Based on the revelations of Ōmoto-kyō, the movement advocated for the “Great Purification and Renewal of the World” and preached the arrival of an ideal society called the “World of Miroku.” This provided hope amidst the social unrest and turmoil of the time, resonating with many people.
However, the belief system of Ōmoto-kyō was seen as a threat to the religious authority and legitimacy of governance under State Shinto, which regarded the Emperor as a living deity (arahitogami). As a result, the government viewed Ōmoto-kyō as dangerous, imposed strict regulations on it, and eventually subjected it to severe suppression, even applying the Peace Preservation Law. Oomoto believers throughout the country were harassed and persecuted.
亀岡市は京都市・宇治市に次ぐ京都の都市であるが、人口も9万人ほどの小規模な都市である。
かつては、保津峡、トロッコ列車の観光でもっと賑わっていた。淀川水系の一級河川「桂川」は、亀岡市保津町から京都市嵐山までは「保津川」と名を変え、周囲の景色も変わる。
畑の中にぽつんと立つ廃屋には「亀岡商工会館」の文字が読み取れる。
亀岡には大正時代に「大本教」の指導者出口王仁三郎が丹波亀山城を購入し、教団を拡大急成長をさせたが、大日本帝国政府はこれを徹底的に弾圧し、全施設を破壊し、勢いは削がれたか、今も大本教は亀岡に存在している。
亀岡在住の西洋画家藤井康彰(やすあき)先生は穏やかな話しぶりと、その知性と人柄は素晴らしい。
川沿いには謎の建築物がある。
新幹線と何の繋がりもない亀岡に、初代新幹線0系が見える。線路に沿って置かれているので、存在感がある。その後ろには北陸新幹線誘致の看板がある。亀岡駅の次の並河駅、並河駅鉄道歴史公園である。長年、北陸新幹線開通時の駅を誘致してきた。京都の山間を旅はどこか寂寥感のあるノスタルジックな気持ちになる。
亀岡市は京都市・宇治市に次ぐ京都の都市であるが、人口も9万人ほどの小規模な都市である。
かつては、保津峡、トロッコ列車の観光でもっと賑わっていた。淀川水系の一級河川「桂川」は、亀岡市保津町から京都市嵐山までは「保津川」と名を変え、周囲の景色も変わる。
畑の中にぽつんと立つ廃屋には「亀岡商工会館」の文字が読み取れる。
亀岡には大正時代に「大本教」の指導者出口王仁三郎が丹波亀山城を購入し、教団を拡大急成長をさせたが、大日本帝国政府はこれを徹底的に弾圧し、全施設を破壊し、勢いは削がれたか、今も大本教は亀岡に存在している。
亀岡在住の西洋画家藤井康彰(やすあき)先生は穏やかな話しぶりと、その知性と人柄は素晴らしい。
川沿いには謎の建築物がある。
新幹線と何の繋がりもない亀岡に、初代新幹線0系が見える。線路に沿って置かれているので、存在感がある。その後ろには北陸新幹線誘致の看板がある。亀岡駅の次の並河駅、並河駅鉄道歴史公園である。長年、北陸新幹線開通時の駅を誘致してきた。京都の山間を旅はどこか寂寥感のあるノスタルジックな気持ちになる。