ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

私たちの多くは、本来の自分を感情に埋もれさせたまま人生を歩んでいます。

2021-07-07 09:10:06 | 心理学

分析心理学。理論と実践-。
Գոհար Մնացականյան - 
私たちの多くは、本来の自分を感情に埋もれさせたまま人生を歩んでいます。抑圧を維持するために多くのエネルギーを注いでいるため、より深い質問をするためのエネルギーはほとんど残っていません。私たちの逃避がもたらす結果は深刻です。
私たちの備蓄品は、自己の内側に向けた武器の貯蔵庫へと変化していきます。

ルミの言葉にあるように、「ほとんどの人は火を避けようとするので、結局火の中に入ってしまう」のです。これが「その後」の力です。私たちが自分のものを処理しなければ、それが私たちを処理するのです。
- ジェフ・ブラウン著『ソウルシェイピング。自己創造の旅

原則として、人間の精神構造の中で反社会的な要素を表す傾向、つまり私が誰もが持っている「統計的犯罪者」と呼ぶものは抑圧されています。
しかし、単に抑圧されているだけの傾向は、通常、やや疑わしい性質を持っています。反社会的というよりも、型破りで社会的に不器用なのである。抑圧する理由も同様に疑わしい。

ある人は全くの臆病から、ある人は慣習的な道徳から、またある人は名誉のために抑圧する。

抑圧とは、ある種の中途半端な意識で物事を手放すことであり、熱いケーキを落としたり、高すぎるブドウを非難したり、自分の欲望を意識しないように見て見ぬふりをしたりすることである。

フロイトは、抑圧が神経症を引き起こす主要なメカニズムの1つであることを発見した。抑制は意識的な道徳的選択に相当するが、抑圧は嫌な決定を取り除くためのむしろ不道徳な「好み」である。

抑制は心配、葛藤、苦しみを引き起こすかもしれないが、神経症を引き起こすことはない。神経症は常に正当な苦しみの代用なのである。
- C.G.ユング『心理学と宗教』CW11、par. 129.

* 抑圧 - 不快な感情、衝動、記憶、思考を意識から無意識に遮断すること。ジグムント・フロイトによって導入されたこの防衛メカニズムの目的は、罪悪感や不安感を最小限に抑えようとすることです。抑圧は、最初は効果的かもしれませんが、将来的にはより大きな不安につながる可能性があります。

抑圧は、もう一つの防衛機制である抑制と混同されがちです。抑圧が無意識のうちに不要な思考や衝動を遮断するものであるのに対し、抑制は完全に自発的なものであり、意図的に苦痛や不要な思考を忘れようとしたり、考えないようにしたりします。ケンドラ・チェリー「防衛機制としての抑圧」より
絵画 ジョン・ラリバ

 

Analytical Psychology: Theory and Practice  ·
Գոհար Մնացականյան · 7月4日 12:22 ·
Too many of us move through our lives with our true selves buried below layers of repressed emotion. With so much energy channeled toward sustaining the repression, there is little left over for the deeper questions. The consequences of our evasion are profound.
Our stockpiles toxify into a cache of weapons that turn inward against the self: quick fix, long suffering.

As Rumi said, “Most people guard against the fire, and so end up in it.” This is the power of then. If we don’t deal with our stuff, it deals with us.
- Jeff Brown, Soulshaping: A Journey of Self Creation

As a rule those tendencies that represent the antisocial elements in man's psychic structure—what I call the "statistical criminal" in everybody—are suppressed, that is, they are consciously and deliberately disposed of.
But tendencies that are merely repressed are usually of a somewhat doubtful character. They are not so much antisocial as unconventional and socially awkward. The reason why we repress them is equally doubtful.

Some people repress them from sheer cowardice, others from conventional morality, and others again for reasons of respectability.

Repression is a sort of half conscious and half-hearted letting go of things, a dropping of hot cakes or a reviling of grapes which hang too high, or a looking the other way in order not to become conscious of one's desires.

Freud discovered that repression is one of the main mechanisms in the making of a neurosis. Suppression amounts to a conscious moral choice, but repression is a rather immoral "penchant" for getting rid of disagreeable decisions.

Suppression may cause worry, conflict and suffering, but it never causes a neurosis. Neurosis is always a substitute for legitimate suffering.
- C.G. Jung, Psychology and Religion, CW 11, par. 129.

* Repression - the unconscious blocking of unpleasant emotions, impulses, memories, and thoughts from your conscious mind. Introduced by Sigmund Freud, the purpose of this defense mechanism is to try to minimize feelings of guilt and anxiety. While repression might initially be effective, it can lead to greater anxiety down the road.

Repression is often confused with suppression, another type of defense mechanism. Where repression involves unconsciously blocking unwanted thoughts or impulses, suppression is entirely voluntary, deliberately trying to forget or not think about painful or unwanted thoughts. (Kendra Cherry, Repression as a Defense Mechanism)
Painting: John Larriva


神経症
https://ameblo.jp/spirit-15/entry-12774403655.html

エナンチオドロミア

"情熱の地獄を通り抜けない人間は、決して情熱に打ち勝つことはできない" C.G.ユング

破壊と創造ーマリー・ルイーズ・フォン・フランツ



最新の画像もっと見る