親戚が本田技研に長年勤務してました(それなりに出世してました)。
なので、本田技研の組織文化は、肌で感じています。
なので、
「日産とホンダ統合案模索か 日本政府が一時、英紙報道」
8/17(月) 9:30
両社が反対したため統合案は頓挫したという。
当然です。
「英紙」とはFTの
But the ambitious project fizzled before it even began, after both sides immediately rejected the idea and the plan became buried in the chaos caused by Covid-19.
即座にnoからの、新型コロナウィルスで……(こんなところにも出てくる新型コロナウィルス)。
entrenched corporate cultures fail to gel, such as during the disastrous Daimler-Chrysler tie-up.
the disastrous Daimler-Chrysler tie-upについては、
の後半で言及されています。
車の品質(と売り上げ)に、ガッツリと影響しました。
車の品質(と売り上げ)に、ガッツリと影響しました。
The idea of combining Nissan with Honda appears to have arisen from the protectionist instincts of advisers to prime minister Shinzo Abe.
安倍晋三の悪あがき……
The main obstacle is Honda’s unique engineering design for its cars which would make it very difficult to use common parts and platforms with Nissan and its partners.
安倍晋三側はこの程度の事情すら知らなかったのでしょうか。
自動車の生産コスト削減の定跡は、部品共通化。
それができないならば、手を組む意味がないのです。
大爆笑な日産シリーズ(三菱自動車にいるよ)
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