じように "病 "を見ています。理論物理学の世界だけでなく、社会全体が病んでいるのです。
そして、もしあなたが病気に気づき、治療法に気づいているのであれば、傲慢さではなく、思いやりをもって、人々にそのことを知らせるべきだと思います。
~ マット・チェイット
A
"ユングはロバート・ジョンソンに、社会集団や「集団的意見」に関わる運動に参加してはいけないと言いました。ユングはロバート・ジョンソンに、社会的なグループや「集合的な意見」に関わる運動には参加しないようにと言っていました。彼の人生の役割は、個性を持った全体的な存在になること、つまり「本当の自分になること」であり、この作業を行うために、一つの部屋、一つの保護魔法陣、一つの外界のマンダラを持つようにと言っています。なぜなら、自己との接触がすべて終了しただけでなく、自我自体も、その役割が外界における永遠の代理人であることから、実用上の重要性がなくなったからです。次の文章は少し難しいですが、上記の内容を説明しています。"もし[自我]が集合意識の考えや意見を好み、それらと同一化するならば、集合的無意識の内容は抑圧されます。集合意識が高揚すればするほど、自我は現実的な重要性を失います。自我は、いわば集合意識の意見や傾向に吸収され、その結果として、悲惨な「イズム」の常に犠牲者である大衆的な人間が生まれるのです。
自我が完全性を保つのは、相反するものの一方に同化せず、その間のバランスを保つ方法を理解している場合のみです。これは、両方を同時に意識している場合にのみ可能です。これらはすべて、一つのことに賛成する決定を求めており、したがって、個人が必然的に一方的な「真実」と完全に同一視されることになる。たとえそれが何か偉大な真実の問題であったとしても、それに同調することは、それ以上の精神的発展を妨げるため、依然として大惨事となるでしょう。知識の代わりに、人は信念を持つだけである。
カール・ユング『J.E.T.』36-39ページより引用
Jung said that everyone does their inner work and the only choice there is whether you're going to do it intelligently or stupidly.
You can live out your inner life and your inner work by your neurosis which is pure inner work on the stupidest possible level. If you don't do your inner work it will do you and it will come up as anxiety, it will come up as phobias, as allergies, as accidents in your life, etc. And this is an incredibly stupid way of doing it.
~ Robert A. Johnson
Every person must live the inner life in one form or another. Consciously or unconsciously, voluntarily or involuntarily, the inner world will claim us and exact its dues.
If we go to that realm consciously, it is by our inner world: Our prayers, meditations, dream work, ceremonies, and active imagination. If we try to ignore the inner world, as most of us do, the unconscious will find its way into our lives through pathology: Our psychosomatic symptoms, compulsions, depressions and neuroses.
~ Robert A. Johnson
The "sickness" is this. As long you continue to search for a material cause to a spiritual problem, you will never cure the "sickness."
I admire the diligence and drive with which you continue to look out at the world. What you need is to balance that with the discoveries that you make by looking within. You need to mix your voluminous research with at least a little "search."
You may think me arrogant. But I see the"sickness" as well as you. I see it as infecting not just the world of theoretical physics, but society as a whole.
And if you are aware of the sickness and are aware of the cure, then compassion, not arrogance, would demand that you make people aware of it.
~ Matt Chait
A
“Jung told Robert Johnson that he was not to join any social groups, or any movement that involved "collective opinions". That his life role was to become a whole individuated being, "to become who we genuinely are", and that he was to have one room, one protective magic circle, one outer world mandala, in which he did this work. A whole being cannot be a "mass man", one who identifies with collective opinion, because not only is all contact with the Self ended, but the ego itself is now of no practical importance because its role is to be the agent of the eternal in the outer world. The following is a little difficult to unpack, but restates the above: "If the [ego] prefers the ideas and opinions of collective consciousness and identifies with them, then the contents of the collective unconscious are repressed. The more highly charged the collective consciousness, the more the ego forfeits its practical importance. It is, as it were, absorbed by the opinions and tendencies of collective consciousness, and the result of that is the mass man, the ever-ready victim of some wretched “ism.”
The ego keeps its integrity only if it does not identify with one of the opposites, and if it understands how to hold the balance between them. This is possible only if it remains conscious of both at once. They all want decision in favour of one thing, and therefore the utter identification of the individual with a necessarily one-sided “truth.” Even if it were a question of some great truth, identification with it would still be a catastrophe, as it arrests all further spiritual development. Instead of knowledge one then has only belief."
(paraphrased from; Carl Jung, J.E.T., Pages 36-39)