やっと宿題が完成した。
今日は12時間以上かかっている。
締め切りが今日なので、嫌でも集中力が出てくる。でも、こんな状態では、駄目だ。
こんなに詰め込んで勉強したのは、久しぶり・・・
一度解いた後に、下記の作業をやって、再度問題を解いてみると、なるほど、と思う事が
たくさんある。まだ、正確に聞きとれていない事が、よくわかった。
今回の作業で、少しでも、根本的にListening力が上がっている事を、期待すると同時に、
この苦労を忘れない為にも、今後も、下記の先生に送った内容の様な分析は怠らないようにする。
今回勉強になった事をまとめてみた。
音声を何度も再生しながら、文字で起こしていく作業は、とてつもなく集中力が必要で、
すぐに息切れしてしまった。
知らない単語は聞きとれないと、スペルがわからず、文章が繋がらないので、苦労した。
更に、文字に起こした英語を日本語に訳す。英文が正しくないと、意味不明になるので、
いざ日本語となると、更に苦戦した。
以前、興味本位で同時通訳の学校へ通っていた時に、外国語を学ぶ上で、
母国語を知らないと、理解できない、と、先生に言われた事がある。
正にその通りで、日本語に訳す時に、適切な日本語が、出てこない。
知らない単語が出てくると、意味が取れなくなっている。会話のスピードにも付いていけてない。
詳細部分が図式で出題された時は、お手上げだった。
下記の問題で、一番難しいと感じたのは、Earth Scienceだった。雷が発生するメカニズムについて
だが、プラスとマイナスの粒子について、詳細が聞きとれなかった。
アトランダムに問題を選んだが、動物関係の似たような問題になってしまった。
下記は、先生に送った内容。
*********************************
(1) 前回の本試験結果 省略
(2) 未使用(=これから申し込みが可能な)のTPOの番号をお教えください。
Order Confirmation Number: 566043
(3) (2)から新たなものを選んで次の課題を行ってください。
a. R/Lのスコア報告 Reading: 16 of 33 48%,
Listening: 45 of 92 49%
b. Lの弱点項目分析(多く間違った質問タイプワースト5つを報告)
1. According to the professor...?
2. How do...?
3. Why does the professor mention...?
4. What is the purpose of the talk?
5. What was/is...?
c. campus conversation/lecture/lecture conversationの各問題を録音 省略
---------------------------------------------------------------------------
d. 音声の書き出し(*必ず「声だし」をしながら、文章化して送信)
e. 要約を作成し送信
Question 1 ~: Earth Science
Professor Smith, I was wondering if you could tell me what you mentioned the class today by storm cloud updraft.
Sure. Storm cloud updraft. OK. You remember than enough updraft occurs most during period hot weather.
Yeah.
OK. And ground temperature heat the air which them alive into the cloud and this is warming
arriving the air creating off dread.
All right, I can see that. But I guess what I really want to know how this lead to lightening.
Oh, I see. So, you really little confused about your role point of my lecture. Let me one through once more.
Cloud particles coolant.
And coolant becoming reflect recharged.
Lighter flow particles like ice scrape frozen tiny water drops become positive charged.
And heavier particles like big water drops become negatively charged.
Now the point is the off draft separate the charge particles.
It swift lighter positively charge particles to the top of the cloud.
And heavier negatively charge particles draft to the bottom.
And this separation produces lightening?
That's right. The help you understand that occurs one your slight being what happens one
pieces of magnetize iron ore places top of the table.
Well, pieces opposite tools slight across the table toward one another, because opposite magnetic tools
track one another.
Right. Now opposite electronic charges track one another, too.
When they move to clouds towards one another, they spark huge electronic current and could both
mess lightening.
Now let me guess tell you.
That's inter cloud lightening that is the tight of the lightening strike within the cloud.
It's not fat to ground lightening with lightening strike the ground from the cloud.
スミス教授、今日の講義でのテーマである嵐雲について伺いたいのですが。
暑い気候の終わりに上昇が多く発生する事は、理解している。
地表温度が上昇して雲に到達し、雲を形成する。
しかし、学生は雷をどの様に誘導するかについて、知りたいと思っている。
教授は、その質問に、学生は講義を少し混同していると、感じているので、もう一度、説明する。
雲の粒は冷やされる。そして、再充電される。雷は、正電荷になる凍った微量の雨粒を
氷をひっかく様に流れる。
マイナスに帯電している大きな雨粒の様な重い粒になる。
そして、重要な事は、off draftが荷電粒子と分離する事である。
それは、即座に雲の頂上へ雷が帯電される。
そして、重い負荷電粒子が下へ下がる。
この分離が雷を形成するのですか?と、学生が教授に尋ねる。
そのとおり。卓上に置かれた、磁気を帯びた鉄鉱石のかけらに何が起きているのかを理解するのに役立つ。
学生は、性質が反対の道具の1部がわずかにテーブルを交差する。なぜならば、性質が反対の磁気工具は
お互いを記録し合う。と答える。
教授が、そうです。性質が反対の電子負荷も、お互い記録し合う。と付け加える。
電子負荷がお互い雲に向かって動く時、これらは大量の電子電流の火花が散り、雷が鳴り響く。
雲が光る事は雲の中で雷が落ちるという事である。
地面に雷が落ちるのは雲からの距離がそんなに遠くはない。
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Question 11~: Zoology
I'm inviting The Mark Tina tour seminar today because she has a particular interesting
Antarctic wild life.
Particularly, how species survive and harsh clime.
And she is telling me all about this new exhibited city zoo.
I thought the future's zoologist you might be interested in hearing about it.
This got this new exist Penguin.
But not just any Penguins.
No, that's right. These are Emperor Penguins.
And quite unique.
Part in because of the fact theory only land based animals that the entire winter in arctic.
I was impressed but what you say about the size.
Near you probably seeing the average zoo Penguin, not particularly small animals like
flogs whatever but, not particularly large either.
Emperor Penguins do you say like meter and half tall?
Yeah. And all huddle together this great big penguin mass.
It must be impressive site.
Imagine what group of ten thousand must look like together.
You know they do that.
Because if they together, it helps some conserve body heat.
Especially cold dark winter there.
They also have really sick rare of setters that helps stay warm.
Shelter pretty well equipped.
I mean that's the point of the exhibit.
To demonstrate, how these animals survive the winter there.
Right. And don't females live off their own furs while they are caring for their eggs?
Actually, it's the male that's signor the eggs incubate them.
The female are feeding during two month period.
And during this time, the male just live off own their body fat.
You mean the males are even all during this time?
Didn't you say something monkey about how the female black box some the foods
she hunted to the male?
No, the females do live but they don't bring anything to the males.
They stored enough fat to live off until the end of winter when check hatch.
教授: 私は今日、Mark Tinaをセミナーに招待しています。なぜなら彼女は南極の野生生物に特に興味を
持っているからである。
特に種がどの様に厳しい気候で生き残っているか。
そして、彼女は街の動物園の展示物について全て教えてくれる。
私は、将来の動物学者に君達が興味を示すかもしれないと考えていた。
アシスタント: 新しい展示のペンギンです。
教授: しかし、普通のペンギンではない。
アシスタント: そうです。これらは皇帝ペンギンです。そして、とてもユニークです。
冬の間極地で過ごす唯一の陸上動物です。
教授: 私は印象的だったのは、大きさについて聞かされたからです。
動物園のペンギンで見られる平均的なサイズは
特に、カエルの様な小さな動物や何だっていいが、特に大きな動物でもない。
皇帝ペンギンは、1m50cmの様なサイズと考えてますか?
アシスタント: ええ。そしてこの大きいペンギンの集団の全体が集まっている。
それは印象的な場所である事に違いない。
教授: 1万のグループが一緒にいるように見えるのは何かを想像してみよう。
アシスタント: 一緒にいるのはご存知の様に、もし彼らが一緒にいられれば、
特に寒くて暗い冬は、体温を温存する事を
助ける役割がある。彼らは、温かくして過ごすので病気になる事は稀です。
シェルターがうまく備わっている(シェルター機能が備わっている)様です。
それは、展示の重要な点です。いかにして、これらの動物が冬の間そこで
生き延びるかを示している。
教授: そうですね。卵を温めている間、メスは自身のファーで生きているのですか?
アシスタント: 実際は、オスが孵化させます。メスは2ヶ月間、餌を与えます。そして、
この間、オスは体脂肪だけで生きています。
生徒: オスはずっとという意味ですか?
教授: メスがオスの為に食べ物を捕って来ると言っていなかったですか?
アシスタント: いいえ。メスは生きているが、オスに何か運んでくる事はないです。
彼らは孵化をチェックする冬の終わりまで生きるのに十分な脂肪を蓄えています。
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Question 45~: Biology
Now this discovery human respiratory system I'd like to mention interesting survival
mechanism known is the diving reflex.
As you know, under ordinary circumstances, the bring cannot be deprive the oxygen
longer than four minutes without suffering reversal damage.
But maybe you've heard on a news about someone fall into icy water and survive.
Even after staying there up to half an hour.
And not only do they not drawn, they need not even suffering any brain damage.
How can this happen?
Well, the explanation is the dive group of automatic reaction known is the diving reflex.
In humans, this diving reflex is only occasionally triggered.
Its extreme cold makes the make about demand the sail slow down.
So this sail need left oxygen.
But for long time finest wonder what might be diving mammals such as sea otters to stay
submerged under sea as long as 75 minutes.
It isn't that they have different oxygen requirements some humans and it is not they long
proportionally larger than hours.
Actually, their receptor organs those similar each other.
One different though, is there relative to their body size.
Diving mammal have a great blood volume than humans.
In human beings, lot accounts about 7% body weight.
But in diving mammals, it maybe twice as much.
Also, proportionately their blood vessels are bigger than ours.
This provides marine mammals with blood vessels much richer in oxygen.
But that still not enough oxygen to keep under water so long.
(Scinci)ologists, eventually discovered how the reflex diving works.
When marine animals dive, they have the ability to slow down on heart rate considerably.
A feel heart rate go through 100 beats per minute down to 30 beats per minute.
That's a big drop.
Then the blood supplied be crisis to those tissues that calorie oxygen deprivation.
But the skin and the muscles of the digest tracked.
But since the heat and bring cells couldn't rough more than four minutes without oxygen,
most of oxygen is redirected there.
人間の呼吸器系の発見である、興味深い生きる為のからくりとして知られている潜水反応に
ついて述べたい。
ご存知の様に、本来ならば、苦しむ事なく逆転のダメージにおいて、酸素を4分以上は奪えない。
しかし、誰かが氷水の中に落ちて生き残ったというニュースを恐らく聞いたことと思います。
最大30分までそこにいたものの、緊張しているだけでなく、彼らは脳に損傷を負う必要はない。
どの様にして起こったのか。
その説明は無意識の反応の潜水グループとして知られている、潜水反応である。
人間において、この潜水反応は時々引き金を引く。
その極端な寒さは潜水の動きを減速する事を要求する。
従って、この潜水は酸素を必要とする。
しかし、アシカの様な潜水する哺乳類は75分間水中にいる事ができる。
酸素の要求は人によって違う。そして比例的に一時間より長い事はない。
実際には、レセプターはお互いに似ている。
1つの大きな違いは比較的体のサイズが大きい事、潜水する哺乳類は人間より血液量が多い。
人間は、全体のおよそ7%を占める。
しかし、潜水する哺乳類は恐らく2倍を占める。
比例的に、彼らの血管は、人間より大きい。
これは海の哺乳類の血管はより多くの酸素を必要とする事を意味する。
しかし、十分な酸素を水中で長時間維持する事はできない。
海洋学者は最終的に、潜水反応がどの様に機能するかを発見した。
海洋哺乳類が泳ぐ時、彼らは大幅に心拍数を減速させる能力がある。
1分間に100回の心拍数を1分間に30回まで下げる事ができる。
これは大幅な低下である。
それから、酸素が奪われるので、血液が供給される。
しかし、その皮膚と消化器系の筋肉が捕えられる。
しかし、心臓と細胞は酸素なしで4分以上生きられないので、殆どの酸素は心臓に転嫁される。
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
f. 設問と選択肢を書き写し、訳して送信
Question 1 ~: Earth Science
1. What is the discussion mainly about?
ディスカッションの主旨は何か。
2. What causes positive and negatively particles to separate?
正と負荷電粒子が別れる原因は何か。
3. According to the discussion, what two particles become electrically charged?
ディスカッションによると、2つの粒子が帯電するのは何か。
4. What creates lightening spark?
雷が火花を散らすのは何を形成しているか。
5. The professor explains the separation of charged particles. Which of the following diagrams most
closely matches the kind of separation he explains?
教授は荷電粒子の分離について説明している。
次のうちどの図形が彼が説明している分離の種類に近いでしょうか。
Question 11~: Zoology
11. What is the discussion mainly about?
ディスカッションの主旨は何か。
12. What is unique about emperor penguins?
皇帝ペンギンのユニークな点は何か。
13. What physical characteristic of emperor penguins distinguishes them from other penguin species?
皇帝ペンギンを他のペンギンと区別する身体的特徴は何か。
14. According to the discussion, what is the role of male emperor penguins during the incubation period?
ディスカッションによると、抱卵期間の間のオスの役割は何か。
15. How do emperor penguins conserve body heat?
皇帝ペンギンはどの様にして体温を節約するのか。
Question 45~: Biology
45. What is the purpose of the talk?
会話の目的は何か。
46. Why does the professor mention accidental falls into icy water?
なぜ教授は氷水に転落した事故を述べたのか。
47. What does the diving reflex allow marine mammals to do?
潜水反応が海洋哺乳類に許可するのは何か。
48. According to the professor, what physical difference between marine mammals
and humans allows marine mammals to stay underwater for long periods?
教授によると、海洋哺乳類と人間の間の身体的相違が長時間海底に留まる為に
許可しているものは何か。
49. What happens when marine mammals dive?
海洋哺乳類が泳ぐ時に起こる事は何か。
50. According to the professor what would happen if marine mammals did not have the diving reflex?
教授によると、もし海洋哺乳類が潜水反応を持っていなかったら、何が起こるか。
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
g. 設問を英語で答え送信
Question 1 ~: Earth Science
1. What is the discussion mainly about?
○How lightning occurs
2. What causes positive and negatively particles to separate?
○Updrafts
3. According to the discussion, what two particles become electrically charged?
○Water drops, Ice crystals
4. What creates lightening spark?
○The attraction of opposite electric charges
5. The professor explains the separation of charged particles. Which of the following diagrams most closely matches
the kind of separation he explains?
○ ⊕⊕⊕ = ⊖⊖⊖
Question 11~: Zoology
11. What is the discussion mainly about?
○How emperor penguins survive in the cold
12. What is unique about emperor penguins?
○They spend the winter in Antarctica
13. What physical characteristic of emperor penguins distinguishes them from other penguin species?
○Their size
14. According to the discussion, what is the role of male emperor penguins during the incubation period?
○They keep the eggs warm
15. How do emperor penguins conserve body heat?
○By huddling in large groups
○By growing a thick layer of feathers
Question 45~: Biology
45. What is the purpose of the talk?
○To describe a survival mechanism used underwater
46. Why does the professor mention accidental falls into icy water?
○To show that the diving reflex exists in humans
47. What does the diving reflex allow marine mammals to do?
○Stay underwater for long periods
48. According to the professor, what physical difference between marine mammals
and humans allows marine mammals to stay underwater for long periods?
○Marine mammals have a great blood volumes
49. What happens when marine mammals dive?
○Heart rate decreases
○Oxygen is diverted to the brain and heart
50. According to the professor what would happen if marine mammals did not
have the diving reflex?
○They would suffer brain damage during long dives
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
h. CIA(正解不正解分析)をして送信
Question 1 ~: Earth Science
1. What is the discussion mainly about?
○How lightning occurs
2. What causes positive and negatively particles to separate?
○Updrafts
☓Electricity
3. According to the discussion, what two particles become electrically charged?
○Water drops, + Ice crystals
☓Air molecules
4. What creates lightening spark?
○The attraction of opposite electric charges
5. The professor explains the separation of charged particles. Which of the following diagrams
most closely matches the kind of separation he explains?
○ ⊕⊕⊕ = ⊖⊖⊖ ⊕⊕⊕ = ⊖⊖⊖
☓⊕⊕⊕ ⊖⊖⊖
Question 11~: Zoology
11. What is the discussion mainly about?
○How emperor penguins survive in the cold
12. What is unique about emperor penguins?
○They spend the winter in Antarctica
13. What physical characteristic of emperor penguins distinguishes them from other penguin species?
○Their size
14. According to the discussion, what is the role of male emperor penguins during the incubation period?
○They keep the eggs warm
15. How do emperor penguins conserve body heat?
○By huddling in large groups + By growing a thick layer of feathers
☓By lining their nests with feathers
Question 45~: Biology
45. What is the purpose of the talk?
○To describe a survival mechanism used underwater
☓To explain how mammals breathe underwater
46. Why does the professor mention accidental falls into icy water?
○To show that the diving reflex exists in humans
47. What does the diving reflex allow marine mammals to do?
○Stay underwater for long periods
48. According to the professor, what physical difference between marine mammals and humans
allows marine mammals to stay underwater for long periods?
○Marine mammals have a great blood volumes
49. What happens when marine mammals dive?
○Heart rate decreases
○Oxygen is diverted to the brain and heart
50. According to the professor what would happen if marine mammals did not have the diving reflex?
○They would suffer brain damage during long dives
☓They could not survive rapid decreases in pressure
最後にポチっとランキング参加お願いします。