ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

"自分に意味を与えてくれるものを信じ、それを自分のガイドとして受け入れる" -Jung, p.3, "Aion"

2021-04-04 23:50:02 | 心理学

アイオーン (ユング・コレクション) 単行本 – 1990/11/15
C.G. ユング (著), M.L.フォン フランツ (著), 野田 倬 (翻訳)

ユングの『アイオーン』を読む 単行本 – 2020/11/26
Edward F. Edinger (原著), エドワード エディンジャー (著), 岸本 寛史 (翻訳), 山 愛美 (翻訳)

 

"自分に意味を与えてくれるものを信じ、それを自分のガイドとして受け入れる"  
-Jung, p.3, "Aion"

"Trust that which gives you meaning and accept it as your guide."  
-Jung, p. 3, "Aion"

 

A
引用文のメッセージは危険ではありません...危険なのは人々がメッセージを誤って解釈することであり、なぜ一般的に誤って解釈されるのでしょうか?

A
"私たちは、自分自身の中にある個々の神性に到達できなければ、群れの動物の虜になってしまいます。それが自我を意味すると考えれば、個人主義者やエゴイストとして非難されるのは当然ですが、自分の中にある原初の神性を思い出すことは、まったく別のことなのです」。~C.G.ユング, ETH, 12/1/1939

意識的に行動することが重要で、そうしないとコンプレックスに支配されてしまう。私たちの中のヒーローは、個性化の呼びかけに答えることが求められます。私たちは、外界の不協和音から目をそらし、内なる声を聞かなければなりません。その声を生きる勇気を持つことができたとき、私たちは個性を獲得することができるのです。私たちは、自分を知っていると思っていた人たちとは他人になるかもしれませんが、少なくとも自分自身とは他人ではなくなります。
~ジェームス・ホリス

しかし、十分な情報を得ることができるのは、集合的な意見の水平な影響から自分自身を大きく解放し、それによって自分自身の個性についての明確な概念に到達したときだけである。~カール・ユング、CW6、パラ10。

もしあなたが群衆の中で、つまり人類全体の中で自分を見失ってしまったら、あなたは決して自分自身にたどり着くことはできません。~カール・ユング『ツァラトゥストラ』セミナー、1020ページ

自己が無意識である限り、それはフロイトの超自我に相当し、永続的な道徳的葛藤の源となります。しかし、自己が投影されず、世論と一致しなくなると、人は真に自分自身の「賛成」と「反対」を持つことになります。その時、自己は相反するものの結合として機能し、心理学的に想像しうる最も直接的な神の経験を構成することになります。~カール・ユング、「ミサにおける変容の象徴」、CW11、par. 396.

人間の人生が集団規範によって形成されるほど、個人の不道徳性は大きくなる。~カール・ユング、「心理的タイプ」、1921年。

集団的な力の奔流によってもたらされる性格の変化は驚くべきものです。穏やかで理性的な人が、狂人や野獣に変わることもある。人は常に外部環境のせいにしたがるものだが、それがなかったら私たちの中で何も爆発しない。実際のところ、私たちは常に火山の端に住んでおり、手の届く範囲にいるすべての人を破壊する可能性のある爆発から自分自身を守る方法は、私たちが知る限りありません。理性や常識を説くのは確かに良いことですが、もしあなたが狂人の精神病院を聴衆にしていたら、あるいは集団で熱狂している群衆を聴衆にしていたらどうでしょうか?狂人も暴徒も、非人間的な圧倒的な力によって動かされているのだから、両者に大きな違いはない。
~CGユング、「心理学と宗教」(1938年)。CW11:心理学と宗教。西洋と東洋。P.25



A
"象徴的な人生を生きている、自分は神のドラマの役者である、と人々が感じるとき、それは平和をもたらします。それが人間の人生に唯一の意味を与えるのです。他のものはすべて平凡なもので、あなたはそれを捨てることができます。他のものはすべて平凡なもので、捨ててしまっても構いません。キャリアも、子供を産むことも、自分の人生に意味があるというたった一つのことに比べれば、すべてがマヤです。~C.G.ユング、CW18、p.275 "象徴的な人生"

K
A
象徴的な人生を生きる」とはどういうことでしょうか?

A
K
象徴的に言うと...
"象徴は、異質なもの、あるいは不可分なものを一つのイメージに統合できるという大きな利点があります。錬金術の衰退とともに、精神と物質の象徴的な統一は崩れ去り、その結果、現代人は脱魂の世界に根を下ろし、疎外されていることに気づくのである。
~CGユング「母型の心理的側面」(パラグラフ)197 197.

"キリストの十字架上での贖罪の死は「洗礼」として理解されていました。つまり、死の木に象徴される第二の母を介した再生として理解されていたのです...二重母のモチーフは二重の誕生の考えを示唆しています。二重母のモチーフは、二重の誕生という考えを示唆している。一方の母は現実の人間の母であり、他方の母は象徴的な母である。~カール・ユング、CW 5、パラグラフ 494-495。

"もともと(洗礼式では)人々を水の中に入れて、もし溺れそうになっても、それは比喩的な死を意味するので、それはそれでよかったのである。例えば、ロシアのある宗派では、洗礼の権利をはるかに深刻に捉えており、人々を溺れそうになるまで水の中に入れただけでなく、氷に穴を開けて、氷のように冷たい川の中に入れたりもしました。溺れそうになるまで人を水の中に入れるだけでなく、氷の穴を開けて、氷のように冷たい水の中に入れたりもしました。"
~C.G.ユング『ヴィジョン・セミナーズ』第1巻160ページ

A
The message in the quote isn’t dangerous… what’s dangerous is people’s misinterpretation of the message and why is it commonly misperceived?

A
"We fall captive to the herd animal if we cannot reach the individual divinity in ourselves. If we think this means the ego, we are rightly condemned as individualists & egotists, but to remember our primeval divinity, that is a totally different thing." ~C.G. Jung, ETH, 12/1/1939

The act of consciousness is central; otherwise we are overrun by the complexes. The hero in each of us is required to answer the call of individuation. We must turn away from the cacaphony of the outerworld to hear the inner voice. When we can dare to live its promptings, then we achieve personhood. We may become strangers to those who thought they knew us, but at least we are no longer strangers to ourselves.
~James Hollis

He can, however, be sufficiently informed only when he has in large measure freed himself from the leveling influence of collective opinions and thereby arrived at a clear conception of his own individuality. ~Carl Jung, CW 6, Para 10.

And if you lose yourself in the crowd, in the whole of humanity, you also never arrive at yourself; just as you can get lost in your isolation, you can also get lost in utter abandonment to the crowd. ~Carl Jung, Zarathustra Seminar, Page 1020

So long as the Self is unconscious, it corresponds to Freud's superego and is a source of perpetual moral conflict. If, however, it is withdrawn from projection and is no longer identical with public opinion, then one is truly one's own yea and nay. The self then functions as a union of opposites and thus constitutes the most immediate experience of the Divine that it is psychologically possible to imagine. ~Carl Jung; "Transformation Symbolism in the Mass"; CW 11, par. 396.

The more a man's life is shaped by the collective norm, the greater is his individual immorality. ~Carl Jung; "Psychological Types", 1921.

The change of character brought about by the uprush of collective forces is amazing. A gentle and reasonable being can be transformed into a maniac or a savage beast. One is always inclined to lay the blame on external circumstances, but nothing could explode in us if it had not been there. As a matter of fact, we are constantly living on the edge of a volcano, and there is, so far as we know, no way of protecting ourselves from a possible outburst that will destroy everybody within reach. It is certainly a good thing to preach reason and common sense, but what if you have a lunatic asylum for an audience or a crowd in a collective frenzy? There is not much difference between them because the madman and the mob are both moved by impersonal, overwhelming forces.
~CG Jung, "Psychology and Religion" (1938). In CW 11: Psychology and Religion: West and East. P.25



A
"That gives peace, when people feel that they are living the symbolic life, that they are actors in the divine drama. That gives the only meaning to human life; everything else is banal and you can dismiss it. A career, producing of children, are all maya compared with that one thing, that your life is meaningful." ~C.G. Jung, CW 18, p. 275 "The Symbolic Life"

K
A
what does ‘living the symbolic life’ means?

A
K
Symbolically speaking...
"The symbol has the great advantage of being able to unite heterogeneous or even incommensurable factors in a single image. With the decline of alchemy the symbolical unity of spirit and matter fell apart, with the result that modern man finds himself uprooted and alienated in a de-souled world."
~CG Jung, Psychological Aspects of the Mother Archetype, para. 197.

“Christ’s redemptive death on the cross was understood as a “baptism,” that is to say, as rebirth through the second mother, symbolized by the tree of death… The dual-mother motif suggests the idea of a dual birth. One of the mothers is the real, human mother, the other is the symbolical mother.” ~Carl Jung, CW 5, para 494-495.

"Originally [in baptisms] they put people under water, and if they almost drowned, so much the better, for it meant a figurative death. A certain sect in Russia, for instance, takes their baptismal rights in a far more serious way; not only did they put people under water until they nearly drowned, they even make a hole in ice and put them into the ice cold stream. That is an experience which they remember, as it was meant to be. And it used to be real with us, but in these days it consists of sprinkling a few drops of water upon the forehead of a quite unconscious little baby, which is absolutely ridiculous."
~C.G. Jung, Visions Seminars, Vol. 1, Page 160

象徴を実践するのではなく、その象徴が表すものを実践する。
言い換えれば、聖書そのものが、シンボルに注目するのではなく 象徴に注目するのではなく、それを理解し、自分の内側をキリストの心に高めて完全なものへと そして、自分の内側をキリストの心にまで高めなさいということです。
繰り返しますが、神はあなたの心が新しくなることと、あなたの頭が濡れることのどちらをお望みですか?
あなたの心が新たにされるのと、あなたの頭が濡れるのと、どちらがいいでしょうか?

重大な誤り
この方向性を学び、理解して、下層の攻撃から逃れる代わりに、私たちはシンボルを文字通りに受け取り、意味ではなくシンボルに重要性を与えることを選びました。
したがって、バプテスマにおいて、新しい心やキリスト意識を達成する代わりに、私たちの伝統的なバプテスマは、肉体的に濡れることに焦点を当てています。
しかし、それ以上に重要なことは、聖書や真実ではなく、宗教やシンボルに従うことによって、私たちは人間の心が低次元の要素に支配されていることを許してしまっているということです。
私たちは、心を高めるための指示を拒否してきました。
その結果、私たちの世界は
世界は混沌としています。
その一方で、もし私たちが聖典の指示に忠実であったならば、人間の心は高められ、戦争や極端な暴力、特に宗教による暴力という概念は存在しなかったでしょう。
~ビル・ドナヒュー『Hidden Meanings』(ウェブサイト)

DON'T PRACTICE THE SYMBOL PRACTICE WHAT THE SYMBOL REPRESENTS.
In other words the Bible itself is telling us not to focus on the symbol but to understand it and go on to perfection by allowing the inner you to be raised to the Christ mind.
Again I ask, would God rather that your mind be renewed
or your head be wet?

A SERIOUS ERROR
Instead of learning, and understanding this direction, for escaping from the assault of the lower, we chose to take the symbols literally and give an importance to the symbol instead of the meaning.
Thus in Baptism instead of achieving the new mind or Christ consciousness, our traditional Baptism focuses on getting physically wet.
But much more important then that, by following religion and the symbol , instead of the Bible and the truth, we have allowed the human mind to sputter along controlled by the lower elements.
WE HAVE REFUSED THE INSTRUCTIONS ON
ELEVATING THE MIND AND AS A RESULT OUR
WORLD IS FILLED WITH CHAOS
On the other hand, if we had been true to the scriptural instructions, we would have seen the human mind elevated and the concept of war and extreme violence especially from religion, would not exist.
~Bill Donahue, Hidden Meanings (website)


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