英検準1級&東大・京大・早慶の英語(英単語)は英英方式で突破できる!

英英思考を制するものは英語を制す。英英辞典とネイティブ向け読み物への早期移行が異次元の高速学習を可能にした。

共通テスト英語攻略のための整序&英英挟み撃ち問題(14)(1994年センター試験追試第5問より)

2021年08月16日 | 共通テスト英語攻略のための整序&英英挟み撃ち問題
 共通テスト英語はセンター試験英語と比較して大幅に量が増えたものの、読解力と聴解力があれば確実に点が取れる試験です。そのためには、語彙と語順を身につけることが欠かせません。
 センター試験の過去問から共通テスト英語攻略のための整序&英英挟み撃ち問題をお届けします。整序問題は文意が通じるように並べて、英英挟み撃ち問題は青字の英英定義を参照して単語を文脈に合う形に完成させてください。青字の英英定義はすべて大学入学共通テスト 時間内で解ける力がつく英英直読英単語・熟語に収録されたものです。
 高校生が英英辞典に親しみ大学受験期には英英辞典を自由自在に使いこなすようになれば、日本人の英語力は劇的に改善されます。

1994-追試(5)改題
□Why is it that many people who have suffered a major shock, such as divorce or the death of a family member, seem to be weaker against a variety of major and minor illnesses? One ①(among / common / psychologists / idea) has been that people could deal with suffering more effectively if they were able to understand and accept it. Indeed, many experts emphasize the value of ②exp---- 【to show what you are feeling or thinking using words or actions】 thoughts and feelings associated with upsetting events.
□Recently, a team of medical researchers ③inv---- 【to try to discover all the facts about something such as a crime, accident, or scientific problem】 the links between describing psychologically painful events and long-term health. In one experiment healthy college students were asked to write about either personally disturbing experiences or ordinary topics over a period of four days. In the months afterwards, students who had ④(to / their / chosen / reveal) inner thoughts and feelings in their writing visited the health center for illness much less often than those who had written about everyday topics.
□In an experiment that followed, another group of healthy students were given the four-day writing exercise. Some chose to write about highly personal and upsetting experiences (including loneliness, problems with family and friends, and death). When questioned immediately afterwards, they stated that they did ⑤(better / not / any / feel). However, their blood samples taken before and after the experiment showed evidence of an improved resistance to illness. The white cells that fight off bacteria and viruses had increased their ⑥rea---- 【the way you act or feel in response to something】 and sensitivity to the “invaders.” This ⑦tre---- 【a general tendency in which a situation is changing or developing】 continued over the following six weeks, when another blood sample was taken. Individuals who showed the best results were those who wrote about topics that they had actively ⑧ref---- 【to stop yourself from doing something that you want to do】 from telling others about.
□The researchers ⑨(failure / that / to / propose) face up to painful experience can be a form of stress itself, and can increase the possibility of illness. It follows, then, that actively dealing with a major shock makes possible its understanding and acceptance. The answer is ⑩(in silence / not / suffer / to). It may not always be possible to talk about personal problems, but writing them down will help the body to fight disease in the long run.

解答)①(common idea among psychologists) ②expressing③investigated④(chosen to reveal their)⑤(not feel any better)⑥reaction⑦trend⑧refrained⑨(propose that failure to)⑩(not to suffer in silence)

全訳)
□離婚や家族の死など、大きなショックを受けた人の多くが、さまざまな大小の病気に弱いように見えるのはなぜだろうか。心理学者の間で共通の考えのひとつは、苦しみを理解して受け入れることができれば、人々はより効果的に苦しみに対処できるというものである。確かに多くの専門家は、動揺する出来事に関連する考えや感情を表現することの価値を強調している。
□最近、医学研究者のチームが、心理的に痛みを伴う出来事の説明と長期的な健康との関連を調査した。ある実験で健康な大学生は、4日間にわたって個人的に不快な経験、あるいは日常のトピックについて書くように求められた。その後の数か月間、自分の内面の考えや感情を自分の文章で明らかにすることを選択した学生は、日常のトピックについて書いた学生よりもはるかに少ない頻度で病気のために保健センターを訪れた。
□その後の実験では、健康な学生の別のグループに4日間のライティング演習が行われた。非常に個人的で動揺する経験(孤独、家族や友人との問題、死など)について書くことを選んだ人もいた。直後に質問されたとき、彼らは気分が良くなってはいないと述べた。しかし、実験の前後に採取された彼らの血液サンプルは、病気に対する抵抗力の改善の証拠を示した。バクテリアやウイルスを撃退する白血球は、「侵入者」に対する反応と感受性を高めていた。この傾向は、別の血液サンプルが採取された次の6週間にわたって続いた。最良の結果を示したのは、積極的に他人に話すことを控えたトピックについて書いた人たちだった。
□研究者たちは、痛みを伴う経験に直面しないこと自体がストレスの一形態であり、病気の可能性を高める可能性があると提起している。したがって、大きなショックに積極的に対処することでその理解と受容が可能になる。答えは黙って苦しむことではない。個人的な問題について話すことが常に可能であるとは限らないかもしれないが、それらを書き留めることは長期的には体が病気と戦うのに役立つ。

※上記の英英挟み撃ち問題は単語を知っていないと解けません。しかし以下のような大学入学共通テスト 時間内で解ける力がつく英英直読英単語・熟語に収録された英英定義選択問題は考えて解ける問題です。

(51)
①search【sə'ːrtʃ】(Ex:*Spending less time outside the home *searching for food *reduces the risk of being killed by other animals.)(201)
②fear【fíər】(Ex:Many scientists *fear that there may be far fewer polar bears, thanks to the *effects of *climate change.)(202)
③express【iksprés】(Ex:*Expressing *gratitude can make all the *difference in your *relationship.)(203)
④inquire【inkwáiər】(Ex:The product you *inquired about is out of stock now.)(204)
(A)to show what you are feeling or thinking using words or *actions
(B)to ask for *information about something
(C)to try to find someone or something by looking carefully
(D)to feel *worried that something bad may happen

※解答と和訳は大学入学共通テスト 時間内で解ける力がつく英英直読英単語・熟語を参照してください。

 定義→単語→例文の順で英語字幕を見ながら書き取る穴埋め式ディクテーション用紙を無料提供しています。
 毎日20~30分×50日で、A4表裏50枚の穴埋めを完成させて
大学入学共通テスト 時間内で解ける力がつく英英直読英単語・熟語で意味を確認すると英語力は飛躍的に向上します。

 以下は英語字幕を表示できる無料画像と穴埋め式ディクテーション用紙のサンプルです。穴埋め式ディクテーション用紙をプリントアウトしてスマホでQRコードをなぞると画像が表示され、数秒で消える英語字幕を速読する訓練を通して読解力も養成できます。


 ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(1)~(16)


(1)to (      )something that is (      )=(       )

In (      ) a (      )(        ), it is important to (      ) appropriately.
  
(2)to (     ) something to someone or (     ) it (         ) to them=(         )

Our (       )(      ) our customers (      ) clothing at (        ) prices

(3)to(     )something in a (        ) place (       ) people can see it easily=(      )
  
He is an artist (     ) paintings are (        ) in a (       )in Paris.

(4)to (     ) a picture of something in your mind=(       )

In an (         )(      ) world, many people can't (        )life (      )the Internet.

(5)to (       )something that is needed=(        )

We cannot (      ) consumer (       ) without (      )(      )and services.

(6)to have a (       ) of great (      ) for someone=(      )

Helen Keller, (       ) for her work (    )(      )(    ) people (      ) disabilities, visited Japan three times.

(7)to (       ) the (      ) or (      )of something=(      )

Dad, if my grades (       ) by the end of the (      ), would you (     )(      ) my allowance?

(8)to (      )(      ) of someone or something=(      )

Have you ever (      )the different (       ) people use to (      )(      ) problems?

(9)a large mass of land (        ) by sea=(          )

In the 1930s, flights (     ) the (         )were not (        ).

(010)the place that someone is going to=(        )

(       )(    )the good (       ),
we arrived at our (      ) an our (      )of (         ).

(11)the (       )(        ) that you have in a particular place=(         )

Many cafes try to (      ) a (     )(       ) so that customers can enjoy their tea break.

(12)the (      ) of making or (       ) something for sale in large (      )=(        )

(       )(    )seasonable (          ) patterns, the (       )of Mexico's oranges arrive in the US market (      ) December (       )June.

(013)an (         ) to meet with someone at a particular time=(           )

Did you (      ) the dentist and make an (         ) for the (         )?

(14)someone who has a (       ) skill or who knows a lot about something=(      )

In the past, the old (      )to be(      )(      )as(       )in (      )(      ) problems in life.

(15)a person who lives near you=(        )

I saw a cat sneaking into my (        ) yard.
 
(16)the (      ) of building something (      )(     ) houses, bridges, roads etc.=(          )

The (        )(    ) the new building is (      )(       ).

 ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(17)~(32)

(17)feeling (        ) and (         )about something that you have done=(        )

Graduating from university is a (    )(          )and you should be (        )of yourself.

(18)(        ) a lot of money=(            )

Making (     )-saving changes in the home can be (            ), but it will (     ) your money in the long run.

(19)not (        )at a usual or (        ) place=(          )

In my school, when a (       ) teacher is (       ), another teacher teaches the class (       ).

(20)having the (        )to do something=(          )

(       ) (    ) the newspaper,
even a teenager is (          ) of sailing a yacht around the world (      ).

(21)to (      ) someone to do something=(         )

Children of six and under are not (      ) to use the swimming pool (      ) they are with an adult.

(22)to (     )(     )(    ) something=(            )

The most important thing in the Olympics is (    ) to win (    )to (              ).

(23)to be liked or wanted by someone=(         )

Benjamin Day is remembered as a revolutionary (        ) who showed
that newspapers could (        ) to a mass (             ).

(24)to move something quickly=(        )

We (     ) our heads up-and-down for “yes” and (         ) them left-and-right for “no”.

(25)to come near to someone or something=(           )

There were two (           ) on the road (          ) the signal.

(26)to (           ) how things or people are (          )or different=(           )

(            ) with the same period last year,
(         )(           )rose by one percent this year.

(27)to tell someone about something in a way that helps them understand it better=(        )

The engineer (         ) how to (          ) the sophisticated system.

(28)to (      )(      )someone or something in a particular way=(        )

I am extremely (     )of animals, and I can't (      )anyone(      )them with (       ).

(29)the (         ) that good things will happen in the future=(            )

It's quite hard for new companies to (    )(    )(    ) customers' (            ).

(30)a (        )or an (         ) for why something happens or why someone does something
=(       )

The (      ) I (   )(    )(    )(    ) my best friend
is that we have many things in (           ).

(31)difficult situations that make you (     )(        )=(          )

We've been working (      ) so much (           ) lately in our office that we all need a holiday.

(32)the area of a town that (          ) your home=(            )

The leaves in my (            ) have recently (      ) yellow.

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(33)~(48)


ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(49)~(64)


ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(65)~(80)
ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(81)~(96)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(97)~(112)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(113)~(128)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(129)~(144)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(145)~(160)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(161)~(176)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(177)~(192)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(193)~(208)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(209)~(224)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(225)~(240)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(241)~(256)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(257)~(272)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(273)~(288)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(289)~(304)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(305)~(320)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(321)~(336)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(337)~(352)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(353)~(368)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(369)~(384)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(385)~(400)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(401)~(416)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(417)~(432)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(433)~(448)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(449)~(464)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(465)~(480)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(481)~(496)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(497)~(496)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(497)~(512)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(513)~(528)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(529)~(544)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(545)~(560)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(561)~(576)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(577)~(592)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(593)~(608)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(609)~(624)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(625)~(640)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(641)~(656)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(657)~(672)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(673)~(688)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(689)~(704)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(705)~(720)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(721)~(736)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(737)~(752)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(753)~(768)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(769)~(784)

ー視聴するだけでみるみる語彙力が伸びるー大学入学共通テスト 英英直読英単語・熟語(785)~(800)
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 共通テスト英語攻略のための... | トップ | 共通テスト英語攻略のための... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

共通テスト英語攻略のための整序&英英挟み撃ち問題」カテゴリの最新記事