ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

...情動とは、鉄と火打ち石が出会い、火花が散る瞬間であり、情動こそが意識の主要な源なのです。"

2021-08-11 17:23:36 | 心理学

"...情動とは、鉄と火打ち石が出会い、火花が散る瞬間であり、情動こそが意識の主要な源なのです。"

«L'émotion est ce moment où l'acier rencontre une pierre et en fait jaillir une étincelle car l'émotion est la source principale de toute prise de conscience.»

Carl Gustav

Jung

 

カール・グスタフ

ユング



https://culturesco.com/

A
一方で、情動は錬金術の火であり、その暖かさはすべてのものを存在させ、その熱はすべての余計なものを灰にする(omnes superfluitates comburit)。しかし一方では、情動は鋼と火打ち石が出会い、火花が散る瞬間であり、情動こそが意識の主要な源なのです。情動なくして闇から光への変化、惰性から運動への変化はありません。~CGユング、「母型の心理的側面」、CW9i、par. 179.

「人は自分が自分の魂の支配者であると信じたがります。しかし、自分の気分や情動をコントロールすることができない限り、また、無意識の要素が自分の手配や決定に入り込んでくる無数の秘密の方法を意識することができない限り、彼は確かに自分自身の主人ではありません...現代の(「文明化された」)人間は、コンパートメントのシステムによって、自分の分裂状態を見ないように自分を守っています。外界の生活や自分自身の行動の特定の領域は、いわば別々の引き出しに入れられ、お互いに向き合うことはない。~CGユング「人間とその象徴(人間の魂)」p.86。

自分を支配していない人間は自由ではない。~エピクテトゥス

"自分は自分の家の主人ではないことを発見する。"
エゴと、全体性の原型であるセルフとの適切な関係。
「心的機能が主であるか従であるかは、かなりの違いがある。主人は召使とは違った考え方や感じ方をするものである」。~C.G.ユング『心理学的タイプ』パラグラフ。55

^^ もし私たちが他人の考えや意見、信念に左右されて自分の言動を決めているとしたら、私たちは自分の真の権威ではなく「しもべ」モードで行動していることになり、簡単に情動的になってしまいます。「あなたが私のことをどう思おうと、私には関係ありません」。

ちなみに、情動は個人の活動ではなく、個人に起こるものです。情動は通常、適応力が最も弱いところで発生し、同時にその弱さの理由、すなわちある種の劣等感や低レベルの人格の存在を明らかにします。この低いレベルでは、制御されていない、あるいはほとんど制御されていない情動を持つ人は、多かれ少なかれ原始人のように振る舞い、その人は自分の情動の受動的な犠牲者であるだけでなく、道徳的な判断をすることができません。~CGユング『アイオーン』15項

私たちは、自分の情動的な家庭に精通しなければなりません。自分の感情を、思い込みではなく実際のものとして見なければなりません。そうすれば、催眠術のように私たちにダメージを与える感情を断ち切ることができます。~ヴァーノン・ハワード

自己のマスター化
自分の情動的な反応の責任は、自分以外の誰にもありません。他人は好きなことを言ったりやったりできますが、自分の内側で起こることは、自分が考えたり感じたりしたことの結果にすぎません。~ドン・ミゲル・ルイズ・ジュニア

黄金を探していると思われていた錬金術師たちが、幻想、誇張された情動、情熱、過剰、あらゆる悪徳からの解放を自分たちに約束していたとは、誰が考えたでしょうか--カール・ユング、ETH、講義XIII、108ページ

私たちの人生の変化は、逃げ出さずに受け止められる真実の量に正確に比例する。~ヴァーノン・ハワード

情動をコントロールすることは、自制心を高める上で非常に重要な要素です。自制心というと、情動がなく、ドライで厳格な生き方というイメージがあります。しかし、自分の情動を完全にコントロールしている人は、好きな感情を呼び起こし、それを自分の意思で高めることができます。愛や憧れ、畏敬の念などの情動に支配されるのではなく、それらをコントロールすることができるのです。人はこれらの情動を呼び起こし、それらを混ぜ合わせて、人生のあらゆる側面を豊かな感情のパレットで描くことができます。情動をコントロールすることで、一般の人が経験するよりも豊かな感情を日々の生活の中で経験することができるのです。
~アーリエ・カプラン(ユダヤ式瞑想法

「実験の結果、情動の背後にある特定のイメージを見つけることが、治療的な観点からどれほど役立つかを学びました...。

本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することによって自分を差別化することであり、同時に意識との関係をもたらすことです。それが、無意識の力を奪うためのテクニックです。

私は、自分の心の中にあるすべてのイメージやアイテムを理解しようと細心の注意を払いました。そして何よりも、それらを実際の生活の中で実現することに努めました。それは、私たちが普段怠っていることです。私たちは、イメージを浮かび上がらせ、それについて疑問を抱くかもしれませんが、それだけです。倫理的な結論を導き出すことはおろか、それを理解するための努力もしない。このようにして、無意識の否定的な影響を受けてしまうのです。~CGユング、MDR、177-192ページ。

 

"...Emotion is the moment when steel meets flint and a spark is struck forth, for emotion is the chief source of consciousness."
Radio CulturesCo
8月9日 19:20  · 
https://culturesco.com/

A
On the one hand, emotion is the alchemical fire whose warmth brings everything into existence and whose heat burns all superfluities to ashes (omnes superfluitates comburit). But on the other hand, emotion is the moment when steel meets flint and a spark is struck forth, for emotion is the chief source of consciousness. There is no change from darkness to light or from inertia to movement without emotion. ~CG Jung, "Psychological Aspects of the Mother Archetype," CW 9i, par. 179.

“A man likes to believe that he is the master of his soul. But as long as he is unable to control his moods and emotions, or to be conscious of the myriad secret ways in which unconscious factors insinuate themselves into his arrangements and decisions, he is certainly not his own master… Modern (‘civilized’) man protects himself against seeing his own split state by a system of compartments. Certain areas of outer life and of his own behavior are kept, as it were, in separate drawers and are never confronted with one another." ~CG Jung, "Man And His Symbols (the soul of man)." p.86.

No man is free who is not master of himself. ~Epictetus

"He discovers he is not the master in his own house."
The proper relation of Ego to the Self, the archetype of wholeness:
"It makes a considerable difference whether the mental function is master or servant. The master thinks & feels differently from the servant." ~C.G. Jung, Psychological Types, para. 55

^^ if we’re allowing the thoughts, opinions and beliefs of others to dictate what we then say and do, we are acting in ‘servant’ mode and not in our own authentic authority, we’ll be easily emotionally triggered. “What you think of me is none of my business”.

Emotion, incidentally, is not an activity of the individual but something that happens to him. Affects occur usually where adaptation is weakest, and at the same time they reveal the reason for its weakness, namely a certain degree of inferiority and the existence of a lower level of personality. On this lower level with its uncontrolled or scarcely controlled emotions one behaves more or less like a primitive, who is not only the passive victim of his affects but also singularly incapable of moral judgment. ~CG Jung, Aion, para 15

We must become acquainted with our emotional household: we must see our feelings as they actually are, not as we assume they are. This breaks their hypnotic and damaging hold on us. ~Vernon Howard

The Mastery of Self
No one is responsible for your emotional reactions except you. Others can say and do anything they like but what happens inside you is only the result of what you are thinking and feeling. ~don Miguel Ruiz Jr.

Who would have thought that the alchemists, popularly supposed to be searching for gold, were really promising themselves freedom from illusion, exaggerated emotion, passion, excess and all possible vices ~Carl Jung, ETH, Lecture XIII, Page 108.

Our life-transformation is in exact proportion to the amount of truth we can take without running away. ~Vernon Howard

Control of the emotions is a very important element of self-control in general. Often the concept of self-control conjures up the image of an emotionless, dry, rigid way of life. If a person is in complete control of his emotions, however, he can call forth any emotion he desires and is free to enhance it as he wills. Rather than be controlled by emotions such as love, yearning, or awe, he can control them. One can evoke these emotions and blend them together, painting every aspect of life with a rich palette of feelings. Control of the emotions can thus lead a person to experience a richer blend of feelings in his daily life than the average person generally experiences.
~Aryeh Kaplan --Jewish Meditation

"As a result of my experiment I learned how helpful it can be, from the therapeutic point of view, to find the particular images which lie behind the emotions…

The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power…

I took great care to try to understand every single image, every item of my psychic inventory, …and, above all, to realize them in actual life. That is what we usually neglect to do. We allow the images to rise up, and maybe we wonder about them, but that is all. We do not take the trouble to understand them, let alone draw ethical conclusions from them. This stopping-short conjures up the negative effects of the unconscious. ~CG Jung, MDR, pg. 177-192.

自分にできるだけ正直になるために、私はギリシャの古い格言である "持っているものをすべて配れ、そうすれば受け取ることができる "に従って、すべてを注意深く書き留めた。書いているうちに、自分でもびっくりするような反応が出てくることもしばしばあった。私は少しずつ、自分自身と邪魔者を区別することを学んだ。情動的に下品なことや平凡なことが出てきたとき、私は自分自身にこう言い聞かせました。この平凡な自分をいつまでも受け入れる必要はない、それは不必要な屈辱だ」と。本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することで自分を差別化し、同時に意識と関係させることである。それが、無意識の内容から力を奪う技術です。無意識の内容を擬人化することは、それほど難しいことではありません。というのも、無意識の内容は常にある程度の自律性、つまり自分自身の独立したアイデンティティを持っているからです。彼らの自律性は、自分自身を納得させるには最も不快なものですが、無意識がそのような形で現れているという事実そのものが、無意識を扱うための最良の手段を与えてくれます。
~CGユング、MDR、無意識との対峙、185-6ページ。
J
情動とは、鉄と火打ち石が出会い、火花が散る瞬間であり、情動は意識の主要な源である。

 

In order to be as honest as possible with myself, I wrote everything down very carefully, following the old Greek maxim: "Give away all that thou hast, then shalt thou receive." Often, as I was writing, I would have peculiar reactions that threw me off. Slowly I learned to distinguish between myself and the interruption. When something emotionally vulgar or banal came up, I would say to myself, "It is perfectly true that I have thought and felt this way at some time or other, but I don't have to think and feel that way now. I need not accept this banality of mine in perpetuity; that is an unnecessary humiliation”. The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power. It is not too difficult to personify them, as they always possess a certain degree of autonomy, a separate identity of their own. Their autonomy is a most uncomfortable thing to reconcile oneself to, and yet the very fact that the unconscious presents itself in that way gives us the best means of handling it.
~CG Jung, MDR, Confrontation with the Unconscious, Pages 185-6.

J
Emotion is the moment when steel meets flint and a spark is struck forth, for emotion is the chief source of consciousness.


権威に訴えることは、一般的な誤謬の一種であり、不健全な論理に基づいた議論です。

2021-08-11 12:14:11 | 心理学

誰がこれを聞く必要があるのかはわかりませんが、当局が言っていることとは正反対のことを自動的に信じています。

自分で。」

I don't know who needs to hear this, but automatically believing the exact opposite of what authorities say isn't "thinking for

A
ある実験をしてみましょう。
二人の人間が「実験用ラット」です。
人Xは、(政府)当局に言われたことに完全に従った生活をしています。
Yさんは、(政府)当局に言われたことすべてに逆らって生活しています。
その結果はどうなるでしょうか?
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A
権威に訴えることは、一般的な誤謬の一種であり、不健全な論理に基づいた議論です。作家や講演者が権威へのアピールを使う場合、その分野の「権威」と言われる人が信じていることから、あることが真実でなければならないと主張しています。
Irrelevant Authority(無関係な権威)とRelevant Authority(関連性のある権威)の違いに注意してください。

Appeal to Irrelevant Authority Fallacy(無関係な権威に訴える誤り 権威へのアピールは、謙虚さへのアピール [Engel] であり、つまり、他の人の方がより知識があるという気持ちへのアピールです。これは人間にとって快適で自然な傾向ではありますが、このようなアピールは、どの物事が真実でどれが虚偽であるかを教えてくれるものではありません。すべての権威へのアピールは、遺伝的誤謬の一種です。専門家は、絶対的な真実を生み出す性質を持っていません。真実とそうでないものを判断するには、証拠と理性に頼らなければなりません。

しかし、関連する権威に訴えることで、どのようなことが真実である可能性が高いのかを教えてくれます。これは、私たちが信念を形成するための手段です。C・S・ルイスの言葉を借りれば、原子や太陽系など、私たちが信じていることの圧倒的多数は、信頼できる権威に基づいていますし、すべての歴史的記述もそうです。


C.S.ルイスの言葉を借りれば、「その問題の専門家ではない権威に訴えるとき、信念を形成するのは誤りである」ということになります。似たような訴えで注目すべきなのは、漠然とした権威への訴えで、ある考えが漠然とした集団に帰属するというものです。例えば、「ドイツの教授たちは、このようなことが真実であると示した」というように。無関係な権威へのアピールのもう一つのタイプは、古代の知恵へのアピールです。これは、何かが過去に真実であると信じられていたというだけで、何かが真実であると仮定するものです。例えば、占星術は古代中国のような技術的に高度な文明で行われていました。したがって、それは真実であるに違いありません。また、特異なもの、あるいは時間とともに変化するものを裏付けるために、古代の知恵に訴えることもあります。このような訴えは、現在入手可能な証拠と照らし合わせる必要があります。"
https://www.logicallyfallacious.com/.../Appeal-to-Authority
権威へのアピール

A
"権威としての真実ではなく、真実としての権威を手にした人々は、難しいと感じているに違いない。" ~ジェラルド・マッシー
 - 

A
しかし、一般的には、個人はあまりにも無意識であるため、自分自身の決定の可能性をまったく見出すことができません。その代わりに、自分が困惑しているときに導いてくれるような外部の規則や規定を、常に不安な気持ちで探している。一般的な人間の能力不足もさることながら、このような事態を招いた責任の多くは、古い一般論を広め、個人的な経験の秘密については何も語らない教育にあると言えるでしょう。このように、人々が心の中では決して達成できないと知っている理想的な信念や行動を教えるためにあらゆる努力が払われ、そのような理想は、自分自身がそのような高い基準に達したことがなく、今後も達することがないことを知っている役人によって説かれる。しかも、誰もこのような教えの価値を疑わないのです。
~CGユング、MDR、330ページ


A
Lets do a lab experiment.
Two people are the “lab rats”.
Person X lives their life going along completely with everything the (government) authorities tells them to do.
Person Y lives their life going against everything the (government) authorities tells them to do.
What are the results?
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A
Appeal to authority is a common type of fallacy, or an argument based on unsound logic. When writers or speakers use appeal to authority, they are claiming that something must be true because it is believed by someone who said to be an "authority" on the subject.
Please note the difference between Irrelevant Authority and Relevant Authority:

Appeal to Irrelevant Authority Fallacy An appeal to authority is an appeal to one's sense of modesty [Engel], which is to say, an appeal to the feeling that others are more knowledgeable. While this is a comfortable and natural tendency for humans, such appeals cannot tell us which things are true and which are false. All appeals to authority are a type of genetic fallacy. Experts do not have the characteristic of producing absolute truth. To determine truth from untruth we must rely on evidence and reason.

However, appeals to relevant authority can tell us which things are likely to be true. This is the means by which we form beliefs. The overwhelming majority of the things that we believe in, such as atoms and the solar system, are on reliable authority, as are all historical statements, to paraphrase C. S. Lewis:
“It is fallacious to form a belief when the appeal is to an authority who is not an expert on the issue at hand. A similar appeal worth noting is the appeal to vague authority, where an idea is attributed to a vague collective. For example, Professors in Germany showed such and such to be true. Another type of appeal to irrelevant authority is the appeal to ancient wisdom, where something is assumed to be true just because it was believed to be true some time ago. For example, Astrology was practiced by technologically advanced civilizations such as the Ancient Chinese. Therefore, it must be true. One might also appeal to ancient wisdom to support things that are idiosyncratic, or that may change with time. Such appeals need to weigh the evidence that is available to us in the present.”
https://www.logicallyfallacious.com/.../Appeal-to-Authority
Appeal to Authority

A
"They must find it difficult...those who have taken authority as truth, rather than truth as authority." ~Gerald Massey
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A
As a rule, however, the individual is so unconscious that he altogether fails to see his own potentialities for decision. Instead he is constantly and anxiously looking around for external rules and regulations which can guide him in his perplexity. Aside from the general human inadequacy, a good deal of the blame for this rests with education, which promulgates the old generalizations and says nothing about secrets of private experience. Thus, every effort is made to teach idealistic beliefs or conduct which people know in their hearts they can never live up to, and such ideals are preached by officials who know that they themselves have never lived up to these high standards and never will. What is more, nobody ever questions the value of this kind of teaching.
~CG J
www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。


正しい意味での教師であるためには、学習者であることだ。-セーレン キルケゴール

2021-08-09 22:59:55 | 心理学

REMARKABLE
BOOKS 「正しい意味での教師であるためには、学習者であることだ。指導は、教師であるあなたが学習者から学び、彼の立場になって、彼が理解していることや理解の仕方を理解することから始まる。"
セーレン キルケゴール)


「狂気は精神の特別な形です。」カール・ユング

2021-08-09 20:54:27 | 心理学

 

Madnehttp://jungcurrents.com/jung-red-book-spirit-madnessss is a special form of the spirit and clings to all teachings and philosophies,

but even more to daily life, since life itself is full of craziness

and at bottom utterly illogical.

Carl Jung

Image: Red Book

www.jungcurrents.com

狂気は精神の特別な形態であり、あらゆる教えや哲学にまとわりついている。

それ以上に日常生活に密着しています。というのも、人生そのものが狂気に満ちていて

人生そのものが狂気に満ちていて、根本的にはまったく非論理的なものだからだ。

カール・ユング

画像を見る レッドブック

www.jungcurrents.com

狂気は精神の特別な形態であり、あらゆる教えや哲学に付着していますが、日常生活にはなおさら付着しています。というのも、人生そのものが狂気に満ちていて、まったく非論理的だからです。

沈黙して耳を傾けてください。あなたは自分の狂気に気づき、それを認めていますか?あなたのすべての基盤が完全に狂気に陥っていることに気づいていますか?あなたは自分の狂気を認識し、それを友好的に迎え入れようとしないのでしょうか?あなたはすべてを受け入れようとしました。だから、狂気も受け入れなさい。あなたの狂気の光を輝かせてください、そうすれば突然あなたに夜明けが訪れるでしょう。狂気は軽蔑すべきものではなく、恐れるべきものでもなく、むしろそれに命を与えるべきものなのです...。

道を見つけたければ、自分の性質の大部分を占める狂気を嫌うべきではない...。

狂気に気づくことができれば、その犠牲者にならずに済むのだから。狂気は精神の特殊な形態であり、すべての教えや哲学に付着しているが、日常生活にはなおさら付着している。なぜなら、人生そのものが狂気に満ちており、まったく非論理的だからである。人間が理性に向かって努力するのは、自分のためのルールを作るためである。人生そのものにはルールがない。それが謎であり、未知の法則なのだ。あなたが知識と呼ぶものは、人生に何か理解できるものを押し付けようとする試みです。

私の魂は、私にささやくように、緊急に、そして警告的に語りかけました。「言葉、言葉、あまり多くの言葉を作らないでください。沈黙し、耳を傾けてください。あなたは自分の狂気に気づき、それを認めていますか?

あなたのすべての基盤が完全に狂気に陥っていることに気づいていますか?あなたは自分の狂気を認め、それを友好的に迎え入れようとしないのですか?

あなたはすべてを受け入れようとしました。だから、狂気も受け入れなさい。あなたの狂気の光を輝かせてください、そうすれば突然あなたに夜明けが訪れるでしょう。

狂気は軽蔑すべきものではなく、恐れるべきものでもなく、むしろあなたが狂気に命を与えるべきものなのです。

カール・ユング
赤い本
298ページ

Madness is a special form of the spirit and clings to all teachings and philosophies, but even more to daily life, since life itself is full of craziness and at bottom utterly illogical.

Be silent and listen: have you recognized your madness and do you admit it? Have you noticed that all your foundations are completely mired in madness? Do you not want to recognize your madness and welcome it in a friendly manner? You wanted to accept everything. So accept madness too. Let the light of your madness shine, and it will suddenly dawn on you. Madness is not to be despised and not to be feared, but instead you should give it life…

If you want to find paths, you should also not spurn madness, since it makes up such a great part of your nature…

Be glad that you can recognize it, for you will thus avoid becoming its victim. Madness is a special form of the spirit and clings to all teachings and philosophies, but even more to daily life, since life itself is full of craziness and at bottom utterly illogical. Man strives toward reason only so that he can make rules for himself. Life itself has no rules. That is its mystery and its unknown law. What you call knowledge is an attempt to impose something comprehensible on life.

My soul spoke to me in a whisper, urgently and alarmingly: “Words, words, do not make too many words. Be silent and listen: have you recognized your madness and do you admit it?

Have you noticed that all your foundations are completely mired in madness? Do you not want to recognize your madness and welcome it in a friendly manner?

You wanted to accept everything. So accept madness too. Let the light of your madness shine, and it will suddenly dawn on you.

Madness is not to be despised and not to be feared, but instead you should give it life.

Carl Jung
Red Book
Page 298


我々は死を忘れた。

2021-08-08 15:10:42 | 心理学

We have forgotten Death.

Though unpopular, I will make my stand on this hill and let history show me up as either a dangerous moron, or as one of the very few sane voices

of this period.

We should NOT be dividing our community into classes. We should NOT be employing the rhetoric of authoritarians, even in

pursuit of a noble goal. We should NOT be encouraging a community to snitch on itself. We should NOT sacrifice the society of conventions, culture and

momentum that we have built, simply to save a few of us.

One day I will DIE. My wife will DIE. My mother has already DIED.

My 2 year old toddler, one day, will DIE.

People DIE.

We do our best to prevent and prolong this inevitability, and though we

are getting better at this we always fail in the end. People still DIE.

Until recently, humans understood this and invested their lives in creating legacy. A better economy for the next generation. A better health system for the next generation. A better world for the next

generation.

In 2021 the discourse has changed - it's now ok to sacrifice those legacies if only to protect the oldest humans amongst us. And before you

paint me as an entitled Millennial, let me just thank the many, many 70 + vear olds and 80+ year olds in the 50,000 people who follow me

for reassuring in private message that this sentiment is not only acceptable for me to harbour, but that it is your sentiment too.

More than legacy and the future of the coming generations, we are sacrificing what it means to be human, on the altar of fear, prudence,

biological survival and 'safety'.

If Covid-19 is a gangreen and we the surgeon, then we are about to save

the leg only to lose the patient.

#life #perspective

http://DISCERNABLE.IO

我々は死を忘れた。

不人気ではありますが、私はこの丘の上に立ち、歴史に私が危険な愚か者であるか、あるいはこの時代の数少ない正気の声の一つであることを示させます。

この時代の数少ない正気の声として歴史に刻まれよう。

私たちはコミュニティをクラスに分けるべきではありません。崇高な目的のためであっても、権威主義者のレトリックを用いるべきではありません。

崇高な目的のためであっても。私たちは、コミュニティが自分自身を密告することを奨励すべきではありません。私たちが築いてきた慣習や文化、勢いのある社会を犠牲にすべきではありません。

私たちが築いてきた慣習や文化、勢いのある社会を、私たち数人を救うためだけに犠牲にしてはならない。

ある日、私は死ぬでしょう。私の妻も死ぬでしょう。私の母はすでに死にました。

私の2歳の幼児も、いつかは死ぬ。

人は死ぬのです。

私たちはこの必然性を防ぎ、長引かせるために最善を尽くしています。

私たちはこの必然を防ぎ、長引かせるために最善を尽くしていますが、最後には必ず失敗します。それでも人は死ぬのだ。

つい最近まで、人間はこのことを理解し、レガシーを作ることに人生をかけていました。次の世代のために、より良い経済を。次の世代のために、より良い医療システムを。次の世代のためのより良い世界。

世代のために。

しかし、2021年になると、私たちの中で最高齢の人間を守るためには、これらの遺産を犠牲にしても構わないという言説に変わってきました。あなたが私を権利のあるミレニアム世代だと言う前に

私のことを権利のあるミレニアル世代だと言う前に、私をフォローしてくれている5万人の人々の中にいるたくさんの70歳以上の人たちや80歳以上の人たちに感謝したいと思います。

私がこの感情を抱くことが許されるだけでなく、あなたの感情でもあることをプライベートメッセージで再確認させてくれたことに感謝したいと思います。

レガシーや次の世代の未来よりも、私たちは人間であることの意味を、恐怖や慎重さ、生物学的な生存や「安全」のために犠牲にしているのです。

恐怖、慎重さ、生物学的生存、そして「安全」のために。

もし、Covid-19がガングリーンで、私たちが外科医だとしたら、私たちは足を救おうとしているが、患者を失うことになる。

足を救おうとしているが、患者を失うことになる。

#人生 #視点

http://DISCERNABLE.IO

 

A
「私は医師として、死の中に自分が努力できる目標を見出すことは衛生的であると確信しています。そして、その目標から遠ざかることは、人生の後半の目的を奪う不健康で異常なことであると考えています。~カール・ユング、CW8、パラ792

人生の真昼の秘密の時間に起こることは、放物線の反転であり、死の誕生であるから、...生きたいと思わないことは、死にたいと思わないことと同じである。生きたいと思わないことは、死にたいと思わないことと同じであり、なることと去ることは同じ曲線である。~カール・ユング『Liber Novus』274ページ、脚注75。

しかし、あなたが死ぬとき、あなたのために、あるいはあなたの代わりに誰かが死ぬことはありません。
完全に自分だけの問題となる。
自分が死ぬように生きること、それがあなたの人生全体で期待されていることです。
だから、ほとんどの人に起こるように、あなたにも起こるのです。
生きるべきだった時と全く同じ方法で死ぬのです。~カール・ユングからJ.アレン・ギルバートへの手紙 第1巻 422-423ページ
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A
今の時代に死の恐怖を抱いている人たちは、ユングが経験して書いた心理的な「死と再生」のプロセスを恐れている人たちでもあるようです。おそらく偶然の一致ではないでしょう。
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A
私たちを包囲する死者は、個性化の原理を果たしていない魂であり、そうでなければ遠くの星になっていただろう。私たちがそれを果たさない限り、死者は私たちに請求権を持ち、私たちを包囲し、私たちはそれから逃れることはできない。~カール・ユング;赤い本;付録C;370ページ
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A
あなたは私を "死 "と呼ぶかもしれない-太陽とともに昇った "死 "だ。私は静かな痛みと長い安らぎを持ってやってくる。私はあなたに保護のカバーをかける。生の中に死が始まる。あなたの暖かさが途切れることのないように、私はあなたに覆いをかぶせます。~A Dark Form to Philemon, Liber Novus, Page 355.

"フリーマンのインタビューでは、最後に「死」についての質問がありました。ユングによれば、心理学的には、死は誕生と同様に生命の不可欠な構成要素であるという。この観点からすると、死は一種のゲートのようなものです。この門をくぐりたくない人は、人生そのものを放棄していることになり、死を否定することで自分の人生を無意味なものにしていることになります。

では、老人は死に対してどのように振る舞えばよいのでしょうか。数多くの老人を診てきたユングは、自分の年齢を重ねることに何年も悩んできました。そんな彼にとっては、日々の生活を大切にして、終わりは避けられないと前を向いて生きるしかありません。それをしない人は、死を前にして生きる自信を失い、後ろ向きになり、体が硬くなって、生きているうちに死んでしまう。" ~ゲアハルト・ヴェール『ユング』より

インタビュアーです。ほとんどの人が実際には死がすべての終わりであると信じているに違いないのに,これを可能にするために,晩年の人々にどのようなアドバイスをしますか?

カール・ユングです。私は多くの老人を診てきましたが、彼らの意識が、明らかに完全な終わりに脅かされているという事実に対して何をしているかを見るのはとても興味深いことです。意識はそれを無視します。人生はあたかも続いているかのように振る舞います。だから私は、年寄りは生き続ける方がいいと思う。まるで何世紀も過ごさなければならないかのように、次の日を楽しみにして、ちゃんと生きる。でも、怖くて前を見ないで後ろを見ていると、石化して体が硬くなり、早死にしてしまう。しかし、これから始まる大冒険を楽しみにして生きているときは、生きている。無意識が意図していることは、そんなところにある。もちろん、人はいずれ死ぬものであり、それがすべての悲しいフィナーレであることは明白ですが、それでもなお、私たちの中にはそれを信じられないものがあるようです。しかし、これは単なる事実であり、心理的な事実である。それが何かを証明するという意味ではありません。単にそうなのである。例えば、私はなぜ塩が必要なのか分からないかもしれませんが、私たちは塩も好んで食べるのです、なぜなら気分が良くなるからです。そして、ある方法で考えると、かなり気分が良くなるかもしれません。そして、自然に沿って考えれば、適切に考えることができると思うのです。

 

A
I hear all these people afraid of the epidemic of large numbers of people dying… and yet I see no evidence of that happening. Where’s the statistics of overall death counts revealing this? The obituary section of my local newspaper does not reflect any change from the normal average listings.
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A
“As a doctor I am convinced that it is hygienic—if I may use the word—to discover in death a goal towards which one can strive, and that shrinking away from it is something unhealthy and abnormal which robs the second half of life of its purpose.” ~Carl Jung, CW 8, Para 792

Since what takes place in the secret hour of life's midday is the reversal of the parabola, the birth of death …Not wanting to live is identical with not wanting to die. Becoming and passing away is the same curve. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 274, Footnote 75.

But when you die, nobody else will die for you or instead of you.
It will be entirely and exclusively your own affair.
That has been expected of you through your whole life, that you live it as if you were dying.
So it will happen to you as it happens to most people.
They die in exactly the same ways as they should have lived. ~Carl Jung to J. Allen Gilbert, Letters Volume 1, Pages 422-423.
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A
It seems that those who hold this fear of death in our current times are also the same people who are afraid of the psychological ‘death and rebirth’ process that Jung went through and wrote about. Probably not a coincidence.
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The dead who besiege us are souls who have not fulfilled the principium individuationis, or else they would have become distant stars. Insofar as we do not fulfill it, the dead have a claim on us and besiege us and we cannot escape them. ~Carl Jung; The Red Book; Appendix C; Page 370
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You may call me death-death that rose with the sun. I come with quiet pain and long peace. I lay the cover of protection on you. In the midst of life begins death. I lay cover upon cover upon you so that your warmth will never cease. ~A Dark Form to Philemon, Liber Novus, Page 355.

“Finally the Freeman interview led to the question of death. According to Jung, psychologically speaking, it is, with birth, an equally integral component of life. From this point of view death represents a kind of gate. Whoever does not want to go through it shirks life itself; by his denial of death he makes his life meaningless.

But how should an old person behave toward death? Jung's advice was clear: having treated innumerable old people and having been concerned himself for years with mastering his own age, for him there was only one way to live from day to day and look ahead, inevitable as the end my be. Those who do not do this, robbing themselves of their confidence in life in the face of death, look backward, grow stiff, and die while they are still alive.” ~Gerhard Wehr, “Jung”.

Interviewer: What advice would you give to people in their later life to enable them to do this when most of them must in fact believe that death is the end of everything?

Carl Jung: Well, you see I have treated many old people and it's quite interesting to watch what their consciousness is doing with the fact that it is apparently threatened with the complete end. It disregards it. Life behaves as if it were going on. And so I think it is better for old people to live on, to look forward to the next day as if he had to spend centuries and then he lives properly. But when he is afraid and when he doesn't look forward when he looks back, he petrifies, he gets stiff and he dies before his time. But when he is living on looking forward to the great adventure that is ahead, then he lives. And that is about what the unconsciousness is intending to do. Of course it is quite obvious that we are all going to die and this is the sad finale of everything, but never the less there is something in us that doesn't believe it, apparently. But this is merely a fact, a psychological fact. It doesn't mean to me that it proves something. It is simply so. For instance I may not know why we need salt but we prefer to eat salt too, because you feel better. And so when you think in a certain way you may feel considerably better. And I think that if you think along the lines of nature then you think properly.

 

"はっきりと見るためには死の冷たさが必要である。生命は生きることも死ぬことも、始まることも終わることも望んでいる。あなたは永遠に生きることを強制されているわけではありません。しかし、あなたの中には両方の意志があるので、あなたは死ぬこともできます。生と死は、あなたの存在においてバランスを取らなければならない。今日の男性は、あまりにも多くの正しくないものが生きていて、あまりにも多くの正しいものが死んでいるので、大きな死のスライスが必要です。バランスを保っているものは正しく、バランスを崩しているものは正しくない。しかし、バランスがとれていれば、それを維持するものは正しくなく、それを乱すものは正しいのである。バランスは同時に生であり、死でもある。生の完成のためには、死とのバランスがふさわしい。私が死を受け入れれば、私の木は成長します。私が世界を包む死に突入すれば、私の芽は開きます。私たちの人生には、いかに死が必要かということです。

些細なことでも喜びを感じるのは、死を受け入れたときだけです。しかし、まだ生きられるものを貪欲に探していたら、喜びに値するものは何もなく、あなたを取り囲み続ける小さなものはもはや喜びではないのです。だから、私は死を見ています。

もしあなたが死を受け入れるならば、それは完全に霜の降りた夜と不安な心配のようなものですが、甘いブドウでいっぱいのブドウ園の中の霜の降りた夜なのです。あなたはすぐに自分の富に喜びを感じるでしょう。死は熟す。果実を収穫できるようになるには、死が必要です。死がなければ、人生は意味のないものになってしまう。なぜなら、長く続くものが再び立ち上がり、自らの意味を否定するからだ。存在するためには、そして自分の存在を楽しむためには、死が必要であり、限界があるからこそ自分の存在を満たすことができるのである。" ~カール・ユング『赤い本』274-275ページ。
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医師として私が確信しているのは、死の中に自分が努力できる目標を見出すことは、たとえ言葉を使っても衛生的なことであり、それを避けて身を縮めることは、人生の後半の目的を奪う不健康で異常なことだということである。~カール・ユング、CW8、パラ792

4つに分割することは、個性化の原理です。それは、破壊の危険性をはらんだ多くの図形に直面して、1つまたは全体になることを意味します。それは、死を克服し、再生をもたらすものです。~カール・ユング『子どもの夢セミナー』372ページ。

キリストの十字架上での贖罪の死は、「洗礼」、つまり死の木に象徴される第二の母を介した再生として理解されていました...二重母のモチーフは、二重の誕生の考えを示唆しています。二人の母親のモチーフは、二重の誕生という考えを示唆している。一方の母親は現実の人間の母親であり、もう一方の母親は象徴的な母親である。~カール・ユング、CW 5、パラグラフ 494-495。

心理学は死への準備です。私たちには、自分が入ってきたときよりも高いレベルで人生を終えたいという衝動がある。~カール・ユング、C.G.ユングとの会話、心理療法、16ページ。

死は2つの世界を引き合わせるものであり、終わりではありません。私たちはその架け橋なのです。~カール・ユング、J.E.T.、95ページ。

人生の真昼の秘密の時間に起こることは、放物線の反転であり、死の誕生であるから、...生きたいと思わないことは、死にたいと思わないことと同じである。生きたいと思わないことは、死にたいと思わないことと同じであり、なることと去ることは同じ曲線である。~カール・ユング『Liber Novus』274ページ、脚注75。

しかし、あなたが死ぬとき、あなたのために、あるいはあなたの代わりに誰かが死ぬことはありません。
完全に自分だけの問題となる。
自分が死ぬように生きること、それがあなたの人生全体で期待されていることです。
だから、ほとんどの人に起こるように、あなたにも起こるのです。
生きるべきだった時と全く同じ方法で死ぬのです。~カール・ユングからJ・アレン・ギルバートへの手紙、第1巻、422-423ページ

黒いカブトムシは再生に必要な死であり、その後、新しい太陽が輝いた。そして、春の日の出が死んだ大地を蘇らせるように、深淵の太陽が死者を蘇らせ、こうして光と闇の恐ろしい戦いが始まった。~カール・ユング『Liber Novus』238ページ。

"私がこのような「理不尽」な態度をとる理由は、死後に自分がどうなるのか全く分からないからである。私には、死をもってしても物事は終わらないと考える十分な理由があります。人生は長い物語の間奏曲のようだ」。~CG Jung, 1975, p. 279.

再生に関するすべての考え方は、この事実に基づいています。
自然そのものが、死と再生を求めているのです。
錬金術師のデモクリトスが言うように、「自然は自然を喜び、自然は自然を従え、自然は自然を支配する」~カール・ユング、CW9.1、パラ234
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“We need the coldness of death to see clearly. Life wants to live and to die, to begin and to end. You are not forced to live eternally; but you can also die, since there is a will in you for both. Life and death must strike a balance in your existence. Today's men need a large slice of death, since too much incorrectness lives in them, and too much correctness died in them. What stays in balance is correct, what disturbs balance is incorrect. But if balance has been attained, then that which preserves it is incorrect and that which disturbs it is correct. Balance is at once life and death. For the completion of life a balance with death is fitting. If I accept death, then my tree greens, since dying increases life. If I plunge into the death encompassing the world, then my buds break open. How much our life needs death!

Joy at the smallest things comes to you only when you have accepted death. But if you look out greedily for all that you could still live, then nothing is great enough for your pleasure, and the smallest things that continue to surround you are no longer a joy. Therefore I behold death, since it teaches me how to live.

If you accept death, it is altogether like a frosty night and an anxious misgiving, but a frosty night in a vineyard full of sweet grapes. You will soon take pleasure in your wealth. Death ripens. One needs death to be able to harvest the fruit. Without death, life would be meaningless, since the long-lasting rises again and denies its own meaning. To be, and to enjoy your being, you need death, and limitation enables you to fulfill your being.” ~Carl Jung, Red Book, Pages 274-275.
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As a doctor I am convinced that it is hygienic—if I may use the word—to discover in death a goal towards which one can strive, and that shrinking away from it is something unhealthy and abnormal which robs the second half of life of its purpose. ~Carl Jung, CW 8, Para 792

The division into four is a principium individuationis; it means to become one or a whole in the face of the many figures that carry the danger of destruction in them. It is what overcomes death and can bring about rebirth. ~Carl Jung, Children’s Dreams Seminar, Page 372.

Christ’s redemptive death on the cross was understood as a “baptism,” that is to say, as rebirth through the second mother, symbolized by the tree of death… The dual-mother motif suggests the idea of a dual birth. One of the mothers is the real, human mother, the other is the symbolical mother. ~Carl Jung, CW 5, para 494-495.

Psychology is a preparation for death. We have an urge to leave life at a higher level than the one at which we entered. ~Carl Jung; Conversations with C.G. Jung, Psychotherapy, Page 16.

Death is a drawing together of two worlds, not an end. We are the bridge. ~Carl Jung, J.E.T., Page 95.

Since what takes place in the secret hour of life's midday is the reversal of the parabola, the birth of death …Not wanting to live is identical with not wanting to die. Becoming and passing away is the same curve. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 274, Footnote 75.

But when you die, nobody else will die for you or instead of you.
It will be entirely and exclusively your own affair.
That has been expected of you through your whole life, that you live it as if you were dying.
So it will happen to you as it happens to most people.
They die in exactly the same ways as they should have lived. ~Carl Jung to J. Allen Gilbert, Letters Volume 1, Pages 422-423.

The black beetle is the death that is necessary for renewal; and so thereafter, a new sun glowed, the sun of the depths, full of riddles, a sun of the night. And as the rising sun of spring quickens the dead earth, so the sun of the depths quickened the dead, and thus began the terrible struggle between light and darkness. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 238.

“The reason for such an “unreasonable” attitude with me is that I am not at all sure what will happen to me after death. I have good reasons to assume that things are not finished with death. Life seems to be an interlude in a long story.” ~CG Jung, 1975, p. 279.

All ideas of rebirth are founded on this fact.
Nature herself demands a death and a rebirth.
As the alchemist Democritus says: “Nature rejoices in nature, nature subdues nature, nature rules over nature” ~Carl Jung, CW 9.1, Para 234
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